Haaveena vauva 2022

Meillä ois ens viikolla ensikäynti lapsettomuuspolilla (ollaan jo terkan kautta käyty keskustelemassa ja tutkimuksissa). Osaako kukaan kertoa mitä ensikäynnillä lääkärin kanssa on luvassa? Onko jo aukiolotutkimus, ultrausta? Vai onkohan se vaan keskustelua meidän historiasta ja hoitosuunnitelman tekoa. Tunnin aika oli.
Meillä ekalla käynnillä Julkisella allekirjoitettiin suostumus laput, keskusteltiin perus asioista ( terveys/sairaudet, suvussa esiintyvät yms.), millaista ehkäisyä käytettiin ennen yritystä ja kuukautisista sekä ovulaatiosta. Myös miehen siemennesteanalyysi käytiin läpi. Sit ultrattiin. Saatiin jo ekalla käynnillä lethrozol-resepti, kun lähdettiin ovulaatio induktiolla liikkeelle, mutta se riippuu toki mikä suunnitelma tehdään ja löytyykö selvää syytä.
Toki meidän hoidoista on muutama vuosi ja kohta olis edessä hakeutua uudestaan.
 
Meillä ois ens viikolla ensikäynti lapsettomuuspolilla (ollaan jo terkan kautta käyty keskustelemassa ja tutkimuksissa). Osaako kukaan kertoa mitä ensikäynnillä lääkärin kanssa on luvassa? Onko jo aukiolotutkimus, ultrausta? Vai onkohan se vaan keskustelua meidän historiasta ja hoitosuunnitelman tekoa. Tunnin aika oli.
Tsemppiä ensikäyntiin @daisy01 ! Mitä tutkimuksia teille tehtiin?
Mun kokemus on varmaan erilainen, koska asun ulkomailla, mutta voin kertoa kuitenkin miten mulla meni!!:
-1h aika lapsettomuuslääkärille - käytiin läpi terveyshistoria ja lääkäri kertoi mitä tapahtuu seuraavaksi
-kävin verikokeissa (niitä otettiin ihan älyttömästi!!), ultrassa, papakokeessa, mies kävi antamassa spermanäytteen ja kävi verikokeissa
- 1h aika lääkärille, jossa käytiin läpi tulokset. Varasi ajan sonohysterografiaan (aukiolotutkimus?) ja pyysi soittamaan klinikalle kp 1, jolloin aloitettiin kierronseuranta (ultra ja verikokeet kp 3, 8, 10 jne ovulaatioon saakka). Progesterooni mitattiin viikko ovulaatiosta. Lääkäri halusi myös mitata uudelleen prolaktaanin ja kävin samalla sokerirasituskokeessa.

Itse olen saanut paljon selvyyttä ja parempaa ymmärrystä mun kehosta hoitojen alettua . Vaikka välillä kokeissa ja lääkärissä ramppaaminen, kaikki testit, lääkkeet ja toimenpiteet ovat myös rankkoja, on olo yrityksen suhteen ollut luottavaisempi, kun olen saanut apua ammattilaisilta. Toivon myös sulle tätä! Ja tietty plussaa :)))
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Lääkäri käynti olikin aika positiivinen kokemus, oli lapsettomuushoitoja sairaalassa tekevä joten tiesi asioista, sain nyt heti irroitus piikin jonka jo pistinkin kun on otollinen aika, myös ovistesti näytti nyt illalla pysyvää hymiöitä yllättäen. Sain myös jatkoon fsh pistoksia jos nyt ei tärppää sekä amh ja fsh kokeet. Ihan hyvä mieli jatkaa, mies ei oikein kunnossa mutta toivottavasti päästään nää lähipäivät tallettelee.
 
Paljon onnea @Topukka ja @Mimmimami plussasta 😍

Jospa mä vähän aktivoidun taas... Ollut niin rankat kuukaudet nyt. Mulle vois päivittää dpo 0. Mun ei pitänyt tehdä ovistestiä mutta kaappiin oli jäänyt yksi ja eilen sitten tein ja se oli niin lähellä plussaa että uskon että eilen illalla oli se kunnon plussa sitten. Harvinaisen aikainen ovulaatio nyt mutta toivotaan että tuottaisi tulosta :) ainakin oireita on ollut. Miten muuten nuo lämmöt meni ovulaatio hetkellä? Mulla tänään ollut normaalia korkeampi lämpö kuin yleensä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Topukka
Päivän murehtiessani uutta kiertoa päädyin tilaamaan tähän kiertoon digi ovistestit . Jotenkin nuo myöhässä olevat menkat sai kumminkin päähän ajatuksen, että olisiko se plussa voinutkin olla lähellä tulla .Toisaalta mietin,että ihan turhaan innostuin toivomaan ihmettä ja mietin onko turhaa taas tuhlata ovistestiin, mutta haluan saada sen plussan edes johonkin testiin On niin turhauttavaa kuukaudesta toiseen olla toiveikas ja sitten taas pettyä kyllä te tiedätte mistä puhun.Ensi viikolla vyöhyketerapia ja sitä seuraavalla akupunktio, en aio vielä luovuttaa

Plääh tuskastutta uusi kierto, taas yksi menetetty kuukausi. Seuraava mahdollinen laskettu aika lokakuun lopussa.Olisi ollut niin mahtavaa jäädä äitiyslomalle suoraan kesäloman jälkeen mutta kun ei :/
Ahdistaa myös että kohta loppuu mahdollisuudet vuoden-22 vauvaan Mies ei pääse kavereidensa kanssa fiilistelemään :/
Oliko sulla vielä mitään hoitoja/lääkitystä aloitettu? Voimia kovasti, toivon todella teille plussaa .
 
Lääkäri käynti olikin aika positiivinen kokemus, oli lapsettomuushoitoja sairaalassa tekevä joten tiesi asioista, sain nyt heti irroitus piikin jonka jo pistinkin kun on otollinen aika, myös ovistesti näytti nyt illalla pysyvää hymiöitä yllättäen. Sain myös jatkoon fsh pistoksia jos nyt ei tärppää sekä amh ja fsh kokeet. Ihan hyvä mieli jatkaa, mies ei oikein kunnossa mutta toivottavasti päästään nää lähipäivät tallettelee.
Hei, kävitkö yksityisellä vai kunnallisella? Haluaisin niitä lethrozoleja jos nyt vika onkin munasoluissa. Täällä siis yk13 menossa ja ikää kohta 42v.
 
Tilasin nyt muuten raskauskeijun sivuilta sellasen ovulaatio+raskaustesti setin liuskoja. Onko ne ihan toimivia?
Mäki oon tilannut sieltä aiemmin ja tykkäsin kyllä. Nyt vaan haluan kokeilla noita hymynaama-ovulaatiotestejä.

Ihanaa kun on jaksanut urheilla taas kunnolla ja mietin sitäkin, että no nyt kun ei vielä raskaana niin ei tarvi miettiä himmaako vai ei ja näin ottaa ilo irti tästäkin kuukaudesta. Viikonloppuna vois syödä sushia. 😁 Onko kukaan muu miettinyt ruokavaliota? Mä oon nyt pari kk tarkoituksellisesti syönyt paaaljon enemmän vihreää ja salaattia. Olo on ainakin parempi ja keho tuntuu toimivammalta. :) Ehkä ne menkatkin muuttui "vanhaan normaaliin" sen ansiosta, että hormonit tasaantuneet. Ei muuten ollut myöskään viime kierrossa samoja pms oireita kuin aiemmin (viikkoa ennen menkkoja kauhea ahdistus jostain pikku asiasta.)
 
Lisbeth86
Tilasin nyt muuten raskauskeijun sivuilta sellasen ovulaatio+raskaustesti setin liuskoja. Onko ne ihan toimivia?
Millaisia testejä ostit? Tai minkä merkkisiä? Mä tilasin sieltä kanssa, täytyy aamulla tarkistaa et mitäs ne olikaan 😅. Postilähetyksessä meni joku viikko ja ostin sillä välin myös kaupasta niitä pregchekin ovistestejä, koska testausaika alko olemaan ihan hollilla…tykkäsin enemmän pc:n testistä, sillä sai selkeitä tuloksia. Raskauskeijun kautta tilaamissani liuskoissa ei näkynyt yhtä herkästi toisen viivan tummumista, tuntu että se ei reagoi niin herkästi. Aluksi luulin, että pc antaa aina kontrolliviivan lisäksi eri vahvuista toista viivaa, mut tänään kun testasin (viikko plussan jälkeen), tuli pc:n testiin pelkkä kontrolliviiva. Eli tota testiä on ainakin minun huomattavasti helpompi tulkita.

Tänään on muuten ollu lämpö koholla, 37.2 mut ei oo mitään flunssan merkkejä. Alavatsassa on myös tuntunut nipustelyä. Yritän olla toivomatta liikaa enkä tässä kierrossa testaa herkemmillä testeillä, vasta sitten jos ei kuukautiset ala. Alkamiseen olis vähän reilu viikko aikaa…onneksi on töitä ja kaikkea, aika menee nopeasti 😅.

Pahoittelut kaikille, joille menkkojen alkaminen tai negatiivinen raskaustesti toi pettymyksen 😕.
 
vierailija
Lääkäri käynti olikin aika positiivinen kokemus, oli lapsettomuushoitoja sairaalassa tekevä joten tiesi asioista, sain nyt heti irroitus piikin jonka jo pistinkin kun on otollinen aika, myös ovistesti näytti nyt illalla pysyvää hymiöitä yllättäen. Sain myös jatkoon fsh pistoksia jos nyt ei tärppää sekä amh ja fsh kokeet. Ihan hyvä mieli jatkaa, mies ei oikein kunnossa mutta toivottavasti päästään nää lähipäivät tallettelee.
Mitä fsh-pistoksia sait?
Mielenkiinnolla kun itselläni pitäis myös alkaa kun letroista ei apua!
 
Lisbeth86
Mäki oon tilannut sieltä aiemmin ja tykkäsin kyllä. Nyt vaan haluan kokeilla noita hymynaama-ovulaatiotestejä.

Ihanaa kun on jaksanut urheilla taas kunnolla ja mietin sitäkin, että no nyt kun ei vielä raskaana niin ei tarvi miettiä himmaako vai ei ja näin ottaa ilo irti tästäkin kuukaudesta. Viikonloppuna vois syödä sushia. Onko kukaan muu miettinyt ruokavaliota? Mä oon nyt pari kk tarkoituksellisesti syönyt paaaljon enemmän vihreää ja salaattia. Olo on ainakin parempi ja keho tuntuu toimivammalta. Ehkä ne menkatkin muuttui "vanhaan normaaliin" sen ansiosta, että hormonit tasaantuneet. Ei muuten ollut myöskään viime kierrossa samoja pms oireita kuin aiemmin (viikkoa ennen menkkoja kauhea ahdistus jostain pikku asiasta.)
Mä oon kans alkanu liikkumaan enemmän. Olen aikaisemminkin liikkunut suht aktiivisesti ja toisinaan jopa paljonkin, mutta viime vuosi oli ihan järkyttävän kiireinen ja loppuvuodesta en yksinkertaisesti ehtinyt liikkua 4-5 kuukauteen 😬. Nyt kun pahimmat kiireet on ohi, oon saanu taas niin rakasta liikuntaa mukaan elämään. Jos ei tässä kierrossa tärppää, yritän ajatella sitä, että saan taas liikkua vapaasti ainakin yhden kierron verran 😅. Syömisiin ja juomisiin oon kiinnittänyt huomiota. Viihdetupakointi on jäänyt täysin ja alkoholin käyttö on aika minimissä. Lääkkeistä mietin aina sen mahdollisia haittavaikutuksia raskauteen/raskauden yritykseen. Pyrin syömään suht terveellisesti ja säännöllisesti. Tai ennemminkin yritän palata niihin hyviin elämäntapoihin, joita noudatin ennen tuota viime vuoden järkyttävää kiirettä ja vapaa-ajan puutetta. Nyt kun vapaa-aikaa on enemmän, oon myös ruennu joogaamaan kotona aamuisin kahvi & ruokatauolla (ihan vain siksi että se tekee hyvää mielelle ja keholle). Että ei tämä kaikki ole pelkästään raskauden yrityksen ansiota, vaan haluan saada elämään itsenikin takia jälleen niitä hyviä juttuja, joiden ansiosta voin paremmin ❤. Ja oma hyvinvointi tietysti lisää raskauden mahdollisuutta ☺.
 
Lisbeth86
Ootteko muut muuten jättäny alkoholin pois tai vähentäny käytön ihan minimiin? Mulla on ollu se ongelma, että en ole aikaisemmin ollut se, joka ns. sylkee lasiin vaikka en koskaan ole mikään ongelmakäyttäjä ollutkaan. Mutta nyt olen halunnut jo yritysvaiheessa käytännössä melkein lopettaa kokonaan. Viime kierrossa, kun jännitys päättyi menkkoihin ja olin vuotopäivien aikaan työnantajan kanssa tekemisissä, joka tarjosi viiniä tyyliin ”no sinähän otat ainakin!” 😅 ja vaikka muutaman lasin juomisella ei menkkojen aikana varmasti olisi (ehkä) mitään merkitystö, mutta olen huomannut, että en silti haluaisi ottaa…mitä ihmettä sitä keksisi syyksi, että ei halua juoda enää sillä tavalla alkoholia? En halua kaikille selittää vielä, että yritän raskautua. Sober-kokeilu? Uuden vuoden lupaus terveellisemmästä vuodesta? Jotenkin hassua miten tällaista joutuu edes miettimään 😅.
 
Itsellä helppo, kun en käytä alkoholia noin muutenkaan, ei kukaan kysele tai ihmettele mitään. :D Mut hyvin voi tälleen tammikuussa selittää lupauksilla terveelllisemmistä elämäntavoista tms. jos on tarvetta jotain selitystä keksiä. Vaikka onhan se kieltämättä hassu, että se oletus juomisesta on niin tiukassa, että juomattomuutta joutuu monet perustelemaan, tai tulee sellainen olo vähintään.
Ostin itselleni vähän graavilohta. Joulunakaan kun ei saanut syödä yhtään, niin syödään nyt sitten kun toistaiseksi on sallittua. 😋
 
Mäkään en juo normaalisti mitään ja tuntuu että oon sitä joutunut selitellä aina tietyille, että miksi se ei maistu ja miksi en "rentoudu" alkoholin avulla.
Tupakanpolton lopetin viime kesänä, kun tuli mitta täyteen sitäkin. Liikkuminen viime vuoden aikana jäi tosi vähille mutta nyt alkanut lisäämään sitäkin. 😄
 
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

20.1.2022 Torstai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Myytta, 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
+Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
+Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Mimerkki, 6/21, 3. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Tibitii, 7/12, 2. lapsi
Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
+Topukka, 9/21, 2. lapsi
+Guinevere, 9/21, 4. lapsi
+Liljah, 9/21, 3. lapsi
Sinnae, 9/21, 2. lapsi
Leppis-, 9/21, 2. lapsi
Neeppu, 10/21, 2. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi
Snanniska, 12/21, 4 lapsi
Lisbeth86, 1 lapsi (miehen 3.)
★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi

Mimerkki....................kp 34/30
Mimmimami……………….kp 34/29
Martta83……………………..kp 27/26-27
Tähtipölyä………………….kp 26/28-30
Keksi82………………………..kp 22/28
Lisbeth86…………………..kp 19/?
SandraB…………………….kp 14/27
Snanniska………………….kp 12/28-29
Lumihiutale_…………..kp 12/27-28
Leppis-………………………..kp 8/28-30
Selis……………………………kp 7/28
Elsa96.............................kp 7/28-31
Lili_86………………………..kp 5/30-32
Sofiika……………………….kp 5/30
Neeppu..........................kp 2/25-27



★★★★★★★★★★★★★

Mimmimami……dpo17
Mimerkki………….dpo14
Keksi82……………..dpo10
Lumihiutale_.....dpo1
 
Viimeksi muokattu:
Hei, kävitkö yksityisellä vai kunnallisella? Haluaisin niitä lethrozoleja jos nyt vika onkin munasoluissa. Täällä siis yk13 menossa ja ikää kohta 42v.
Minua kiinnostaa myös.Sekä kunnalliselta että yksityiseltä en ole mitään apuja saanut :(

Ihan järkyttävät menkkakivut alkoi eilen illalla, jatkui yön ja edelleen kramppailee :( yleensä ei näin kauheita ole:/ Burana ja Panadol ei auta :(
 
Bemfola on muistaakseni sen fsh pistoksen nimi, tehokkaampi pitäisi olla kuin letrot. Yksityisellä kävin, iän puolesta en enää saakaan kunnallisella hoitoja, tää oli tavallisen lääkäriaseman gyne joka tekee myös sairaalassa lapsettomuushoitoja ja niin voi pistoksia määrätä. Hyvä tuuri kun löysin sen

Musta kannattaa ehdottomasti letroja kokeilla jos on jo ikää ja pidempi yritys takana.
Kurja puoli noissa fsh pistoksissa on että joutuu joka kerta käymään ultrassa seuraamassa vastetta
 
Cb ovistestit on nyt tilattu ja jos ne tulis viikossa, niin ehtii kyllä tulla ennen testauksen alkua.
Mulla on ollut monessa kierrossa juuri ennen oletettua ovulaatiota (en oo tikuttanut, mutta oloista päätellyt) veristä vuotoa yhtenä päivänä. Oon miettinyt, että voiko ovulaatioon liittyvä vuoto olla niin runsasta? Lähinnä pyyhkiessä huomannut, mut kuitenki.
Siks haluan kokeilla tikuttaa ovulaatiota, että saisin tuohonkin selvyyden. Täytynee selvittää asiaa sitten gynen kanssa..
Ärsyttävä kierron vaihe, kun menkat kohta loppumassa mut ovulaatioon vielä "pitkä aika" 😅
 
Ootteko muut muuten jättäny alkoholin pois tai vähentäny käytön ihan minimiin? Mulla on ollu se ongelma, että en ole aikaisemmin ollut se, joka ns. sylkee lasiin vaikka en koskaan ole mikään ongelmakäyttäjä ollutkaan. Mutta nyt olen halunnut jo yritysvaiheessa käytännössä melkein lopettaa kokonaan. Viime kierrossa, kun jännitys päättyi menkkoihin ja olin vuotopäivien aikaan työnantajan kanssa tekemisissä, joka tarjosi viiniä tyyliin ”no sinähän otat ainakin!” ja vaikka muutaman lasin juomisella ei menkkojen aikana varmasti olisi (ehkä) mitään merkitystö, mutta olen huomannut, että en silti haluaisi ottaa…mitä ihmettä sitä keksisi syyksi, että ei halua juoda enää sillä tavalla alkoholia? En halua kaikille selittää vielä, että yritän raskautua. Sober-kokeilu? Uuden vuoden lupaus terveellisemmästä vuodesta? Jotenkin hassua miten tällaista joutuu edes miettimään .
Tästä tuli mieleen: mitä liikuntarajoituksia on sitten kun raskautuu? Syksyllä näitä googlasin ja se selvisi, ettei hotjoogaan (infrapunavalon vuoksi), ilmajoogaan tai kovasti sykettä nostavaan saa osallistua, mutta itselle se raja tuntuu niin häilyvältä. Mikä on liikaa sykettä?

Kävin raskauden alussa sen enempää asiaa pohtimatta bodypumpissa ja hotjoogassa ja välillä aina mietin aiheuttiko ne silloisen keskenmenon. Oman mielenrauhan vuoksi, jos vielä tulisi raskaaksi, niin varmaan liikkuisi tosi varovasti.. 🤔 Sit kuitenkin sanotaan, että liikunta tekee hyvää. En vaan jaksa mennä jonnekkin kävelylle tylsistymään, jos se on sitä suositeltavaa liikuntaa..

Alkoholin osalta sanoisin, että vuoden alku on kiitollista aikaa vrt. pikkujoulukausi. Tuntuu kyllä muutenkin aina selittelyltä kaikki juomattomuus, vaikkei niin tarvitsisi todellakaan olla.. Suomalaista juomakulttuuria parhaimmillaan! 😅
 
Testasin negaa aamulla (25mIU) 😔 tänään kp 34/30 ja dpo 14, 6pv mahdollisista kiinnittymiskivuista. Menkkoja ei vielä näy eikä tunnu, mutta paras valmistautua niitä odottamaan. Katsoo nyt sitten uutta testiä vasta jos ei viikonlopun aikana niitä tulisi. Onhan se vielä mahdollista plussata mutta paras olla toivomatta liikaa.
 
Millaisia testejä ostit? Tai minkä merkkisiä? Mä tilasin sieltä kanssa, täytyy aamulla tarkistaa et mitäs ne olikaan . Postilähetyksessä meni joku viikko ja ostin sillä välin myös kaupasta niitä pregchekin ovistestejä, koska testausaika alko olemaan ihan hollilla…tykkäsin enemmän pc:n testistä, sillä sai selkeitä tuloksia. Raskauskeijun kautta tilaamissani liuskoissa ei näkynyt yhtä herkästi toisen viivan tummumista, tuntu että se ei reagoi niin herkästi. Aluksi luulin, että pc antaa aina kontrolliviivan lisäksi eri vahvuista toista viivaa, mut tänään kun testasin (viikko plussan jälkeen), tuli pc:n testiin pelkkä kontrolliviiva. Eli tota testiä on ainakin minun huomattavasti helpompi tulkita.

Tänään on muuten ollu lämpö koholla, 37.2 mut ei oo mitään flunssan merkkejä. Alavatsassa on myös tuntunut nipustelyä. Yritän olla toivomatta liikaa enkä tässä kierrossa testaa herkemmillä testeillä, vasta sitten jos ei kuukautiset ala. Alkamiseen olis vähän reilu viikko aikaa…onneksi on töitä ja kaikkea, aika menee nopeasti .

Pahoittelut kaikille, joille menkkojen alkaminen tai negatiivinen raskaustesti toi pettymyksen .
Noissa ei lukenut mun mielestä mitään merkkiä, siinä oli siis vaan vihreitä ja sinisiä liuskoja! En viime kierrossa tikuttanut, mutta sitä ennen tikutin cb:n hymiötestillä ja en saanut hymiötä kierrossa, sitä edellisessä tein muistaakseni niillä apteekin omilla ja mun mielestä ne oli tooosi epäselvät, näytti vähän niinkun kokoajan sellasta haaleaa viivaa. Todella turhauttavaa. Mietin nyt, että oonko ovuloinut nyt ollenkaan koko yrityksen aikana, tai millon viimeksi edes. Vai onko tää vaan jotain ylianalysointia kun ei heti tärppääkään. Ruokavalioon ois syytä kyllä tehdä jonkinlaista korjausliikettä, sokerihiirenä menee kaikki herkut vähän liiankin kevyesti alas 🙊 Ja varmaan ois hyvä painoakin pudottaa... en kyllä koe olevani mitenkään super ylipainoinen, mutta tosiaan pieni painonpudotus saattaisi helpottaa, vai kuinka paljon paino oikeasti vaikuttaa? 🧐
 
Tästä tuli mieleen: mitä liikuntarajoituksia on sitten kun raskautuu? Syksyllä näitä googlasin ja se selvisi, ettei hotjoogaan (infrapunavalon vuoksi), ilmajoogaan tai kovasti sykettä nostavaan saa osallistua, mutta itselle se raja tuntuu niin häilyvältä. Mikä on liikaa sykettä?

Kävin raskauden alussa sen enempää asiaa pohtimatta bodypumpissa ja hotjoogassa ja välillä aina mietin aiheuttiko ne silloisen keskenmenon. Oman mielenrauhan vuoksi, jos vielä tulisi raskaaksi, niin varmaan liikkuisi tosi varovasti.. Sit kuitenkin sanotaan, että liikunta tekee hyvää. En vaan jaksa mennä jonnekkin kävelylle tylsistymään, jos se on sitä suositeltavaa liikuntaa..

Alkoholin osalta sanoisin, että vuoden alku on kiitollista aikaa vrt. pikkujoulukausi. Tuntuu kyllä muutenkin aina selittelyltä kaikki juomattomuus, vaikkei niin tarvitsisi todellakaan olla.. Suomalaista juomakulttuuria parhaimmillaan!
Tuo liikuntahan on yksilöllinen käsite, mihin on tottunut jne. Mutta itsekin ajattelen, että kun tietää olevansa raskaana niin ei enää niitä maximeja vedä vaan sellaista hyvää oloa. Ja esikoisen raskausaikana seurasin sykkeitä kun liikunnallisella alalla oon ja paljon joutuu hengästyy niin halusin ottaa varman päälle sen kanssa ettei nyt ainakaan sykkeet oo ihan tapissa.

Löysin punaviininautinnon jouluna taas josta sain idean nautiskella sitä seuraavassa ovulaatiossa ja olihan se kivaa, mutta taispa jäädä siihen... Nyt kun ei mitään menoja ole jne kotoilua lähinnä niin ei sitä alkoholia tule otettua, vaikka mielestäni lasi sillon tällöin ei haittaisi ja parhaimmillaan vaikuttaa juuri positiivisesti mielialaan.
 
Voisin myös taas liittyä tänne jännäilemään. Toista lasta siis yritetään. Yritys aloitettu 12/21. Nyt menossa Kp 7/28-37. Aiemmin siis kierto ollut 28 vrk, nyt viimeksi tuon 37 pv.

Ostin clearbluen lilat kaksoishormoni ovistestit ja ajattelin niitä nyt testailla. Muilla kokemuksia, kuinka aikaisin olette saaneet vilkkuvan hymynaaman ennen ovulaatiota? 😊
 
  • Tykkää
Reactions: sinnae
vierailija
Minua kiinnostaa myös.Sekä kunnalliselta että yksityiseltä en ole mitään apuja saanut

Ihan järkyttävät menkkakivut alkoi eilen illalla, jatkui yön ja edelleen kramppailee yleensä ei näin kauheita ole:/ Burana ja Panadol ei auta
Olisiko voinut olla kemiallinen raskaus? Jos menkat oli hiukan myöhässä? Mä sain terolut kuurin ihan puhelinsoitolla. Oli gynekologin etävastaanotto. Oli Aava klinikan gynekologi. Ensin määräsi kyllä labroja jotka onneksi sain osan työterveyshuollon kautta ja muut TK lääkäri suostui määräämään. Niin ei tarvinnut maksaa itseään kipeäksi yksityisen lääkäriaseman labroista.
 
@Lavender_ kiitos <3 Meillä otettu molemmilta verikokeet (kaikki perus + multa esim. prolaktiini ja ferritiini), mieheltä spermanäyte ja multa jotain sukupuolitautitestejä vielä pissanäytteestä. Toivon kovasti että asiat nytkähtää eteenpäin nyt, mutta yritän myös henkisesti varautua että tämä käynti on vasta alkua ja ns. oikeaa apua (lääkkeet tai muuta) ja tutkimukset (ultra ja aukkari esim.) voi venyä vielä pitkälle kevääseen. Jospa tää mun epäsäännöllinen kierto kuitenkin otettais tosissaan ja saisin heti jotain apua siihen.

@Owlet kiitos vastauksesta! Tuleeko letrojen kanssa aina ultrakäynnit (jotta tiedetään monta follia kypsyy)?
 

Yhteistyössä