Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
En mä kyllä ihan mielellään söis eläviä nilviäisiä tms. mutta toki söisin yllytettynä: ”häähää et uskalla!!!” tai jos ei muuta vaihtoehtoa olis.
 
  • Vau!
Reactions: Elena777
Mä en esim. ymmärrä miks ihmiset eivät kerää puutarhoistaan etanoita ja tee etanapannua! Etana on ikiaikainen herkku, jota nautittiin jo antiikin Roomassa, Kreikassa ja Egyptissä. Etanapannu on juhlavaa alkuruokaa tai herkuttelijan iltapala. Voit valmistaa sen pienissä uuninkestävissä astioissa, kuten kahvikupeissa tai crème brûlée -vuoissa.

Ihan ilmaista proteiinia.



Miettikää nyt noita ihania etanoita voissa!!!😋Joko herahti vesi kielelle?
 
Mä en esim. ymmärrä miks ihmiset eivät kerää puutarhoistaan etanoita ja tee etanapannua! Etana on ikiaikainen herkku, jota nautittiin jo antiikin Roomassa, Kreikassa ja Egyptissä. Etanapannu on juhlavaa alkuruokaa tai herkuttelijan iltapala. Voit valmistaa sen pienissä uuninkestävissä astioissa, kuten kahvikupeissa tai crème brûlée -vuoissa.

Ihan ilmaista proteiinia.



Miettikää nyt noita ihania etanoita voissa!!!Joko herahti vesi kielelle?
Australialainen 29-vuotias Sam Ballard kuoli liki kymmenen vuotta sen jälkeen, kun hän söi illanistujaisten päätteeksi etanan.
Sydneyläisen Sam Ballardin ystävä, Jimmy Galvin, kertoo Network Ten -uutisille, mistä kaikki alkoi.
Vuonna 2010 tuolloin 19-vuotias Sam istui ystävineen kotinsa takapihalla. Nuorten miesten eteen mateli etana.
Miehet alkoivat vitsailla, kuka uskaltaisi syödä sen. Sam uskalsi. Hän sai maksaa yllytyshulluudestaan hengellään.
Jalkakivut paljastivat loisen
Pian etanan syömisen jälkeen Sam alkoi tuntea kipua jaloissaan. Hän pelkäsi jalkaoireiden olevan merkki MS-taudista, josta Samin isä kärsi.
Lääkärissä kuitenkin todettiin, että Samin sisälle oli pesiytynyt angiostrongylus cantonensis -niminen sukkulamato. Kyseinen loinen viihtyy rottien keuhkovaltimoissa. Etanoihin angiostrongylus cantonensis päätyy, sillä nilviäiset syövät rottien ulostetta.
Pahimmillaan angiostrongylus cantonensis voi ihmiseen päädyttyään aiheuttaa meningoenkefaliitin, hengenvaarallisen aivokalvontulehduksen muodon. Näin kävi Samille.

 
  • Tykkää
  • Vau!
Reactions: Elena777 ja Boobis
Mä en esim. ymmärrä miks ihmiset eivät kerää puutarhoistaan etanoita ja tee etanapannua! Etana on ikiaikainen herkku, jota nautittiin jo antiikin Roomassa, Kreikassa ja Egyptissä. Etanapannu on juhlavaa alkuruokaa tai herkuttelijan iltapala. Voit valmistaa sen pienissä uuninkestävissä astioissa, kuten kahvikupeissa tai crème brûlée -vuoissa.

Ihan ilmaista proteiinia.



Miettikää nyt noita ihania etanoita voissa!!!Joko herahti vesi kielelle?
Pitää eka maistaa etanoita. :unsure:
 
Mä en esim. ymmärrä miks ihmiset eivät kerää puutarhoistaan etanoita ja tee etanapannua! Etana on ikiaikainen herkku, jota nautittiin jo antiikin Roomassa, Kreikassa ja Egyptissä. Etanapannu on juhlavaa alkuruokaa tai herkuttelijan iltapala. Voit valmistaa sen pienissä uuninkestävissä astioissa, kuten kahvikupeissa tai crème brûlée -vuoissa.

Ihan ilmaista proteiinia.



Miettikää nyt noita ihania etanoita voissa!!!Joko herahti vesi kielelle?
Apua tajusin juur, että sinä ja Roosa tulisitte loistavasti toimeen mun keskimmäisen poikasen kanssa keittiössä :eek:
 
Veikkaan, että maistuu flunssassa keuhkoista suuhun yskityltä keltaiselta limaklimpiltä. En oo ennakkoluuloinen, pois se minusta
Tavalliset suomietanat ovat aika sitkeitä. Viinimäkikotilot (joita löytyy muutamasta paikasta Turun seudulta) ovat voin kanssa herkkua kuten Lissu kertoikin. Suosittelen maistamaan ravintolassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis ja KalaMies
No en kurkusta niin tiiä, mutta se mitä muuten suuhun pistän niin joo oon aika herkkis ja ehän mä kyllä mikään syväkurkkukaan ole!
Kamalin päivä oli kuin kävin korva-, nenä-, kurkkulekurilla. Se löi ovenkahvan näköisen härpättimen suuhun ja painoi kielen sillä alas. No siinä kohtaa nousi eka laatta suuhun. No sitten sylky kuppiin ja sama uusiksi. Kolmannella kerralla ei noussut enää laatta kurkkuun, mutta sitten lekuri päätti täräyttää kitakielekettä sillä pikku peilillä kuin muhamed ali konsanaan. No sit oli taas laatta suussa ja sai sylkeä kuppiin.

Ja syväkurkusta tulikin mieleen, että se on muuten myös kamalaa, jos saa oraaliseksiä ja nainen tunkee koko ajan jokkea liian syvälle ja kakoo siinä samalla. Menee fiilikset...
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä