Missä vaiheessa voi antaa lämmintä vettä ihan hanasta?

• Viestiketjun aloittaja maanantai
  • Ensimmäinen viesti
mä en jaksanut koko ketjua lukea, mut hygieniapassikurssilta muistan sellaisen seikan, että ruuanlaitossa ois hyvä käyttää just kylmää vettä, että se lämpötilannousu kiehumispisteeseen takaa sen että kaikki pöpöt varmasti kuolee.

en osaa nyt järkevämmin selittää.. :D

Tuntuu vähän kaksinaismoralistiselta että niin monet Euroopan kenties alkoholisoituneimpaan kansaan kuuluvista on niin kovin huolissaan raskasmetalleista... Mä olisin huolissani joistakin aivan muista aineista. Ja ne on kirkkaita jonka mukana seuraa usein puukko tai pyssy...

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä olen 32 enkä ole ikinä kuullutkaan ettei lämmintä vettä saisi käyttää. ihme hysteerikkoja täällä.
Sulla on tainnut koulussa jäädä kotitaloustunnit ja bilsan tunnit vähiin...Ja muutenkaan kotona ei selvästi ole opetettu ihan perusasioita.
Peesi! Terv. mikrobilsaa lukenut ja muutenkin kyseisistä asioista kiinnostunut ja asioista selvää ottanut. Että ihan turha tulla haukkuun hysteerikoiksi. Ihan perusasioita joita luulisi jo kaikkien tietävän.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Miksi minä, tai äitini (69v.) tai isäni (73v.) tai luultavasti koko muu perheeni, jolle ei tätä elintärkeää tietoa ole opetettu tai siitä ei ole perustettu, ole koskaan sairastunut käytettyään lämmintä vettä? B)
VOI sairastua..

Ei kaikki tupakoivatkaan sairastu syöpään.

Miksi minä, tai äitini (69v.) tai isäni (73v.) tai luultavasti koko muu perheeni, jolle ei tätä elintärkeää tietoa ole opetettu tai siitä ei ole perustettu, ole koskaan sairastunut käytettyään lämmintä vettä? B)
Kerta se ensimmäinenkin. Ja oletko aina pannut jokaisen oksennuksen ja vatsakivun ylös ja miettinyt mistä se milloinkin tuli? ;)

raskasmetalleja putkista
Ne metallit, kerääntyvät elimistöön ihan turhaan... vaikka bakteereja kestäisittekin.

Kysy hei joltain asiantuntijalta, jos et palstaa usko. Siis ällöttävän vanhanaikaista ja typerää lipittää lämmintä hanavettä... vanhojen mummojen hommaa!

Oksennus on yleensä johtunut ihan rehellisestä krapulasta, ja siitäkin on jo vuosia.........

En minä sitä hanavettä lämpimänä edes juo, mutta jotenkin hajoilen täällä kun kaikkea mahdollista pitää nykyään pelätä! Voi kuolla ja voi sairastua, voi herran jestas! Kuka täältä on ikinä hengissä selvinnyt?!!! Käyttäkää sitä pollaanne, jos osaatte. Vasta luin lehdestä kuinka turvallisuushakuiseksi yhteiskunta on muuttunut, mm. lapsille oli hiekkalaatikkoon erityistä turvahiekkaa, josta oli kulmat pyöristetty ettei kullannuppu vain loukkaa itseään :D.

Minä menen nyt nukkumaan, täysin tyytyväisenä ja maailmaan luottavana, toivottavasti te hysteerikotkin saatte unta kun pitää niin kovasti pelätä huomista päivää |O.

m
Oksennus on yleensä johtunut ihan rehellisestä krapulasta, ja siitäkin on jo vuosia.........

En minä sitä hanavettä lämpimänä edes juo, mutta jotenkin hajoilen täällä kun kaikkea mahdollista pitää nykyään pelätä! Voi kuolla ja voi sairastua, voi herran jestas! Kuka täältä on ikinä hengissä selvinnyt?!!! Käyttäkää sitä pollaanne, jos osaatte. Vasta luin lehdestä kuinka turvallisuushakuiseksi yhteiskunta on muuttunut, mm. lapsille oli hiekkalaatikkoon erityistä turvahiekkaa, josta oli kulmat pyöristetty ettei kullannuppu vain loukkaa itseään :D.

Minä menen nyt nukkumaan, täysin tyytyväisenä ja maailmaan luottavana, toivottavasti te hysteerikotkin saatte unta kun pitää niin kovasti pelätä huomista päivää |O.
No ei tää oo kuule mikään uusi keksintö ja uusi hysteria.

Mulle on opetettu jo 1970-luvulla tämäKIN asia.

vierailija
Tirsk. Ei ole todellista.
Kalevassa lukee tänään:
"Ongelmatilanteissa vesiverkostoon on päässyt sellaista mikrobistoa, joka ei sinne normaalisti kuulu. Valvonnassa on havaittu vuotokohta, jonka kautta veteen on pahimmassa tapauksessa päässyt mikrobistoa, ja lopulta ihmiset ovat sairastuneet vettä juotuaan, kertoo johtava tutkija Ilkka MiettinenTHL:stä.

Rakennetun omaisuuden tilaa selvittäneen, vuoden 2019 ROTI-raportin mukaan Suomen viemäriverkostoista 12 prosenttia ja vesijohtoverkoista kuusi prosenttia on erittäin huonossa kunnossa.

Vesijohtoverkostojen saneeraustarve ja vuotavat verkostot ovat olleet esillä jo pitkän aikaa, mutta terveysnäkökulman huomioiminen on Miettisen mukaan uutta."

En minäkään ennen tätä päivää ole kuullut ettei lämmintä vettä saa koskaan käyttää muuhun kuin peseytymiseen. En siis muutenkaan juo tai käytä lämmintä vettä muuten kuin peseytyessä. Haaleaa vettä on tullut käytettyä useampaankin kertaan ruuanlaitossa sen kummempia miettimättä. Taitaa olla ihme että olen vielä elossa :ROFLMAO:

Lähinnä ihmetyttää jos tämä kerta on NIIN vaarallista kuin palstalla nyt meuhkataan, niin miksi ei koskaan ole 29 vuoden aikana kukaan asiasta varoittanut tai tullut edes puheeksi..

vierailija
En minäkään ennen tätä päivää ole kuullut ettei lämmintä vettä saa koskaan käyttää muuhun kuin peseytymiseen. En siis muutenkaan juo tai käytä lämmintä vettä muuten kuin peseytyessä. Haaleaa vettä on tullut käytettyä useampaankin kertaan ruuanlaitossa sen kummempia miettimättä. Taitaa olla ihme että olen vielä elossa :ROFLMAO:

Lähinnä ihmetyttää jos tämä kerta on NIIN vaarallista kuin palstalla nyt meuhkataan, niin miksi ei koskaan ole 29 vuoden aikana kukaan asiasta varoittanut tai tullut edes puheeksi..
Laitoin linkin moneen kertaan tänne ja aina se otettiin pois. Taitaa olla liian arka asia siksikin, ettei sitä kouluissa näköjään opeteta?

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja r... post: 18025230:
Hyyyyyyih, mulla on aina pitelemistä, etten sanoisi että ei saa, kun joku käyttää lämmintä kraanavettä vaikka vain perunankeittovetenä.

Hyyyi, hyihyihyihyiyäk! :x
Tosiaan: koronankin voi löytää jätevesistä niin eikö pitäisi kaikki juomavesi keittää?

Tosiaan: koronankin voi löytää jätevesistä niin eikö pitäisi kaikki juomavesi keittää?

Niin. Siis JÄTEvesistä.

Onan siitä sit vielä matkaa ennenko jätevesi päätyy uudelleen juomaveteen.

Toki jos joku käy puskapissillä just sen jorpakon äärellä mistä otetaan vesi vaikka Raumalle niin...

(onneksi meidän kunnassa riittää pohjavettä)

vierailija
18025448, member: 559"]
älä käytä! Siinä on vaikka mitä epäpuhtauksia tarttunut putkistoista (esim. metalleja)!! :x
[/QUOTE]
Nikkeliallerginkona sanon et pelkkä "seisonut vesi" on kauhistus😵

Yhteistyössä