Missä vaiheessa voi antaa lämmintä vettä ihan hanasta?

• Viestiketjun aloittaja maanantai
  • Ensimmäinen viesti
maanantai
Meillä täytetään viikon päästä 7kk.Ja kun käytetään noita maitojauheita,niin alkaa jo tympimään että ekaks pitää ottaa kraanasta kylmää vettä ja sitten lämmittää se..

Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
eikö muka ole oikeasti käyttökelpoista?
Ei todellakaan!!Juuri oli puhetta asiasta labrassa töissä olevan kaverini kanssa. Lämpimässä hanavedessä on bakteereja, kylmässä ei. Vesi kannattaa aina ottaa hanasta mahdollisimman kylmänä, ja lämmittää.

kata81
Vanhoissa taloissa on kupariputket, joista irtoaa metalliakin veden mukana, jos lämmintä ottaa (sen maistaa, kun ei aina ole itsekään jaksanut tarpeeksi valutella), uusissa taloissa ei tätä ongelmaa ole, mutta legionella bakteeri elää +50 asteisessa vedessä, joten älä käytä lapselle hanasta lämmintä vettä.

aply
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Hyyyyyyih, mulla on aina pitelemistä, etten sanoisi että ei saa, kun joku käyttää lämmintä kraanavettä vaikka vain perunankeittovetenä.

Hyyyi, hyihyihyihyiyäk! :x
Peesi. Minä aina vedenkeittimellä kiehautan kylmän veden niin saan nopeesti kuumaa vettä kattilaan ja se kuulema säästää energiaakin :)

..
Anteeksi nyt vaan, mutta eikö jo pienestä ole opetettu, että lämmintä hanavettä ei saa käyttää mihinkään, kun käsien pesuun??!! siinähän on pöpöjä. keitä hyvä ihminen se vesi, vaikka jo aiemmin, ja annat rauhassa jäähtyä sopivaksi.

s
no joo EI KOSKAAN..hanasta tulevassa vedessä on pjaskaa ja ihan testattuna et jos ei halua välttis pöpöä vaikke se nyt että aina tarttuu jotain mutta kandee välttää ihan jos pakko ei ole sitä käyttää..keittämiseen mikrossa esim ei kauaa mene..paitti jos ei jaksa jotain 4 minsaa venätä nii on huonosti asiat..

siis tota
mä olen kyllä ruuanlaittoon ottanu kuumaa vettä esim. jos keitän makaronia.siis se vesihän kiehuu siin kattilassa joten ei kai se siin haittaa.kuuma vesi rupee nopeemmin kiehuu ja näin säästää aikaa.
mut en tod. juo lämmintä tai kuumaa vettä suoraan

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja siis tota:
mä olen kyllä ruuanlaittoon ottanu kuumaa vettä esim. jos keitän makaronia.siis se vesihän kiehuu siin kattilassa joten ei kai se siin haittaa.kuuma vesi rupee nopeemmin kiehuu ja näin säästää aikaa.
Näin minäkin teen. EIkä suomalaisessa vesijohtovedessä ole mitään bakteereja, hyvänen aika...

älä käytä! Siinä on vaikka mitä epäpuhtauksia tarttunut putkistoista (esim. metalleja)!! :x

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Näin minäkin teen. EIkä suomalaisessa vesijohtovedessä ole mitään bakteereja, hyvänen aika...
Todellakin on!! Jopa e.coli bakteereita voi olla lämpimässä vesijohtovedessä. Olen itse todeistanut niiden olemassa oloa...

xxx
Niin no, mie en tiedä millaista vettä teidän vesilaitokselta tulee... tai millaiset putket teidän taloissa on.

Mutta meidän hanasta tulee ihan puhdasta vettä, vaikka ottaiskin lämmintä.

Mutta ihan miten vain. silti käytän kyllä itsekkin pääasiassa kylmää vettä hanasta.

Yhteistyössä