vieras
mä olen 32 enkä ole ikinä kuullutkaan ettei lämmintä vettä saisi käyttää. ihme hysteerikkoja täällä.
Sulla on tainnut koulussa jäädä kotitaloustunnit ja bilsan tunnit vähiin...Ja muutenkaan kotona ei selvästi ole opetettu ihan perusasioita.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä olen 32 enkä ole ikinä kuullutkaan ettei lämmintä vettä saisi käyttää. ihme hysteerikkoja täällä.
bilsa ja kotitalous oli aina 10 koulussa. kotona on opetettu perusasiat, kiitos kysymästä. mutta tämmöstä ei.Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Sulla on tainnut koulussa jäädä kotitaloustunnit ja bilsan tunnit vähiin...Ja muutenkaan kotona ei selvästi ole opetettu ihan perusasioita.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä olen 32 enkä ole ikinä kuullutkaan ettei lämmintä vettä saisi käyttää. ihme hysteerikkoja täällä.
Eli sinusta ruuan laittoon liittyvä hygienia-asia ei kuulu perusasioihin? No, meitä on moneen lähtöön.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:bilsa ja kotitalous oli aina 10 koulussa. kotona on opetettu perusasiat, kiitos kysymästä. mutta tämmöstä ei.Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Sulla on tainnut koulussa jäädä kotitaloustunnit ja bilsan tunnit vähiin...Ja muutenkaan kotona ei selvästi ole opetettu ihan perusasioita.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä olen 32 enkä ole ikinä kuullutkaan ettei lämmintä vettä saisi käyttää. ihme hysteerikkoja täällä.
Molempiin peesi. Hyi kun mulle tuli puistattava olo lämpimän vesijohtoveden juomisesta, yökAlkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Tai että vessanpyttyä ei sais käyttää kaikenlaisena kaatopaikkana...Alkuperäinen kirjoittaja minä:Olen todellakin yllättynyt, että joku ei tiedä, että sitä hanasta otettua lämmintä vettä ei saa juoda/käyttää ruoan laittoon.
Mistä näitä oikein riittää?
hei haloo.. kuka ottaa lämmintä vettä hanasta.. et taida tajuta mikä pöpö määrä siellä on,,, halooAlkuperäinen kirjoittaja vieras:bilsa ja kotitalous oli aina 10 koulussa. kotona on opetettu perusasiat, kiitos kysymästä. mutta tämmöstä ei.Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Sulla on tainnut koulussa jäädä kotitaloustunnit ja bilsan tunnit vähiin...Ja muutenkaan kotona ei selvästi ole opetettu ihan perusasioita.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä olen 32 enkä ole ikinä kuullutkaan ettei lämmintä vettä saisi käyttää. ihme hysteerikkoja täällä.
AAMEN!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Vaikka mikrobit kuolevatkin keittämällä, niin lämmintä hanavettä keittämällä ette saa vedestä pois putkistoista liuenneita muita epäpuhtauksia, metalleja esimerkiksi. Juotavaksi ja ruuanlaittoon käytettävän veden tulee aina olla otettu kylmävesihanasta, sillä kylmään veteen ei liukene noita epäpuhtauksia.
Mutta jos käyttää jauhetta niin ne kaikki muuten ei liukene kylmään veteen. Et joutuu joka tapauksessa lämmittään veden kiehuvaksi.Alkuperäinen kirjoittaja biib:Siihen alkuperäiseen kysymyksee: Voit opettaa sen lapsen juomaan kylmää maitoa, niin ei tarvi lämmittää vesiä. tai sitten hanki vedenkeitin jolla voi määrittää vedenlämpötilan. Esim. omallani voi valita lämpötilat 40, 60, 80 ja 100 astetta.
Mutta voihan hanasta ottaa kylmää vettä ja lämmittää sen veden mikrossa sopivan lämpimäksi, näin minä tein kun poika oli yli 6kk. Kyllä se jauhe kädenlämpöiseen veteen liukeaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta jos käyttää jauhetta niin ne kaikki muuten ei liukene kylmään veteen. Et joutuu joka tapauksessa lämmittään veden kiehuvaksi.Alkuperäinen kirjoittaja biib:Siihen alkuperäiseen kysymyksee: Voit opettaa sen lapsen juomaan kylmää maitoa, niin ei tarvi lämmittää vesiä. tai sitten hanki vedenkeitin jolla voi määrittää vedenlämpötilan. Esim. omallani voi valita lämpötilat 40, 60, 80 ja 100 astetta.
Ei minulle tämä ei oleongelma kun osaan vedenkeitintä käyttää mut ihan vaan sivu huom.
Juu, ei siitä varmaan kuole, ainakaan välittömästi. Itse olen kans yllättynyt, että tämä ei ole jokaisen "perussivistystä" siinä missä miksi ruoka säilytetään jääkaapissa jneAlkuperäinen kirjoittaja vieras:
no saako sitä ottaa pullataikinaan kädenlämpöisenäkään suoraan hanasta?
Enpä mä olen vielä kuollut ja olen kyllä tehnyt kaakaonki joskus suoraan hanaveteen...lämpimään...
Bakteerit eivät todellakaan kuoli pakkasessa. Tiesittekö, että laboratorio-olosuhteissa bakteerit säilytetään -70 asteen lämpötilassa, josta ne saadaan vielä elävänä ulos. Joten bakteerit eivät myöskään kuole pakkasessa. Niiden kasvu kylläkin hidastuu.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Siis faktahan on se, ettei pöpöt elä kylmässä samalla lailla kuin lämpimässä. Ja kun ottaa lämmintä vettä hanasta, on niillä pöpöillä jo hyvä kyky elää kuumassa, joten eivät kuole niin helposti keittämälläkään.
Sama logiikka pätee myös petivaatteiden ulosviemiseen pakkasella... Pöpöt kuolee eivätkä elä kylmässä.
Anteeks, mutta mä en oo koskaan _missään_ törmännyt tähän! Luulin kun avasin tämän ketjun, että ne ekat kauhisteluvastaukset oli vitsejä, ja koko kysymys provo. Kotonakaan ei oo koskaan ollut mitään puhetta.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Olen todellakin yllättynyt, että joku ei tiedä, että sitä hanasta otettua lämmintä vettä ei saa juoda/käyttää ruoan laittoon.
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:Anteeks, mutta mä en oo koskaan _missään_ törmännyt tähän! Luulin kun avasin tämän ketjun, että ne ekat kauhisteluvastaukset oli vitsejä, ja koko kysymys provo. Kotonakaan ei oo koskaan ollut mitään puhetta.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Olen todellakin yllättynyt, että joku ei tiedä, että sitä hanasta otettua lämmintä vettä ei saa juoda/käyttää ruoan laittoon.
No, eipä kyllä hetkauttanut mihinkään suuntaan tämä tieto, en mä yleensä lämmintä vettä sellaisenaan juo, parempaahan se kylmänä on. Joskus käännän hanan lämpimälle kun tarvitsen nopeasti lämmintä vettä johonkin pastakeitinveteen tms., mutta harvoin. Ne pöpöthän joka tapauksessa heittää veivinsä keitettäessä.
Kuuma vesi irrottaa kupariputkistoista raskasmetalleja tai muovisista putkista muovin kemikaaleja... ja ne eivät lähde keittämällä mihinkään.Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:Anteeks, mutta mä en oo koskaan _missään_ törmännyt tähän! Luulin kun avasin tämän ketjun, että ne ekat kauhisteluvastaukset oli vitsejä, ja koko kysymys provo. Kotonakaan ei oo koskaan ollut mitään puhetta.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Olen todellakin yllättynyt, että joku ei tiedä, että sitä hanasta otettua lämmintä vettä ei saa juoda/käyttää ruoan laittoon.
No, eipä kyllä hetkauttanut mihinkään suuntaan tämä tieto, en mä yleensä lämmintä vettä sellaisenaan juo, parempaahan se kylmänä on. Joskus käännän hanan lämpimälle kun tarvitsen nopeasti lämmintä vettä johonkin pastakeitinveteen tms., mutta harvoin. Ne pöpöthän joka tapauksessa heittää veivinsä keitettäessä.
Kivasti on sulle kertynyt tässä vuosien aikana raskasmetalleja elimistöön, mm maksaan ja munuaisiin. Että tervettä ja pitkää eikää ei ehkä kannata alkaa sulle toivottelemaan vaikka vielä hengissä oletkinAlkuperäinen kirjoittaja vieras:mä olen 32 enkä ole ikinä kuullutkaan ettei lämmintä vettä saisi käyttää. ihme hysteerikkoja täällä.
Tässä meillä oikein järjenjättiläinen!Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:Anteeks, mutta mä en oo koskaan _missään_ törmännyt tähän! Luulin kun avasin tämän ketjun, että ne ekat kauhisteluvastaukset oli vitsejä, ja koko kysymys provo. Kotonakaan ei oo koskaan ollut mitään puhetta.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Olen todellakin yllättynyt, että joku ei tiedä, että sitä hanasta otettua lämmintä vettä ei saa juoda/käyttää ruoan laittoon.