Kiitos kysymästä ja moikka pitkästä aikaa!
Minulle tuli lopulta keskenmeno viikolla 7. Lääkkeellinen tyhjennys oli juuri viime viikonloppuna ja nyt vuoto lähes ohi. Olemme jo luovuttaneet, täytän ensi viikolla 45v.
En osaa enää olla edes surullinen, sillä kaikkemme teimme.
Kaksi kertaa tulin luomuna raskaaksi vielä 43 vuotiaana, mutta äkkiä se tilanne huononee, kun ikää tulee lisää. Luomu raskauteen en enää usko ja myös pakkanen on tyhjä eli hoidot oli siinä. Toki kun luin Laura Malmivaaran raskaudesta, niin ajatukset heräsivät positiivisesti myös lahjoitetuille munasoluille. Vielä ei olla kuitenkaan päätöstä tehty ja mietimme nyt vielä. Toisaalta jopa tuntuu, että oliko ivf järkevää enää näin vanhalle tehdä. Alkioita toki kehittyi, mutta vain 3 saatiin blastoksi asti. Epäilen, että alkiot eivät ole enää tässä iässä kovinkaan laadukkaita ja siksi myös sain keskenmenon.
Tsemppiä kaikille yritykseen ja aivan upea lukea onnistumiskokemuksia!
Voi miten ikävä kuulla, olen pahoillani!
Omien solujen suhteen teitte kuitenkin kaikkenne, eikä ainakaan tarvitse katua tai jossitella mitään.
Tuo on kyllä niin totta, että se munasolujen laatu heikkenee nopeasti. Mullekin lääkäri aikoinaan sanoi että nelikymppisellä munasoluista yli 80% on jo laadultaan huonoja.
Mulla saatiin kypsymään vain viisi munasolua joista 3 alkiota. Silloisella klinikalla alkiot siirrettiin jo kaksipäiväisenä, eikä niillä raskaus lähtenyt käyntiin.
Voin kyllä lämpimästi suositella luovutettuja munasoluja, jos niitä mietitte. Niillä tämäkin raskaus saatiin aikaiseksi. En tiedä mkä on tämän hetken jonotustilanne, meillä korona-aika pidensi odotuksen vuoteen. Kannattaa ilmoittautua jonoon piakkoin, jos siis päätätte kokeilla vielä niillä.
Jos asutte Helsingin lähistöllä, klinikoista Dextra on aivan huippu!
Joillakin klinikoilla on oma munasolupankki, jolloin hoitoon pääsee nopeammin.
Kerro sitten miten päätitte!