K40-ketju. Tässä saat valittaa ikääntymisen tekemistä krempoista ja kulahtamisesta

En halua rasittaa jatkuvalla ikäkriisilläni palstalaisia, joten keskitän ulinat tähän.

Mutta olit sitten 40- tai 100-vuotias, niin tämä ketju on sulle!
Suomalaiseen ajatteluun kuuluu, että vaivoista ei saa valittaa. Nyt saa, ilman että leimataan kitisijäksi tai turhamaiseksi. Asteittainen muuntuminen väsyneeksi mopsiksi ei ole helppoa.

Ja jos kukaan ei uskalla/halua valittaa täällä, niin inisen täällä sit itsekseni. :)
 
Viimeksi muokattu:
Aloitan. Olen siis 40-49-vuotias.

Olen vä-sy-neem-pi vuosi vuodelta. En saa mitään aikaiseksi, olisin parikymppisenä viuhtonu tänkin päivän rätti kädessä ja hienosti muksujen kanssa liikkuen.
 
vierailija
[QUOTEtasapainotyyny. 33942778, member: 39541"]
Jos touhuilen jotain lattialla, en meinaa päästä ylös.

Mutta: kaupan kassalla EN aio olla tukkeena. :sneaky:
[/QUOTE]
Hanki tasqpainotyyny
 
Täytyy kyllä sanoa, että oma terveys on suorastaan romahtanut 3 vuodessa. Koronalla etc. ei asiassa ole osaa eikä arpaa. Periaatteessa ei mitään vakavaa, mutta kokonaisvaikutus on melkoinen.

Se kun on ollut terve kuin pukki 0 -45 ilman oikeastaan pienintäkään ongelmaa, niin sitten kun alkaa kasaantumaan, niin se tuntuu aika kamalalta.

Flunssat tuntuu nykyään helvetiltä. Jalat/polvet prakaa. Olen alkanut ottaa influenssa-rokotteita, koska luulen että olisivat liikaa minulle nykyään.

Urheilut loppuneet lähes tyystin. Ennen pelasin lätkää ja fudista. Nyt ei tarvi noita ees harkita enää. Paljon aikoinaan liikkuneena tää on aika ikävää. Joku sanoo, että rupee tekemään jotain muuta. Mutta mua ei nuo yksilölajit oo ikinä kiinnostaneet.

Yhäkään en kyllä ole ollut oikeastaan koskaan saikulla. Omassa työssö sitä saikut hoidetaan etänä, näin se vaan menee.
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777 ja Echo
Viinasta tulee nykyään krapula. Se se on syvältä!
Olen ryypännyt joskus nuoruudessa (10 vuotta suunnilleen 22-32v) aika paljon. Homma väheni kun tuli eka lapsi. Ja oikeastaan sitten se loppui tyystin. Nykyään mulla voi olla krapula 3 pitkästä nelosoluesta. Kamalaa sekin. Eipä sitä kauheen usein viitti sitten enempää juoda. Oikeestaan harmittaa se, että just kun oppi käyttämään alkoholia kohtuudella, niin sitten ei enää kroppa kestä sitä muuten.

Nuorempana kesti kroppa, mutta ei pää.
 
vierailija
Aamulla herää vain aikaisemmin ja aikaisemmin. Aamulla klo 4 ei ole kiva herätä
Tämä just. Mulla tätä on alkanut ilmetä ehkä parin viime vuoden aikana. Tai sitten nukkuessa käydessä olen väsynyt, mutta uni ei tule tai heräilen. Harmittaa vietävästi, kun on niin hyvät unenlahjat aina ollut. Toisaalta mulla on mahdollisuus pieneen ruokalepoon silloin tällöin, sellaiset lyhyet unet, niin sekin auttaa.

50 jo ylitetty.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Emmää oikeen muista, miten vanha oon, mutta kai sitä ikääkin sitten on tullu, kun nuorempi tytöistäkin on jo pistetty museoon.
Niettä oliskohan alkava tementia se valituksen aihe.
Emmää sitten muuta ennää muistakkan.
 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
Onpa aika huolestuttavaa luettavaa, että 40- vuotiaat ovat noin huonossa kunnossa. Olen yli 60 ja 40+ päivätyön lisäksi vedin viikossa kahta liikuntaryhmää miesten&naisten, ajoin päivässä 21 km fillarilla ja illalla kävin hoitamassa hevosen tallilla. 45 lähdin opiskelemaan uutta ammattia. Nyt voin sanoa, että suksi ei kulje enää yhtä kovaa mutta pärjään.
Nyt teillä 40+ on viimeiset hetket kerätä kuntoa vanhuutta varten.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Algoma
vierailija
Testi.
Kun menee selälleen lattialle ja nousee siitä ylös ilman että käyttää käsiä apuna, niin todennäköisesti 98% varmuudella elää seuraavat 15 vuotta. Luin kerran jostain tällaisen testin liekkö pitää paikkansa.
 
vierailija
Testi.
Kun menee selälleen lattialle ja nousee siitä ylös ilman että käyttää käsiä apuna, niin todennäköisesti 98% varmuudella elää seuraavat 15 vuotta. Luin kerran jostain tällaisen testin liekkö pitää paikkansa.
Yllätti kyllä huonokuntoiset 4kymppiset
saahan kirjoittaa vaikkei ole kremppoja? he-he

Oon 66 v miäs ja selvisin vaivatta tuosta testistä vaikka tänään olen laiskotellut enkä käynyt ulkona, muutama kerta kyykkyyn ylös ennen testiä
en tarvitse mitään lääkkeitä, syön terveellisesti, savuton koko ikäni, hoikka, kaljanntissuttelua aion vähentää, kankkusta ei valitettavasti tule jos menee vähän yli, liikunta=hyötyliikuntaa ja välillä sauvakävelyä, vaikeakulkuisessa maastossa pysyn paljon nuorempien vauhdissa ihan hyvin
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä