Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Tsemppiä Domi <3 Mä niin toivon teille toista plussaa!!! Minäkin olen tuntevinani just elohiirimäistä joissain plussakierroissa tai sit sitä kuuntelee niitä tuntemuksia hullun tarkkaan tuossavaiheessa. Toisaalta niitä tuntemuksia alkoi tulla enemmän vasta plussa jälkeen, tosin oon tikuttanut aika hirveän aikaisin niin että suurennuslasilla pitänyt katsoa… Milloin Domi voit testailla? Onko tuntemukset lisääntyneet?
Kiitos tsempesitä.. joo siis ainahan niitä on kaiken maailman tuntemuksia.. tuo elohiiri kyllä on niin selkeä ja ihan kyttäämättä tuntui.. mut joo.. ei ne mitään sano mikään. Muutapa ei oo oikeestaan ollutkaan.. siis tietty jotain ihan pientä ohimenevää mut ei mainittavaa.. Mullahan koko raskaus oli hyvin oireeton, samoin kun se yks tuulimuna, et sinällää hyväkin merkki kun joskus negoissa sit ollut "kaikki mahdollinen" :D To saisin siis mennä verikokeeseen ja laittokohan se et su kotitesti.. mulla oli se pregnyl tosiaan ni ei varmaan kannata viel testailla, en toki tiiä et mikä määrä sitä vielä antaa testiin jotain (miun laskujen mukaan nyt on 61,5 ja sillon to vielä siis 15,49).. Vois varmaan varata sen ajan siihen veritestiin, mut en tiiä.. poika jostain nappais kunnon taudin (varmaan rs tai kurkunpään tul.) miun tuurilla sit tietty tulis ite kipeeks ja ei viittis mennä.. koska korona!!!
 
vierailija
Kiitos tsempesitä.. joo siis ainahan niitä on kaiken maailman tuntemuksia.. tuo elohiiri kyllä on niin selkeä ja ihan kyttäämättä tuntui.. mut joo.. ei ne mitään sano mikään. Muutapa ei oo oikeestaan ollutkaan.. siis tietty jotain ihan pientä ohimenevää mut ei mainittavaa.. Mullahan koko raskaus oli hyvin oireeton, samoin kun se yks tuulimuna, et sinällää hyväkin merkki kun joskus negoissa sit ollut "kaikki mahdollinen" To saisin siis mennä verikokeeseen ja laittokohan se et su kotitesti.. mulla oli se pregnyl tosiaan ni ei varmaan kannata viel testailla, en toki tiiä et mikä määrä sitä vielä antaa testiin jotain (miun laskujen mukaan nyt on 61,5 ja sillon to vielä siis 15,49).. Vois varmaan varata sen ajan siihen veritestiin, mut en tiiä.. poika jostain nappais kunnon taudin (varmaan rs tai kurkunpään tul.) miun tuurilla sit tietty tulis ite kipeeks ja ei viittis mennä.. koska korona!!!
Milloin pistit pregnylin?
 
Pregnyl näkyy n. 10vrk testissä niin eikös 21 päivä olisi aikaisin kun ei pitäisi mitään näkyä?
Puoliintumisaika 36h
Se riippuu määrästä paljon pistää, ei noin pieni määrä minusta näy niin kauaa (muistaakseni 5000 iu näkyy sen 10 pv).. puolittuu joka päivä minun mielestä vai onko muka 36h.. ... mutta tiedä miten pieni pitoisuus näkyy testissä... mutta ihan sama koska tosiaan kuten illalla uumoilin ruskeaa oli aamulla :(
 
Kun tiedät 99% varmasti, mutta et halua kattoa verikokeen tulosta, kun sit se on lopullista.. ehkä kohan lapsen saa nukkuu (kyllä hän valvoo, iltakukkuja nakahtaa vasta joskus ennen 23) voi sit romahtaa..
 
@Silmu75 kaikessa "hauskuudessa" se verikokeen tulos oli 9,9 :D hahahaa.. jooh.. vuoto pysy pois nii tietty koitin vielä jotain toivoa et jos vaikka.. mutta joo ei.. en tiiä sit näkykö se vielä se pregnyl sen verran ( ite ehkä uskon siihen ) lääkäri kun soitti sillon sit ma, niin oli sitä mieltä että ei pitäisi näkyä, vaan että ehkä ollut joku kiinnittymis yritys.. mutta tiiä tuota.. ja eipä asiaa muuta oli miten oli. Vaikea uskoa että joku hoidoilla oikeasti lapsia saa, me ei. 19 hyvää alkiota, aina tosi hyvältä näyttävään tilanteeseen.. 1 kemiallinen ja 1 tuulimuna saldona. Ei voi kun vaan yhä enemmän ihmetellä ja olla maailman onnellisin ja kiitollisin tuosta meidän ihmelapsesta!
 
@Silmu75 kaikessa "hauskuudessa" se verikokeen tulos oli 9,9 hahahaa.. jooh.. vuoto pysy pois nii tietty koitin vielä jotain toivoa et jos vaikka.. mutta joo ei.. en tiiä sit näkykö se vielä se pregnyl sen verran ( ite ehkä uskon siihen ) lääkäri kun soitti sillon sit ma, niin oli sitä mieltä että ei pitäisi näkyä, vaan että ehkä ollut joku kiinnittymis yritys.. mutta tiiä tuota.. ja eipä asiaa muuta oli miten oli. Vaikea uskoa että joku hoidoilla oikeasti lapsia saa, me ei. 19 hyvää alkiota, aina tosi hyvältä näyttävään tilanteeseen.. 1 kemiallinen ja 1 tuulimuna saldona. Ei voi kun vaan yhä enemmän ihmetellä ja olla maailman onnellisin ja kiitollisin tuosta meidän ihmelapsesta!
No voi itku! Niin olisin teille toisenkin ihmeen suonut. Mutta joo, oon kyllä vasta jälkeenpäin tajunnut miten monen asian on pitänyt mennä oikein, että mekin lapsi saatiin. Ehkä liian helpolla kun jotenkin se oli järkytys ettei toinen siirto sitten onnistunutkaan. Me nyt yritetään vielä, tai ihan odotan milloin mies peruu koko jutun kun täällä on sairasteluputki päällä ja elämä aika raskasta, vaikea kuvitella just nyt että jaksettais kahden kanssa. Poika on ollut melkein koko kuukauden flunssassa, nyt vietiin lääkäriin kun ei tunnu edes helpottavan ja eikö ollut korvatulehdus molemmissa korvissa. :( Jospa nyt paranis kun saatiin antibiootit ja nenäsuihke!
 
@Domi kyllä täällä käydään välillä lukemassa. Ja sun siirtoa jännäsin mukana, kurjaa että ei tarttunut matkaan tiukemmin :( pieni ihmepoika teillä tosiaan on <3

Me ollaa jätetty ehkäsy pois nyt hiljattain (joo hullua et semmonen on ollu mut tuon tytön kans ollu semmoset vuodet että toinen lapsi ois ollu ihan katastrofi). Hoitoihin ei olla edelleenkään lähdössä ja mitää aikataulutettua yritystä ei oo tarkotus harjottaa. Katotaan mitä vuodet tuo vai tuoko mitään. Nyt nautiskellaan elämästä <3

-dino- & typy 2,5v
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja Domi
Uskomatonta miten aika rientää, mun vastasyntynyt täyttää perjantaina 9kk! Oon kyllä monta kertaa halinut ja pusutellut tätä kuopusta kyyneleet silmissä, että miten onkin voitu niin ihana vauva vielä saada. Esikoisenkin vointi on ollut hyvä, tosin pallolaajennus tiedossa heinäkuussa ja se vähän jännittää tietysti.

Mutta kaiken kaikkiaan mukavasti menee. Toki kahden pienen kanssa on välillä aikamoista härdelliä varsinkin kun esikoinen on aika vilikko, mutta en kyllä vaihtaisi tätä mihinkään <3 Kuten olen tainnut jo aiemminkin sanoa, on meidän pakkanen tyhjä ja lapsiluku täysi. Tuntuu että pikkuveli (tai pikku-lettu kuten esikoinen sanoo) täydensi tämän perheen täydelliseksi.
 
Mitä mitä te olette kaikki täällä? Mitä kuuluu @Domi, @Ramiina, @-dino- ja keitä kaikkia muita... Mitä kuuluu? Kirjoittelin taas muille kanaville täällä kaksplussassa, mutta aika hiljaista on... Plussasin viime viikolla, katsotaan nyt, lähteekö tästä kehittymään ihan oikeasti ja myös loppuun asti.

Rusakkonen 5+5
Oo ihania uutisia! Onneks tuli vielä sähköpostiin täältä ilmotus.
Oon aina välillä miettinyt, miten sulla menee ja nyt kuuluu hyviä uutisia. :)
Onko teillä jotain uutta kokeilussa hoidoissa? Ootteko Suomessa klinikalla?
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Oo ihania uutisia! Onneks tuli vielä sähköpostiin täältä ilmotus.
Oon aina välillä miettinyt, miten sulla menee ja nyt kuuluu hyviä uutisia.
Onko teillä jotain uutta kokeilussa hoidoissa? Ootteko Suomessa klinikalla?
Ihanaa kuulla myös Sinusta! Miten teillä menee? Nyt en muista, tuliko lapsia vielä toinenkin? Tosi kivaa, että “löysit” minut vielä! 😊

Suomessa klinikalla. Meillä oli vielä kaksi alkiota pakkasessa. Uutta ei ole muuta hoidoissa kuin iso progesteronin lisäys: 3 x Terolut ja 3 x Lutinus per päivä. Plus estrogeeniä Progynova 2 tablettia aamuin illoin. Ei muuta erityistä. Mutta mikä on jännittävää, on se, että siis minulla eivät blastot toimineet (14 x nega), mutta kolmipäiväiset morulat kummallakin kerralla ovat toimineet eli raskaus alkoi. Minulla taitaa olla jokin kohdun limakalvon ajoitusjuttu, jota ei pystytty havaitsenaan ERA:ssa ja BeReady-testikin, vaikka taisikin olla parempi omassa tilanteessani, ei antanut ihan yksiselitteistä kuvaa. Tietysti myös alkion laatu vaikuttaa, ja saattaa hyvin olla, että tämä on vasta kolmas hyvälaatuinen, minulle siirretty alkio. Nyt vain toivon, että menee loppuun saakka hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kuulla myös Sinusta! Miten teillä menee? Nyt en muista, tuliko lapsia vielä toinenkin? Tosi kivaa, että “löysit” minut vielä!

Suomessa klinikalla. Meillä oli vielä kaksi alkiota pakkasessa. Uutta ei ole muuta hoidoissa kuin iso progesteronin lisäys: 3 x Terolut ja 3 x Lutinus per päivä. Plus estrogeeniä Progynova 2 tablettia aamuin illoin. Ei muuta erityistä. Mutta mikä on jännittävää, on se, että siis minulla eivät blastot toimineet (14 x nega), mutta kolmipäiväiset morulat kummallakin kerralla ovat toimineet eli raskaus alkoi. Minulla taitaa olla jokin kohdun limakalvon ajoitusjuttu, jota ei pystytty havaitsenaan ERA:ssa ja BeReady-testikin, vaikka taisikin olla parempi omassa tilanteessani, ei antanut ihan yksiselitteistä kuvaa. Tietysti myös alkion laatu vaikuttaa, ja saattaa hyvin olla, että tämä on vasta kolmas hyvälaatuinen, minulle siirretty alkio. Nyt vain toivon, että menee loppuun saakka hyvin.
Voi että tää on kyllä niin paras uutinen <3 Pidän kyllä kaikki peukut ja varpaat ristissä että kaikki menee nyt hyvin.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Ihanaa kuulla myös Sinusta! Miten teillä menee? Nyt en muista, tuliko lapsia vielä toinenkin? Tosi kivaa, että “löysit” minut vielä!

Suomessa klinikalla. Meillä oli vielä kaksi alkiota pakkasessa. Uutta ei ole muuta hoidoissa kuin iso progesteronin lisäys: 3 x Terolut ja 3 x Lutinus per päivä. Plus estrogeeniä Progynova 2 tablettia aamuin illoin. Ei muuta erityistä. Mutta mikä on jännittävää, on se, että siis minulla eivät blastot toimineet (14 x nega), mutta kolmipäiväiset morulat kummallakin kerralla ovat toimineet eli raskaus alkoi. Minulla taitaa olla jokin kohdun limakalvon ajoitusjuttu, jota ei pystytty havaitsenaan ERA:ssa ja BeReady-testikin, vaikka taisikin olla parempi omassa tilanteessani, ei antanut ihan yksiselitteistä kuvaa. Tietysti myös alkion laatu vaikuttaa, ja saattaa hyvin olla, että tämä on vasta kolmas hyvälaatuinen, minulle siirretty alkio. Nyt vain toivon, että menee loppuun saakka hyvin.
No niin, siltä kuulostaa ettei ajoitus oo blastojen kanssa ollut optimi. Todellakin kaikki peukut pystyssä! <3 Alle pari viikkoa varhaisultraan siis? Jään odottelemaan toiveikkaana uutisia!

Meillä on yks icsin pas-poika, nyt 3-vuotias ja toinen toivottavasti tulossa, rv 21+5 tänään.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
No niin, siltä kuulostaa ettei ajoitus oo blastojen kanssa ollut optimi. Todellakin kaikki peukut pystyssä! <3 Alle pari viikkoa varhaisultraan siis? Jään odottelemaan toiveikkaana uutisia!

Meillä on yks icsin pas-poika, nyt 3-vuotias ja toinen toivottavasti tulossa, rv 21+5 tänään.
ONNEA vielä tästä toisestakin raskaudesta!!! Ajatella, nyt siis samaan aikaan ollaan raskaina. Mutta olet hurjasti kyllä edellä, onko laskettu aika jo siis milloin? Tsemppiä! ❤
 
Tänään olin hedelmöityshoitoklinikalla varhaisultrassa. Siellä oli pikkuinen, joka heilutteli käsiään ja jalkojaan, ja sydän löi nopeasti! 😍 Ikä varmistui nyt 8+6:ksi. Pituus oli 22 mm, 1 mm taulukkoa pidempi. Sisätutkimuksessa kaikki hyvin. Edessä oleva matka on pitkä, mutta kyllä nyt tuntuu ihanalta! Pysythän hengissä, pikkuinen kulta!!! 🥰

Rusakkonen 8+6
 
Hei, onko kellään tietoa mistään hcg ja S-PAPPA -laskurista? En ole onnistunut löytämään netistä sopivaa. Ja lisäksi pitäisi muuttaa ug/l IU:ksi yhdessä laskurissa, enkä osaa. Sain tietää verikoevastaukseni ja nyt huolestuttaa. Maanantaina sairaalan erikoislääkåri ja ultraääni, mutta on vaikeaa odottaa. Oma lääkäri hedelmõitysklinikalla ei kuulemma osaa muuntaa noita lukuja ja laskea.

Rusakkonen 11+2
 

Yhteistyössä