V
vierailija
Vieras
r a l l IMitkä asiat ovat "ihan oikeasti turhia"?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
r a l l IMitkä asiat ovat "ihan oikeasti turhia"?
vai onko se kokous just se takia nytavaruusturismia eivät lopeta.
Avaruusturismi ja avaruusromuAlkuperäinen kirjoittaja vierailija15618:Mitkä asiat ovat "ihan oikeasti turhia"?
Avaruusturismi ja avaruusromu
Ei se nykyään ole sen kummoisempi ihme kuin vaikka 100 vuotta sitten. Ei metrinkään paksuisen lumihangen päällä voi mennä potkurilla, jos se on puuterilunta.50vuotta sitten potkureilla pystyi kulkemaan hangen päällä, äitini kertoi juuri. Itse en ole ikinä pystynyt. Enää ei oikeen ole edes tiellä sen vertaa jäätä.
Ennen siis näitä teräshankia oli.Ei se nykyään ole sen kummoisempi ihme kuin vaikka 100 vuotta sitten. Ei metrinkään paksuisen lumihangen päällä voi mennä potkurilla, jos se on puuterilunta.
Täytyy olla kevättalven "hankikanto", eli päivällä auringossa sulanut hangen pinta jäätyy yöllä kivikovaksi.
Oli niitä ennen, vaan oli niitä vielä kaksi vutta sitten viimeksi. Silloin ajelin viimeiset puut metsästä niin, että traktori jätti juuri ja juuri näkyvän jäljen hangen pintaan.Ennen siis näitä teräshankia oli.
Sota, huumeet/lääkkeet, ihmiskauppa ja uusimpana ilmastonmuutos -Glasgown ilmastokokous on kyllä mielenkiintoinen.
Tunne siitä, että ihmiset ovat melko harhaisia oman vakutuksensa suhteesta huomattavati merkittäviin tapauksiin.
Minulle selvisi vasta, että Pariisin ilmastokokouksessa on päätetty vuonna 2015, että maapallon lämpötila rajoitetaan alle kahden asteen nousuun?
![]()
Jos maailma lämpenee 4 asteella, Suomessa nousua voi tulla peräti 8 astetta – tällaista silloin olisi
Päättäjillä on kovat paineet Glasgow’n ilmastokokouksessa. Mikäli päästöjä ei saada kuriin, seuraukset ovat vakavia.www.iltalehti.fi
Kun ottaa huomioon miten suuria vaihteluita maapallolla on ollut ilman ihmistä, tämä tuntuu jotenkin surkuhupaisalle.
Ilmasto-opas.fi
ilmasto-opas.fi
Olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että ihmiset saastuttaa ja sikailee elinympäristössään ja sellaiselle on saatava stoppi. Mutta tällainen harhainen käsitys kyvystä pysäyttää ilmaston lämpötilojen vaihtelut, on kyllä jo suuruudenhulluutta.
Milloin?Asfaltti tulee poistumaan vihreän siirtymän mukana.