Psykiatrian erikoislääkäri: ”Voimmeko me kansalaiset enää luottaa pääministerimme harkinta- ja arviointikykyyn maamme asioiden ylimpänä hoitajana?"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
En mä nyt jaksa kahlata kaikkia, Kun kerran ahkeraan naputtelet muutenkin, niin mikä vaiva vastata suoraan, kun kysyn?

Mitä mieltä olet mainitun psykiatrian toiminnasta ja pääministeristä julkaistusta kirjoituksesta. VInkki: älä aloita lausetta "mut ku Trump.."
Diagnoosia ei voi tehdä tapaamatta potilasta, oli kyse kenestä hyvänsä. Kelpaako? Oletko samaa mieltä?
 
9MM
Tulihan se sieltä, bravo!

Olen samaa mieltä, totta kai,
Mut entä jos potilas esittää tuossa tilanteessa täysin normaalia? Siis siinä diagnosointi tilanteessa. Mut sit todellinen käytös tulee julkisuudessa esille? Ni miksi sitä ei saisi arvioida kun saa potilaan käytöksestä paljon materiaalia. Mitä ei välttämättä saa kahden kesken tehdyssä haastattelussa?
 
vierailija
Mut entä jos potilas esittää tuossa tilanteessa täysin normaalia? Siis siinä diagnosointi tilanteessa. Mut sit todellinen käytös tulee julkisuudessa esille? Ni miksi sitä ei saisi arvioida kun saa potilaan käytöksestä paljon materiaalia. Mitä ei välttämättä saa kahden kesken tehdyssä haastattelussa?
No ensinnäkin potilaan/asiakkaan terveystietoja ei huudella kylillä
 
9MM
No ensinnäkin potilaan/asiakkaan terveystietoja ei huudella kylillä
Noniin mut jos johtaa maata on kansalla oikeus tietää tarkkaan millainen se johtaja on. Sit yksityiset ihmiset erikseen ja julkkikset noi muuten ku taide vaatiikin tunteellisuutta ja sellasta sopivaa hulluutta. Ja nykypäivänä monet jo kertookin omista diagnooseistaan avoimesti sitä häpeilemättä. Ja jos yhä useammat huomaa ettei kaikki ole hyvin ni voi siitä kertoa julkisestikkin jos ei muuten saa yhteyttä se on välittämistä. Nojoo av mammat antaa heti tuomion et eksä oli narsku. Mut jos korkeasti koulutetut lääkärit tuhansittain ilmottaa huomioistaan jotka on koulutettu huomamaan psyykessä tapahtuvia muutoksia ni diagnosointi tapahtuu etänä juuri potilasta tarkkailemalla myös näinkin ja narsismi diagnoosi on todenäkösempää jos alan ammattilaiset näin sanoo. Tai toinen voi olla et valta sotki pään ja tuli hetkellisesti suuruuden hulluus joka sokaisi omasta erinomaisuudestaan. Se onkin hitonmoinen tauti sitä kuvittelee liikoi ittestään ja muilla ei ole tietoi. Mut sannahan on ollut avoin lapsuudestaankin ja muista heikkouksistaan. Mut entäs tää toinen myönsikö se koskaan missään olleensa väärässä ja sitkun kansa erosi hänestä vaaleissa hän syytti heitä ja sätti ja syytti et se oli petkutusta eikös yksi narsismin piirre ole että ei kestä jätetyksi tulemista? Trumpista on paljon materiaalia josta tehdä diagnostiikka. Klassisia tapauksia
 
Tulihan se sieltä, bravo!

Olen samaa mieltä, totta kai,
1. kerta: No ei siellä USAssakaan tehdä diagnooseja tapaamatta potilasta.
2. kerta: Ei se USAssa tai missään muussakaan länsimaassa ole yhtään erilainen käytäntö. Potilas pitää tavata, haastatella ja tutkia ennen diagnoosia.
3. kerta: Diagnoosia ei voi tehdä tapaamatta potilasta, oli kyse kenestä hyvänsä. Kelpaako? Oletko samaa mieltä?

Parempi onni seuraavalla kerralla ja hei, lue jatkossa koko ketju ennen kuin tulet tärkeilemään, jookos? 🤡
 
vierailija
Mut entä jos potilas esittää tuossa tilanteessa täysin normaalia? Siis siinä diagnosointi tilanteessa. Mut sit todellinen käytös tulee julkisuudessa esille? Ni miksi sitä ei saisi arvioida kun saa potilaan käytöksestä paljon materiaalia. Mitä ei välttämättä saa kahden kesken tehdyssä haastattelussa?
Siitä esittämisestä jää ammattilaiselle kii!
 
9MM
Siitä esittämisestä jää ammattilaiselle kii!
no ei jää. onhan ihmisiä jotka pystyy huijaan myös valheenpaljustus testiä . jos lääkäri kyselee mitkä on sun ongelmat ni voi vastat et ei mulla hirveen isommin mitään ongelmia oo tai kertoo rehellisesti kaiken et saa oikeen diadnoosin. mut ei se lääkärin kysely ole mikään poliisi kuulustelu jossa potilasta hiostetaan. vaan siinä saa vapaasti kertoa ongelmistaan et hei lääkäri mulla on ongelma et kuulen ääniä. ni se ahdistaa ja sit keskutellaan siitä ja saadaan lääkitys joka voi helpottaa. Mut esim suomessakaan miehet vähättelee ongelmiaan esim sairauksissa hoitohenkilökunnalle ni ei saa sit täsmäiskua vaivoihinsa kun niitä vähätellään. ni saman lailla se on mielenterveys puolella jätetään vaan kertomatta asiat ja sillä selvä. siksi kaduilla kävelee paljon tunnistamattomia mielenterveys potillaita ku niistä ei kerrota tai olla rehellisiä lääkärille. Mut joo voihan trumppi olla mitä ihanin papparainen ja huolehtivainen ja huumorismies siviili elämässä. ja hyvä mies. mut julkisuudessa käytös oli sitten monesti huonoa. esim se kerta kun ei ollut eturivissä yhessä kokouksessa työnsi sen toisen valtio miehen pois tieltään et pääsi eturiiviin. ja yhteistyö muiden kanssa heikkeni aika paljon ja kiristeltiin asioilla et jos ette tee näin ette saa mitään. mut joo ei se ukko läpimätä ole todellakaan. olihan hyvääkin emmä sillä yrittihän se saada lääkkeet yhtä halvaksi kuin kanadassa on ni se oli mikä näin ääkiseltään tehty ois auttanut amerikkalaista köyhää tosi paljon. mut kävin lukees sen diagnoosin mitä lääkärit oli tehnyt ni siinä oli narsistisia piirteitä ei sitä et ois koko narsku. ja noh julkisen käytöksen mukaan olihan siinä niitä piirteitäkin vai mikä meni siinä diagnoosissa pieleen? mut voiko marinista huolestua nyt tulleiden tietojen mukaan ni mun mielestä iha ntervepäinen on ja normi
 
vierailija
no ei jää. onhan ihmisiä jotka pystyy huijaan myös valheenpaljustus testiä . jos lääkäri kyselee mitkä on sun ongelmat ni voi vastat et ei mulla hirveen isommin mitään ongelmia oo tai kertoo rehellisesti kaiken et saa oikeen diadnoosin. mut ei se lääkärin kysely ole mikään poliisi kuulustelu jossa potilasta hiostetaan. vaan siinä saa vapaasti kertoa ongelmistaan et hei lääkäri mulla on ongelma et kuulen ääniä. ni se ahdistaa ja sit keskutellaan siitä ja saadaan lääkitys joka voi helpottaa. Mut esim suomessakaan miehet vähättelee ongelmiaan esim sairauksissa hoitohenkilökunnalle ni ei saa sit täsmäiskua vaivoihinsa kun niitä vähätellään. ni saman lailla se on mielenterveys puolella jätetään vaan kertomatta asiat ja sillä selvä. siksi kaduilla kävelee paljon tunnistamattomia mielenterveys potillaita ku niistä ei kerrota tai olla rehellisiä lääkärille. Mut joo voihan trumppi olla mitä ihanin papparainen ja huolehtivainen ja huumorismies siviili elämässä. ja hyvä mies. mut julkisuudessa käytös oli sitten monesti huonoa. esim se kerta kun ei ollut eturivissä yhessä kokouksessa työnsi sen toisen valtio miehen pois tieltään et pääsi eturiiviin. ja yhteistyö muiden kanssa heikkeni aika paljon ja kiristeltiin asioilla et jos ette tee näin ette saa mitään. mut joo ei se ukko läpimätä ole todellakaan. olihan hyvääkin emmä sillä yrittihän se saada lääkkeet yhtä halvaksi kuin kanadassa on ni se oli mikä näin ääkiseltään tehty ois auttanut amerikkalaista köyhää tosi paljon. mut kävin lukees sen diagnoosin mitä lääkärit oli tehnyt ni siinä oli narsistisia piirteitä ei sitä et ois koko narsku. ja noh julkisen käytöksen mukaan olihan siinä niitä piirteitäkin vai mikä meni siinä diagnoosissa pieleen? mut voiko marinista huolestua nyt tulleiden tietojen mukaan ni mun mielestä iha ntervepäinen on ja normi
Etkös sä kertonut olevasi mielenterveysongelmien? takia eläkkeellä, vai muistanko väärin?
 
vierailija
no ei jää. onhan ihmisiä jotka pystyy huijaan myös valheenpaljustus testiä . jos lääkäri kyselee mitkä on sun ongelmat ni voi vastat et ei mulla hirveen isommin mitään ongelmia oo tai kertoo rehellisesti kaiken et saa oikeen diadnoosin. mut ei se lääkärin kysely ole mikään poliisi kuulustelu jossa potilasta hiostetaan. vaan siinä saa vapaasti kertoa ongelmistaan et hei lääkäri mulla on ongelma et kuulen ääniä. ni se ahdistaa ja sit keskutellaan siitä ja saadaan lääkitys joka voi helpottaa. Mut esim suomessakaan miehet vähättelee ongelmiaan esim sairauksissa hoitohenkilökunnalle ni ei saa sit täsmäiskua vaivoihinsa kun niitä vähätellään. ni saman lailla se on mielenterveys puolella jätetään vaan kertomatta asiat ja sillä selvä. siksi kaduilla kävelee paljon tunnistamattomia mielenterveys potillaita ku niistä ei kerrota tai olla rehellisiä lääkärille. Mut joo voihan trumppi olla mitä ihanin papparainen ja huolehtivainen ja huumorismies siviili elämässä. ja hyvä mies. mut julkisuudessa käytös oli sitten monesti huonoa. esim se kerta kun ei ollut eturivissä yhessä kokouksessa työnsi sen toisen valtio miehen pois tieltään et pääsi eturiiviin. ja yhteistyö muiden kanssa heikkeni aika paljon ja kiristeltiin asioilla et jos ette tee näin ette saa mitään. mut joo ei se ukko läpimätä ole todellakaan. olihan hyvääkin emmä sillä yrittihän se saada lääkkeet yhtä halvaksi kuin kanadassa on ni se oli mikä näin ääkiseltään tehty ois auttanut amerikkalaista köyhää tosi paljon. mut kävin lukees sen diagnoosin mitä lääkärit oli tehnyt ni siinä oli narsistisia piirteitä ei sitä et ois koko narsku. ja noh julkisen käytöksen mukaan olihan siinä niitä piirteitäkin vai mikä meni siinä diagnoosissa pieleen? mut voiko marinista huolestua nyt tulleiden tietojen mukaan ni mun mielestä iha ntervepäinen on ja normi
Eiks toi mt-hoito perustu siihen, et potilas tahtoo itse parantua? Ei se mikään valheenpaljastustesti ole. Mut kyl mä väitän, et ammattilainen tunnistaa, jos valehtelee, koska tulee väkisinkin ristiriitoja, kun kauan keskustelee. Valheenoaljastustesteissä kysellään vain joitain asioita, mut täytyy kouluttautua tai olla sosiopaatti, jos siinä tahtoo valehdella.
Onneks Trump meni jo, ei siitä tartte enää höpistä, täytyy vaan korjata jäljet, mitä tuhoa se sai aikaan. Sä oot selvästi optimisti, kun aattelet, et se on ok, koska on mahdollisuus kulisseissa, et se olis ok.
Mut en mä Suomeen kaipais mitään ihme psykiatreja, jotka analysoi pääministeriä tai muita. Tai toi oli vissiin psykoterapeutti, vai mikä se oli.
 
9MM
Etkös sä kertonut olevasi mielenterveysongelmien? takia eläkkeellä, vai muistanko väärin?
joo mun psyyke mureni palasiksi. upposin liikaa harhojen maailmaan. siellähän mä kuvittelin olevani täydellinen ja kaikkein viisain ja vaan mun jutut saa kaiken paikoilleen ja kukaan muu ei tiedä mistään mitään sit raivosin jos jutut ei mennyt mun tahtomalla tavalla et narsistisia piirteitä oli mussakin :) mut nyt ollu paremmin tasapainoinen olo. ei psyyke tietty priima kunnossa ole se on selvä ja eläkkeellä ollaankin.
 
9MM
Eiks toi mt-hoito perustu siihen, et potilas tahtoo itse parantua? Ei se mikään valheenpaljastustesti ole. Mut kyl mä väitän, et ammattilainen tunnistaa, jos valehtelee, koska tulee väkisinkin ristiriitoja, kun kauan keskustelee. Valheenoaljastustesteissä kysellään vain joitain asioita, mut täytyy kouluttautua tai olla sosiopaatti, jos siinä tahtoo valehdella.
Onneks Trump meni jo, ei siitä tartte enää höpistä, täytyy vaan korjata jäljet, mitä tuhoa se sai aikaan. Sä oot selvästi optimisti, kun aattelet, et se on ok, koska on mahdollisuus kulisseissa, et se olis ok.
Mut en mä Suomeen kaipais mitään ihme psykiatreja, jotka analysoi pääministeriä tai muita. Tai toi oli vissiin psykoterapeutti, vai mikä se oli.
no siis saahan kaikesta mielestäni keskustella eikä se väärin ole sitte nmuut esittää omat juttunsa sillain saadaan keskutelua aikaseksi ja ehkä ehkäistyä ongelmia et pysähdytään ja mietitään juttui :) nojoo yleenshän somessa pyritään antaan liiankin hyvä kuva ittestään ja esitetään parempia mitä ollaan ehkä trumppi näytti rehelliseti huonotkin puolensa ?
 
joo mun psyyke mureni palasiksi. upposin liikaa harhojen maailmaan. siellähän mä kuvittelin olevani täydellinen ja kaikkein viisain ja vaan mun jutut saa kaiken paikoilleen ja kukaan muu ei tiedä mistään mitään sit raivosin jos jutut ei mennyt mun tahtomalla tavalla et narsistisia piirteitä oli mussakin mut nyt ollu paremmin tasapainoinen olo. ei psyyke tietty priima kunnossa ole se on selvä ja eläkkeellä ollaankin.
Hienoa kun osaat analysoida kaiken menneen noin rehellisesti (y)
 

Yhteistyössä