Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
äläpä muuta, ens talvi vois olla semmonen leuto (-1...-10) ja lunta max 40cm

jonkun kerran vois käydä suvi niin lumet tippus katolta hallituksti
Ai että semmosta köyhän talvee suunnittelet. Mutta eipä tuo talvi/kesä- suhde aina niin mene, että kylmää seuraa kuuma.
Muistaako joku vielä 86-87 talven ja kesän. Täällä alkoi talvi silloin marraskuun puolessavälissä ja ensimmäisen kerran nousi nollan yläpuolelle huhtikuun ekana päivänä. Lunta ei ollut kovin paljoa, mutta tasaista 15-18 pakkasta piisasi. Oli siellä jokusia lähes klmeakymmentäkin.
Ja kesä, sateinen ja kylmä. Pohjanmaalla sulattelivat vielä heinä-elokuun vaihteessa salaojiansa. On jäänyt mieleen huonoimpana satovuotena, mitä muistan.
 
Ai että semmosta köyhän talvee suunnittelet. Mutta eipä tuo talvi/kesä- suhde aina niin mene, että kylmää seuraa kuuma.
Muistaako joku vielä 86-87 talven ja kesän. Täällä alkoi talvi silloin marraskuun puolessavälissä ja ensimmäisen kerran nousi nollan yläpuolelle huhtikuun ekana päivänä. Lunta ei ollut kovin paljoa, mutta tasaista 15-18 pakkasta piisasi. Oli siellä jokusia lähes klmeakymmentäkin.
Ja kesä, sateinen ja kylmä. Pohjanmaalla sulattelivat vielä heinä-elokuun vaihteessa salaojiansa. On jäänyt mieleen huonoimpana satovuotena, mitä muistan.
Sulla on kyl hyvä muisti jos muistat talven 35 vuoden takaa...:)

Juu hyvähän se ois että kylmää talvea ei seuraisi aina kuuma kesä. Mutta jo wanha kansa tiesi että se suurinpiirtein yleensä menee niin....:(
 
Ai että semmosta köyhän talvee suunnittelet. Mutta eipä tuo talvi/kesä- suhde aina niin mene, että kylmää seuraa kuuma.
Muistaako joku vielä 86-87 talven ja kesän. Täällä alkoi talvi silloin marraskuun puolessavälissä ja ensimmäisen kerran nousi nollan yläpuolelle huhtikuun ekana päivänä. Lunta ei ollut kovin paljoa, mutta tasaista 15-18 pakkasta piisasi. Oli siellä jokusia lähes klmeakymmentäkin.
Ja kesä, sateinen ja kylmä. Pohjanmaalla sulattelivat vielä heinä-elokuun vaihteessa salaojiansa. On jäänyt mieleen huonoimpana satovuotena, mitä muistan.
muistan, olin sillon sotaväjessä

kunnon lumipeite tuli vasta jouluksi, koko tammikuu oli lähellä neljääkymppiä ja helemikuussa tuli aivan järkyttävästi lunta

malliesmerkki ei-niin-mieluisasta talvesta
 
  • Tykkää
Reactions: diogenes 57
Sulla on kyl hyvä muisti jos muistat talven 35 vuoden takaa...

Juu hyvähän se ois että kylmää talvea ei seuraisi aina kuuma kesä. Mutta jo wanha kansa tiesi että se suurinpiirtein yleensä menee niin....
Joo, kyllähän se wanha kansa tiesi. Mutta kun nyt voi sanoa niinkuin entinenkin ennustaja ennustuksen mentyä pieleen, että ennustus oli kyllä ihan oikein, mutta merkit prenkkaa.
 
Ai että semmosta köyhän talvee suunnittelet. Mutta eipä tuo talvi/kesä- suhde aina niin mene, että kylmää seuraa kuuma.
Muistaako joku vielä 86-87 talven ja kesän. Täällä alkoi talvi silloin marraskuun puolessavälissä ja ensimmäisen kerran nousi nollan yläpuolelle huhtikuun ekana päivänä. Lunta ei ollut kovin paljoa, mutta tasaista 15-18 pakkasta piisasi. Oli siellä jokusia lähes klmeakymmentäkin.
Ja kesä, sateinen ja kylmä. Pohjanmaalla sulattelivat vielä heinä-elokuun vaihteessa salaojiansa. On jäänyt mieleen huonoimpana satovuotena, mitä muistan.
Mustan! Siis talven. Hiihdettiin ja luisteltiin niin paljon, että sain polveeni jonkun rasitusvamman ja siinä on yhä outo luumuhkura. Potkukelkka oli sen talven kouluunmenoväline.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Ja huomenta.

Laihtuminen on epäterveellistä. Mulla ei oo vielä ollu tarvetta villasukille tähän aikaan vuodesta, mutta kun sain kesällä painoa pudotettua niin nykyään on käpälät aina kylmät.
Ai jaa.

Mun vatsakuvun pitäisi sit olla olematon ku kerran tallaan kesälläkin villasukissa. *ihmettelee lainvastaistaapullistumaa tissien alapuolella*
 
Ja huomenta.

Laihtuminen on epäterveellistä. Mulla ei oo vielä ollu tarvetta villasukille tähän aikaan vuodesta, mutta kun sain kesällä painoa pudotettua niin nykyään on käpälät aina kylmät.
Miks ihmeessä sitä painoa pitää pudottaa?
Eikös se niin mene, että kun syö säännöllisesti ja hyvin ja pitää liikkumisesta huolta, niin paino asettuu ihan itsestään oikealle kohdalle.
Jos joku käyrämaakari muuta väittää, painukoot jorpakkoon.
Täytyy sitä nyt muijan semmonen olla, ettei sitä haravan kanssa tarvii sängystä etsiä.
 
Miks ihmeessä sitä painoa pitää pudottaa?
Eikös se niin mene, että kun syö säännöllisesti ja hyvin ja pitää liikkumisesta huolta, niin paino asettuu ihan itsestään oikealle kohdalle.
Jos joku käyrämaakari muuta väittää, painukoot jorpakkoon.
Täytyy sitä nyt muijan semmonen olla, ettei sitä haravan kanssa tarvii sängystä etsiä.

En ole Echo, mutta mulla on vissiin joku sukurasite vyötärölihavuuteen koska vaikka syön terveellisesti ja liikun ihan taatusti tarpeeksi ni vatsa pyrkii pyöristymään ja se taas hankaloittaa elämää. Eli on pakko vahtia painoaan ja liian usein ne pari, kolme ylimääräistä on silti ehtinyt kertyä.


Tai no, muistin just että endometrioosikin pullistuttaa vatsaa mutta pari kiloa voisi silti nytkin kadota. Iäksi!
 
Täytyy sitä nyt muijan semmonen olla, ettei sitä haravan kanssa tarvii sängystä etsiä.
:ROFLMAO:

Mä oon keski-ikäinen ja ylipaino tekee monta riskiä. En halua mitään diabetesta tms.riesakseni, siihen on ihan tarpeeksi sukurasitusta.

Lisäksi -jos ette oo vielä kuulleet :sneaky:- sluibailen koronarokotteen suhteen, joten sitoudun pitämään itseni hoikkana, jotta en ois ekana tehohoitoa rasittamassa...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja m.e.k.
Niin siis mun mielestä vanhan kansan merkeistä osa on jees, osa ei.

Joku "jos harakka yskäisee aamulla, tulee halla" ei päde, mutta vuodenaikojen ennakoiminen luontoa tarkkailemalla voi pitää paikkansa.

Ja mulla on joku ihme ajatus että "lämmön kokonaismäärä vuoden aikana on vakio, ja se jakautuu pitkin vuotta".
Eli jos lämmin talvi, niin lämpöä ei riitä kesälle.
Voi olla eri mieltä mun kans :D
 
Niin siis mun mielestä vanhan kansan merkeistä osa on jees, osa ei.

Joku "jos harakka yskäisee aamulla, tulee halla" ei päde, mutta vuodenaikojen ennakoiminen luontoa tarkkailemalla voi pitää paikkansa.

Ja mulla on joku ihme ajatus että "lämmön kokonaismäärä vuoden aikana on vakio, ja se jakautuu pitkin vuotta".
Eli jos lämmin talvi, niin lämpöä ei riitä kesälle.
Voi olla eri mieltä mun kans :D
oon eri mieltä, lämpösumma ei ole vakio kalenterivuoden aikana
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies ja Echo
toiveesi toteutukoon

on vissiin tullut melko selväksi että meitsi ei uso ennusmerkkeihin
Juu esim.muuttolintujen mukaan ei voi ennustella. Nehän ei tajua mistään mitään.
Jos vaikka syyskuulla on pari pakkasyötä niin ne lähtee liian aikaisin matkaan, vaikka sen jälkeen ois 1 kk tosi leutoa.

Tai tulevat keväällä lämpimillä keleillä Suomeen, sit iskee joku 1 kk takatalvi ja niillä nokka ja kintut jäässä.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Luin tuon uudestaan ja tuostahan voisi vetää herneen... Juu en Roosa sun että mahasi olis ku 8./9.raskauskuulla lol
Pakko todeta, että kun on päiviä, joina se näyttää siltä, ku ois ainakin kuudennella, niin mun puolesta voisi olla välillä vaikka synnytyskin edessä. Siis toki olettaen, että sen jälkeen olisi edes muutama kuukausi "ei raskaana" versiota.


Toisaalta on toki hauskaa näyttää aamulla ihan normaalilta ja illalla kakskyt kiloa isommalta vaikka vaaka näyttää samaa kuin aamulla. Ei oo tylsää mun elämä, ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä