Mielikuvia palstan mustista.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Eiköhän tämän allekirjoita suurin osa palstalaisista
Saattaapa olla, että allekirjoittaakin, mutta en kyllä ymmärrä, miksi.
Tämähän on keskustelupalsta ja keskustelu, ainakin minun sanakirjani mukaan, tarkoittaa erilaisten näkemysten esiintuomista eri asioista.
Väittely on ihan eri asia. Siinä on tarkoituksena ns. laulaa joku tai jotkin suohon ja päästä itse kukoksi tunkiolle. Myös lähes kaikkien asioiden siivilöiminen poliittisen seulan läpi kuulluu puolivillaiseen väittelykulttuuriin.
Väittelykin menettelee, kunhan pysytään kohtuudessa. Pidetään asiat asioina ja annetaan henkilöiden olla rauhassa.
Viiskypäsen kohdalla on mielestäni näitä sääntöjä rikottu toistuvasti ja se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että niin tehdään.
 
Saattaapa olla, että allekirjoittaakin, mutta en kyllä ymmärrä, miksi.
Tämähän on keskustelupalsta ja keskustelu, ainakin minun sanakirjani mukaan, tarkoittaa erilaisten näkemysten esiintuomista eri asioista.
Väittely on ihan eri asia. Siinä on tarkoituksena ns. laulaa joku tai jotkin suohon ja päästä itse kukoksi tunkiolle. Myös lähes kaikkien asioiden siivilöiminen poliittisen seulan läpi kuulluu puolivillaiseen väittelykulttuuriin.
Väittelykin menettelee, kunhan pysytään kohtuudessa. Pidetään asiat asioina ja annetaan henkilöiden olla rauhassa.
Viiskypäsen kohdalla on mielestäni näitä sääntöjä rikottu toistuvasti ja se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että niin tehdään.
Ihanteellistahan se olisi, jos keskustelu pysyisi keskusteluna ja eri näkemykset omaavilla olisi halu kuulla toisiaan.

Voin myös myöntää, että pyrin tähän kyllä itse, mutta pahapäisenä päivänä tulee oltua turhan jyrkkä ja se keskustelun rakentavuus on vähän niin ja näin.
 
Valitettavasti näin. Tuo nelikko PELE on kyllä sellainen sakki, että myrkyttänyt tämän palstan. Ja sitten ollaan viattomina räpyttelemässä silmiä. "Mä oon vaan tätä mieltä". Asialliseen keskusteluun ei ole halua eikä kykyä...
Mut annetaan nyt ne posit tällekkin porukalle:

Ekko: Antaa kuitenkin kritiikkiäkin persuille. Ei oo ihan sokea sen suhteen.
Palstapesu: Looginen tietyssä mielessä. Ei rupee vänkäämään esim. USA:n vaalituloksesta. Eli jos todisteet on mykistävät, niin mykistyy.
Lissu: Tämä ei mykisty mistään. Jos Trump räjäyttäisi vetypommin New Yorkissa, kiistäsi sen. Mutta on kuulemma kaunis.
Elena: Hyvä puoli on se, että ei oo niin sekaisin kuin edeltävä.
PELE-nelikko :LOL:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Tämä. Aina ei voi miellyttää kaikkia.
Näin on asian laita myös live-elämässä. Viihdyn parhaiten itseni seurassa.
Elän tasapainoista elämää eikä minulla ole tarvetta purkaa paineita yleisellä perhepalstalla.
Kuvittelin, että korona-aikaan ihmiset kaipaavat virtuaalisesti tukea ja lämpöä.
Hyvin minä tästä eristysajasta selvisin. Ei kertaakaan ahdistanut ja pelottanut.
Kävin rokotuksissa ja olen noudattanut turvaohjeita.
Tosin hieman alkuaikoina karmaisi Malmin sairaalan pihan ruumiskontit..
Tehkää tästä palstasta valoisa, että arinkin perhearkea pyörittävä äiti ja isä tai onnellisesti eläkkeellä oleva isovanhempi viihtyvät palstalla. Minulla olisi paljon kivoja juttuja, mutta eivät tyttäreni tykkää, että levittelen asioita ruokottomalla ja säälimättömällä palstalla. Suojelen myös lasteni isää. Hän tosin tuskin Käy tällä palstoilla.
 
M.E.K n kanssa samoilla linjoilla.

Ois ihan hiton tylsää, jos kaikki olisivat samaa mieltä kaikesta.

Ja tuolla aiemmin joku oletti, että en enää uskaltaisi sanoa mielipiteitäni tai olla eri mieltä. Olettama on väärä. En vain enää viitsi enkä jaksa jäädä inttämään ku elämäntilanne sallii sen että voin mennä ja tehdä ja aikaa kuluu enemmän muuhun kuin palstailuun.
 
No minä sitten häpeän puolestasi. Annat lapsillesi huonoa esimerkkiä ihmisten arvostamisesta.
Minua hävettää, että asuimme aikoinaan Ullanlinnan alueella.
Siellä oli vain rupuinen alepa lähikauppana.
No tuota täytyy korjata.
Mielestäni olen onnistunut hyvin siinä, että lapseni eivät kavahda erilaisuutta ja arvostavat ihmisiä. Ovat myös melko rohkeasti omia itsejään vaikka elävätkin teini-iän murroksessa. Eivät onneksi tunnu kokevan some-elämän paineitakaan.

Ullanlinnassa on aivan lumoavaa arkkitehtuuria, rrrrakastan esim. vanhoja jugend-taloja, mutta ei minusta keskusta-asujaksi ole. Lähellä täytyy olla paljon metsää ja avaraa tilaa. Olen sisimmissäni maalaistyttö.
 
vierailija
M.E.K n kanssa samoilla linjoilla.

Ois ihan hiton tylsää, jos kaikki olisivat samaa mieltä kaikesta.

Ja tuolla aiemmin joku oletti, että en enää uskaltaisi sanoa mielipiteitäni tai olla eri mieltä. Olettama on väärä. En vain enää viitsi enkä jaksa jäädä inttämään ku elämäntilanne sallii sen että voin mennä ja tehdä ja aikaa kuluu enemmän muuhun kuin palstailuun.
inttäminenhän on vain yksi nurkkaan ahdistelun muoto, joka on kaukana keskustelusta, jota väitetään harrastavan.
Palstalla persut ensin inttää ja sitten aletaan nimittelemään suvakiksi, jos ei saada toista käännytettyä. Sua ei taideta nimitellä. Mutta tästä koko kuviosta tuleekin noi lausahdukset koulukiusaamisista..
 
vierailija
No tuota täytyy korjata.
Mielestäni olen onnistunut hyvin siinä, että lapseni eivät kavahda erilaisuutta ja arvostavat ihmisiä. Ovat myös melko rohkeasti omia itsejään vaikka elävätkin teini-iän murroksessa. Eivät onneksi tunnu kokevan some-elämän paineitakaan.

Ullanlinnassa on aivan lumoavaa arkkitehtuuria, rrrrakastan esim. vanhoja jugend-taloja, mutta ei minusta keskusta-asujaksi ole. Lähellä täytyy olla paljon metsää ja avaraa tilaa. Olen sisimmissäni maalaistyttö.
Lapsesi ovat onnistuneet paremmin kuin sä. Jos kaihdat kurjaa asuinaluetta, koska siellä on mamuja.
 
Valitettavasti näin. Tuo nelikko PELE on kyllä sellainen sakki, että myrkyttänyt tämän palstan. Ja sitten ollaan viattomina räpyttelemässä silmiä. "Mä oon vaan tätä mieltä". Asialliseen keskusteluun ei ole halua eikä kykyä...
Mut annetaan nyt ne posit tällekkin porukalle:

Ekko: Antaa kuitenkin kritiikkiäkin persuille. Ei oo ihan sokea sen suhteen.
Palstapesu: Looginen tietyssä mielessä. Ei rupee vänkäämään esim. USA:n vaalituloksesta. Eli jos todisteet on mykistävät, niin mykistyy.
Lissu: Tämä ei mykisty mistään. Jos Trump räjäyttäisi vetypommin New Yorkissa, kiistäsi sen. Mutta on kuulemma kaunis.
Elena: Hyvä puoli on se, että ei oo niin sekaisin kuin edeltävä.
Tätäkin täytyy vähän korjata:
ei nyt tarvitse liioitella enempää kuin on tarpeen.:sneaky:
En ole Potus Trumpissa keskittynyt niinkään hänen huonoon käytökseen vaan hänen hyviin aikaansaannoksiin. Ihmetyttää miten joidenkin mielestä toinen akti kumoaa toisen.
 
vierailija
Tätäkin täytyy vähän korjata:
ei nyt tarvitse liioitella enempää kuin on tarpeen.
En ole Potus Trumpissa keskittynyt niinkään hänen huonoon käytökseen vaan hänen hyviin aikaansaannoksiin. Ihmetyttää miten joidenkin mielestä toinen akti kumoaa toisen.
Etkö ollut hieman mamuvastainen? Miksi joidenkin mamujen huono käytös saa aikaan koko ryhmää kohdistuvaa vastaisuutta? Vai päteekö tässä sitten eri logiikka?
 
Lapsesi ovat onnistuneet paremmin kuin sä. Jos kaihdat kurjaa asuinaluetta, koska siellä on mamuja.
En tunne tai tiedä lapsiperheitä jotka tietentahtoen muuttaisivat alueelle jossa on rauhatonta ja kouluissa suuria vaikeuksia.
Tiedän ja tunnen kyllä heitä, jotka ovat muuttaneet näiltä alueilta pois, eivätkä ole saaneet kummoista voittoa myymästään asunnosta.
 
vierai
No tuota täytyy korjata.
Mielestäni olen onnistunut hyvin siinä, että lapseni eivät kavahda erilaisuutta ja arvostavat ihmisiä. Ovat myös melko rohkeasti omia itsejään vaikka elävätkin teini-iän murroksessa. Eivät onneksi tunnu kokevan some-elämän paineitakaan.

Ullanlinnassa on aivan lumoavaa arkkitehtuuria, rrrrakastan esim. vanhoja jugend-taloja, mutta ei minusta keskusta-asujaksi ole. Lähellä täytyy olla paljon metsää ja avaraa tilaa. Olen sisimmissäni maalaistyttö.
Maahanmuuttajalapsi ei itse voi valita asuinseutuaan. Iltauutisissa näytettiin Kabulin koulutyttöjä, joista yksi tyttö aikoo lakiuraa.
Vietin lapsuuteni yrittäjä- ja pienviljelijöperheessä. Naapuritalot olivat varakkaampia ja isoja maalaistaloja.
Olen asunut Helsingin keskustassa monessa kaupunginosassa. Eniten pidinTöölöstä.
Minulle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. En kasvattanut lapsiani halveksimaan eri kaupunginosia.
He ovat matkustaneet myöhemmin paljon ympäri maailmaa.
Lasteni kielenkäytöstä olin erittäin tarkka. Nykyään pidän huolta vain omista sanomisistani.
Kun tapaamme puhumme yleensä englantia. Joten Suomen kielen vivahteilla ei ole enää suurempaa merkitystä perhe-elämässäni. Säälittää vain suuresti Suomen kielen köyhä käyttö.
Rikas kieli, jota käytetään vain toistensa loukkaamiseen ja haavoittamiseen.
En katso nykyään kotimaisista ohjelmista muita kuin uutisia. Kuvottavat ja raaka puhe ei ole minua varten.
 
50-isoäiti on paras. Tosikot ei ymmärrä häntä, mut ei anna sen vaikuttaa. On varmasti kärkkäitä mielipiteitä, mut kelläpä ei olis. Ei ole yhtä totuutta, joten valittajat vaietkoon. En ymmärrä, miksi hänen kirjoitusvirheisiinsä puututaan, mut toisaalta ylistetään jonkun ASn perusteettomia perusteluja. Se vänkää vaan siitä, kuka on sanonut mitä ja milloin. Mut palstalla riittääkin konservatiivinen, rokotevastanen jne. asenne. Mitään muuta kuplaa ei tarvi. Täs kuplassa on myös Lissu, Ellu ja Ekko. PP käy häröileen sillontällön ja kääntää keskustelua pois oikeilta urilta. Ylimielisyys jyllää. Ylimielisyyden kirkkain esimerkki on m1es, tuo 160senttinen tynnyri, jonka strategiset arvot pienenee eksponentiaalisesti jalkapohjista ylöspäin.
Olis kiva puhuu näistä tyypeistä positiivisesti, mut ei ole aihetta. Toisin on palstan normaaleissa nikeissä, Roosa, Mekko, Algoma, Kalamies, Dio, yllä mainittu 50:nen.. Mut nääkin on ahdistettu nurkkaan ja vaiennettu tehokkaasti, koska ei ole konservatiivipopulistirajakkeja. Saavat jutella lähinnä ruokatottumuksistaan ja nukkumisestaan. Ap:lle: FM oli tätä porukkaa ja se savustettiin pois, koska puhui muustakin.

En mäkään suosittele kelleen kirjautumista palstalle. En kyl aktiivista kirjoitteluakaan.
Jos katsoo tätäkin ketjua, jonka piti olla positiivinen, niin sinä olet nyt sulkenut minut ja ekkon ja muutaman muun johonkin (sun silmissä näkyvään) persukuplaan ja viljelet oletuksia meistä koko ajan.

Mitä tulee toisen viestisi kirjoitukseen koskien mek:ä niin me tunnetaan toisemma aika hyvin, ollaa juteltu ja pidetty yhteyksiä palstan ulkopuolellakin jo pitkään.
Se mitä mieltä kumpikin poliittisesti ollaan, ei ole ikinä hiertänyt välejä, enkä usko että tulee hiertämäänkään. Mek on mussukka, ihana sellanen ja muuten sillon harvoin kun ollaan jostain politiikasta keskenämme keskusteltu, ollaankin huomattu olevamme paljon samaa mieltä asioista. Niin että revippä kuule siitä.
 
vierailija
Maahanmuuttajalapsi ei itse voi valita asuinseutuaan. Iltauutisissa näytettiin Kabulin koulutyttöjä, joista yksi tyttö aikoo lakiuraa.
Vietin lapsuuteni yrittäjä- ja pienviljelijöperheessä. Naapuritalot olivat varakkaampia ja isoja maalaistaloja.
Olen asunut Helsingin keskustassa monessa kaupunginosassa. Eniten pidinTöölöstä.
Minulle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. En kasvattanut lapsiani halveksimaan eri kaupunginosia.
He ovat matkustaneet myöhemmin paljon ympäri maailmaa.
Lasteni kielenkäytöstä olin erittäin tarkka. Nykyään pidän huolta vain omista sanomisistani.
Kun tapaamme puhumme yleensä englantia. Joten Suomen kielen vivahteilla ei ole enää suurempaa merkitystä perhe-elämässäni. Säälittää vain suuresti Suomen kielen köyhä käyttö.
Rikas kieli, jota käytetään vain toistensa loukkaamiseen ja haavoittamiseen.
En katso nykyään kotimaisista ohjelmista muita kuin uutisia. Kuvottavat ja raaka puhe ei ole minua varten.
Tästä tuli mieleen. Sanat kuvastavat aicaa, kun kieli kehittyy. On kiva elää ajassa, jolloin käytetään sanoja pähinä tai ihqu. Ei niin kiva elää, kun puhutaan öyhötyksestä ja vajakille tulee laajennuksia.
 
vierailija
Jos katsoo tätäkin ketjua, jonka piti olla positiivinen, niin sinä olet nyt sulkenut minut ja ekkon ja muutaman muun johonkin (sun silmissä näkyvään) persukuplaan ja viljelet oletuksia meistä koko ajan.

Mitä tulee toisen viestisi kirjoitukseen koskien mek:ä niin me tunnetaan toisemma aika hyvin, ollaa juteltu ja pidetty yhteyksiä palstan ulkopuolellakin jo pitkään.
Se mitä mieltä kumpikin poliittisesti ollaan, ei ole ikinä hiertänyt välejä, enkä usko että tulee hiertämäänkään. Mek on mussukka, ihana sellanen ja muuten sillon harvoin kun ollaan jostain politiikasta keskenämme keskusteltu, ollaankin huomattu olevamme paljon samaa mieltä asioista. Niin että revippä kuule siitä.
Tais kolahtaa, kun tartuit. Ja oli pakko päästä jatkamaan. No, kertoo yhtä paljon susta kuin musta.
 

Yhteistyössä