Mielikuvia palstan mustista.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Näin on asian laita myös live-elämässä. Viihdyn parhaiten itseni seurassa.
Elän tasapainoista elämää eikä minulla ole tarvetta purkaa paineita yleisellä perhepalstalla.
Kuvittelin, että korona-aikaan ihmiset kaipaavat virtuaalisesti tukea ja lämpöä.
Hyvin minä tästä eristysajasta selvisin. Ei kertaakaan ahdistanut ja pelottanut.
Kävin rokotuksissa ja olen noudattanut turvaohjeita.
Tosin hieman alkuaikoina karmaisi Malmin sairaalan pihan ruumiskontit..
Tehkää tästä palstasta valoisa, että arinkin perhearkea pyörittävä äiti ja isä tai onnellisesti eläkkeellä oleva isovanhempi viihtyvät palstalla. Minulla olisi paljon kivoja juttuja, mutta eivät tyttäreni tykkää, että levittelen asioita ruokottomalla ja säälimättömällä palstalla. Suojelen myös lasteni isää. Hän tosin tuskin Käy tällä palstoilla.
Hyvin kirjoitettu.

Kun itse tänne tulin ensi kertaa, kauan sitten, ilmapiiri oli paljon mukavampi, joskin aina joku sortui sanomaan - tai siis kirjoittamaan - vähän ronskimmin ja ihan esimerkiksi asiallisiin aloituksiin, joissa kysyttiin monenmoisia neuvoja perhe-elämään ja lapsiin liittyen.

Muutamia tosi kivoja on häipynyt palstalta, jonkun tiedämme jopa menehtyneen.

Itsekin monesti mietin, miksi täällä vielä tulee käytyä, kun kirjoitusten aiheet ovat yksipuolistuneet ja ystävällistä tai edes asiallista sävyä näkyy harvoin, ellet ole joidenkin kanssa samaa mieltä.

Teen yksinäistä työtä, joten siksi kai sitä edelleen tulee välillä keskusteluja seurattua. Monesti kuitenkin huomaan, että on parempi pysyä poissa, koska tietyt jutut eivät anna mitään, vaan päinvastoin luovat ikäviä fiiliksiä.

Kaikkea hyvää sinulle :)
 
Tätäkin täytyy vähän korjata:
ei nyt tarvitse liioitella enempää kuin on tarpeen.
En ole Potus Trumpissa keskittynyt niinkään hänen huonoon käytökseen vaan hänen hyviin aikaansaannoksiin. Ihmetyttää miten joidenkin mielestä toinen akti kumoaa toisen.
Trump-vertauksesi ontuu. Eli luokalla on muihin henkistä terroria kohdistava poika. Haukkuu ala-arvoisella tavalla melkein kaikki (ehkä 1-2 jää rauhaan). Sitten kaveri saa ympän kokeesta seiskan. HYVÄ POIKA!
 
Oho, en tajunnut että vastasin tässä ketjussa. Tässähän ei pitänyt olla nega. No en mä sinällään tolla viestilläni negaillut muuta kuin Trumpista ja hän käsittääkseni ei tänne kirjoitele.

Aloitellaan ekalla posilla sitten: Lissu on älykkäämpi kuin USA:n ex-pressa! Ei huono!
 
Maahanmuuttajalapsi ei itse voi valita asuinseutuaan. Iltauutisissa näytettiin Kabulin koulutyttöjä, joista yksi tyttö aikoo lakiuraa.
Vietin lapsuuteni yrittäjä- ja pienviljelijöperheessä. Naapuritalot olivat varakkaampia ja isoja maalaistaloja.
Olen asunut Helsingin keskustassa monessa kaupunginosassa. Eniten pidinTöölöstä.
Minulle kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. En kasvattanut lapsiani halveksimaan eri kaupunginosia.
He ovat matkustaneet myöhemmin paljon ympäri maailmaa.
Lasteni kielenkäytöstä olin erittäin tarkka. Nykyään pidän huolta vain omista sanomisistani.
Kun tapaamme puhumme yleensä englantia. Joten Suomen kielen vivahteilla ei ole enää suurempaa merkitystä perhe-elämässäni. Säälittää vain suuresti Suomen kielen köyhä käyttö.
Rikas kieli, jota käytetään vain toistensa loukkaamiseen ja haavoittamiseen.
En katso nykyään kotimaisista ohjelmista muita kuin uutisia. Kuvottavat ja raaka puhe ei ole minua varten.
Maahanmuuttajalapset, jotka eivät saaneet valita asuinpaikkaansa kävivät tyttäreni kimppuun edellä mainitsemallani alueella.
Onneksi tytöllä on vuosien ip-tausta joten asia kääntyi maahanmuuttajataustaisille nuorille melko ikäväksi tapahtumaksi. Poliisit kutsuttiin paikalle ja asia selvitettiin.

Ongelmilta ei pidä sulkea silmiä. Se, että silotellaan ja vähätellään, ei auta muun muassa alueilla asuvia kantasuomalaisia jotka ovat kokeneet ikäviä yhteentörmäyksiä maahanmuuttajien kanssa. Eikä se auta maahanmuuttajia, että asuvat suurin määrin sumpussa keskenään, koska osalla heistä tuntuu olevan suuria vaikeuksia integroitua esim. suomalaisiin normeihin - sumpussa asuminen vahvistaa jengiytymistä ja heidän kulttuurilleen ominaista käyttäytymistä, kuten olemme huomanneet esim. Ruotsissa, mutta myös Suomessa.
Tämä on myös erittäin haitallista niille maahanmuuttajaperheille jotka haluavat integroitua, mutta sosiaaliset ympyrät (sosiaalinen paine) ajaa maahanmuuttajat omiin ”jengeihinsä”.
Käsitystä kulttuurisista eroista saa myös seuraamalla suomalaisia maahanmuuttajista muodostuneita urheilujoukkueita - ikäviä kulttuurisia yhteentörmäyksiä (mitä suomessa ei aiemmin ole koskaan nähty) on ollut puolin ja toisin - tuomitsen molemmat, sekä väkivallan, että rasistisen huutelun.

Se, että kutsun osaa alueista esim. ”rupualueeksi” tai ”ruplapuoleksi” on summa siitä millainen mielikuva minulle on muodostunut alueesta vuosien saatossa. Voisin toki käyttää myös sanaa ”huono alue”, mutta enpä tällä kertaa käyttänyt.

Arvostan kirjoitustapaasi - kirjoitteluasi on vallan ihana lukea, vaikka sisällöstä olen joskus erimieltä.
Osaan arvostaa sitä, että sinulla on omat mielipiteet. En näe sinua huonona ihmisenä tai ajattele, että olet kasvattanut lapsesi huonosti vaikka mielipiteemme eroavat tai halveksuisit toisia ihmisiä.

Minäkin halusisin sen vanhan suomenkielen takaisin. Katselen usein sydämet silmillä muun muassa vanhoja suomalaisia elokuvia. Meillä on kaunis kieli.❤
Sorrun harmittavan usein itse käyttämään näitä ”jenkkilisäyksiä”, koska tunnen, että en voi suomen kielellä viestittää jotain tiettyä asiaa niin, että se ymmärrettäisiin haluamallani tavalla oikein. Että näin syvällä valitettavasti olemme suomen kielen muutoksessa.

Nykyään keskustelukulttuuri, ainakin nettislustoilla, on melko kärkästä. Hyvä esimerkki on tämä palsta: ennen meno oli mielestäni ystävällisempää ja oli huomattavan paljon enemmän me-henkeä. Tosin, rekkautuneilla me-henki on ollut aina melko hyvä, senpä vuoksi toivoisinkin, että moni rekkautuisi.

Huomionarvoinen suuntaus mielestäni on myös tarkoituksenmukainen uhriutuminen ja tahallaan mielensäpahoittaminen - nämä eivät mielestäni ennen olleet kummoinen trendi.

Pahoittelut Ap, että lähti rönsyilemään. Kirjoitan arvioita minulle tuntemattomista rekkautuneista tuota pikaa.:devil:
 
Viimeksi muokattu:
Ärsyttävä tyyppi on neljääkymmentä käyvä hyväkuntoinen Persahtava Kokoomuslainen joka inhoaa häviämistä! Hän on erittäin kunnianhimoinen.
Se näkyy kaikessa, niin nettialustoilla, työssä kuin treenatessakin.

Ärsyn osakesalkku on erinomaisessa kunnossa.

Ärsyllä on vaaleanruskea lyhyt kuontalo ja timmi kroppa. Ärsy treenaa kovaa.
Hän pukeutuu aina siististi, eikä koskaan lähde edes kaupoille pieruverkkareissa.
Hän pitää ulkonäössään eniten kampauksestaan ja valkoisesta hymystä.

Ärsyn suuri inhokki on intersektionaalinen feminismi. Ärsyn suuri intohimo on urheilulaji jota en ole vielä täysin saanut selville.

Ärsyllä ja hänen kauniilla vaimollaan on yksi poikalapsi. Jo taaperoiästä lähtien Ärsy on pyrkinyt teroittamaan lapselleen, että raha ei puussa kasva ja säästössä olevista rahoista pitää osa laittaa poikimaan.
 
50-isoäiti on paras. Tosikot ei ymmärrä häntä, mut ei anna sen vaikuttaa. On varmasti kärkkäitä mielipiteitä, mut kelläpä ei olis. Ei ole yhtä totuutta, joten valittajat vaietkoon. En ymmärrä, miksi hänen kirjoitusvirheisiinsä puututaan, mut toisaalta ylistetään jonkun ASn perusteettomia perusteluja. Se vänkää vaan siitä, kuka on sanonut mitä ja milloin. Mut palstalla riittääkin konservatiivinen, rokotevastanen jne. asenne. Mitään muuta kuplaa ei tarvi. Täs kuplassa on myös Lissu, Ellu ja Ekko. PP käy häröileen sillontällön ja kääntää keskustelua pois oikeilta urilta. Ylimielisyys jyllää. Ylimielisyyden kirkkain esimerkki on m1es, tuo 160senttinen tynnyri, jonka strategiset arvot pienenee eksponentiaalisesti jalkapohjista ylöspäin.
Olis kiva puhuu näistä tyypeistä positiivisesti, mut ei ole aihetta. Toisin on palstan normaaleissa nikeissä, Roosa, Mekko, Algoma, Kalamies, Dio, yllä mainittu 50:nen.. Mut nääkin on ahdistettu nurkkaan ja vaiennettu tehokkaasti, koska ei ole konservatiivipopulistirajakkeja. Saavat jutella lähinnä ruokatottumuksistaan ja nukkumisestaan. Ap:lle: FM oli tätä porukkaa ja se savustettiin pois, koska puhui muustakin.

En mäkään suosittele kelleen kirjautumista palstalle. En kyl aktiivista kirjoitteluakaan.
Nyt suollat aikamoista ruoansulatuskanavan lopputuotosta.
Puolustaudun, koska mut on mainittu.

Mä teen miljoonia avauksia aiheesta kuin aiheesta (suosittelen sullekin samaa), viimeksi viikonloppuna siivoamisesta. Jorisen The Ketjussa ummet ja lammet ties mitä.

Kirjoitit että FM savustettiin pois "koska puhui muustakin". Ei häntä ole savustettu, tervetuloa mukaan vaan edelleen, mutta ei täällä nyt "muun" puhumisesta ketään pois savusteta. Mä jos kuka puhun aiheesta ku aiheesta.

Sitten jos rokote- tai mamuasioissa olen vastaan, niin voi kauhia - mutta hei, se on mun mielipide. Ihan samalla tavalla kuin jotkut ovat em.asioiden puolesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Ja tämä:

"Toisin on palstan normaaleissa nikeissä, Roosa, Mekko, Algoma, Kalamies, Dio, yllä mainittu 50:nen.. Mut nääkin on ahdistettu nurkkaan ja vaiennettu tehokkaasti, koska ei ole konservatiivipopulistirajakkeja."

Ahdistettu nurkkaan ja VAIENNNETTU TEHOKKAASTI? Voi pojat, ihan iloisesti juttelevat The Ketjussa.
Niin siellä missä politiikka on "kielletty"
 
vierailija
Nyt suollat aikamoista ruoansulatuskanavan lopputuotosta.
Puolustaudun, koska mut on mainittu.

Mä teen miljoonia avauksia aiheesta kuin aiheesta (suosittelen sullekin samaa), viimeksi viikonloppuna siivoamisesta. Jorisen The Ketjussa ummet ja lammet ties mitä.

Kirjoitit että FM savustettiin pois "koska puhui muustakin". Ei häntä ole savustettu, tervetuloa mukaan vaan edelleen, mutta ei täällä nyt "muun" puhumisesta ketään pois savusteta. Mä jos kuka puhun aiheesta ku aiheesta.

Sitten jos rokote- tai mamuasioissa olen vastaan, niin voi kauhia - mutta hei, se on mun mielipide. Ihan samalla tavalla kuin jotkut ovat em.asioiden puolesta.
Juttele vaan siivouksista, mut ei se sitä poista, et oot konservatiivinen populisti. Tällä palstalla konservatiiviset populistit saa olla rauhassa. Sähän muuten hyvin kärkkäästi sanot toisia suvakeiksi. Se sana on selitetty sulle jo niin monta kertaa, et ei mee läpi, ettet muka tiedä. FM oli yks niistä, jotka sano, et voisit ottaa vähän rauhallisemmin. Et ottanu ja se lähti.
Edelleen, saa olla eri mieltä, mut kuten sanottu, ensin tulee nurkkaan ajo, sit ilkeily. Et sä juurikaan keskustele näistä asioista. Sun asenne on se, et sä saat olla mitä mieltä haluat ja tuoda sen esiin kuten haluat. Muut onkin sit suvakkeja ja lampaita. Muiden pitäis hyväksyä sut semmosena kuin oot, mut sun ei tarvi hyväksyä toisia. Mu joo, et sä tuu tätä tajuun tälläkään kertaa. Turhapa siitä on vääntää.
 
vierailija
Ja tämä:

"Toisin on palstan normaaleissa nikeissä, Roosa, Mekko, Algoma, Kalamies, Dio, yllä mainittu 50:nen.. Mut nääkin on ahdistettu nurkkaan ja vaiennettu tehokkaasti, koska ei ole konservatiivipopulistirajakkeja."

Ahdistettu nurkkaan ja VAIENNNETTU TEHOKKAASTI? Voi pojat, ihan iloisesti juttelevat The Ketjussa.
Onks siel paljonkin muuta kuin mitä tänään syötäisiin ja miten on nukuttu. Peräti chilien istutuksista?
 
vierailija
Juttele vaan siivouksista, mut ei se sitä poista, et oot konservatiivinen populisti. Tällä palstalla konservatiiviset populistit saa olla rauhassa. Sähän muuten hyvin kärkkäästi sanot toisia suvakeiksi. Se sana on selitetty sulle jo niin monta kertaa, et ei mee läpi, ettet muka tiedä. FM oli yks niistä, jotka sano, et voisit ottaa vähän rauhallisemmin. Et ottanu ja se lähti.
Edelleen, saa olla eri mieltä, mut kuten sanottu, ensin tulee nurkkaan ajo, sit ilkeily. Et sä juurikaan keskustele näistä asioista. Sun asenne on se, et sä saat olla mitä mieltä haluat ja tuoda sen esiin kuten haluat. Muut onkin sit suvakkeja ja lampaita. Muiden pitäis hyväksyä sut semmosena kuin oot, mut sun ei tarvi hyväksyä toisia. Mu joo, et sä tuu tätä tajuun tälläkään kertaa. Turhapa siitä on vääntää.
Olen niiin samaa mieltä!
 
Niin siellä missä politiikka on "kielletty"
Mä luulen että noista useimmilla on sen verran hyvä itsetunto että uskaltavat sanoa mielipiteensä ääneen, Mekon ja Roosan kanssa ainakin olen isolla puolella keskustellu.
M1ehen kanssa ollaan ihan eri mieltä koronarokotuksista.

Kaikki ei vaan halua tai jaksa käydä toista mustaa vastaan isolla puolella, koska mustat tuntevat toisensa jo vuosien takaa. Siinä tulee samanlainen tilanne kuin työpaikan kahvipöytäkeskustelussa - jotkut ovat hiljaa ettei välit menisi, vaikka olisi asioista eri mieltä.

Eikä kaikkien tarvitse poliittisia kirjoitellakaan. Jotkut haluavat rentoutua tällä palstalla ja jutella mukavia, ja se heille suotakoon.

Siitä on kuitenkin pitkä matka siihen, että heidät olisi "tehokkaasti vaimennettu".
 
Viimeksi muokattu:
Juttele vaan siivouksista, mut ei se sitä poista, et oot konservatiivinen populisti. Tällä palstalla konservatiiviset populistit saa olla rauhassa. Sähän muuten hyvin kärkkäästi sanot toisia suvakeiksi. Se sana on selitetty sulle jo niin monta kertaa, et ei mee läpi, ettet muka tiedä. FM oli yks niistä, jotka sano, et voisit ottaa vähän rauhallisemmin. Et ottanu ja se lähti.
Edelleen, saa olla eri mieltä, mut kuten sanottu, ensin tulee nurkkaan ajo, sit ilkeily. Et sä juurikaan keskustele näistä asioista. Sun asenne on se, et sä saat olla mitä mieltä haluat ja tuoda sen esiin kuten haluat. Muut onkin sit suvakkeja ja lampaita. Muiden pitäis hyväksyä sut semmosena kuin oot, mut sun ei tarvi hyväksyä toisia. Mu joo, et sä tuu tätä tajuun tälläkään kertaa. Turhapa siitä on vääntää.
Sä sanot etten saisi sanoa ketään suvakeiksi....




....ja itse kutsut mua konservatiiviseksi populistiksi?

Tässä ei nyt jokin täsmää.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Trump-vertauksesi ontuu. Eli luokalla on muihin henkistä terroria kohdistava poika. Haukkuu ala-arvoisella tavalla melkein kaikki (ehkä 1-2 jää rauhaan). Sitten kaveri saa ympän kokeesta seiskan. HYVÄ POIKA!
No, tosta vinkkelistä näen asian lähtökohtaisesti erilailla.
Luokalla on joukko jotka eivät tykkää eräästä pojasta hänen tukkansa/tyylinsä/asemansa vuoksi. Poikaa kiusataan joka päivä ja koululehdestä saa lukea milloin pojan keksityistä lääketieteellisistä giagnooseista - milloin insestisyytöksistä. Opettajat mahdollistavat ja hyväksyvät tämän kaiken.
Poika alkaa protestoida ja kritisoida kiusaajiaan ja mahdollistajia suurieleisesti, mutta tämä aiheuttaa sen, että kiusaajat saavat vain lisää materiaalia mitä käyttää hyväkseen.

Monella on pojasta mielikuva/kokemus, että hän välittää ihmisistä ja että poika haluaa auttaa muita ja on onnistunutkin tässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Onks siel paljonkin muuta kuin mitä tänään syötäisiin ja miten on nukuttu. Peräti chilien istutuksista?
No käy itse kirjoittelemassa sinne jotakin "laadukkaampaa". En ymmärrä aina näitä jotka vinkuu kirjoittelun tasoja - aloita sä muutos, kirjoita itse paremmin.

Se, että saa huokaista palstakamuille aamulla että on väsynyt, on tärkeää. En mä IRL-kavereille laita Whatsappia joka aamu että hei, nyt on väsy ja juon kahvia.
 
vierailija
Ärsyttävä tyyppi on neljääkymmentä käyvä hyväkuntoinen Persahtava Kokoomuslainen joka inhoaa häviämistä! Hän on erittäin kunnianhimoinen.
Se näkyy kaikessa, niin nettialustoilla, työssä kuin treenatessakin.

Ärsyn osakesalkku on erinomaisessa kunnossa.

Ärsyllä on vaaleanruskea lyhyt kuontalo ja timmi kroppa. Ärsy treenaa kovaa.
Hän pukeutuu aina siististi, eikä koskaan lähde edes kaupoille pieruverkkareissa.
Hän pitää ulkonäössään eniten kampauksestaan ja valkoisesta hymystä.

Ärsyn suuri inhokki on intersektionaalinen feminismi. Ärsyn suuri intohimo on urheilulaji jota en ole vielä täysin saanut selville.

Ärsyllä ja hänen kauniilla vaimollaan on yksi poikalapsi. Jo taaperoiästä lähtien Ärsy on pyrkinyt teroittamaan lapselleen, että raha ei puussa kasva ja säästössä olevista rahoista pitää osa laittaa poikimaan.
Mitä ärsyttävää tällaisessa henkilössä on? Hän on todennäköisesti hyvin koulutettu ja kasvatettu tiettyjen arvojen mukaan ja sitä kautta saavuttanut asemansa ja omaisuutensa. Jos ihminen pitää huolta ulkonäöstään hän todennäköisesti huolehtii myös terveydestään. Raha ei todellakaan kasva puussa eikä omaisuutta kerätä kädet syvällä housuntaskuissa tai suutasoittamalla.
 
Mitä ärsyttävää tällaisessa henkilössä on? Hän on todennäköisesti hyvin koulutettu ja kasvatettu tiettyjen arvojen mukaan ja sitä kautta saavuttanut asemansa ja omaisuutensa. Jos ihminen pitää huolta ulkonäöstään hän todennäköisesti huolehtii myös terveydestään. Raha ei todellakaan kasva puussa eikä omaisuutta kerätä kädet syvällä housuntaskuissa tai suutasoittamalla.
Veikkaan että hän on valinnut nikkinsä siitä syystä että hänen mielipiteensä/kyky haastaa/kyky väitellä saattavat aiheuttaa ärsytystä. Ja, onhan näin käynytkin hyvin usein täällä palstalla.

Ihan on sopiva nikki hänelle!❤
 
vierailija
Mitä ärsyttävää tällaisessa henkilössä on? Hän on todennäköisesti hyvin koulutettu ja kasvatettu tiettyjen arvojen mukaan ja sitä kautta saavuttanut asemansa ja omaisuutensa. Jos ihminen pitää huolta ulkonäöstään hän todennäköisesti huolehtii myös terveydestään. Raha ei todellakaan kasva puussa eikä omaisuutta kerätä kädet syvällä housuntaskuissa tai suutasoittamalla.
Tuskin on mitään ärsyttävää vaan kun erään kirjoittajan nikki on Ärsyttävä tyyppi. Ja tuossa on erään kirjoittaja mielikuva hänestä. Ehkä sun kannattaa kysyä ko. nikiltä, mikä hänessä ärsyttää?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
No, tosta vinkkelistä näen asian lähtökohtaisesti erilailla.
Luokalla on joukko jotka eivät tykkää eräästä pojasta hänen tukkansa/tyylinsä/asemansa vuoksi. Poikaa kiusataan joka päivä ja koululehdestä saa lukea milloin pojan keksityistä lääketieteellisistä giagnooseista - milloin insestisyytöksistä. Opettajat mahdollistavat ja hyväksyvät tämän kaiken.
Poika alkaa protestoida ja kritisoida kiusaajiaan ja mahdollistajia suurieleisesti, mutta tämä aiheuttaa sen, että kiusaajat saavat vain lisää materiaalia mitä käyttää hyväkseen.

Monella on pojasta mielikuva/kokemus, että hän välittää ihmisistä ja että poika haluaa auttaa muita ja on onnistunutkin tässä.
Tämä ei kuulu ketjun aiheeseen, josta en syytä sinua, koska minä sen Trumpin aina kaivan esiin. Ihan vaan siksi, että minulle hän edustaa juuri sitä kaikkein pahinta. Persuilut vielä pystyy nielemään, mutta tuon kaverin ja etenkin taustaryhmien toiminta (joihin kuuluu Putin) on jotain... jotain... en tiedä kumpi sana korostuu: tyhmyys vai pahuus.

Täytyypä kirjoittaa tämän ketjun aiheeseen liittyen jotain jossain vaiheessa.
 

Yhteistyössä