Kalja kokeilut on joo monella nuorella totta, mutta nää ihmiset kenestä puhun ovat kotopuolen kylästä ja siellä (edelleen elävästä ja ihmisistä vaihtuvasta porukasta/jengistä, jonka toiminta alkoi jo 70-luvulla).
Voin sanoa ettei teini ikäisen tytön eikä pojan huumepsykoosi ole kaunista katsottavaa, vaikka sille ittekin sillä hetkellä saattoi naureskella kun joku selitti juosseensa kotiin talvipakkasilla paljainjaloin pari kilsaa, koska joku hahmo ajoi takaa (en nauranut siksi, että olin itsekin aineissa, mulle riitti se pussikalja enkä koskaan edes maistanut mitään huumetta, vaan koska olin nuori tyhmä ja kännissä). Yksi hakkasi pihalla olleen kuplavolkkarin katon ja ikkunat rikki, koska kuvitteli tappelevansa lsd tripillä karhua vastaan, toinen hyppäsi kolmannesta kerroksesta ulos, koska näki huoneensa täynnä käärmeitä, kolmas hakkasi isänsä kuoliaaksi ja hukkui itse seuraavana kesänä (koska pakeni järveen venäläisiä sotilaita).
Sittemmin olen kuullut, että silloisen porukan ''pomo'' elää nykyään sekakäyttäjänä, hampaattomana ja milloin kenenkin luona saa yöpyä, muutama sillosesta porukasta kuoli tukehtuen oksennukseensa ja yksi kuoli puukkohippasella...lopuista en tiedä ja nykyään siinä porukassa on jo uutta nuorta populaa.
Apua he saisivat, monet heistä käyvätkin aina muutaman kuukauden katkoilla ''vähän rauhoittamassa tilannetta'' kunnes taas kaikki alkaa alusta.
Suomessa pitäisi enemmänkin keskittyä päihdehoitoon..ei nää nykyiset kuulema kaikille vaan riitä tai auta.
Hyvin monet ovat sanoneet, että aa-iltojen jälkeen porukka kokoontuu vaan kertomaan pihamaalle mistä saa seuraavan annoksen tai kehuskelevat toisilleen miltä ensimmäinen trippi tuntui jne...huumehoidoista pitäisi tehdä pidempijaksoisia kuin mitä ne nykyään on.
Tuosta olen samaa mieltä, se on sama syy monesti kuin heillä jotka juo...pako stressiä, huolia tai ikäviä muistoja jne...mutta siitä olen erimieltä onko se sitten parempi vaihtoehto.
Tää keskustelu on siinä mielessä avartanut omaa näkökantaa, että olen päättänyt luopua alkoholin käytöstä kokonaan. Raittiina on vaan paljon kivempi olla.