Toukokuiset2022

Mä makaan sairaalan päivystyksessä oottamassa lekurin arviota. En oo saanut enää edes vesitilkkaa alas ja istuminenkin tuntuu kunnon ponnistelulta.
Hui :O
Hurjasti tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin ❤ onko sulla siis niin kovia kipuja? :(

Edit. Piti palata muutama sivu takaperin, pahoinvointia siis varmaan meinasit. Mä niin voin samaistua, oksensin esikoisesta jatkuvasti, ennen plussaa ni melkein vikalle kolmannekselle asti. Toivottavasti saat tipan ja energiaa tankattu. Tässä raskaudessa onneksi en oo joutunut kärsimään vielä tota pahoinvointia muuten kun ällötyksen muodossa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Kristalin
Ei vaan raskaushyperemeesi tuli kaveriksi tähänkin raskauteen. Yrjöön kaiken ja mahahapot. Aiemmin ainoastaan tippa auttanut niin toivon, että saisin sen.
Just laitoinkin muokkauksen, ku tajusin mitä meinasit. Toivottavasti saat tipan. Se ainakin mulla silloin kummasti auttoi. Toi on tosi ikävä vaiva. Toivon et ite säästyn siltä tässä raskaudessa. So far so good...
 
  • Tykkää
Reactions: Kristalin
Ainakin joku toukokuiset2022 yksityinen ryhmä on jo perustettu, niille tiedoksi jotka kaipaa fb ryhmää jo nyt. Vähän kuikuilin valmiiksi, niin siellä on jo 139 jäsentä. Itse odotan kyllä tosiaan sitä liittymistä siihen NT ultraan asti, tuntuu sit varmemmalta
Tuo 139 jäsentä on liikaa. Sellainen 40 jäsentä olisi juuri sopiva. Itse ainakin jaksan odottaa sinne nt-ultraan asti. :)
 
Toukokuiset 2022 <3

Kopio edellinen lista ja poista suluissa [] olevat tekstit.
Laitetaan listaan LA päivän kohdalle Oma nimi/mones lapsi/synnytyssairaala

1.5. Maria91/ 3. lapsi/ KOKS
1.5. Kristalin/3. lapsi/KOKS
2.5. Danio/2. lapsi/TAYS
Aisha76/6./HUS
3.5. Gisella/2.lapsi/HUS
4.5.
5.5.
6.5. Piipaa93/ 1. lapsi/PKKS
6.5. Ewa87/2. lapsi, miehen 1./HUS
7.5. Tuutta/2.lapsi/TAYS
8.5. possu./1. lapsi/ulkomaat
Maatuskainen/2. lapsi/HUS
9.5.
10.5. Miru78/3.lapsi/KOKS
11.5.
12.5.
13.5.
14.5.
15.5.
16.5.
17.5.
18.5.
19.5.
20.5.
21.5.
22.5.
23.5.
24.5.
25.5.
26.5.
27.5.
28.5.
29.5.
30.5.
31.5.
 
Ajattelin alunperin, että maltan vielä ennen tänne siirtymistä, mutta pakko päästä kirjoittelemaan fiiliksiä, eikä tuo Haaveilu-ryhmä ihan siihen sovellu. Positiivinen raskaustesti tehty siis eilen (apteekin testi) ja toisen tein tänään, selvä plussa. Laskurin mukaan laskettu aika olisi 15.5.

Toistaiseksi enemmän hurjat ja hermostuneet fiilikset kuin puhdas onni, koska jätettiin pillerit pois vasta heinäkuussa ja välissä ehti olla vain yhdet menkat, ennen kuin nyt sitten jo tärppäsi. Vaikka perheenlisäyksestä ollaan pitkään puhuttu ja lapsi on toivottu, niin kuvittelimme, että tässä menee vähän enemmän aikaa ja ehkä sitä olisi toivonutkin :D Mutta tällä mennään ja toki toivotaan, että tämän raskauden päättyessä meillä on vauva sylissä. Joka tapauksessa ollaan onnellisia siitä, että raskautuminen on ylipäätään meillä mahdollista.

Oireita on toistaiseksi vähän, hieman rinnat arat ja välillä tulee menkkamaisia kipuja. Siksi jotenkin oli vaikea uskoa, että olen raskaana, kuvittelin kipujen perusteella ennen testin tekoa, että joko kierto ei ole vielä tasaantunut tai viime viikolla otettu toinen koronarokoteannos sekoittaa kiertoa, mutta kohta se vuoto sieltä alkaa. Testin tein oikeastaan vain siksi, että halusin varmistua, että syy on juuri joko rokotteessa tai pillereissä. Plussa ei käynyt mielessäkään.

Neuvola-aika on varattu 4 viikon päähän. Varhaisultran osalta vielä vähän pohdinta kesken. Toistaiseksi tuntuu, että voisi odottaa hyvin sinne nt-ultraan asti, mutta voi olla, että mieli tässä vielä ehtii muuttua.

Ehkä sitä isointa onnea vie myös se, että lähipiirissä on lapsettomuutta ja pareja, jotka ovat vasta pitkän yrityksen jälkeen saaneet lapsen. Mekin paljon puhuttiin, että sitten vain pää kylmänä ja voi mennä pitkäänkin. Voihan tämäkin vielä hyvin mennä kesken ja tulla muita ongelmia, mutta melkein jopa hävettää, että tämä kävi meillä näin "helposti".
 
Mä pääsin eilen illalla kotiin. Tosi hankala syödä edelleen ja tuntuu, että koko makuaisti on vääristynyt. Makeat herkut maistuu niin makeelta, että pahaa tekee ja on tosi vaikea löytää ruokaa mikä menis alas, mutta en oo oksentanut tiputuksen jälkeen, mikä on ihanaa.

Oon saikulla maanantaihin ja oli pakko kertoa töissä jo raskaudestakin, koska lekuri kirjoitti syyksi "määrittämätön raskauspahoinvointi" ja kehotti hakemaan lisää saikkua maanantaina. Toivottavasti ei tarttis hakea. Oon jotenkin niin huono olee poissa ja tuntuu niin väärältä ja sorruinkin tänään lähettää yhen työmeilin vaikkei pitäis.
 
@Lavender_ Meillä yritystä takana 1v 8kk. Nyt tässä kierrossa, kun tärppäsi niin menimme naimisiin ja sen myötä emme miettineet koko hommaa ja sekin myös vaikutti, että tiesimme hoitojen olevan tulossa. En oikein vielä usko todeksi, että olen raskaana.
Tässä on testi jonka tein kp 23/? Dpo:sta ei mitään tietoa. https://ibb.co/g3r6w9L
Ooh aika ihanan häälahjan saitte @Piipaa93 :) Varsinkin yli vuoden odotuksen jälkeen. Itselläkin rupesi jo usko loppumaan ja mietin, että raskaudunko koskaan. Ja ihan sama täällä, en vielä usko olevani raskaana, vaikka oon tehnyt joka aamu testin ja viiva vahvistuu joka päivä! Kiitos, kun jaoit sun testistä kuvan, musta on kiva nähdä muidenkin "viivoja".

Omaa napaa. Meen huomenna lääkäriin. Mulla on ollut käytössä keltarauhashormonilääkitys tukemaan raskautumista ja sanoivat, että pitää soittaa heti, kun raskaudun, niin katsotaan sen jatkaminen, varmaan viikolle 10 saakka. Kiva mennä huomenna lääkäriin, koska on jo miljoona kysymystä.

Mitä vitamiineja te muut syötte? Mulla foolihappoa, rautaa, C- ja D-vitaminia. Etoo kyllä niiden ottaminen ja KAHVI (rakastan aamukahvia, joten tuntuu oudolta).

Mukavaa torstaita kaikille:)
 
  • Rakkaus
Reactions: Piipaa93
Milloin teillä näkyi +3 testissä. Mulla nyt vähintään 5+1 menkoista tai jopa 5+3 pongatusta oviksesta ja näyttää edelleen 2-3v. Keskeytynyt keskenmeno keväältä ja pelottaa että hiipuuko tämäkin
 
Ooh aika ihanan häälahjan saitte @Piipaa93 Varsinkin yli vuoden odotuksen jälkeen. Itselläkin rupesi jo usko loppumaan ja mietin, että raskaudunko koskaan. Ja ihan sama täällä, en vielä usko olevani raskaana, vaikka oon tehnyt joka aamu testin ja viiva vahvistuu joka päivä! Kiitos, kun jaoit sun testistä kuvan, musta on kiva nähdä muidenkin "viivoja".

Omaa napaa. Meen huomenna lääkäriin. Mulla on ollut käytössä keltarauhashormonilääkitys tukemaan raskautumista ja sanoivat, että pitää soittaa heti, kun raskaudun, niin katsotaan sen jatkaminen, varmaan viikolle 10 saakka. Kiva mennä huomenna lääkäriin, koska on jo miljoona kysymystä.

Mitä vitamiineja te muut syötte? Mulla foolihappoa, rautaa, C- ja D-vitaminia. Etoo kyllä niiden ottaminen ja KAHVI (rakastan aamukahvia, joten tuntuu oudolta).

Mukavaa torstaita kaikille
Mulla on samat vitskut käytössä. Tai välillä vaihtelen niin, että otan vaan raudan ja mamavitan. Tosin tän oksentelun takia on nyt useamman päivän tauko ollut.
 
Mä syön mama vitamiinia ja rautaa erikseen, kun ollut ongelmia ferritiinin kanssa. Sit Dtä lisänä välillä.

@Kristalin onneks sait saikkua, mä olin esikoisesta 2kk täysin pois pelistä. Oksensin niin paljon ja jatkuvasti. Yölläkin heräsin yökkimään. Se oli ihan hirveetä. Söin vaan mehujäätä ja tuc keksejä :D tässä raskaudessa vasta oksentanut kerran kahvin takia, ällötys tulee kans jos on liian pitkät välit ettei oo syönyt. Kokoajan nälkä :D on se outoa miten erilaisia oireita voi olla raskauksissa. Esikoisesta ku se oli nii hirvee horror show :D tää tuntuu jopa liian helpolta. Eniten tässä nyt painanut oireena väsymys. Oon kokoajan ihan naatti.

Onnea @Andune :)
 
  • Tykkää
Reactions: Andune
Huomenna ultra! vitsi kun mua jännittää! Onneksi tänään on tässä muutakin puuhaa niin ei niin paljon pysty koko aikaa miettimään.
Tänään on ollut sellainen olo et kaikki oireet on kadonnut jonnekin. Sellananen pieni ällötys on edelleen, mutta muuten ei juuri mitään.. Tää sit tietenkin saa pelkäämään pahinta :/ Onneksi huomenna selviää onko matkalainen mukana <3

Mä käytän pelkästään Minisun Mama vitamiinia päivittäin ja tätä oon käyttänyt jo siitä lähtien kun vauvan sai luvan tulla :)
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix ja Gisella
Huomenna ultra! vitsi kun mua jännittää! Onneksi tänään on tässä muutakin puuhaa niin ei niin paljon pysty koko aikaa miettimään.
Tänään on ollut sellainen olo et kaikki oireet on kadonnut jonnekin. Sellananen pieni ällötys on edelleen, mutta muuten ei juuri mitään.. Tää sit tietenkin saa pelkäämään pahinta :/ Onneksi huomenna selviää onko matkalainen mukana <3

Mä käytän pelkästään Minisun Mama vitamiinia päivittäin ja tätä oon käyttänyt jo siitä lähtien kun vauvan sai luvan tulla
Onneksi noi oireet voi aaltoilla ja muuttua paljon päivittäin. Mullakin on välillä hyviä päiviä et oon energiaa täynnä ja sit taas niitä päiviä ku pakko nukkua päiväunet ja kaikki on hirveetä :D

Paljon sulla ois huomenna sit viikkoja kasassa? Mä kokoajan mietin aikastaisinko ultraa torstaista maanantaille :D torstaina ois se 7+1 ja ma taas 6+5, tuntuu et päivät matelee!!!
 
Onneksi noi oireet voi aaltoilla ja muuttua paljon päivittäin. Mullakin on välillä hyviä päiviä et oon energiaa täynnä ja sit taas niitä päiviä ku pakko nukkua päiväunet ja kaikki on hirveetä

Paljon sulla ois huomenna sit viikkoja kasassa? Mä kokoajan mietin aikastaisinko ultraa torstaista maanantaille torstaina ois se 7+1 ja ma taas 6+5, tuntuu et päivät matelee!!!
Joo totta, mullakin on ollu niin kamala olo et sit heti vaan havahtu, kun tänään on ihan ok :D.
Mulla ois huomenna 6+6.
Varmasti tekis mieli aikaistaa ultraa ja voi olla et hyvinkin näkyis syke 6+5, mutta varman päälle tietysti ois se torstai :)
 
ON: aloin lueskella noita raskauden ravintosuosituksia kun ajateltiin skipata kotikokkailut ja syödä muualla ja VOI JEESUS MITÄÄN EI SAA SYÖDÄ. Hermo meni jo :D Pahiten ehkä iskee salmiakki/lakritsi ja inkivääri -kiellot, koska no, rakastan näitä kaikkia. Pitää selvittää, kuinka tiukka tuo inkiväärikielto on, koska alkoholittomat inkiväärivirvoitusjuomat on niiiiin hyviä.
 
Heippa kaikille!

Jospa minäkin uskaltaisin tähän porukkaan jo liittyä. Plussasin viikonloppuna ja laskettu aika olisi näillä näkymin 14.5.
Takana on 7 onnistunnutta raskautta ja niiden jälkeen sitten 3 keskenmenon. Keskenmenojen jälkeen on vaikea luottaa tämänkään raskauden etenemiseen. Alamahalla on ollut jonotusta ja joka kertaa vessaan mentäessä pelottaa, että onko vuoto alkanut. Pahoinvointia on ollut aaltoillen, mutta ei vielä mitenkään kovin pahana.
Ja kun huolta on muutenkin,niin äsken menin ja siivosin kissan vessan ja vasta sen jälkeen tajusin,että en tiedä olenko sitä sairastanut vai pitääkö varoa. Iski kamala paniikki ja tietenkään neuvolaan ei saa enää tänään yhteyttä. Kissa on ollut meillä vuoden ja on täysin sisäkissa, joten näillä tiedoilla hysteriaan ei pitäisi olla syytä, muuta voitte arvata mitä päässä pyörii nyt.

Jännittävää,että kohta täällä saa lukea ensimmäisiä ultra kuulumisia.
Tsemppiä kaikille näihin ekoihin viikkoihin.

Pahoitteluni omanapaisesta kirjoittelusta, juuri nyt mielessä pyörii vain toksiplasmoosi.
 
ON: aloin lueskella noita raskauden ravintosuosituksia kun ajateltiin skipata kotikokkailut ja syödä muualla ja VOI JEESUS MITÄÄN EI SAA SYÖDÄ. Hermo meni jo :D Pahiten ehkä iskee salmiakki/lakritsi ja inkivääri -kiellot, koska no, rakastan näitä kaikkia. Pitää selvittää, kuinka tiukka tuo inkiväärikielto on, koska alkoholittomat inkiväärivirvoitusjuomat on niiiiin hyviä.
Uskoisin et lähinnä tuoreinkivääri on se mitä pitää välttää :)
 
Heippa kaikille!

Jospa minäkin uskaltaisin tähän porukkaan jo liittyä. Plussasin viikonloppuna ja laskettu aika olisi näillä näkymin 14.5.
Takana on 7 onnistunnutta raskautta ja niiden jälkeen sitten 3 keskenmenon. Keskenmenojen jälkeen on vaikea luottaa tämänkään raskauden etenemiseen. Alamahalla on ollut jonotusta ja joka kertaa vessaan mentäessä pelottaa, että onko vuoto alkanut. Pahoinvointia on ollut aaltoillen, mutta ei vielä mitenkään kovin pahana.
Ja kun huolta on muutenkin,niin äsken menin ja siivosin kissan vessan ja vasta sen jälkeen tajusin,että en tiedä olenko sitä sairastanut vai pitääkö varoa. Iski kamala paniikki ja tietenkään neuvolaan ei saa enää tänään yhteyttä. Kissa on ollut meillä vuoden ja on täysin sisäkissa, joten näillä tiedoilla hysteriaan ei pitäisi olla syytä, muuta voitte arvata mitä päässä pyörii nyt.

Jännittävää,että kohta täällä saa lukea ensimmäisiä ultra kuulumisia.
Tsemppiä kaikille näihin ekoihin viikkoihin.

Pahoitteluni omanapaisesta kirjoittelusta, juuri nyt mielessä pyörii vain toksiplasmoosi.
Raskausaikana tosiaan pitää noudattaa erityistä tarkkuutta hygienian kanssa kun puhdistaa kissanhiekkaa. Huolellinen käsienpesu aina hiekanvaihdon jälkeen. Tarvittaessa suojakäsineiden käyttö myös :)
Ja tervetuloa! :)
 
Heippa kaikille!

Jospa minäkin uskaltaisin tähän porukkaan jo liittyä. Plussasin viikonloppuna ja laskettu aika olisi näillä näkymin 14.5.
Takana on 7 onnistunnutta raskautta ja niiden jälkeen sitten 3 keskenmenon. Keskenmenojen jälkeen on vaikea luottaa tämänkään raskauden etenemiseen. Alamahalla on ollut jonotusta ja joka kertaa vessaan mentäessä pelottaa, että onko vuoto alkanut. Pahoinvointia on ollut aaltoillen, mutta ei vielä mitenkään kovin pahana.
Ja kun huolta on muutenkin,niin äsken menin ja siivosin kissan vessan ja vasta sen jälkeen tajusin,että en tiedä olenko sitä sairastanut vai pitääkö varoa. Iski kamala paniikki ja tietenkään neuvolaan ei saa enää tänään yhteyttä. Kissa on ollut meillä vuoden ja on täysin sisäkissa, joten näillä tiedoilla hysteriaan ei pitäisi olla syytä, muuta voitte arvata mitä päässä pyörii nyt.

Jännittävää,että kohta täällä saa lukea ensimmäisiä ultra kuulumisia.
Tsemppiä kaikille näihin ekoihin viikkoihin.

Pahoitteluni omanapaisesta kirjoittelusta, juuri nyt mielessä pyörii vain toksiplasmoosi.
Tervetuloa! :)
Meillä on kaksi sisäkissaa ja mies hoitaa täysin laatikon puhdistuksen. En halua ottaa minkäänlaista riskiä. Meille on siis tulossa ensimmäinen lapsi, joten kaikki tehdään erityisen varovaisesti.
 
ON: aloin lueskella noita raskauden ravintosuosituksia kun ajateltiin skipata kotikokkailut ja syödä muualla ja VOI JEESUS MITÄÄN EI SAA SYÖDÄ. Hermo meni jo Pahiten ehkä iskee salmiakki/lakritsi ja inkivääri -kiellot, koska no, rakastan näitä kaikkia. Pitää selvittää, kuinka tiukka tuo inkiväärikielto on, koska alkoholittomat inkiväärivirvoitusjuomat on niiiiin hyviä.
Miulle vaikeimpia luovuttavia on just salmiakki/lakritsi :( neuvolasta tosin sanoivat, että jäätelön muodossa voi syödä jos mieli tekee. Ei tietänkään litra tolkulla.
 
Mä oon jo valmiiksi surkutellut,kun jouluna jää mäti ja graavilohi syömättä.

Meillä kyllä jatkossa myös muut siivoaa kissan vessan. En tajua miten en tuota asiaa muistanut,kun ajattelin sen vaan äkkiä putsata. No käsiä pesin sen jälkeen KAUAN ja desinfioin useampaan kertaan.

Onko täällä muuten jollain kokemusta 4d-ultrasta? Itse en ole siinä ikinä käynyt, mutta tällä kertaa jotenkin houkuttelisi käydä. Perhe-Arten sivuilta sitä jo katsoinkin ja hinta oli mielestäni suht ok.
 

Yhteistyössä