Toukokuiset2022

  • Rakkaus
Reactions: Lavender_
@Kristalin toivottavasti tuhruttelu jää tuhrutteluksi! Tsemppiä!

No nyt sain tän testin tänne https://ibb.co/10BCxxw Sori jos on väärä keskustelu, on vaan jotenkin sekava fiilis!

tänään vasta dpo 11, onko tämä plussa?
Mitä raskaustestejä kannattaisi ostaa, mulla on vaan näitä liuskoja, mutta en tiedä mitkä kalliimmista testeistä on hyviä näin alkuvaiheessa
Plussahan se, ja tuo viiva on jo sen verran vahva, että siitä ei voi erehtyä. Onnea! Itsellä olis dpo10 tuota puolet haaleampi viiva ja dpo12 jo melkein yhtä vahvat viivat. CB viikollista digiä suosittelen 'varmistus testiksi', jos sellaista kaipaa. :)

Täällä ei ole vieläkään mitään oireita - ilmavaivatkin tuntuu hävinneen, mikä on ihan hyvä sillä huomenna pitäisi mennä toimistolle töihin ekaa kertaa 1,5vuoteen . Välillä vähän tuntuu jotakin alavatsassa mutta siinä se. Tänään rv 5+2. Koitan olla panikoimatta oireettomuuttani, koska omalla äidillä oireet olivat kuulemma lähes olemattomat molemmissa raskauksissa. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Lavender_
Kyllähän toi on selvä plussa. Itse tilasin raskauskeijulta liuskoja ja puikkoja
Kiitos:) Ihan uskomaton fiilis, oltiin just aloittamassa hedelmöityshoitoja!
Mitä puikkoja sä käytit alun testailussa?? Meen tänään apteekkiin, kun en jaksa odottaa raskauskeijulta. Oon ihan aloittelija näissä raskaustesteissä ;)

Sydämelliset onnittelut sullekin, ihan kuin muistaisin sut Haaveena vauva -keskustelusta... Olin kyllä itse siellä aika epäaktiivinen.
 
@Kristalin toivottavasti tuhruttelu jää tuhrutteluksi! Tsemppiä!


Plussahan se, ja tuo viiva on jo sen verran vahva, että siitä ei voi erehtyä. Onnea! Itsellä olis dpo10 tuota puolet haaleampi viiva ja dpo12 jo melkein yhtä vahvat viivat. CB viikollista digiä suosittelen 'varmistus testiksi', jos sellaista kaipaa.

Täällä ei ole vieläkään mitään oireita - ilmavaivatkin tuntuu hävinneen, mikä on ihan hyvä sillä huomenna pitäisi mennä toimistolle töihin ekaa kertaa 1,5vuoteen . Välillä vähän tuntuu jotakin alavatsassa mutta siinä se. Tänään rv 5+2. Koitan olla panikoimatta oireettomuuttani, koska omalla äidillä oireet olivat kuulemma lähes olemattomat molemmissa raskauksissa.
Kiitos ja isot onnittelut sullekin!! Näin tosta listasta, että asut ulkomailla, niin mäkin, oon asunut jo vuosia! Mutta koen, että on mukavampi jutella suomalaisilla palstoilla raskautumiseen ja raskauteen liittyvistä jutuista;)

Koska ton CB:n digin uskaltaa tehdä?

Noi raskausoireet taitaa olla aika yksilöllisiä, joten ei kannata liikaa huolehtia, varsinkin jos äitilläkään ei ollut oireita. Koska sulla koska eka ultra/lääkäri? Paljon tsemppiä toimistolle paluuseen.
 
Kiitos ja isot onnittelut sullekin!! Näin tosta listasta, että asut ulkomailla, niin mäkin, oon asunut jo vuosia! Mutta koen, että on mukavampi jutella suomalaisilla palstoilla raskautumiseen ja raskauteen liittyvistä jutuista

Koska ton CB:n digin uskaltaa tehdä?

Noi raskausoireet taitaa olla aika yksilöllisiä, joten ei kannata liikaa huolehtia, varsinkin jos äitilläkään ei ollut oireita. Koska sulla koska eka ultra/lääkäri? Paljon tsemppiä toimistolle paluuseen.
Ai että! Ihanaa että täällä on 'kohtalontoveri'. Koen kanssa suomalaisilla palstoilla vauvoista keskustelun paljon luontevammaksi - jo ihan siitäkin syystä että omat taidot paikallisella kielellä on jokseenkin rajalliset. :LOL:Täälläpäin eka lääkäri on heti kun testiin tulee plussa, eli se on takana päin, raskaus verikokeesta varmistettu ja muut arvot ok. :)Ultraa en saanut ennen rv 8+5, eli 30. päivä. Pitkä on odotus, mutta pitäisi olla vaan onnellinen että täällä päin maailmaa varhaisultra on osa 'perus testejä'.:X3:

CB digin voi ohjeen mukaan tehdä 4pv ennen kuukaustisten oletettua alkamispäivää. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_
Kiitos Ihan uskomaton fiilis, oltiin just aloittamassa hedelmöityshoitoja!
Mitä puikkoja sä käytit alun testailussa?? Meen tänään apteekkiin, kun en jaksa odottaa raskauskeijulta. Oon ihan aloittelija näissä raskaustesteissä

Sydämelliset onnittelut sullekin, ihan kuin muistaisin sut Haaveena vauva -keskustelusta... Olin kyllä itse siellä aika epäaktiivinen.
Meilläkin oli juuri tarkoitus tässä kuussa aloittaa tarkemmat tutkimukset. En muista niiden pukkojen merkkiä. Ihan alussa oli vain raskauskeijun liuskat.

Muistat oikein, että olin haaveena vauva keskustelissa -20 -21 ja nyt viimeisempänä -22.
Sori voi olla hieman sekava tämä vastaus, kun yritän töissä kirjoittaa kiireessä
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_
Ai että! Ihanaa että täällä on 'kohtalontoveri'. Koen kanssa suomalaisilla palstoilla vauvoista keskustelun paljon luontevammaksi - jo ihan siitäkin syystä että omat taidot paikallisella kielellä on jokseenkin rajalliset. Täälläpäin eka lääkäri on heti kun testiin tulee plussa, eli se on takana päin, raskaus verikokeesta varmistettu ja muut arvot ok. Ultraa en saanut ennen rv 8+5, eli 30. päivä. Pitkä on odotus, mutta pitäisi olla vaan onnellinen että täällä päin maailmaa varhaisultra on osa 'perus testejä'.

CB digin voi ohjeen mukaan tehdä 4pv ennen kuukaustisten oletettua alkamispäivää.
Kiva kun pääset varhaisultraan, vaikka ymmärrän kyllä, että odottavan aika on pitkä! Mäkin saataan päästä, koska ollaan julkisella hedelmöitysklinikalla potilaina ja siellä seurataan aika tarkasti, vaikka raskaus olisi alkanut ilman hoitoja. Pitänee selvittää asiaa, kun tässä olen saanut vielä muutaman positiivisen testin tehtyä! Just tänään 4pv kuukautisteen alkuun eli siis pitää mennä digitesti ostamaan;) On tämä jännää ja ihmeellistä!
 
  • Tykkää
Reactions: Piipaa93
Meilläkin oli juuri tarkoitus tässä kuussa aloittaa tarkemmat tutkimukset. En muista niiden pukkojen merkkiä. Ihan alussa oli vain raskauskeijun liuskat.

Muistat oikein, että olin haaveena vauva keskustelissa -20 -21 ja nyt viimeisempänä -22.
Sori voi olla hieman sekava tämä vastaus, kun yritän töissä kirjoittaa kiireessä
Ihanaa, että teillä tärppäsi ennen tutkimuksia ja hoitoja :love: , mukavaa työpäivää!
 
  • Tykkää
Reactions: Piipaa93
Testin tein tosiaan viime torstaina, silloin tuntui että oireet alkoivat samantien, mahan nipistelyä, väsymystä, uupumusta, painajaisia, lantion kipuja, selän vihlomista, huonoa oloa jos ruokarytmi venyy..
Aloin kyllä heti kyttäämään kaikenmaailman oireita ja olin muutenkin aika herkillä :D

Nyt oireet vähän helpottaneet, painajaisia silti melkein joka yö, ja yöuneen tullut sellainen 1 h lisää, eli paljon aikaisemmin alkaa iltaisin väsyttää

Kun olen pitänyt 3h ruokarytmistä kiinni, ei huonoa oloakaan ole päässyt syntymään.
Iltapäivisin tuntuu sellainen menkkaväsymyksen kaltainen väsymys, mutta liikunta on piristänyt.

Napapiikit aloitin eilen, 2x päivässä saa itseään pistää tästä lähtien :/
 
Viimeksi muokattu:
Kiva, että listaan on tullut nimiä!

@maatuskainen2019 kyseli oireista, täällä on kyllä pahoinvointi lisääntynyt. Aamut on vielä ihan ok, mutta päivän mittaan tulee ihan järkyttävän huono olo. Oksennusta saa pidätellä.. Tuntuu et ei myöskään oo vaikutusta miten säännöllisesti yrittää syödä, huono olo tulee joka tapauksessa.

@Kristalin voi ei kuulostaa inhottavalle Toivottavasti tuhruttelu on vain jotain harmitonta. Onko sitä tullut useammin vain toi kerta vaan?
Kolme kertaa on tullut nyt vuorokauden sisällä. Joka kerta tosin ihan minivähän. Mun yhdellä kaverilla alkoi keskenmeno just näin ihan muutama viikko sitten niin pelottaa senkin takia, että näinkö meillekin käy.

Toisaalta ei oo kyllä oireet ainakaan helpottanut. En oo saanu mitään pidettyä sisällä tänään ja pönttö on käynyt varsin tutuksi.
 
No nyt sain tän testin tänne https://ibb.co/10BCxxw Sori jos on väärä keskustelu, on vaan jotenkin sekava fiilis!

tänään vasta dpo 11, onko tämä plussa?
Mitä raskaustestejä kannattaisi ostaa, mulla on vaan näitä liuskoja, mutta en tiedä mitkä kalliimmista testeistä on hyviä näin alkuvaiheessa
Tosiaan selkeä plussa se siellä on! Onnea! <3
Mä oon testeinä tykännyt Pregcheck testeistä, niitä saa ihan marketeista ja parilla eurolla ja on luotettavia. Apteekin testeistä oon myös tykännyt, saa siis apteekista yhden tai kahden testin pakkauksessa. Sit clearbluen digital viikkonäytöllä on tietysti myös kiva ja viimeistään konkretisoi :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Lavender_
Kolme kertaa on tullut nyt vuorokauden sisällä. Joka kerta tosin ihan minivähän. Mun yhdellä kaverilla alkoi keskenmeno just näin ihan muutama viikko sitten niin pelottaa senkin takia, että näinkö meillekin käy.

Toisaalta ei oo kyllä oireet ainakaan helpottanut. En oo saanu mitään pidettyä sisällä tänään ja pönttö on käynyt varsin tutuksi.
Toivotaan nyt tosiaan et olisi vaan jotain harmitonta, aika normaaleitahan nuo pienet vuodot on alussa. Mutta ymmärrän suuren huolen kyllä ja varsinkin kun aikaisemmissa raskauksissa ei oo ollut <3
Ja ultrakin taisi olla aika lähiaikoina niin saa sitten viimeistään selvyyden onki bebellä kaikki kunnossa!
 
Kiva saada lisää uusia tänne, onnea plussista ❤

On tää jännää. Mulla painaa eniten päälle selkeesti väsymys tässä alku raskaudessa. Jotenkin vois vaan kokoajan nukkua. Sit vielä kun esikoinen alkanut uhmailemaan oikein olan takaa ni on vähä mehut veke päivän päätteeksi :D onneks sentää saa hänen kanssa yhdessä nukkua päikyt. Sit on ollut satunnaisia maha tuntemuksia, vihlaisuja jne. Nyt kun malttaisi ens viikon varhaisultraan stressaamatta. Alkuun tuntui et joka kerta kun meni vessaan pelotti, että tuleeko jotain vuotoa. Nyt se tarkkailu on unohtunut. Jotenkin tätä toista raskautta kohtaan on vielä tietoisempi kaikesta. Ja kun meillä meni se 10kk päästä tähän plussaan, niin tuntuu jo nyt todella vahva side vauvaan ❤
 
Olisiko joku halukas tekemään suljetun facebook ryhmän toukokuiset22? Tai käyttääkö kovin moni aktiivisesti facea? :)
Itse toivoisin keskustelua (myös) täällä vielä ns turvallisemmille viikoille. Ja niin, että myös me, jotka emme uskalla vielä tulla Facebookin ryhmään, päästään sinne myöhemmin. Liian usein näissä ryhmä "tulee täyteen" kun ei haluta isoa ryhmää ja sitten ne, jotka eivät alusta tule mukaan, jäävät ulkopuolelle :(
 
Itse toivoisin keskustelua (myös) täällä vielä ns turvallisemmille viikoille. Ja niin, että myös me, jotka emme uskalla vielä tulla Facebookin ryhmään, päästään sinne myöhemmin. Liian usein näissä ryhmä "tulee täyteen" kun ei haluta isoa ryhmää ja sitten ne, jotka eivät alusta tule mukaan, jäävät ulkopuolelle

Oon kans liittyny esikoisenkin kanssa fb ryhmään ku käynyt NT ultrassa, ajattelin tässä mennä samalla periaatteella :)

Niin ja huomenta, RV6 alkoi ja ällötys pahimmillaan......
 
  • Tykkää
Reactions: Ewa87
Komppaan FB ryhmän suhteen @Ewa87 ja @Gisella. Ainakin varhaisultraan asti juttelisin mielummin täällä, että tiedän onko siellä mahassa edes ketään ennen fb:iin siirtymistä. :rolleyes:

Noista tärppäämiskkerroista, kun oli puhe, niin meilläkin itseasiassa oli nyt kierto, jonka jälkeen olisi tullut taukoa ensi vuoteen asti (heinäkuuhun 2022 siirtyneiden omien häiden vuoksi) ja itse olin jo luovuttanut, mutta tikuttelin silti oviksen huvikseni jne. Sattui olemaan myös loma oviksesta plussaan saakka ja otin testaukseen lasi (tai enemmän :X3:) punkkua iltaisin kikan, kun ei tarvinnut miettiä töitä aamuisin. Ja niin vain sitten kvi että tässä ollaan. Liekö rento ote touhuun vikittanit, vaiko kenties viini. :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Ewa87
Ainakin joku toukokuiset2022 yksityinen ryhmä on jo perustettu, niille tiedoksi jotka kaipaa fb ryhmää jo nyt. Vähän kuikuilin valmiiksi, niin siellä on jo 139 jäsentä. Itse odotan kyllä tosiaan sitä liittymistä siihen NT ultraan asti, tuntuu sit varmemmalta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Piipaa93
Hei, voisin tulla tänne tein tänään digin jossa luki raskaana 1-2 viikkoa. En tehnyt heti aamulla kun tein halvemman testin missä oli mun mielestä suht. Selvät kaks viivaa, mut mies halus digin. No ei jäänyt epäilystä.

En oo ihan varma LA:sta, koska pitkä kierto, mutta varmaan jossain 16.5. hujakoilla. Jännittää, koska pitkä kierto, mutta tuntuu että olisi pitänyt olla liuska testissä selkeämpi viiva. Samalla myös ahistaa valmiiksi pahoinvoinnin iskeminen. Hajuaistin terävöittymisen huomasin jo su ja ma "haamuviiva". Myös se ahistaa et mulla on ollut tässä koko ajan ihan jäätävä mahakipu ja soitin pe hoitajalle ja se käski ottaa buranaa. Ja kyllä otin ny ahistaa. Sori hirvee avautuminen.
 
Hei, voisin tulla tänne tein tänään digin jossa luki raskaana 1-2 viikkoa. En tehnyt heti aamulla kun tein halvemman testin missä oli mun mielestä suht. Selvät kaks viivaa, mut mies halus digin. No ei jäänyt epäilystä.

En oo ihan varma LA:sta, koska pitkä kierto, mutta varmaan jossain 16.5. hujakoilla. Jännittää, koska pitkä kierto, mutta tuntuu että olisi pitänyt olla liuska testissä selkeämpi viiva. Samalla myös ahistaa valmiiksi pahoinvoinnin iskeminen. Hajuaistin terävöittymisen huomasin jo su ja ma "haamuviiva". Myös se ahistaa et mulla on ollut tässä koko ajan ihan jäätävä mahakipu ja soitin pe hoitajalle ja se käski ottaa buranaa. Ja kyllä otin ny ahistaa. Sori hirvee avautuminen.
Ensiksi onnea plussasta:)
Mulla ollut noita maha tuntemuksia kokoajan, nyt rv6. Välillä vihloo, välillä jomottelee menkkamaisesti jne. Myös ollut ummetusta niin luulen et suolen toiminto sitä kipuilua aiheuttaa. Muistan aina ekasta raskaudesta, kun neuvolassa sanottiin et nyrkkisääntönä on se varsinkin alkuraskaudessa et jos kipuja on ja menee makuulle> sen pitäisi helpottaa. Silloin se on siis normaalia kun lepo auttaa :)
Enkä usko et yhdestä buranasta haittaa on ollut, nyt tiedät sit siirtyä siihen panadoliin :)
Ja, koska oot vasta plussannut en olis huolissaan siitä testiviivan vahvuudesta kerran jo digilläkin varmistit. Sit vaikka viikon päästä teet uuden testin ja katot onko se viiva vahvempi jos haluaa mielenrauhaa.

Mä tein 3+2 haamun, 3+3 haalean plussan, 3+4 vahvemman plussan (ei kuitenkaa mitkää leffaviivat)
Sit digiin 4+1 sain 2-3vkoa raskaana.
Sen jälkeen en ookkaa testaillut, ku ajattelin et turhaan sitä rahaa niihin laittaa. Osalla kun ei edes tuu leffaviivoja tai clearbluen digiin sitä 3+. On niin yksilöllistä. Nyt sit vaa odottelen varhaisultraa johon on 8 päivää!
 
  • Tykkää
Reactions: Minnix

Yhteistyössä