vierailija
16 ja 17 kp näkyi. En usko että tärpännytkään kun paikat on kuin saharan autiomaa. Valitettavasti luulen että ikä vaikuttaa jo kun hikikohtauksia tosi usein.
Ottaisin estrogeeniä. Sitä voi alkaa syömään hyvissä ajoin ennen lääkärille menoa. Life näyttää myyvän, kirjoita hakuun estrogeeni. Varmaan muistakin paikoista löytyy.16 ja 17 kp näkyi. En usko että tärpännytkään kun paikat on kuin saharan autiomaa. Valitettavasti luulen että ikä vaikuttaa jo kun hikikohtauksia tosi usein.
Jos ensimmäinen hymy oli kp 16,niin eilen sinulla oli sitten dpo 13, eli tänään dpo 14. Varmaan muutamassa päivässä alkaa menkat. Ei kannata hätäillä.16 ja 17 kp näkyi. En usko että tärpännytkään kun paikat on kuin saharan autiomaa. Valitettavasti luulen että ikä vaikuttaa jo kun hikikohtauksia tosi usein.
Ei Suomessa saa estrogeenia ilman reseptiä, katsoin uteliaisuudesta Lifen sivuilta ja ei löytynyt. Mutta vaikka sitä saisi, ei missään tapauksessa kannata alkaa omin päin estrogeenia käyttämään. Elimistön ulkopuolelta tuleva estrogeenihan jarruttaa follikkelien kehitystä ohjaavaa aivolisäkehormonia (FSH) ja siten voi estää ovulaation kokonaan (siihenhän yhdistelmäpillerien ehkäisytehokin perustuu). Estrogeenia käytetään kyllä joskus IVF-hoidon yhteydessä joitakin päiviä juuri ennen varsinaista hoitokiertoa hoitovastetta tehostamaan, mutta sekin on aina yksilöllisesti harkittua ja tarkkaan aikataulutettua.Ottaisin estrogeeniä. Sitä voi alkaa syömään hyvissä ajoin ennen lääkärille menoa. Life näyttää myyvän, kirjoita hakuun estrogeeni. Varmaan muistakin paikoista löytyy.
Clomeja ei käytetä enää kuin erityisluvalla. Letrozol on niiden tilalla.Alkoihan se uusi kierto, eipä ollut yllätys. Varasin nyt parin viikon päähän lääkärin josko samalla näkee onko munasarjoissa toimintaa ja jos määräisi clomit tai en tiedä käytetäänkö sitä enää nykyään.
Vähän epäilyttää miten vaikuttaa uusi diabeteslääke onko esteenä.
Kaikenlaista greippimehua, geleetä ym on tullut kokeiltua mutta enpä usko kuin lääkkeen auttavan.
KiitosUlkopuolisten kommenteista: nythän kukaan muu kuin mies ja omat vanhempani eivät tiedä, että olen rv 11+5, mutta luulen, että kulmakarvat saattavat kohoilla kun asia tutuille selviää, olen siis 46. En usko että välttämättä kukaan silti sanoo mitään suoraan, mutta varmasti tulee yllätyksenä. @petronella09 mun näkökulmasta sä oot vielä tosi nuori, kun olen esikoisenikin saanut 42-vuotiaana ja toisen 44-vuotiaana. Minustakin on selvää, että ei ole muiden asia kommentoida tätä. Jokaisella on oma elämäntarinansa eikä välttämättä ole voinut vaikuttaa siihen, minkä ikäisenä lapsia onnistuu saamaan.
@MARIAL43 tervetuloa! Onpa kiva että pian pääsette siirtoa tekemään, toivottavasti tärppää heti!
Ohentaa limakalvoa ja suurempi kaksosraskauden riski. Letrot on tilalla. Clomeja saa erityisluvalla.Miksi clomit ovat poistuneet, tietääkö joku?
Miten paljon mietitte kuinka vanha olet tai puoliso on kun lapsi on täysi ikäinen?
Mies vielä jonkin verrankin mua vanhempi ja pohtii enemmän että on yli 60 reilusti lapsen ollessa täysi ikäinen,ä ehkä vähemmän tota miettinyt mutta oma kunto kyllä mietityttää kun on jo perussairauksia.
Lisäksi letrot taitaa muutenkin olla vähän tehokkaampia. Mulla on virkistänyt ihan selvästi follikkelien kehitystä.Ohentaa limakalvoa ja suurempi kaksosraskauden riski. Letrot on tilalla. Clomeja saa erityisluvalla.
Täällä vasta ekaa lasta yritetään, 44-vuotiaana!Moikka, aivan ihanaa löytää tämä palsta kun tuntuu, että olen ainoa joka vielä nyt 43-v:nä haaveilee vauvasta. Kaksi lasta on jo, joista nuorempi 12v ja vauvakuume on hirmuinen. Olen joutunut tekemään tosi paljon töitä itseni kanssa päästäkseni yli tästä ikäkriisistä että olen jo liian vanha oikeastaan kaikkeen elämässä... Huomaan kiinnittäväni jokaiseen raskaana olevaan naiseen huomiota mutta toisin kuin ennen ihastelin vatsaa niin nyt mietin "tuokin on niin nuori". Ihan tyhmää ja turhaa mutta ehkä mäkin nyt uskallan heittäytyä ja yrittää vielä tätä kun huomaan miten monta teitä ja meitä täällä on
Oletteko harkinneet lapsettomuushoitoja? ♡Ja jälleen uuteen kiertoon,pian 1,5v tahkottu
Ja suuret pahoitteluni uuteen kiertoon joutumisesta... se on todella masentavaa.Oletteko harkinneet lapsettomuushoitoja? ♡
Ei olla koska julkisella ei saada ja yksityiselle ei lähdetä . Jollei luomuna tule niin lapsi luku jää tähän Niin surullista kun tuntuu että syliin vielä mahtuisi yksi tai kaksikinOletteko harkinneet lapsettomuushoitoja? ♡
Eikö kunnalliselta saa jotain tukilääkityksiä tmv..? Vai liittyykö ne niihin hoitoihin?Ei olla koska julkisella ei saada ja yksityiselle ei lähdetä . Jollei luomuna tule niin lapsi luku jää tähän Niin surullista kun tuntuu että syliin vielä mahtuisi yksi tai kaksikin