Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aijuuhei. Pitää ihmeellä teillekin yhtä juttua...

Siis ku mun faija (se alkoholisoitunut jota en ole edes tavannut vuosiin) joutui juhannuksen alla terveyskeskushoitoon ja ny sit eilen oli (tai ehkei ollutkaan) kotiutus.

Ni ne sit soittivat mulle iltaviideltä että ku sen asunnosta on jääkaappi rikki eikä he nyt oikein voi ruokaa sinne ostaa ku pilallehan se menee niin mitäs nyt tehdään. Osastolla ei oo enää paikkaa ja... voisinko auttaa.

Ni MITÄ mun ois sit niinku pitänyt tehdä? Ostaa kunnan vuokrakämppään pikana, parinsadan kilsan takaa uusi jääkaappi? Ajaa sinne tuhatta ja sataa ja olla höveli että nostakaa faija vaan autoon, kyllä mä sen kotiini otan ja hoidan?
Kyseessä siis vuokrakämppä? Soitto isännöitsijälle/kiinteistöhoitajalle ja tilanteen selvitys hänelle.
 
vierailija
Nii, en tiedä minäkään. Tähän päivään saakka on kyllä hienosti hoitanut niin että on kämppä pään päällä ja kuukausittain jää rahaa juoda lisää.


Se tuossa musta olikin hulluinta, etteivä toitis hakeneet kunnan vuokrakämppään sitä uutta jääkaappia ku se todellakin kuuluu vuokranantajan vastuulle.

Toisekseen ihmettelin myös sitä, että miten ihmeessä me pärjättiin just miehen ja kymmenkesäisen kanssa viikko sähköttömässä mökissä... Kotihoita ilmeisesti kuitenkin käy/tulee käymään ainakin kerran viikossa ni oisko ollut kamalaa hankkia sinne kahvia, pari putelia kestomaitoa, jokunen säilyketölkki ja tuoretta leipää.

(ja mistä vetoa että se on ite jo köpöttänyt lähikauppaan ostamaan lokeroa tai olutta)
Mikäli kotihoidon kanssa ei ole tehtynä kauppapalvelusopimusta, niin kotihoito ei hanki asukkaalle mitään ruokatarvikkeita. Nämä hoitaa asukas itse tai yhdessä omaistensa kanssa.
 
Ei kotihoidon tehtävä ole hommata uutta jääkaappia. Vaan asukkaan. Ja jos asukas ei siihen itse kykene niin silloin omaiset. Onko isäsi antanut nimesi kotihoidolle lähiomaisia kysyttäessä?
Tuskinpa. Mä vaan taidan olla se lähiomainen papereissa.

Mut olet oikeasti sitä mieltä, että asukkaan kuuluu hankkia kunnan vuokra-asuntoon uusi jääkaappi?
 
Aijuuhei. Pitää ihmeellä teillekin yhtä juttua...

Siis ku mun faija (se alkoholisoitunut jota en ole edes tavannut vuosiin) joutui juhannuksen alla terveyskeskushoitoon ja ny sit eilen oli (tai ehkei ollutkaan) kotiutus.

Ni ne sit soittivat mulle iltaviideltä että ku sen asunnosta on jääkaappi rikki eikä he nyt oikein voi ruokaa sinne ostaa ku pilallehan se menee niin mitäs nyt tehdään. Osastolla ei oo enää paikkaa ja... voisinko auttaa.

Ni MITÄ mun ois sit niinku pitänyt tehdä? Ostaa kunnan vuokrakämppään pikana, parinsadan kilsan takaa uusi jääkaappi? Ajaa sinne tuhatta ja sataa ja olla höveli että nostakaa faija vaan autoon, kyllä mä sen kotiini otan ja hoidan?
Ei kuulu sun hoitaa. Isälles se kuuluu. Soittakoon huoltoon. Eikö ne sen vertaa tajua että vuokrakämppään ei tarvitse itse ostaa jääkaappia? Isäs on tainnut laittaa tietoihin sut lähiomaiseksi.
 
Ei kuulu sun hoitaa. Isälles se kuuluu. Soittakoon huoltoon. Eikö ne sen vertaa tajua että vuokrakämppään ei tarvitse itse ostaa jääkaappia? Isäs on tainnut laittaa tietoihin sut lähiomaiseksi.

Kiitos! Olin siis oikeassa jääkaapin suhteen.

Se on varmaan lirkutellut sen kotihoidon pahaa-aavistamattoman typysen jo lainaamaan tonnin itselleen ku pitää auttaa köyhiä lapsenlapsia ja haudata vanha tätiparka ja ostaa kissalle menkkarättejä ja auttaa nälkää näkevää severi-poikaa namibiassa. Lisäpisteitä toki herui siitä kun tytär on niin sydämetön ettei vanhaa isäparkaansa auta...
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Elena777 ja m.e.k.
vierailija
Tuskinpa. Mä vaan taidan olla se lähiomainen papereissa.

Mut olet oikeasti sitä mieltä, että asukkaan kuuluu hankkia kunnan vuokra-asuntoon uusi jääkaappi?
En sanonut niin. Vaan että asukkaan/lähiomaisen on itse laitettava uuden jääkaapinhankintapyyntö eteenpäin kiinteistönhoitajalle/isännöitsijälle. Sieltä selviää, miten se hoidetaan. Joko niin, että asukas/lähiomainen sen kustantaa, jolloin ehkä vuokrassa tullaan vastaan. Tai sitten niin, että isännöitsijä ostaa sen (ja ehkä se näkyy vuokrassa tai sitten ei, riippuu tapauksesta ja sopimuksesta).
Kotihoito sitä ei tee.
 
En sanonut niin. Vaan että asukkaan/lähiomaisen on itse laitettava uuden jääkaapinhankintapyyntö eteenpäin kiinteistönhoitajalle/isännöitsijälle. Sieltä selviää, miten se hoidetaan. Joko niin, että asukas/lähiomainen sen kustantaa, jolloin ehkä vuokrassa tullaan vastaan. Tai sitten niin, että isännöitsijä ostaa sen (ja ehkä se näkyy vuokrassa tai sitten ei, riippuu tapauksesta ja sopimuksesta).
Kotihoito sitä ei tee.
Eli siis jääkaappijuttu kuuluisi sille samalle henkilölle joka muutoinkin raha-asiat hoitaa? Joku sosiaalipuolelta tai jostain siis hoitaa ton vuokranmaksun ja muut pakolliset ja antaa ylijääneen rahan omaan käyttöön.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Kais
vierailija
Eli siis jääkaappijuttu kuuluisi sille samalle henkilölle joka muutoinkin raha-asiat hoitaa? Joku sosiaalipuolelta tai jostain siis hoitaa ton vuokranmaksun ja muut pakolliset ja antaa ylijääneen rahan omaan käyttöön.
Aa, kyllä. Mikäli isälläsi on kunnan edunvalvoja, niin hänen tehtävä on isäsi edustajana olla yhteyksissä isännöitsijään/kiinteistöhoitajaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Aijuuhei. Pitää ihmeellä teillekin yhtä juttua...

Siis ku mun faija (se alkoholisoitunut jota en ole edes tavannut vuosiin) joutui juhannuksen alla terveyskeskushoitoon ja ny sit eilen oli (tai ehkei ollutkaan) kotiutus.

Ni ne sit soittivat mulle iltaviideltä että ku sen asunnosta on jääkaappi rikki eikä he nyt oikein voi ruokaa sinne ostaa ku pilallehan se menee niin mitäs nyt tehdään. Osastolla ei oo enää paikkaa ja... voisinko auttaa.

Ni MITÄ mun ois sit niinku pitänyt tehdä? Ostaa kunnan vuokrakämppään pikana, parinsadan kilsan takaa uusi jääkaappi? Ajaa sinne tuhatta ja sataa ja olla höveli että nostakaa faija vaan autoon, kyllä mä sen kotiini otan ja hoidan?
Vuokran-antajalle eli kunnalle kuuluu ostaa uusi jääkaappi.pikaisesti yhteyttä kuntaan.Tosin menee ehkä viikon alkuun ennen kuin saavat mitään aikaiseksi.Etpä sää oikein voi tuossa tehä mitään. Jotain säilyvää evästä saisivat ostaa sinne vaikka kylmäkassiin
 
jos on jääkaappi rik
Vuokran-antajalle eli kunnalle kuuluu ostaa uusi jääkaappi.pikaisesti yhteyttä kuntaan.Tosin menee ehkä viikon alkuun ennen kuin saavat mitään aikaiseksi.Etpä sää oikein voi tuossa tehä mitään. Jotain säilyvää evästä saisivat ostaa sinne vaikka kylmäkassiin
näin se menee eli jos jääkaappi ei ole vuokralaisen vaan vuokranantajan niin vuokranantajaan yhteys että hommaa uuden jääkaapin.
 
Tuossa lähistöllä asuu nuori peruskoulunopettaja. On kovin eri näköinen kuin Yaorenmao, kuitenkin ovat saman ikäisiä (33 v.)
Kyllä Lispetin ja Echon pojatkin iloisin mielin kiirehtisivät aamulla kouluun, jos heillä olisi tiedossa mamuopettajan laulu- ja tanssitunti, kiinalaiseen tyyliin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja ruuttis
Tuossa lähistöllä asuu nuori peruskoulunopettaja. On kovin eri näköinen kuin Yaorenmao, kuitenkin ovat saman ikäisiä (33 v.)
Kyllä Lispetin ja Echon pojatkin iloisin mielin kiirehtisivät aamulla kouluun, jos heillä olisi tiedossa mamuopettajan laulu- ja tanssitunti, kiinalaiseen tyyliin.
Varmaan joo. :D

Kyl nykylapset osaavat etsiä mieluisat "tanssit^ netistä ja aamulla kiskovat peiton korviin jos moista turhuutta ois koulussa tarjolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä