Onnea matkaan
@Silmu75 !
Itse kävin tänään varhaisultrassa. Sanoin lääkärille ennen ultraa, että on sellainen olo, että kaikki ei ole niin kuin pitäisi. Olin valmistautunut siihen, että raskaus olisi mennyt kesken. Kun sitten näin ruudun niin en osannut tajuta sen mikä oli ilmiselvää, siellä oli kaksi alkioita! En jotenkin edes tajunnut että näin voi käydä. Nyt myöhemmin ja viisaampana tiedän, että on 1,56% mahdollisuus että blasto jakautuu ja että blastokystiviljely, PAS ja AHA (assisted hatching) (check, check ja check) lisäävät tätä mahdollisuutta. Ihan shokissa edelleen. Eka ajatus oli, että miten mä pärjään. Sen huolen saan varmaan kantaa kauan. Juuri eilen, väsyneenä kahden unettoman yön takia (ei onneksi pojasta johtuen), manasin äidille, et mitä tuli tehtyä, kun nyt viimeisen kuukauden on ollut melko raskasta pojan kanssa. Että miten pärjään yksin kahden kanssa, kun yhden kanssa menee hermo joka päivä. Pojalla on kova uhma päällä ja puree, lyö ja raapii mua koko ajan. Mökillä ollessa tilanne on paljon pahempi kuin kotona ollessa, mutta tällä hetkellä en kestä kuumuutta kotona niin pakko olla mökillä. Ja nyt sit olisi kaksi tulossa. Vielä en osaa iloita asiasta, vaikka iloinen olen siitä että raskaus ei ollut mennyt kesken. Mutta jos tämän olisin mitenkään osannut aavistaa niin olisin kyllä odottanut ainakin vuoden vielä ennen siirtoa. Jotenkin ihan absurdi tilanne. Mikä ylipäänsä on todennäköisyys, että raskautuisin heti uudestaan? Ja sit vielä kaksoset…
Tärkeintä on tietenkin, että kaikki menee hyvin. Riskit ovat aina suurempia kaksosten kanssa, joten ei voi tietää mikä odottaa. Mutta ainakin juuri nyt kaikki oli hyvin molemmilla. Sydämet löi, molemmat tasan yhtä isoja ja koko vastasi täysin päiviä, eli 7+1.