Kohta menee totaalisesti hermot anoppiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hitto soikoon kun mikään ei koskaan ole hyvin ja toisten tekemisiä pitää haukkua ja juoruta ympäriinsä sekä muuten puuttua mutta suoraan ei voi sanoa mitään jos asia ei mene hänen mielensä mukaan.

Viime viikolla kysyi ensin mieheltäni tarvitaanko uutta ruokapöytää ja tuoleja. Mieheni oli töissä kuin myös minä. Mieheni laittoi asiasta minulle viestin ja olimme samaa mieltä, että ei tarvita kun juuri ostettiin mieleinen reilu vuosi sitten eikä kahta mahdu. Mies vastasi anopille kielteisesti. Meni noin tunti niin kysyi samaa asiaa minulta (ihan kun emme mieheni kanssa kommunikoisi tällaisista asioista). Minä vastaisin, että emme tarvitse koska ostimme hiljattain uuden mieluisan ja kahta ei mahdu. Tänään tulin töistä kotiin niin tuo anopin heiluva ja kulunut 80-90 -luvulta peräisin oleva keittiönpöytä tuoleineen oli ulko-ovemme vieressä.

Muutama viikko sitten lapsemme sai äidiltäni kassillisen vanhoja eläinlehtiä koska hän tykkää niitä siellä lueskella ja äitini raivasi kaappejaan tyhjemmäksi. Tästä nousi anopin suunnalta ihan hirveä haloo kun kuuli lapseltamme asiasta. Äitimme kuulemma lellii lapsen piloille kun antaa hänelle tavaroita tuohon tahtiin ja vie sinne, tänne ja tuonne (oli käynyt äitini kanssa uimassa läheisellä rannalla samalla). Itse ei halua nähdä lastamme kuin 1-3 kertaa vuodessa pikaisella kyläilyllä ja sekin on niin väsyttävää, että siitä valitetaan pitkään etukäteen ja sen jälkeen. Mutta sitten jos lapsemme kertoo ohimennen käyneensä minun öitini kanssa jossain tai olleensa siellä yötä on se aivan kamalaa lapsen lellimistä jota kauhistellaan kaikille sukulaisille. Soittelee siis sillointällöin lapsemme kanssa.
Alkukesstä näin anopin sattumalta kaupassa ja lapsellamme oli crocsit jalassa. Johan oli hätyyttänyt oman siskonsa meille selvittämään miksi lapsella ei ole ostettu kunnon kenikiä. Kyllä, lapsella on täksikin kesäksi ostettu lenkkarit, ohuet kangaskengät sekä keväällä saappaat mutta tykkää käyttää crocseja ja minusta ne ovat ohan hyvät kengät pihalle ja kauppaan helteellä.

Tuntuu, että aina kun anopista kuuluu jotain on se valittamista jostain tai useimmin on lähettänyt jonkun muun urkkimaan meidän asioita tai kuulen esim miehen tädiltä (mukava ja järkevä) tai miehen siskolta koska anoppi on taas valittanut meidän tai minun äitini tekevön lapsen kanssa aivan väärin jonkun asian. Syyksi riitti ihan se, että lapsemme on ollut nyt kaksi kertaa äidilläni kesälomalla yötä. Rasitamme äitiäni aivan liikaa kun emme itse hoida lastamme itse ja lapsellemme ei ole hyväksi olla siellä kun äitini lellii lasta viemällä höntä uimaan, metsäretkille ymv kun lapsen pitäisi oppia siihen etteivät aikuiset ole mitään viihdyttäjiä. Jep, äitini itse kysyy usein lasta hönen kanssaan johonkin tai pyytää yökylään.

Olen niin monta kertaa päättänyt olla fiksumpi ja kohdellut anoppia kohteliaasti ja ystävällisesti mutta kohta on mitta täynnä.

Olen vuosikaudet yrittänyt pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta ärsyttää silti. Niiden miehen sukulaisten joita emme näe kovin usein silmissä olen täysi hirviö joka ei osaa huolehtia lapsesta. Kuulevat vain aina anopin version asioista ja minä saan kuulla kiertotietä, että anopoi on taas haukkunut minua jollekin sukulaiselleen.

Häiriintynyt ihminen se sun anoppi, eikä sillä selkeästi ole normaalista lapsuudesta käsitystä, että mikä on ok ja mikä ei, ja mikä oikeasti huolestuttavaa ja mikä ei.

Pitäisin etäiset välit. En välttämättä antaisi kaikkien meidän tekemisten mennä sen korviin vaan suojaisin itseänikin.

Miestä pitäis koulia siihen, että osaa ärähtää äidilleen paremmin ja tukkia sen turvan - vaikka tärkeintä on, että alatte elää omaa elämäänne.

Häiriintynyt ihminen se sun anoppi, eikä sillä selkeästi ole normaalista lapsuudesta käsitystä, että mikä on ok ja mikä ei, ja mikä oikeasti huolestuttavaa ja mikä ei.

Pitäisin etäiset välit. En välttämättä antaisi kaikkien meidän tekemisten mennä sen korviin vaan suojaisin itseänikin.

Miestä pitäis koulia siihen, että osaa ärähtää äidilleen paremmin ja tukkia sen turvan - vaikka tärkeintä on, että alatte elää omaa elämäänne.
Ei kaikki natkuttajat ole mielenvikaisia.

Siihenkin voi oppia, että ei välitä anopin ( tai jonkun muun ihmisen) puheista ja tekemisistä tuon taivaallista. Antaa sen sanoa vaikka mitä, vastaa vain Höpö höpö ja naurut päälle. Voi anopin kanssa olla eri mieltäkin ja sanoa se ääneen. . .

• Tykkää
Reactions: Echo
Mitä sille pöydälle sit kävi kun yritti tuoda sitä? Ihme tyyppi, vaikka ootte molemmat sanoneet että ei kiitos ja silti lähtee tuomaan :D ei halunnut maksaa siitä jätemaksua?

Olen vuosikaudet yrittänyt pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta ärsyttää silti. Niiden miehen sukulaisten joita emme näe kovin usein silmissä olen täysi hirviö joka ei osaa huolehtia lapsesta. Kuulevat vain aina anopin version asioista ja minä saan kuulla kiertotietä, että anopoi on taas haukkunut minua jollekin sukulaiselleen.
Tämä on asian ikävä puoli. Määkin olen miehen suvun silmissä ihan huonokäytöksinen ja itsekäs, kun anoppi jatkuvasti kertoilee että olen tehnyt sitä tai tätä täysin itsekkäistä syistä. No eikös jokainen tee suurimman osan asioista itsekkäistä syistä (laittaa ruokaa mitä itsekin syö mielellään, käy suihkussa kun haluaa pestä itsensä, haluaa nukkua yönsä suht rauhassa, käy lenkillä kun haluaa kuluttaa edes osan päivällä syödystä karkkipussista, jonka senkin toki söi täysin itsekkäistä syistä....)

Isovanhempien kuuluu lelliä lasta, että lapsella on ihmisiä joista se voi uskoa ja odottaa pelkkää hyvää! Kyllä se kasvaessaan, ja isovanhempien kuollessa, oppii, että muita vastaavia henkilöitä ei maailmassa ole. (vanhemmat on tiukempia ja määräilevämpiä kuin isovanhemmat, ja niin pitää ollakin, lapsi ymmärtää sen kyllä isompana mutta isovanhemmat toimii pehmikkeenä pienen lapsen ja maailman välissä)

Mä oon pahoillani, et oot saanut tommoisen riesan. Tehkää vaan tosissaan niin, et ette kerro sille mitään ylimääräistä. Jos se tuo jotain pöytää kysymättä, niin roskiin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Joo-o. Höpö höpö ja huomenna lisää.

Kaksi sanaa: älä välitä.

Uusimmat

Yhteistyössä