Haaveena vauva 2022

Onnea @Töppönen_ @sofialiina ja @Ilihc ja tarriksia pienille. ♥

@minttuni n tilannetta jännäilen minäkin. :)

Menkoista: mulla kestää nykyään 5 päivää, ekana käynnistellään, tokana on hana auki, vika päivä tuhruaa. Ennen ekaa kierukkaa kesti viikon ja hanat auki-päiviä oli jopa 3, eka. vuosi poiston jälkeen oli hyvinkin maltillinen vuoto. Geleen oon huomannut lisäävän vuotoa. Aloitin nyt kp 1 popsimaan sitä taas, kun on n. puoli purkkia jäljellä, saappa nähdä, miten tällä kertaa vaikuttaa.
 
Mitä täällä tapahtuu!!!? Onnea kaikille plussista!

Sydämen saan ainakin niin, että kirjoitan sydän ja painan puhelimen ehdottamaa emojia!

Minulla alkanut nyt myös palelu ja kuumeinen olo.. x)
Tuli muuten mieleen et aina ei kyl myöskään lämmöstä voi ennustaa. Mun negakierrot oli hyvin semmoi oppikirjamaisia lämmöt nousee oviksen jälkeen, dippaa kerran, pysyy koholla ja putoaa kun menkat alkaa. Mut siis sit ku oli plussakierto nii ne lämmöt vaan seilas ilman selkeää logiikkaa ja päätyi vasta joskus dpo15 tienoilla sinne oikeasti korkealle jossa olivat sit alkuraskauden.

Vitsi mä täällä jännitän sun puolesta!
 
Mä jäin miettii sitä teidän lapsen ennustus piirrustusta, voi ettien että
Ja @wbä Pidetään peukkuja! Sydämen saa suoraan puhelimesta ainakin mulla
Voi niinpä! Vielä kun hän sanoi, että se vauva on vielä niin pieni ettei sitä nää, mutta sitten kun se kasvaa isommaksi, niin hän voi piirtää uuden kuvan missä vauva on isompi ❤
 
Kiitos :love: Helpottaa tietää ettei nää kivut oo ihan epänormaaleja tässä kohtaa. Vaikka kuudes raskaus, oon silti ihan pihalla taas kaikesta. Ennen tätä yritystä tuli vahva tunne että meille syntyy tammikuinen. No aika lähelle meni. Oon edellisetkin lapset osannu ennustaa oikein ennen yritystä: 2 lokakuista, yksi joulukuinen ja kaksi elokuista. :giggle:Näin myös unta että synnytin jossain laivan hytissä pojan ja kätilönä oli joku vanha mummo joka sanoi että siihen vaan ponnista suoraan lattialle.. Toivottavasti tämä ei tule toteutumaan.:LOL:
Haluisin kyllä kaikki täältä mukaan helmikuisiin ja etenkin pitkään yrittäneet, toivon kovasti että plussaisitte pian. ❤
 
vierailija
Testin pitäisi näyttää neljä korkeaa päivää ja sitten lopulta sen huippu päivän (pysyvä hymynaama) mutta mitä olen lukenut täällä ja muualla niin voi mennä jopa 8pvää vilkkuvalla ennenku näyttää sen pysyvän. Tiedä sitten?
Mä luulen, että vilkuttelu on yksilöllistä ja vaihtelee myös joka kierrossa. Itsellä on ollut kiertoja, joissa saattaa vilkuttaa 8 päivää ja yhdeksännellä pysyvä hymynaama. Toisaalta on ollut kiertoja, joissa ei tule ollenkaan vilkkuvia vaan suoraan pysyvä, eli hyvin nopea lh-nousu. Useimmiten on ollut 3-5 vilkkuvaa päivää ennen pysyvää.
Menkoista: mulla kierto n. 29 pvää, kesto n. 6. Iän myötä (olen yli 40v) huomaan, että vuoto on ehkä hieman vähäisempää (mulla on ollut aina suht runsaat). Mutta vielä olen iloinen, että kierto on tasainen ja vuotoa on, tässäkin iässä! Eli vois olla vielä toivoa.
Miehistä: on ymmärrettävää, että he eivät varmastikaan voi milloinkaan kokea tätä samalla voimakkuudella ja tavalla kuin naiset. Toivon kaikille silti kannustavia, ymmärtäväisiä, empaattisia miehiä ja kumppaneita!
Lopuksi vielä tuhannesti onnea kaikille plussanneille! Ihanaa! Tämä antaa aina jotenkin toivoa ja tsemppiä, että kyllä minäkin vielä jonain päivänä! Tahkottu on -19 joulun km:n jälkeen jo huhtikuusta -20...
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Lili_86
Mä luulen, että vilkuttelu on yksilöllistä ja vaihtelee myös joka kierrossa. Itsellä on ollut kiertoja, joissa saattaa vilkuttaa 8 päivää ja yhdeksännellä pysyvä hymynaama. Toisaalta on ollut kiertoja, joissa ei tule ollenkaan vilkkuvia vaan suoraan pysyvä, eli hyvin nopea lh-nousu. Useimmiten on ollut 3-5 vilkkuvaa päivää ennen pysyvää.
Menkoista: mulla kierto n. 29 pvää, kesto n. 6. Iän myötä (olen yli 40v) huomaan, että vuoto on ehkä hieman vähäisempää (mulla on ollut aina suht runsaat). Mutta vielä olen iloinen, että kierto on tasainen ja vuotoa on, tässäkin iässä! Eli vois olla vielä toivoa.
Miehistä: on ymmärrettävää, että he eivät varmastikaan voi milloinkaan kokea tätä samalla voimakkuudella ja tavalla kuin naiset. Toivon kaikille silti kannustavia, ymmärtäväisiä, empaattisia miehiä ja kumppaneita!
Lopuksi vielä tuhannesti onnea kaikille plussanneille! Ihanaa! Tämä antaa aina jotenkin toivoa ja tsemppiä, että kyllä minäkin vielä jonain päivänä! Tahkottu on -19 joulun km:n jälkeen jo huhtikuusta -20...
Hyvin kuvailit tuota yritystä tahkoamiseksi,siltä se kyllä tuntuu välillä .Täällä myös tahkottu huhtikuusta-20.

Voi kun itsekin pääsisi plussa-aallon harjalla ratsastamaan helmikuisiin :)

Toisten plussat tuo toivoa ja olen iloinen toisten puolesta,silti surettaa oma epäonnistuminen kuukaudesta toiseen :(
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
@petronella09 ymmärrän niin tuon. Itsekin esikoista yrittäessä olin iloinen muiden plussista, mutta samalla tuli niin epäreilu olo, että itse ei onnistunut.
Olen huomannut sitä hieman tälläkin kertaa, vaikka muuten oonkin vielä aika stressitön ja "huoleton" yrityksen suhteen. Silti alkanut kirpasemaan, jos tutut on plussannut. Äitienpäivän raskaus-julkaisut oli pahoja ja jotenkin olisi pitänyt vaan muistaa, että silloin monet kertoo raskaudestaan. Samalla on ristiriitainen olo, että meillähän on vielä pieni esikoinen ja yritys vasta aloitettiin, että eihän tässä vielä ole mitään syytä siihen, että kirpasee!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
vierailija
Hyvin kuvailit tuota yritystä tahkoamiseksi,siltä se kyllä tuntuu välillä .Täällä myös tahkottu huhtikuusta-20.

Voi kun itsekin pääsisi plussa-aallon harjalla ratsastamaan helmikuisiin

Toisten plussat tuo toivoa ja olen iloinen toisten puolesta,silti surettaa oma epäonnistuminen kuukaudesta toiseen
Niin, surettaa kovasti samalla. Joka menkkojen alussa käy suht syvällä. Mä luulen, että mulla ikä on suurin syy. Mutta en pysty vielä luopumaan unelmastani. Meillä muuten sama lapsiluku, yrityksen aloitus, hyvin paljon myös samoja ajatuksia ja tunteita. Mulla myös vatsaoireita mistä puhuit joskus, mun piti sulle suositella sellaista kuin Alflorex (voimakas maitohappobakteeri), saa apteekista ilman reseptiä. Mulla lähti tällä vatsakivut vuosi sitten, nyt on taas pahana (epäilen stressiä tai ibs, tutkittiin kyllä vuosi sitten, mutta niiden mukaan ei ollut), ja vedän uutta kuuria. Mulla kokeilussa myös piparminttuöljykapselit Colonmint, ehkä niistäkin jotain apua...
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
Samanlaista tunteiden vuoristorataa myös täällä päin. Olen onnellinen muiden plussanneiden puolesta. Välillä kuitenkin tulee haikeus ja kateus, että miksei meillä ole onnistanut. Kovin vaihtelee tunteet kierron ajankohdan mukaan. Nyt mieli on seesteinen ja onnellinen näin ovulaation aikana, alku- ja loppukierrosta surettaa enemmän.

On kyllä hurjaa miten hormonien muutokset vaikuttaa omaan olotilaan. Päänsärkyä koko viikko ja nyt myös oksettaa. Aiemmin ei tällaista olekaan kokenut, mutta onhan sitä monta vuotta käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, niin ei hormonitasapainon vaihtelua ole ilmennyt. Mitenköhän käy, jos joskus itsekin plussaisi...

Unista vielä pitää kertoa, oon nyt tämän viikon nähnyt hassuja unia hormonimuutoksiin liittyen. Yhtenä yönä näin unta, että olin raskaana ja havahduin siihen vain, koska rinnat oli yhtä leveät kuin lautaset ja nännit ruskeat :LOL: Viime yönä taas näin unta, että naama ja navan ympärys oli täynnä paksuja ruskeita karvoja, joita yritin salassa nyppiä pois, ettei puoliso huomaa :LOL: toivottavasti kumpikaan uni ei kirjaimellisesti käy toteen, mutta jos jompikumpi pitäisi valita, niin tänne ne valtavat tissit! :LOL:
 
Voi mitä plussia! Onnea kaikille ja nyt muutkin aallossa mukaan plussaamaan <3

Mä odottelen ovista. On ihan mysteeri milloin tulee kun nyt kaksi kiertoa mennyt pitkäksi. Jotenkin rauhallisin fiiliksiin tällä hetkellä kuitenkin. Puoli vuotta tulee kohta täyteen. Vähän ehkä kirpaisee ajatella sitä, koska joulukuussa haaveilin että "varmaan viimeistään kesällä olen raskaana".

Maca jauhetta olen muuten syönyt nyt pari viikkoa. Hirveästi en ole huomannut mitään erityistä vaikutusta.
 
Mikä ihana plussa-aalto täällä on!

@sofialiina tuhannesti onnea! ❤

@Ilihc oikein paljon onnea, ja tuohon etiäiseen liittyen, jospa sieltä tuleekin tammikuinen ❤. Mutta älä lähde laivalle, ainakaan silloin tammikuussa enää :D.

@Töppönen_ ihanaa että pitkän yrityksen jälkeen plussa! Olikos teillä jotain apuja tai kikkakolmosia tässä kierrossa? Meillä myös neljäs täällä haaveissa ja pidempään on jo kestänyt yritys kun aiemmin.

Kikkakolmosiin liittyen, täällä DPO 3 menossa ja parin täysin alkoholittoman kierron jälkeen eilen avasin punaviinin, ja tänäänkin ajattelin uhrautua ja ottaa lasillisen . Sitähän sanotaan että auttais kiinnittymiseen, miksikäs ei:D

Päivät menee nyt niin hitaasti ja mielessä lähinnä, että miks muka nyt onnistuisi kun ei aiemmissakaan kierroissa vaikka ajotukset aina hyvin osunut ja kierroissa ei vikaa. Samalla kun ei malta odottaa että pääsis jo testaan, sitä koittaa jo itselleen pohjustaa pettymystä ajattelemalla, että ehtiipä saamaan rokotteen, ja saapahan ottaa muiden mukana viiniä kesälomareissulla jne. Voisin kokeilla vertaistukea piinailussa, koten lisäiskö joku mut huomisen päivitykseen, en taida uskaltaa itse sohrata:

Mozart DPO 4
 
Kuka täällä kertoi joskus, että näkee "raskaustestejä" joka paikassa? Minä näin äsken lenkillä raskaustestin maassa, eli siis jonku minkä lie valkoisen pitkulan roskan, joka ei todellakaan ollut raskaustesti
Minä ja näen edelleen ja jopa leffoissa kunnes havahduin et se oliki vaa sellanen hajuvesiliuska.. Kivaa etten oo ainut höperö.. Ja nää hitsin hymiöt ei taas toimi
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä