Kauheat akat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Deleted member 149094
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan niin, jonkun henkilön kirjoittama teksti voidaan tulkita väärin - se voi palstalla johtaa monisivuiseksi väittelyksi ja henkilön syyttelyksi, vaikka itse henkilö ei ole edes paikalla ketjussa enää.

t. ”Been there”

Ja kyllä, on se työläämpää muodostaa/kirjoittaa oma mielipiteensä väärinymmärretyn perusteella ja jatkaa ”keskustelua”, jos oli oikeasti tarkoitus keskustella itse aiheesta ja yrittää ymmärtää toisen näkökulma.

Vuosia kun kirjoittelee niin toisen kirjoittelijan tyylin voi oppia, ja kirjoittelijaa oppii ymmärtämään oikein, eikä se tunnu enää niin työläältä. Se voi tosin vaatia sen halun ymmärtää...
Kieli on vain ymmärtämisen väline. Kuten sanoit, kyse on halusta. Juttelin pitkään yhden puolalaisen, vanhemman miehen kanssa googlekääntäjän avulla.
Sen lisäksi, että on kaksi kieltä, kääntäjä, jonka käännöksistä ei sit tosissaan tiedä, mitä se sanoo ja vieläpä kulttuurilliset erot! (Eli mä opin senkin, että voi olla puheenaiheet aika erinmoiset!) me käytiin pitkä ja hauska keskustelu.
Se on jännä, kuinka ongelmat tuntuu kasautuvan silloin, kun ihmisillä on sama kieli.

Oliks siinä se lemminkäinen ja se sen äiti.
Mut mun mielestä jutussa enemmän oli kyse siitä, mihin ne naiset mahtuvat, jotka eivät ole niitä talouden pyörittäjiä. Jos miettii perinteisiä arvoja, nainen on kiltti Aatamin kumppani sen koiran kanssa, penteleen petturi, kun meni niitä omenia syömään. Mut jos sattuukin olemaan seksuaalinen Lilith tai uskontoa pohtiva Madonna? Johtaja?
Nää naiskuvat on erilaisia, mihin voi samaistua. Sitä en tiedä, mikä on paras vaihtoehto, vai joko yksilöt saa valita sen itse.
No ei ne välttämättä oo pelkkii kilttei vaan tosiaan niiden panoksella maailma pyörii painollaan ja ne monesti vetää niitä narui siellä kotona vaikka mies muuta luuleekin:) ei se mun mielestä oo ihmeellistä jos nainen on puoli alasti saahan sitä olla ei se viellä boss ladyksi tee sitä naista. Aika harva julkkis nainen on boss lady jokska moni haluaa pyrkiä vai luullaanko et seksikkyys on se et pääsee boss ladyks. Mun mielestä ei. Eikä sekään et johtaa järjestöä tee välttämättä mikskään natural bossiksi. Seksiäkin on nyt liikaa esillä joo saa olla vapaasti mut esim mä en haluis viellä käydä lapsen kaa seksikkyys keskuteluita sitten myöhemmin. Nyt sitä tulee mainoksissa. Joo opetan tytölle et alastomuus on ihan luonnolista mut seksistä en nyt sitä tulee joka paikasta. Ja se liika seksikkyys kuvissa ja somessa saa lapsetkin sitten vertaamaan itseään noihin kuviin ja tavallaan se "vapaus" luo sitten ne paineet ja alemmuden tunteet kun ei näytä instagram mallilta vai pitäisikö jo lapselle opettaa jo pienenä olet tuollaisena seksikäs ja kaunis ja ei tarvii tulla samanlaiseksi vaan ja voit olla vapaa kaikessa? Vai aiheuttaako toisten näennäinen vapaus muille kahleita?. Ja siksi siitä ei pidetä. Millä sen alemmuuden tunteen voisi hävittää ihmismielestä? Ovatko nämä seksikkyyden vapauttamat kuinka vapaita muilla osa alueilla?

No ei ne välttämättä oo pelkkii kilttei vaan tosiaan niiden panoksella maailma pyörii painollaan ja ne monesti vetää niitä narui siellä kotona vaikka mies muuta luuleekin ei se mun mielestä oo ihmeellistä jos nainen on puoli alasti saahan sitä olla ei se viellä boss ladyksi tee sitä naista. Aika harva julkkis nainen on boss lady jokska moni haluaa pyrkiä vai luullaanko et seksikkyys on se et pääsee boss ladyks. Mun mielestä ei. Eikä sekään et johtaa järjestöä tee välttämättä mikskään natural bossiksi. Seksiäkin on nyt liikaa esillä joo saa olla vapaasti mut esim mä en haluis viellä käydä lapsen kaa seksikkyys keskuteluita sitten myöhemmin. Nyt sitä tulee mainoksissa. Joo opetan tytölle et alastomuus on ihan luonnolista mut seksistä en nyt sitä tulee joka paikasta. Ja se liika seksikkyys kuvissa ja somessa saa lapsetkin sitten vertaamaan itseään noihin kuviin ja tavallaan se "vapaus" luo sitten ne paineet ja alemmuden tunteet kun ei näytä instagram mallilta vai pitäisikö jo lapselle opettaa jo pienenä olet tuollaisena seksikäs ja kaunis ja ei tarvii tulla samanlaiseksi vaan ja voit olla vapaa kaikessa? Vai aiheuttaako toisten näennäinen vapaus muille kahleita?. Ja siksi siitä ei pidetä. Millä sen alemmuuden tunteen voisi hävittää ihmismielestä? Ovatko nämä seksikkyyden vapauttamat kuinka vapaita muilla osa alueilla?
Mä oon lukenu tai nähny jonkun tutkimuksen vuonna erkki ja paavo, et suuririntaset naiset saa harvemmin ylennyksen ja varsinkin, jos niil on kimeä ääni.
Jos miettii jotain Halosta tai Merkeliä, niin ei ne taida olla ainakaan klassisessa määritelmässä seksikkäitä.

Opeta sille lapselles ny ainaskin filtterit, kuvanmuokkaukset ja sano, et se, mitä näkyy silmien takana "luonnossa"/luonnollisesti, voi olla yhtä kaunista, kuin ne kuvamuokatut kuvat.

Itseasiassa kauneus ei määrity pelkästään sen täydellisyyden kautta, vaan ihmisten mieli kokee ne asiat, joissa on pieni virhe, kauniimpana, kuin " Täydellisen kauneuden".

Sellaista olen vähän huomannut, mutta annoit kyllä itse parhaan vinkin mitä harvemmin tulee noudatettua: aina voi kysyä jos joku asia mietityttää/on epäselvä.
Voihan se joidenkin mielestä olla työlästä, mutta jos asia tosiaan kiinnostaa niin hölmöähän se on olla kysymättä.
Mulani jaksaa kyllä aina muistuttaa kysymään mitä mieltä hän on ja kertoo mitä mieltä hän ei ole, mutta ei vahingossakaan sitä mitä mieltä hän on. Ei edes kysyttäessä. Koska jos hän pelaisi avoimin kortein sen sijaan, että vihjailee, hän saattaisi joutua väittelyssä alakynteen. Tämä on koettu niin monessa ketjussa ja jo paljon ennen nimimerkin rekisteröimistä.

Ja tämä ei ole tarkoitettu kiusaamiseksi, vaan rakentavaksi kritiikiksi.

Mä oon lukenu tai nähny jonkun tutkimuksen vuonna erkki ja paavo, et suuririntaset naiset saa harvemmin ylennyksen ja varsinkin, jos niil on kimeä ääni.
Jos miettii jotain Halosta tai Merkeliä, niin ei ne taida olla ainakaan klassisessa määritelmässä seksikkäitä.

Opeta sille lapselles ny ainaskin filtterit, kuvanmuokkaukset ja sano, et se, mitä näkyy silmien takana "luonnossa"/luonnollisesti, voi olla yhtä kaunista, kuin ne kuvamuokatut kuvat.

Itseasiassa kauneus ei määrity pelkästään sen täydellisyyden kautta, vaan ihmisten mieli kokee ne asiat, joissa on pieni virhe, kauniimpana, kuin " Täydellisen kauneuden".

Tutkimusten mukaan naisten äänihän on madaltunut vuosien saatossa.

Hitto mua punotti ku instagramissahan on paljon puoli alastonta porukkaa ni siinä haku sivulla ni tyttö huomas ja kysyi miks kattelen naisten pyllyi. En kyl osannu vastaa oikeen mitään siihen. Niitä on netti pullollaan. No ei viellä tarvii käydä kuvanmuokkausohjelmii. Tytölle käy vaan lasten sivut. Ei edes tuubi toimi mun luona saaa sitten kattoa pagbaa ja muita tubettajia. Olikohan se halonen jämäkkä johtaja en tiedä oikeen

Mulani jaksaa kyllä aina muistuttaa kysymään mitä mieltä hän on ja kertoo mitä mieltä hän ei ole, mutta ei vahingossakaan sitä mitä mieltä hän on. Ei edes kysyttäessä. Koska jos hän pelaisi avoimin kortein sen sijaan, että vihjailee, hän saattaisi joutua väittelyssä alakynteen. Tämä on koettu niin monessa ketjussa ja jo paljon ennen nimimerkin rekisteröimistä.

Ei multa ole vielä kysytty kertaakaan, mitä mieltä mä olen.

En ole varma, mihin keskusteluihin viittaat. Muistaakseni joskus joulun alla sanoin asiasta, ja sit tuli se semmonen "no kerro vttu sit mielipitees", mut en ottanut sitä tosissani sen vänkäyksen jälkeen.

Ja jos tahtoo tietää toisen mielipiteen, on kai kysymys esitettävä silleen, et toinen haluaa sen kertoa. Mitään pakkoahan ei kai ole?

Hitto mua punotti ku instagramissahan on paljon puoli alastonta porukkaa ni siinä haku sivulla ni tyttö huomas ja kysyi miks kattelen naisten pyllyi. En kyl osannu vastaa oikeen mitään siihen. Niitä on netti pullollaan. No ei viellä tarvii käydä kuvanmuokkausohjelmii. Tytölle käy vaan lasten sivut. Ei edes tuubi toimi mun luona saaa sitten kattoa pagbaa ja muita tubettajia. Olikohan se halonen jämäkkä johtaja en tiedä oikeen

Mun tytär katsoo myös Paqpaa. Itse en oikein lämpeä hänen äänelle, kun se huutaa heeeloooouuuu, määä ooon Paqpa...

Täh

Eiks Halonen ollut enemmän asiantuntija-johtaja?
Olihan siitä nyt ainakin niitä juttuja, et se olis ollut liian tiukka pomona.

Miltä aikakaudelta noi pelit on en oo kuullutkaan

Toi on aika vinkee peli. Sen aikakäsitys ei ole hoppusille. Eli jos haluaa vaikka rakentaa aluksen itse alusta loppuun, on ensin opeteltava taidot sit tekeen kaikki osat. Se menee niin, et alat lukeen taidot(tai siis se hahmo lukee) niitä ja blueprinttejä joka ruuville ja mutterille. (Se lukee niitä melkein reaaliajassa)
Sit tarttee tietenkin hankkia ne osat, ja rahat niihin osiin.
Et jos ite tekee kaiken, niin siinä vierähtää kivasti puolikin vuotta. :)

Toi on aika vinkee peli. Sen aikakäsitys ei ole hoppusille. Eli jos haluaa vaikka rakentaa aluksen itse alusta loppuun, on ensin opeteltava taidot sit tekeen kaikki osat. Se menee niin, et alat lukeen taidot(tai siis se hahmo lukee) niitä ja blueprinttejä joka ruuville ja mutterille. (Se lukee niitä melkein reaaliajassa)
Sit tarttee tietenkin hankkia ne osat, ja rahat niihin osiin.
Et jos ite tekee kaiken, niin siinä vierähtää kivasti puolikin vuotta.
Hmm mä oon enempi action tyyppi jos pelissä ei heti pääse räiskimään ja purkaa agressioita ni sit tylsistyn:) ja en esim ymmärrä simsiä. Age of empires hyvä kun siinä soditaankin rakentelun lomassa. Siis lukeeko se sen yhtä nopeesti kuin ihminen lukee sen tekstin? Voiko tossa evossa salakuljettaa tavaraa mistä saa enempi hilloo?. Ootko voittanu monia taisteluita? Mitä tapahtuu jos häviää ja kuoleee? Menettääkö jotain pisteitä ja joutuu alottaan koulutuksen alusta? Mitä jos häviää rakentamansa maailman? Voiko sen maailman ostaa takaisin? Ja voiko pelissä ostaa oikealla rahalla pika kpulutusta yms muuta sellaista?

Hmm mä oon enempi action tyyppi jos pelissä ei heti pääse räiskimään ja purkaa agressioita ni sit tylsistyn ja en esim ymmärrä simsiä. Age of empires hyvä kun siinä soditaankin rakentelun lomassa. Siis lukeeko se sen yhtä nopeesti kuin ihminen lukee sen tekstin? Voiko tossa evossa salakuljettaa tavaraa mistä saa enempi hilloo?. Ootko voittanu monia taisteluita? Mitä tapahtuu jos häviää ja kuoleee? Menettääkö jotain pisteitä ja joutuu alottaan koulutuksen alusta? Mitä jos häviää rakentamansa maailman? Voiko sen maailman ostaa takaisin? Ja voiko pelissä ostaa oikealla rahalla pika kpulutusta yms muuta sellaista?
Mä tykkään kans civilisationeista. Mul taitaa olla toi empires koneella. Pitäisköhän taas pelailla.
Evossa voi joo salakuljettaa. Siihen on omat skillit :) Se hillon määrä nyt sit määräytyy sen mukaan, et miten onnistuu. Mä en oo sitä tehnyt.
Jos hahmo kuolee, niin s hahmo menee semmoiseen kapseliin ja jos ei ole päivittäny klooniansa, menettää kaiken, mitä on opiskellut. Jos klooni on kunnossa, niin se klooni sit herää. Siinä ei rakenneta maailmoita. Maailma on valmis avaruusmaailma, ja alueita voi toki valloittaa. Esim guildeille. Tuossa pelissä pelataan siis ihmisiä vastaan ja niiden kanssa, et jos joku toinen guildi tulee ja vallottaa teidän guidlin alueen, niin kyl sä periaatteessa voi ostaa sen alueen takaisinkin. Täytyy vaan sopia sen toisen guildin kanssa.
Siinähåän on myös vaikka rikollisia ja bountyhunttereita.
Vaihtoehtoina on käyttää oikeaa rahaa tai käyttää pelirahaa, joilla voi ostaa muilta pelaajilta juttuja. Mä en ikinä ostanut mitään nopeutusjuttuja. Mut voi niiltä ostaa sit vaikka sen valmiin aluksen.

Mä tykkään kans civilisationeista. Mul taitaa olla toi empires koneella. Pitäisköhän taas pelailla.
Evossa voi joo salakuljettaa. Siihen on omat skillit Se hillon määrä nyt sit määräytyy sen mukaan, et miten onnistuu. Mä en oo sitä tehnyt.
Jos hahmo kuolee, niin s hahmo menee semmoiseen kapseliin ja jos ei ole päivittäny klooniansa, menettää kaiken, mitä on opiskellut. Jos klooni on kunnossa, niin se klooni sit herää. Siinä ei rakenneta maailmoita. Maailma on valmis avaruusmaailma, ja alueita voi toki valloittaa. Esim guildeille. Tuossa pelissä pelataan siis ihmisiä vastaan ja niiden kanssa, et jos joku toinen guildi tulee ja vallottaa teidän guidlin alueen, niin kyl sä periaatteessa voi ostaa sen alueen takaisinkin. Täytyy vaan sopia sen toisen guildin kanssa.
Siinähåän on myös vaikka rikollisia ja bountyhunttereita.
Vaihtoehtoina on käyttää oikeaa rahaa tai käyttää pelirahaa, joilla voi ostaa muilta pelaajilta juttuja. Mä en ikinä ostanut mitään nopeutusjuttuja. Mut voi niiltä ostaa sit vaikka sen valmiin aluksen.
Tuleeko ne massit sitten pelaajan oikealle tilille jos ostaa tavaraa oikealla se vois olla järkevää ja tuoda lisää pelaajia pelaamaan. Esim mä ostan sulta satasella tavaraa tulee se sun oikealle pankki tilille. Sais voittoo ne jotka pitkään rakentaa ja nopeet action tyypit sitten valmiin kattauksen. Mitä mieltä?. Eli miten se klooni sitten tehdään? Ja mitä tarkotitko et klooni on päivitetty mut jos yks päivitys uupuu niin silti menettää kaiken?

Yhteistyössä