Toiveissa vauva 2021

Suurethaaveet
Ilmoittaudun mukaan. Minulla 11v lapsi, puolisolla ei lapsia. Järjetön vauvakuume ollut jo pitkään, nyt myös mies aljanut lämmetä vauvahaaveille. Ehkäisy ollut keskeytetty yhdyntä jo monta vuotta. Nyt lähti yk 2 käyntiin, kp 8 menossa. Ovista odotellaan..
 
@Kuumeilija40 paljon voimia ja olen todella pahoillani, että teille kävi näin. <3

Kp40/34 ja lauantaina päiväpissasta viimeksi testattu nega. Seksiä oli viimeksi KP24 (koska oletin että kierto normaali) joten nyt alkaa olla jo ihan mahdottomuus että raskaana olisin, jos ovis olisikin ollut tosi myöhään. Yhden testin teen vielä, kunhan tilaus saapuu, jos siis ei menkat sitä ennen ala. On kyllä kummallista et tällänen kierto, enkä syytä keksi. :(
 
Harmillista että niin moni saanut negan. :(

Mulla ei vieläkään oo vuoto alkanu. Selkää ja mahaa juilii, rinnat aavistuksen turvonnu, eilen lämpöä 37, mutta ei mitään muuta. Odottelen et ne testit tulis viimein postissa niin testasin jos ei sitä ennen vuoto ala. Jotenki semmonen fiilis ettei se nega kyllä enää plussaksi muutu..

Mukavaa alkavaa viikkoa kuitenkin kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Huh oli tuskien yö. Aivan jäätäviä vatsa kramppeja. Oli ihan selvästi supistuksia. Miten nyt kierto merkitään keskenmenon jälkeen? Onko eka vuoto päivä KP 1?
Oon tosi pahoillani teidän puolesta. Itse koin km n. kk takaperin ja koville se otti. Mietin nyt kanssa kuinka kierto lähtee käyntiin. Vuoto alkoi menkkojen aikaan, mutta kunnolla lähti tyhjenemään vasta lääkkeillä. Eilen olisi laskujen mukaan ollut ovulaatio, mutta ei ole ollut kuin mahanippailua vähän, ja testit näyttäneet negaa. Josko sitten tulisi vähän myöhemmin tässä kierrossa :)
 
Onko kuinka moni perehtyny noihin koronarokotteisiin?
Muistan, et oisin lukenu joskus jostain, että jos sen rokotteen ottaa niin raskautta ei suositella yrittävän muutamiin kuukausiin?
Meidän työmaalla porukkaa ruvetaan rokottamaan ja itse kieltäydyin siitä.
Tuo ohjehan on nyt kai muuttunut niin, että enää ei tarvitse ehkäisyä rokotteen jälkeen. Lisäksi ilmeisesti ainakin joissain muissa maissa raskaana olevat viikoilla 22-36 luetaan kuuluvaksi koronan riskiryhmään kohonneen ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuuden vuoksi. Itse olen siis kallistumassa siihen, että rokotteen ottaisin, jos oma vuoro ehtii tulla ennen kuin raskaaksi tulen.
 
Suurethaaveet
Mä sain covid rokotteen tammikuunlopulla ja silloin tuli yllätyksenä se että suositellaan 2kk ehkäisyä sen jälkeen..no sitten rokotteen tehosteen väli muuttui vielä 3 viikosta 3 kuukauteen niin kauhean pitkä aika ettei voi yrittää lasta.. ajattelin että jos tehosterokotus jää saamatta niin sitten jää, raskaus on tärkeämpi asia. Mutta hyvä jos nyt ohje niin että ei tarvitse ehkäisyä rokotteen jälkeen, vaitarkoittaako se nyt tehosterokotteen jälkeen? .. Lisäksi mulle tuli vielä rokotteesta kainaloon semmoinen iso patti joka ei vaan lähde häviämään niin sikälikin tehosterokotus mietityttää..
 
Harmillista että niin moni saanut negan.

Mulla ei vieläkään oo vuoto alkanu. Selkää ja mahaa juilii, rinnat aavistuksen turvonnu, eilen lämpöä 37, mutta ei mitään muuta. Odottelen et ne testit tulis viimein postissa niin testasin jos ei sitä ennen vuoto ala. Jotenki semmonen fiilis ettei se nega kyllä enää plussaksi muutu..

Mukavaa alkavaa viikkoa kuitenkin kaikille!
Jännää! Miten ihmeessä maltat odottaa :D minulla ei yhtään mitään oireita ole ollut sen selän kipuilun jälkeen. Kuukautisten pitäisi alkaa torstaina. Ostinpa silti pari testiä vaikka ne maksaa täällä paljon (asutaan ulkomailla). No tietty menin jo hulluna testaamaan äsken mutta ei kyllä mitään näkynyt :D
 
Labrakin sen vielä varmisti että keskenmenosta on kyse. Hcg vain 48 enää. Kun keskiviikkona oli 145. Toisaalta hyvä juttu että laskee. Niin uusi yritys voi alkaa kun vaan vuoto loppuu. Mies ylipuhui että yritetään vielä kerran. Hänellä on nyt vauvakuume . Itse en ole ihan varma mutta yritetään vielä. Kun tällainen ylläri raskaus tuli vaikka se keskeytyi lyhyeen.
 
Onko kuinka moni perehtyny noihin koronarokotteisiin?
Muistan, et oisin lukenu joskus jostain, että jos sen rokotteen ottaa niin raskautta ei suositella yrittävän muutamiin kuukausiin?
Meidän työmaalla porukkaa ruvetaan rokottamaan ja itse kieltäydyin siitä.
Olen kanssa ottanut pfizerin rokoitteen, ja jossain oli, ettei olis enää sitä 2 kk varoaikasuositusta. THL:n sivuilla taisi olla. Sain rokotteen kp 9, ja toivoisin kovasti, että jo tässä kierrossa tärppäis. Toivottavasti ei kuitenkaan myöhempiä oireita tulis rokotteesta. Toistaiseksi säilynyt terveenä (ei koronaa).
 
  • Tykkää
Reactions: AnsaK ja minttuni
Ihan kamalaksi tämä päivä muuttui kun lähisukulainen ilmoitti että heille on tulossa vauva:( Itse aamulla nega testin tehneenä muutenkin surun murtama niin sitten vielä tämä :( Tuntuu pahalta kun joutuu seuraamaan odotusajan ja vauva-ajan,ristiäiset yms..vierestä,varsinkin jos meille ei enää vauvaa tule :(

Olen nyt koko päivän odotellut vuodon alkua,ei näy:( alkaisi nyt että pääsisi uuteen kiertoon...
 
Mä omanapailen vaan mutta nyt menee kierto vaan oudommaksi. Äsken huomasin että ovislimaa taas pukkaa ja tein sitten ovistestin ja melkein tasavahvat viivat tuli. Aamulla testi uusiksi ja pitänee tallettelut aloittaa taas varmuudeksi. :D Raskaustesti oli edelleen negatiivinen eli se on edelleen poissuljettu.

On tää jännä että 2v oon seurannut appiin kiertoa ja ikinä ei vastaavaa...

Mut voi poistaa piinailijoista toistaiseksi.
 
Jännää! Miten ihmeessä maltat odottaa minulla ei yhtään mitään oireita ole ollut sen selän kipuilun jälkeen. Kuukautisten pitäisi alkaa torstaina. Ostinpa silti pari testiä vaikka ne maksaa täällä paljon (asutaan ulkomailla). No tietty menin jo hulluna testaamaan äsken mutta ei kyllä mitään näkynyt
Ei tullu testit tänäänkään. Argh! Nyt tultiin pariksi yöksi äitini luo, niin yritän olla rauhallisin mielin ja testata toivottavasti sitten ke kun mennään kotiin, jos ne testit ois vihdoin tullu. Varmasti tuun kyllä hulluksi ravatessa vessassa koko ajan tarkistamassa että joko ne menkat alkaa. :D Aiemmissa raskauksissakin oon testannut vasta kp32 ja kp34. Molempia yritettiin pitkään niin jotenkin se negapettymys edelleen kummittelee ja tuntuu että mun kroppa vaan huijaa taas ja kohta ne menkat sieltä alkaa. :(
 
Ihan kamalaksi tämä päivä muuttui kun lähisukulainen ilmoitti että heille on tulossa vauva:( Itse aamulla nega testin tehneenä muutenkin surun murtama niin sitten vielä tämä :( Tuntuu pahalta kun joutuu seuraamaan odotusajan ja vauva-ajan,ristiäiset yms..vierestä,varsinkin jos meille ei enää vauvaa tule :(

Olen nyt koko päivän odotellut vuodon alkua,ei näy:( alkaisi nyt että pääsisi uuteen kiertoon...
Kuulostaa niin tutulta. Varsinkin silloin tuntuu pahalta, jos itsellä juuri pettymys tullut ja kuulee uutisia. Minä olen useamman raskauden seurannut vierestä, olemme niin sopivassa iässä, tuntuu että kaikki muut saa lapsia. Vaikka lapsettomuudesta kärsiviäkin on, mutta silti enemmän niitä, joilla ei ongelmia. Jotkut vauvajuhlat ja nimiäiset olleet sellaisia, että hankala olla, mutta viimeisimmissä ihan ok, ei ole itkettänyt oma tilanne. Kai sitä jotenkin hyväksyy ja odottelee, kun hoitojen myötä toivoa on.
 
Voisin tulla pitkästä aikaa minäkin listalle dpo 0 tänään. Ja väriä en saa vaihdettua, ei saa edes klikattua tuota värikohtaa. Eli dpo 0 tänään, äppi ennusti jo lauantaille, mutta tuskin oli kun limoja useamman päivän nyt ja tänään selkeästi pitkäjkestoista kipua, levossa ja liikkuessa. Seksiä ollut joka toinen päivä ja juuri äskenkin hehhe, ehkä vielä ylihuomenna..? Jos kaiken varalta, kun mistä tästä ovulaatiosta tietää, jos se onkin vielä tulossa. Minulla yksi kaveri odottaa nyt kolmatta, ekan kohdalla oli mennyt pidempään (mutta ei edes vuotta), koska seksiä oli väärään aikaan. Meillä ei ole ainakaan siitä kiinni, että seksiä ei olisi säännöllisesti. Onneksi jaksaa vielä ja ehkä tässä kuussa aika huoletontakin ja ei väkinäistä yhtään, koko ajan mielessä että kohta ne hoidot alkaa ja sitten voi vaikka olla ilman seksiä, jos ei jaksa tai pysty xD on kyllä paljon seksiä ollut yritysaikana, ei voi valittaa. Mutta välillä tuntuu, että pitää vain sen takia, että saattaa olla ovulaatio. Minulla vain tosin tämä olo, mies jaksaa hyvin.
 
Kuulostaa niin tutulta. Varsinkin silloin tuntuu pahalta, jos itsellä juuri pettymys tullut ja kuulee uutisia. Minä olen useamman raskauden seurannut vierestä, olemme niin sopivassa iässä, tuntuu että kaikki muut saa lapsia. Vaikka lapsettomuudesta kärsiviäkin on, mutta silti enemmän niitä, joilla ei ongelmia. Jotkut vauvajuhlat ja nimiäiset olleet sellaisia, että hankala olla, mutta viimeisimmissä ihan ok, ei ole itkettänyt oma tilanne. Kai sitä jotenkin hyväksyy ja odottelee, kun hoitojen myötä toivoa on.
Tuo tämän päivän uutinen oli kun märkä rätti vasten kasvoja :( Esiteltiin ultra kuva.Luin viestin töissä ja itkua pidätellen koetin päivän päästä loppuun ,en onnistunut:(

Toisaalta nolottaa täällä purkaa näin sydäntä,kun täällä on niitä joilla ei vielä ole lapsia ollenkaan:( koen suurta surua siltikin, ei se poista surua ,vaikka on jo lapsia .Ja mies ei taaskaan ymmärrä mitä käyn läpi :(
 
Tuo tämän päivän uutinen oli kun märkä rätti vasten kasvoja :( Esiteltiin ultra kuva.Luin viestin töissä ja itkua pidätellen koetin päivän päästä loppuun ,en onnistunut:(

Toisaalta nolottaa täällä purkaa näin sydäntä,kun täällä on niitä joilla ei vielä ole lapsia ollenkaan:( koen suurta surua siltikin, ei se poista surua ,vaikka on jo lapsia .Ja mies ei taaskaan ymmärrä mitä käyn läpi :(
Täällä saa kyllä sanoa. Ei ainakaan minua haittaa, vaikka lapsia ei ole, varmaan ole itsekin myöhemmin samanlainen, haluaisin ison perheen. Toki ensimmäisen ekana. Lapsettomana ei täysin edes tiedä, mistä jää paitsi. Ei osaa kuvitella millaista olla raskaana tai millaista olla äiti. Jo raskauden läpikäynyt ajattelee asiasta varmasti eri tavalla. Ja niin moni asia vaikuttaa siihen, miten kokee. Jokaisella oikeus niihin tunteisiin ja ajatuksiin. ❤
 
Tuo tämän päivän uutinen oli kun märkä rätti vasten kasvoja Esiteltiin ultra kuva.Luin viestin töissä ja itkua pidätellen koetin päivän päästä loppuun ,en onnistunut

Toisaalta nolottaa täällä purkaa näin sydäntä,kun täällä on niitä joilla ei vielä ole lapsia ollenkaan koen suurta surua siltikin, ei se poista surua ,vaikka on jo lapsia .Ja mies ei taaskaan ymmärrä mitä käyn läpi
I feel you...Ihan hirveetä ja ite ymmärrän ainakin tosi hyvin nuo fiilikset:cry:
Mulla sama tilanne että lähipiiristä raskaana ja la. Samaan aikaan kun meidän keskenmenneellä olisi eli kesällä, yritäppä siinä sitten vetää tekohymy korviin kun ultrakuvat tyrkätään käteen ja intoillaan jälleen tulevasta raskaudesta vaikka sisukset itkee verta:cry:
Milloin itse pääsee esittelemään noita kuvia?
Tässä 2vuoden ajalla on kavereita /tuttuja raskautuneet, saaneet yhden tai jopa toisenkin tässä samassa ajassa kun meillä edelleen syli tyhjä. Kaikki sympatiat heille jotka sitä 1. Lasta toivovat, mikä tuskan taival se varmasti on ja jokaiselle toivon niin onnistumisia❤
Mulle jopa joskus sanoi etten saa tuntea näin kun mulla on jo 2 lasta, mutta kyllä meilläkin on oikeus ja kaikilla meillä on se sama haave; lapsi. Ja miehelläni ei ole sitä ensimmäistäkään, ja kannan myös surua siitä hänen puolesta.
Alkuun kun aloitettiin yritys jaksoin tukea muiden lähipiirissä olevien raskauksia ja kysellä kuulumisia sekä olla kiinnostunut, mutta en enää pysty...haaveilin jopa että ehkä saisin olla jonkun kaverin kanssa yhtaikaa raskaana mut eihän se niin mennyt. Onneksi tämä on paikka missä voi purkautua eikä kukaan kato kieroon❤
Tsemppihalit sinne❤
 
vierailija
Vippaskonsteista on ollu paljon puhetta, mut huhuuu oiskos kellää niitä kokemuksia omenaviinietikasta? :D onko ne kaupan ihan turhaa kamaa? (Ravintoaineet tallella?) Ja kenties ylipäätään onko vaan huuhaa juttu. Mä ekaa kertaa nyt koitan ja oon jo yli puol pulloo saanu litkittyä tuota hirveää ainetta, elikkä ruokalusikallisen aamuisin. Alotin heti kp1. On niin pieni pullo että nyt kp8 jo yli puoli pulloa "nautittu"

Kerrompa sitten havaintoja mitä itelläni tulee olemaan.......jos tulee:D
 

Yhteistyössä