Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 19-20

Hei pitkästä aikaa. Mites muilla alkanut uusi vuosi? Mua ahdistaa aivan hemmetisti kun keskenmenneen LA tulee vastaan helmikuussa :'( Olin tosi toiveikas tästä kierrosta ja tissit oli kipeet ja nippailua on ollut jne, tänä aamuna kp 31 nega Omien laskelmien/tuntemuksien mukaan menossa olis dpo 11-13, joten kai tällöin pitäisi jo näkyä.. Haamulaseilla saa viivapaikan ehkä näkyviin mutta ei siinä taida mitään olla Alla testi jos haluatte analysoida

MUTTA! Olen miettinyt että soitan julkisen puolelle naistenklinikalle jos pääsis jo tutkimaan miksi ei tärppää. Ollaan aloitettu yritys 10/19, yksi raskaus alkanut 05/20 josta kkm heinäkuun lopulla. Eli onko tietoa pääseekö tutkimuksiin vielä vai lasketaanko se vuosi siitä keskenmenosta? Olisin kiitollinen vastauksista

Vahvistuiko viiva? ❤
 
Millaiset ekat kuukautiset teillä on ollut keskenmenon jälkeen?

Mulla melkeen viikon jo ollut menkkamaisia mahakipuja, parina päivänä tullut haalean punainen paksuhko "limaklöntti" paperiin ja rusehtavaa tuhrua. Tänään tullut pari kertaa, mutta ollut jo verta mukana. Huomenna tulee 4 viikkoa tyhjennyksestä, että ajan puolesta hyvinkin voisi olla menkat. Nämä "limaklöntit/hyytymät" vaan oudoksuttaa, että onkohan nämä nyt kuukautiset vai mitä :O
 
@Minie Mulla on ollut molemmilla kerroilla ihan teurastusmeininki, eli normaalia runsaammat. Tehtiinkö sulle siis lääkkeellinen tyhjennys? Ootko tehnyt raskaustestiä sen jälkeen, että hcg-tasot on laskeneet? Ettei siis oo jäänyt mitään raskausmateriaalia kohtuun. Moni on kyllä täällä toisaalta kirjoitellut, että ekat menkat ovat olleet oudot, eli voi olla vaan sitäkin :)
 
@sabs Joo tehtiin lääkkeellinen tyhjennys joulukuussa. Tein raskaustestin 2 viikkoa tyhjennyksen jälkeen ja oli negatiivinen.

Kävi kyllä mielessä oisko jotain jäänyt kun ei tuu mitään kunnon vuotoa. Enemmän tulee sellasta lima-hyytymä-riekaletta ja varsinainen vuoto on niukempaa kun kuukautisissa, välillä veristä ja välillä ruskeaa.
Mulla ei oikein ole tiedossa miten kierto lasketaan keskenmenosta? Jos lasketaan siitä kun varsinainen tyhjennys tapahtui, niin siitä tuli eilen tarkalleen 27 päivää. Minun kierto on yleensä just sen 27 päivää, eli sen suhteen kuukautiset olisi nyt tullut just ajallaan. :)

Olin varautunut ihan teurastus-meininkiin, lääkärikin silloin varoitteli että ekat kuukautiset voi olla runsaat. Mutta tässä vasta toista päivää "vuodetaan" niin tiedä miksi tämä tästä vielä muuttuu.
 
@Minie Kuullostas vähän et uus kierto ois käynnistymässä, jos jotain ois jääny kohtuun niin tuskin r.testi olisi nega.
Keskenmenon jälkeinen kierto lasketaan ekasta vuotopäivästä tai jos ei vuotoa niin ekoista tyhjennys lääkkeistä.

Itellä kohta 5viikkoa aikaa kaavinnasta eikä mitään merkkejä et menkat alkais..ovis oireet kyllä jatkuu edelleen toista viikkoa, plääh miten turhauttavaa... :(
 
Juu @Minie voi varmaan olla huoleti jos negatesti tehty, eiköhän siellä uusi kierto sit käynnisty :)

@Alinna86 Nuo on pitkiä viikkoja :/ Mulla on pisimmillään mennyt menkkoihin tyhjennyksestä reilu 7 viikkoa. On kyllä pieni ikuisuus. Pelkkää odottelua elämä muutenkin kun yritys kestää pitkään.
 
Vahvistuiko viiva?
Ei vahvistunu, loppiaisena alkoi taas killer-menkat :'( Oli pienimuotoinen romahdus kun olen koko ajan toivonu että raskautuisin ennen keskeytyneen laskettu aika joka on helmikuun puolessa välissä. Nyt on siis tämä kierto enää jäljellä ennen sitä.. Pelottaa ihan hulluna miten käy.

Kävin tällä viikolla lääkärissä joka laittoi lähetteen naistenpolille. Mulla on semmoinen tunne ettei ne ota mua sinne kiireellisenä, niin joudun varmaan odottaa vielä muutama kk sinne pääsyä. Toivotaan kuitenkin että pääsisin nopeesti :) Tarkoitus siis tarkistaa onko jossain vikaa vai ei.

@sabs Menkkoihin liittyen niin mulla alkoi aikalailla tasan 4 viikon päästä tyhjennysvuodon alusta ja oli ehkä vähän enemmän hyytymiä kuin normaalisti :D

Me ollaan lähdössä lomalle pohjoseen, ihana päästä kunnolla rentoutumaan!!!! ♥♥♥ Viime lomalla keskenmeno tapahtu, joten toivotaan että tästä kyytiläinen tarttuis matkaan, sopivasti oviski ens viikolla ;) ♥
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86
@sabs Tosi pitkä aika 7viikkoa, mulla meni viimeks 3kk, mutta r testikin haamuili tosi pitkään..todella toivon ettei nyt tarvis kärvistellä niin kauan ja sit mul on sekin et en haluis mitää testejä tehä kun se negan näkeminen on niin kamalaa mut sit taas täl hetkel on semmoin lääkitys mitä ei sais raskaana käyttää et pakko sekin on varmaan pois sulkea sitten viikon päästä jos ei menkat ala :( luulis et ne alkais kun negatestinkin sain jo aikoja sitten.
@Enerisa3 Oi ihanaa lomaa! Meil on 2 kyytiläistä tullut nimeomaan lomareissujen yhteydessä, pidetään peukkuja :love:
 
Jeppistä, just kun eilen mainitsin niukan vuodon niin iltapäivästä "räjähti homma käsiin".. Runsas vuoto alkoi rytinällä, ei paljon ohut side pidätellyt :D eli sieltähän ne menkat sitten tuli.

Syöttekö muuten foolihappolisää? Sillon kun poistatin kierukan niin aloin syömään Foliren foolihappoa, kun sain plussan niin siirryin Mama monivitamiineihin kun siinä oli kaikki samassa. Nyt menee vaan normaali monivitamiini, jossa foolihappoa 200 μg. Mietin pitäisikö ottaa tuo Foliren siihen rinnalle vai tuleeko sitä sitten liikaa?
 
Moikka. Oon uus tällä palstalla, lueskelen myöhemmin ajan kanssa tätä ketjua vähän taaksepäin :)

Meillä semmonen tilanne, että plussasin joulupäivänä. Toinen lapsi ois meille. Mulla alkoi tulla rusehtavaa vuotoa noin viikolla 6-7. En sen kummemmin ensin kiinnittänyt asiaan huomiota, koska esikoisenkin kohdalla rusehtavaa vuotoa tuli jonkin verran.

Kuitenkin päivää ennen loppiaista vuoto muuttui ihan kirkkaan punaiseksi, jota säikähdin kovasti. Varasinkin sitten sen viikon perjantaille ajan varhaisultraan. Ultrassa näkyi pieni alkio ja sen syke, koko vastasi viikkoja 6+0, menkkojen mukaan olisi pitänyt olla viikolla 8+1. Mulla on ollut synnytyksen jälkeen kuitenkin kierto ollut todella epäsäännöllinen, joten ovulaation/hedelmöittymisen ajankohdasta ei mitään havaintoa.

Vuotoa tuli edelleen, välillä vähemmän (rusehtavaa) ja välillä vähän enemmän ihan kirkkaan punaisena. Kuitenkin kun sykekin näkyi ultrassa, niin täytyi vain seurata vuodon määrää.

Torstaina vuoto sitten runsastuikin ja muuttui tummaksi, perjantaina alkoi myös menkkamaiset jomotukset. Jotain hyytymiä tuli myös. Nyt sitten odotellaan tämän viikonlopun yli että pääsee tutkittavaksi.

Anteeksi jos teksti on sekava, ajatukset on vähän sekaisin vaikka vointi muuten on ihan ok.

@Minie mulle ainakin suositeltiin foolihappoa 400mikrogrammaa.
 
Hei! Täällä kanssa yksi keskenmenon juuri saanut, plussasin 22.12, ja rv 5-6 alkoi runsas vuoto. Päivystyksessä näkyi tuolloin sikiö joka ei täysin vastannut viikkoja, eikä ollut sykettä. Siitä muutama päivä eteenpäin, tuli kaikki ulos. Kävin uudelleen vielä ultrassa tarkistamassa asian, kohtu oli tyhjentynyt. Vuoto alkaa pikkuhiljaa olemaan ohi, onneksi! 5 lapsi olisi ollut, toivottavasti uusi raskaus alkaisi pian.. aiempia keskenmenoja ei ole.

Osanotot ja voimia kaikille keskenmenon saaneille!!
 
  • Surullinen
Reactions: Enerisa3
Moikka kaikille! Valitettavasti liityn tähän joukkoon. En ole aiemmin juuri ketjuihin osallistunut, lukenut juttuja vain. Nyt koen vertaistuelle erilaista tarvetta, ja siksi täällä.

Me plussattiin 22.12. ja 8.1. (6+2) varhaisultrassa näkyi syke ja kaikki ok. Nyt perjantaina käytiin uudelleen varhaisultrassa, kun mies ei ekaan päässyt. Siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno, mitat vastasi 6+3.

Lääkäriajan sain vasta ensi perjantaille, koronatilanteen vuoksi joudun Naistenklinikalle yksin.

Samaan aikaan, kun käsitellään tätä menetystä haaveillaan tulevasta ja toivotaan, että onnistutaan uudelleen.
 
vierailija
Moikka kaikille! Valitettavasti liityn tähän joukkoon. En ole aiemmin juuri ketjuihin osallistunut, lukenut juttuja vain. Nyt koen vertaistuelle erilaista tarvetta, ja siksi täällä.

Me plussattiin 22.12. ja 8.1. (6+2) varhaisultrassa näkyi syke ja kaikki ok. Nyt perjantaina käytiin uudelleen varhaisultrassa, kun mies ei ekaan päässyt. Siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno, mitat vastasi 6+3.

Lääkäriajan sain vasta ensi perjantaille, koronatilanteen vuoksi joudun Naistenklinikalle yksin.

Samaan aikaan, kun käsitellään tätä menetystä haaveillaan tulevasta ja toivotaan, että onnistutaan uudelleen.
Voimia kovasti ! Oliko ensimmäinen raskaus? ToivottavastI uusi raskaus alkaa pian, paremmalla onnella ♡
Itselläni keskenmeno alkaa olla ohi, vuoto loppunut ja testin teen vielä huomenna varmistukseksi. Tunteet vaihtelee, mutta toivo uudesta raskaudesta on suuri ♡
 
Voimia kovasti ! Oliko ensimmäinen raskaus? ToivottavastI uusi raskaus alkaa pian, paremmalla onnella ♡
Itselläni keskenmeno alkaa olla ohi, vuoto loppunut ja testin teen vielä huomenna varmistukseksi. Tunteet vaihtelee, mutta toivo uudesta raskaudesta on suuri ♡
Minulla on 11 vuotta täyttävä esikoinen, mutta nykyisen miehen kanssa yritetään ensimmäistä yhteistä.
 
Moikka kaikille! Valitettavasti liityn tähän joukkoon. En ole aiemmin juuri ketjuihin osallistunut, lukenut juttuja vain. Nyt koen vertaistuelle erilaista tarvetta, ja siksi täällä.

Me plussattiin 22.12. ja 8.1. (6+2) varhaisultrassa näkyi syke ja kaikki ok. Nyt perjantaina käytiin uudelleen varhaisultrassa, kun mies ei ekaan päässyt. Siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno, mitat vastasi 6+3.

Lääkäriajan sain vasta ensi perjantaille, koronatilanteen vuoksi joudun Naistenklinikalle yksin.

Samaan aikaan, kun käsitellään tätä menetystä haaveillaan tulevasta ja toivotaan, että onnistutaan uudelleen.
Olen niin pahoillani ♥

Olen utelias ja minua on jääny vaivaamaan yksi asia omasta keskenmenosta. Oletteko saaneet/pyytäneet muistoksi ultrakuvan jos keskenmeno on selvinnyt ultrassa? Mua harmittaa ihan älyttömästi kun en tajunnut äitiyspolilla pyytää sitä kun oli surusta aivan sekaisin. Eikä niitä varmaan jälkeenpäin enää saa, vai "tallennetaanko" ne johonkin...? Kävin varhaisultrassa 6+1 jolloin sikiötä ei vielä näkynyt niin en ottanut kuvaa, mutta 11+5 kun keskeytynyt keskenmeno todettiin, vauva vastasi n. 6+5 viikkoista ja selvästi jo erottui.

Täällä piinapäivät alkanut ja on piinavimmat pitkään aikaan. Haluaisin onnistua niin paljon nyt ♥♥♥
 
Minä sain ultrakuvan. Kävin siis kahdessa ultrassa, ekassa kaikki hyvin ja toisessa ei. Kätilö kysyi, haluanko kuvat itselleni. En osannut sanoa siinä vaiheessa, haluanko, joten otin. Ajattelin, et jossain vaiheessa tarvittaessa niihin pystyy palaamaan, jos haluaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
En saanut kuvia, kun en ehtinyt varhaisultraan, 6+4 menin vuodon takia päivystykseen ja löytyi sikiö joka vastasi viikkoja 5+6, eikä sykettä ollut. Eivät kuvia tarjonneet, olisihan se ollut ihana muisto ♡

Täällä alkoi eilen kamalat ovulaatiokivut, viime synnytyksen jälkeen on ollut joka kuukausi järjettömän kivut ovulaatioaikaan, ei koskaan ennen sitä ollut. Eli uutta yritystä jo täällä, saa nähdä miten käy :) lääkäri sanoi että saa yrittää heti uudelleen, jos siltä tuntuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Multa lääkäri kysyi, haluanko nähdä ultramonitorin. Ensimmäisenä tuli mieleen, että en missään nimessä ja kieltäydyin. Sikiö vastasi siis viikkoja 9+0. Välillä mietin, että olisko ehkä pitänyt katsoa, että miltä näytti. Oon kuitenkin ihan tyytyväinen, koska sitä näkyä ei varmaan ikinä olisi saanut verkkokalvoiltaan pois. Jotenkin se suru olisi ollut liian konkreettista, kun olisi nähnyt siellä kuolleena pienen kellumassa :’(
 
Sain varhaisultrasta ultrakuvat mukaan kun otin ne Naistenklinikan tarkastukseen mukaan. Jätin lopulta kuvat sinne klinikalle, koin sen itselle paremmaksi etten niitä enää nää.

Vaikka kuinka vakuuttelin että en ala ovitestejä tekemään, niin sorruin niitä kumminkin eilen ostamaan :D Nyt hämmentää vaan enemmän. Tein eilen ekan testin ja sain haalean viivan, mutta kumminkin erottui selvästi. Tein tänään uusiks niin sain tosi haalen viivan! Odotin että olisi vahvistunut. Flo-sovelluksen mukaan ovis olisi huomenna, tänään tullut paksua limaa. Lievää mahakipua ollut eilen ja tänään.
Menkat alkoi noin 14.1 (ekat kkm jälkeen). Nyt oon ihan pihalla millon tässä nyt oikein ovuloidaan, vai voiko noi testit heittää paljonkin? Mulla on Sofin liuskaovulaatiotestit käytössä.

Oli muuten lopulta ihan järkyt menkat vaikka niukkana alkoikin! Kesti 8 päivää, joista 5 vuoti aivan järkyttävästi. En voinut kotoa poistua ja veti jo olonkin tosi heikoksi. Sitten lopulta runsas vuoto loppui kun seinään ja tiputteli päivän pari, ja sit loppui kokonaan. Huh
 
Tähän joukkoon en olisi halunnut tulla, kuten ei varmaan kukaan meistä, mutta ehkä täältä saa vertaistukea.

Sain elämäni ekan kerran plussan testiin. Yritystä takana nyt kaksi vuotta. Haalea plussa, joka epäilytti alusta alkaen, onko liian haalea. Vähän se kuitenkin vahvistui kun muutama päivä myöhemmin tein uuden ja veikkasin vain myöhäistä ovulaatiota.

Menkoista laskettuna tuhruvuoto alkoi viikolla seitsemän ja kiihtyi vähitellen muutaman päivän sisään kunnon vuodoksi. Vatsakivut oli kuukautiskivut tuplaten tai triplaten. Pari päivää en oikeen muuhun kyennyt kun makaamaan.

Vuodon alusta alkaa olla nyt viikko. Edelleen vuotaa, mutta kivut on hälvenneet. Toki henkinen kipu on läsnä.

Polille kun soitin, niin ainut ohje oli tehdä raskaustesti kolmen viikon päästä vuodon alkamisesta, jotta voi tarkistaa että kaikki on tullut ulos. Mihinkään tutkimuksiin ei ole tarpeen tulla. Onko muille vain todettu näin?
 
  • Surullinen
Reactions: Enerisa3
Tähän joukkoon en olisi halunnut tulla, kuten ei varmaan kukaan meistä, mutta ehkä täältä saa vertaistukea.

Sain elämäni ekan kerran plussan testiin. Yritystä takana nyt kaksi vuotta. Haalea plussa, joka epäilytti alusta alkaen, onko liian haalea. Vähän se kuitenkin vahvistui kun muutama päivä myöhemmin tein uuden ja veikkasin vain myöhäistä ovulaatiota.

Menkoista laskettuna tuhruvuoto alkoi viikolla seitsemän ja kiihtyi vähitellen muutaman päivän sisään kunnon vuodoksi. Vatsakivut oli kuukautiskivut tuplaten tai triplaten. Pari päivää en oikeen muuhun kyennyt kun makaamaan.

Vuodon alusta alkaa olla nyt viikko. Edelleen vuotaa, mutta kivut on hälvenneet. Toki henkinen kipu on läsnä.

Polille kun soitin, niin ainut ohje oli tehdä raskaustesti kolmen viikon päästä vuodon alkamisesta, jotta voi tarkistaa että kaikki on tullut ulos. Mihinkään tutkimuksiin ei ole tarpeen tulla. Onko muille vain todettu näin?
Tähän ryhmään ei toivois uusia jäseniä, koska silloin on se pahin tapahtunut :( ♥ Tervetuloa kuitenkin, täältä vertaistukea saat. Henkinen kipu on omasta mielestäni pahin. Iso halaus ja voimia surutyöhön ♥

Mä kävin ihan osastolla lääkkeellisessä tyhjennyksessä ja siellä tarkistettiin ultralla että raskausmateriaali on tullut ulos ja kuukauden päästä kontrolliverikoe. Kävin pari päivää tyhjennyksen jälkeen vielä naistenpolilla ultrassa kun oli vähän lämpöä ja ehkä vähän liiottelin kipuja jotta pääsin sinne, mutta yllättävän helpolla pääsin sinne onnrks. Oltiin menossa reissuun ja halusin olla varma ettei sinne jää jotain ja sit reissussa alkais oireilee :/
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Futurmama
@Futurmama Pahoittelut, ei tätä kenellekään soisi <3

Minulla oli ensimmäinen km (tuulimuna) tuollainen, että sanottiin vaan että kotona voi tehdä raskaustestin 3-4vkon kuluttua jos kaikki vaikuttaa olevan normaalisti, siis vuoto ei ala yhtäkkiä uudestaan tai tule mitään kipuja ja kuumetta yhtäkkiä. Mä kyllä kävin yksityisellä ultrassa sitten katsomassa, että kaikki oli tullut ulos.
 
  • Tykkää
Reactions: Futurmama

Yhteistyössä