Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä niiiiin toivon että tuosta nobelistista ei tuu Helsingin pormestaria, vaikken siellä asukaan. :cautious:

 
Mä niiiiin toivon että tuosta nobelistista ei tuu Helsingin pormestaria, vaikken siellä asukaan.

Ukkini joka sanoi että se ei ole mies eikä mikhän jos ei ole ainakhan tuhatta ryssää tappanu niin ei jaa hänen mielipiteitänsä
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Elena777 ja Echo
Ei, siinä on eri, höm, valon spektri tai taajuus tai joku.

Mulla roikkuu tossa parikin kasvilamppua päivisin mutta en oo yhtikäs pirteä.
Valon spektri. Tietyt kasvit absorboi tiettyjä aallonpituuksia, esim. vihreät kasvit 350-500 nm, eli sinistä/violettia valoa.

Ja toki tietyt aallonpituudet lopettavat melatoniinin erityksen ihmisillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Onko niissä lampuissa säädettävät aallonpituudet, vai pitääkö joka kasville ostaa oma lamppu?
Mikäli on värilämpötilan säädettävä valaisin. Tällä pystyisi simuloimaan vuorokauden rytmiä, eli enemmän ja kirkkaampaa valoa tiettyyn aikaan. Esim. kanaloissa saataisiin kanat munimaan/kasvamaan tehokkaammin jne. Kasvilamput taitaa tosin olla aina samankaltaisella värillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mikäli on värilämpötilan säädettävä valaisin. Tällä pystyisi simuloimaan vuorokauden rytmiä, eli enemmän ja kirkkaampaa valoa tiettyyn aikaan. Esim. kanaloissa saataisiin kanat munimaan/kasvamaan tehokkaammin jne. Kasvilamput taitaa tosin olla aina samankaltaisella värillä.
Pitäisiköhän alkaa suunnittelemaan munituslamppu kanalaan Sais yhden kanan munimaan kymmenen munaa päivässä
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä