määki olisi kronkannu jollei mekko olis kerennyt ensin
Jahas, mun pitää aloittaa päivä erikseen hokemalla: Ellu, älä kronklaa tänäänkään. Mekko ei myöskään.Joo, etkä kieltänyt mua.
Miekin meinasin kronkata,joten sä joudut hokemaan Ellu,mekko,krutis eikä kais saa kronklataJahas, mun pitää aloittaa päivä erikseen hokemalla: Ellu, älä kronklaa tänäänkään. Mekko ei myöskään.
Eli mitä/ketä ei erikseen kielletä, se on sallittua?Miekin meinasin kronkata,joten sä joudut hokemaan Ellu,mekko,krutis eikä kais saa kronklata
En, mutta toisinpäin en ole ihan varma. Jostakin syystä Echolla on palava tarve todistella, että hän on arvostamiani aasialaisnaisia kauniimpi tai vielä enemmän, että nuo aasialaiset ovat rumia.Ootko sie ihastunut Echoon?
Tämä pitää paikkansa, alkuosa ei.hän on arvostamiani aasialaisnaisia kauniimpi tai vielä enemmän, että nuo aasialaiset ovat rumia.
JooEli mitä/ketä ei erikseen kielletä, se on sallittua?
Ukkini joka sanoi että se ei ole mies eikä mikhän jos ei ole ainakhan tuhatta ryssää tappanu niin ei jaa hänen mielipiteitänsäMä niiiiin toivon että tuosta nobelistista ei tuu Helsingin pormestaria, vaikken siellä asukaan.
Vasemmistolaisen maahanmuuttajan mielestä Suomi ei ole suomalaisten
"– Suomalaisuus voi merkitä eri ihmisille eri asioita, eivätkä ne ole sen vähempiarvoisia. Suomen ei pitäisi olla vain jonkun rakentama ja joillekin tarkoitettu. Suomi ei ole kenenkään omistama." https://demokraatti.fi/suomi-ei-ole-kenenkaan-omistama-nasima-razmyar-ihailee-suomalaista-sisuakeskustelu.kaksplus.fi
Mä nukuin kanssa hyvin, mutta heräsin jotenkin alakuloisena...en tiedä mikä on, ei menkkojenkaan pitäis vielä alkaa...Hei huomenta! Sain nukuttua. Mut heräsin turhan aikaisin.
Mä tilasin kirkasvalolampun kun alkoi ahdistaa tää harmaus.Mä nukuin kanssa hyvin, mutta heräsin jotenkin alakuloisena...en tiedä mikä on, ei menkkojenkaan pitäis vielä alkaa...
Mikä se on?Mä tilasin kirkasvalolampun kun alkoi ahdistaa tää harmaus.
Mikä se on?
Onko se sama, jota käytetään kasvihuoneessa ”kasvuvalona”?Lamppu, josta tulee tosi kirkas(mutta pehmeä, ei häikäisevä) valo jonka valossa on tarkoitus viettää aamulla/aamupäivällä aikaa. Sen pitäisi piristää mutta tiiä sit.
Onko se sama, jota käytetään kasvihuoneessa ”kasvuvalona”?
Valon spektri. Tietyt kasvit absorboi tiettyjä aallonpituuksia, esim. vihreät kasvit 350-500 nm, eli sinistä/violettia valoa.Ei, siinä on eri, höm, valon spektri tai taajuus tai joku.
Mulla roikkuu tossa parikin kasvilamppua päivisin mutta en oo yhtikäs pirteä.
Onko niissä lampuissa säädettävät aallonpituudet, vai pitääkö joka kasville ostaa oma lamppu?Valon spektri. Tietyt kasvit absorboi tiettyjä aallonpituuksia, esim. vihreät kasvit 350-500 nm, eli sinistä/violettia valoa.
Mikäli on värilämpötilan säädettävä valaisin. Tällä pystyisi simuloimaan vuorokauden rytmiä, eli enemmän ja kirkkaampaa valoa tiettyyn aikaan. Esim. kanaloissa saataisiin kanat munimaan/kasvamaan tehokkaammin jne. Kasvilamput taitaa tosin olla aina samankaltaisella värillä.Onko niissä lampuissa säädettävät aallonpituudet, vai pitääkö joka kasville ostaa oma lamppu?
Pitäisiköhän alkaa suunnittelemaan munituslamppu kanalaan Sais yhden kanan munimaan kymmenen munaa päivässäMikäli on värilämpötilan säädettävä valaisin. Tällä pystyisi simuloimaan vuorokauden rytmiä, eli enemmän ja kirkkaampaa valoa tiettyyn aikaan. Esim. kanaloissa saataisiin kanat munimaan/kasvamaan tehokkaammin jne. Kasvilamput taitaa tosin olla aina samankaltaisella värillä.
No on kai niilläkin joku maksimi, mutta siihen kai aina pyritäänPitäisiköhän alkaa suunnittelemaan munituslamppu kanalaan Sais yhden kanan munimaan kymmenen munaa päivässä
Tuota tehdään jo tehotuotannossa, jossa kanat ajetaan loppuun reilussa vuodessa.Pitäisiköhän alkaa suunnittelemaan munituslamppu kanalaan Sais yhden kanan munimaan kymmenen munaa päivässä
Mulla on semmonen missä on herätyskello.Mä tilasin kirkasvalolampun kun alkoi ahdistaa tää harmaus.
Elämäni tarina:” tunnin myöhässä ja euron puutteessa”Tuota tehdään jo tehotuotannossa, jossa kanat ajetaan loppuun reilussa vuodessa.