Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti

Seuraavaksi vuorossa tuollainen. Tosin rusinoiden sijaan laitan appelsiininkuorta, pähkinöiden tilalle mantelia ja puolet voista korvaan öljyllä.
Mä kerran tein tuota joulun alla. Tulos: kaikki rojut (rusinat, pähkinät ja kirsikat) rysähti kruunukakkuvuoan pohjalle.

En tiedä, mitä tein väärin. Vatkasin kyl hyvin taikinaa.
 
Mä kerran tein tuota joulun alla. Tulos: kaikki rojut (rusinat, pähkinät ja kirsikat) rysähti kruunukakkuvuoan pohjalle.

En tiedä, mitä tein väärin. Vatkasin kyl hyvin taikinaa.

Kyllä ne mullakin pyrkivät pohjapuoleisesti asettumaan. Mut suurin ongelma tuossa taikinassa on minusta se, että se herottuu tosi helposti ku lisää munat voi-sokerivaahtoon.

Ehkä se on turhan löysää silloin kun hedelmät painuvat. Ehkä jätänkin yhden munan veks ni hyvällä tuurilla molemmat ongelmat on ratkaistu.

(Siis ku eikö vois kuvitella, että vanhaan aikaan munat olivat pienempiä ku ei ollut tehotuotantoa?)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja m.e.k.
Eijei. Vain munat ja sokeri. Mutta nuo roippeet painaa aika paljon.

No, seli seli. Varmaan nytkin Brittein saarilla leivotaan miljoonia täydellisiä hedelmäkakkuja jouluksi ja mä oon ainut joka tyrii tuon kakun.



Haaa!

Sokeri ja voi pitää vatkata. Munat sekoittaa nopsaan sekaan ja heti perään jauhoja. Silloin taikinasta tulee tiiviimpi kuin jos vatkaa munat ja sokerin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja m.e.k.
Kyllä ne mullakin pyrkivät pohjapuoleisesti asettumaan. Mut suurin ongelma tuossa taikinassa on minusta se, että se herottuu tosi helposti ku lisää munat voi-sokerivaahtoon.

Ehkä se on turhan löysää silloin kun hedelmät painuvat. Ehkä jätänkin yhden munan veks ni hyvällä tuurilla molemmat ongelmat on ratkaistu.

(Siis ku eikö vois kuvitella, että vanhaan aikaan munat olivat pienempiä ku ei ollut tehotuotantoa?)
Herottuu? Onks toi suomea?

Tänä iltana miehelle: "mä voisin herottua sulle vähä". :)
 
  • Haha
Reactions: Lispetti ja m.e.k.

Yhteistyössä