Et menettänyt mitään. Aamulla oli pimeää.Huomenta, mä en tykkää tästä unirytmistä. Tuntuu että päivä on pilalla.
Et menettänyt mitään. Aamulla oli pimeää.Huomenta, mä en tykkää tästä unirytmistä. Tuntuu että päivä on pilalla.
Hmm... Enpä peukuta enää.Kyllä, mä SAAN aina kun joku on tykännyt, nauranut jne.
Mulla myös. Sain unen päästä kiinni uudestaan klo 2 ja kaikki menee kuin liisterissä nyt.Huomenta, mä en tykkää tästä unirytmistä. Tuntuu että päivä on pilalla.
Niin mäkin,asetuksissa on rastiKyllä, mä saan aina kun joku on tykännyt, nauranut jne.
Oho,kiva ja aika yllättävä tapa saada. Toivottavasti ei väörässä paikassa ja äänekkäästi tuleKyllä, mä saan aina kun joku on tykännyt, nauranut jne.
Hillitsen ääneni kun saan seurassa.Oho,kiva ja aika yllättävä tapa saada. Toivottavasti ei väörässä paikassa ja äänekkäästi tule
Mä kerran tein tuota joulun alla. Tulos: kaikki rojut (rusinat, pähkinät ja kirsikat) rysähti kruunukakkuvuoan pohjalle.Englantilainen hedelmäkakku | Martat
200 g voita tai margariinia 2 dl sokeria 3 munaa 2 tl vanilliinisokeria 2 tl leivinjauhetta 3 dl vehnäjauhoja 1-2 dl paloiteltuja kirsikoita 1 dl hasselpähkinärouhetta 1 dl rusinoita 1 dl…www.martat.fi
Seuraavaksi vuorossa tuollainen. Tosin rusinoiden sijaan laitan appelsiininkuorta, pähkinöiden tilalle mantelia ja puolet voista korvaan öljyllä.
Et kai silloin kun jauhot ja muut on sekoitettu muniin?Mä kerran tein tuota joulun alla. Tulos: kaikki rojut (rusinat, pähkinät ja kirsikat) rysähti kruunukakkuvuoan pohjalle.
En tiedä, mitä tein väärin. Vatkasin kyl hyvin taikinaa.
Eijei. Vain munat ja sokeri. Mutta nuo roippeet painaa aika paljon.Et kai silloin kun jauhot ja muut on sekoitettu muniin?
Aamun pimeys ei haittaa mua.Et menettänyt mitään. Aamulla oli pimeää.
Ok, mikä siinä sitten mahtaa olla.Eijei. Vain munat ja sokeri. Mutta nuo roippeet painaa aika paljon.
No, seli seli. Varmaan nytkin Brittein saarilla leivotaan miljoonia täydellisiä hedelmäkakkuja jouluksi ja mä oon ainut joka tyrii tuon kakun.
Mä kerran tein tuota joulun alla. Tulos: kaikki rojut (rusinat, pähkinät ja kirsikat) rysähti kruunukakkuvuoan pohjalle.
En tiedä, mitä tein väärin. Vatkasin kyl hyvin taikinaa.
Eijei. Vain munat ja sokeri. Mutta nuo roippeet painaa aika paljon.
No, seli seli. Varmaan nytkin Brittein saarilla leivotaan miljoonia täydellisiä hedelmäkakkuja jouluksi ja mä oon ainut joka tyrii tuon kakun.
Herottuu? Onks toi suomea?Kyllä ne mullakin pyrkivät pohjapuoleisesti asettumaan. Mut suurin ongelma tuossa taikinassa on minusta se, että se herottuu tosi helposti ku lisää munat voi-sokerivaahtoon.
Ehkä se on turhan löysää silloin kun hedelmät painuvat. Ehkä jätänkin yhden munan veks ni hyvällä tuurilla molemmat ongelmat on ratkaistu.
(Siis ku eikö vois kuvitella, että vanhaan aikaan munat olivat pienempiä ku ei ollut tehotuotantoa?)
Okei, no tuo ratkasee sen mysteerin mitä oon aina ihmetelly, et miten muka voista ja sokerista saa järkevää vaahtoa ja MIKSI ne pitää vaahdottaa.Haaa!
Sokeri ja voi pitää vatkata. Munat sekoittaa nopsaan sekaan ja heti perään jauhoja. Silloin taikinasta tulee tiiviimpi kuin jos vatkaa munat ja sokerin.
Herottuu? Onks toi suomea?
Tänä iltana miehelle: "mä voisin herottua sulle vähä".
Mies kysyy "valuuks tänään?"Herottua on sama kuin juoksettua.
Heruminen taas on erittymistä, tirhkumista, joskus -vaikkapa esimerkissäsi- valumista.
Meillä ei tarvitse kysellä. ; )Mies kysyy "valuuks tänään?"
Kun mun mielestä se voi-sokeri -seos vaan sinkoutuu vatkatessa eri puolille kulhoa.
Hmm ja niin minä taisin saada idean*taisi saada idean*Tai pliis: älkää peukuttako mun ikivanhoja viestejä 15 sivun takaa. Sit kun tuutte 2-3 viimeiselle sivulle, niin lupaan tsekata ne ilmoitukset.
Tänks