Miten paljon pitää tienata, että kannattais äänestää Kokoomusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En ole eläissäni äänestänyt Kokoomusta vaan SDP/Vihreät. Kuitenkin ajatteluni on melko oikeistolaista (talouspoliittisesti) ja olen pitkään harkinnut hyppyä oikealle. Ensinnäkin siksi, että ajattelen nykyään että yritystoimintaa tukeva talouspoliitiikka on maan etu.

Kuitenkin sitä omaakin etua pitäisi ajatella. Mitä olette mieltä, että miten paljon pitäisi tienata PALKKATULOJA bruttona, että kannattaisi äänestää Kokoomusta? Pääomatulot jätän tästä sivuun, minulla on pikkasen osakkeita, mutta niillä nyt ei paljon merkitystä (alle 10k).

Mitä mielipiteitä? Ja en halua tästä keskustelua siitä, että pitäisikö äänestää jotain muuta (Keskusta ja Persut eivät ole vaihtoehto). Käytännössä äänestän SDP/Vihreät tai Kokoomus.

Mä en äänestä koskaan mutta sen verran vinkkaan, että ne rahat mitä vastikkeetta (milloin millekin taholle) jaetaan pitää myös jonkun tienata ja tehdä.

Miksi et äänestä? Kannattaisiko edes hiukan yrittää äänestä sellaista, mikä hiukan osuu omaan ajatusmaailmaan. Jos ei mikään osu, voi silti miettiä, että joku asia on itselle, Suomelle tai koko maapallolle parempi ja yrittäisi äänestää sitä. Ei ole tarkoitus saarnata, ymmärrän että monia ei kiinnosta ja on sellainen ajatus, että se ei vaikuta mihinkään. Osaatko selittää omaa syytäsi?

Toiseksi en ihan tiedä mitä ajoit tuolla kommentilla? Eli me juu maksamme aika paljon veroja noista tuloistamme ja vaikka olemme suht. tyytyväisiä pohjoismaiseen hyvinvointimalliin, olemme myös huolissamme kestävyysvajeesta. Emme ainakaan haluaisi, että verot nousisivat kauheasti.

Kokoomushan on poliittiseen keskustaan kuuluva puolue. Se ei esim. haluaisi lakkauttaa kaikkia sosiaali-, yritys-, maatalous- ja muita tukia niin kuin eduskunnan oikeistolaisin puolue persut haluaa.

• Haha
Reactions: Lispetti
Tuollakin keskusteltu:

Miksi et äänestä? Kannattaisiko edes hiukan yrittää äänestä sellaista, mikä hiukan osuu omaan ajatusmaailmaan. Jos ei mikään osu, voi silti miettiä, että joku asia on itselle, Suomelle tai koko maapallolle parempi ja yrittäisi äänestää sitä. Ei ole tarkoitus saarnata, ymmärrän että monia ei kiinnosta ja on sellainen ajatus, että se ei vaikuta mihinkään. Osaatko selittää omaa syytäsi?

Toiseksi en ihan tiedä mitä ajoit tuolla kommentilla? Eli me juu maksamme aika paljon veroja noista tuloistamme ja vaikka olemme suht. tyytyväisiä pohjoismaiseen hyvinvointimalliin, olemme myös huolissamme kestävyysvajeesta. Emme ainakaan haluaisi, että verot nousisivat kauheasti.

En äänestä, koska mun mielestä kansan äänestämä pöhlöpääeduskunta on -ei vain tuottamaton- vaan suorastaan verovaroja tuhlaava.

Ja sitä yritin huomauttaa, että ne muut puolueet ovat kyllä jakamassa ja antamassa mutku pitäisi olla myös tapa millä tienata ne varat joista antaa. Eikä sitä tapaa ole ellei tueta yrittäjyyttä eikä vain pienyrittäjyyttä. Suuret rahat ku eivät toiminimestä heru.

Kokoomushan on poliittiseen keskustaan kuuluva puolue. Se ei esim. haluaisi lakkauttaa kaikkia sosiaali-, yritys-, maatalous- ja muita tukia niin kuin eduskunnan oikeistolaisin puolue persut haluaa.

Kuten sanoin, persut ei vaihtoehto. En ala kyseisestä puolueesta jankkamaan, sitä on muissa ketjuissa ihan tarpeeksi. EI kuitenkaan nauti kovin suurta kannatusta ja luottamusta talouselämän huipulla ja siihen on syynsä.

En äänestä, koska mun mielestä kansan äänestämä pöhlöpääeduskunta on -ei vain tuottamaton- vaan suorastaan verovaroja tuhlaava.

Ja sitä yritin huomauttaa, että ne muut puolueet ovat kyllä jakamassa ja antamassa mutku pitäisi olla myös tapa millä tienata ne varat joista antaa. Eikä sitä tapaa ole ellei tueta yrittäjyyttä eikä vain pienyrittäjyyttä. Suuret rahat ku eivät toiminimestä heru.

Miten Suomea sitten pitäisi hallita?

Suomessa kulut korkeimpaan hallintoon eivät ole mitenkään suuret. Mielestäni tuo kuullostaa vähän sellaiselta valittamiselta, kun ei asiaa tunneta.

Vitsin murjasit!:LOL:

Niille jotka eivät oikeasti tiedä niin Persut eivät koske sosiaalitukiin pitkällä tikullakaan, Persut ajavat yrittäjien parasta ja maataloutta hoidettaisiin niin kuten maalaiset haluavat - eli saada rahat tekemästään työstä, eikä elää millään tuilla.

Kyllä mä sanon, että perusraja on sellainen 100 000 taloutta kohti. Jos on vähän alle, voi miettiä muita arvoja.

Todella moni "köyhä" öänestää Kokoomusta, koska haluaa mieltää itsensä menestyjäksi. Tai ajattelee, ettei halua maksaa paljoa veroja. Sinällään huvittavaa kuin ei niistä pienistä tuloista niitä muutenkaan makseta juuri nimeksikään.

Toki sitten on selalsia kohtuu hyvätuloisia, jotka äänestelee muita. Että se tasaa Kokoomuksen menestystä-.

Miten Suomea sitten pitäisi hallita?

Suomessa kulut korkeimpaan hallintoon eivät ole mitenkään suuret. Mielestäni tuo kuullostaa vähän sellaiselta valittamiselta, kun ei asiaa tunneta.

No jos vaikka ois perustoimeentulo. Eli se noin 800 euroa plussaa (perustoimeentulo, ne senkin ovat päättäneet) kuukaudessa jokaiikalle eduskunnassa. Ja sen lisäksi voisi olla tulosvastuullinen lisä. Siitä, että onnistuu toteuttamaan jonkin vaalilupauksistaan, voisi saad lisää, tai siitä jos keksii jotain mikä hyödyttää jotakuta muuta kuin omaa kukkaroaan ylipäätään.

Ku silleen mutkin töitään tekevät. Pitää tuottaa. Tai saa potkut. Alle neljässä kuukaudessa normielämässä.

Vitsin murjasit!

Niille jotka eivät oikeasti tiedä niin Persut eivät koske sosiaalitukiin pitkällä tikullakaan, Persut ajavat yrittäjien parasta ja maataloutta hoidettaisiin niin kuten maalaiset haluavat - eli saada rahat tekemästään työstä, eikä elää millään tuilla.
Persut suunnittelevat Suomen eristämistä muusta maailmasta (jotta maataloustuotteiden hinta voitaisiin määritellä itse) ja kenties myös suunnitelmataloutta, jotta kaikille järjestyy töitä eikä sosiaalitukia tarvita? Onko persut sittenkin stalinistinen puolue eikä äärioikeistopuolue? Toki vanha totuus on, että äärivasemmistolla ja äärioikeistolla on yllättävän paljon yhtäläisyyksiä.

Vitsin murjasit!

Varmaan jo.

Kaik mun tuntemat persut ovat jotain entisiä raksatyöläisiä jotka eivät enää viitsi tehdä mitään ku on sosiaalituetkin. Useat vielä passuuttavat (työssäkäyviä) naisiaan. Yhdelläkään tuntemallani persulla ei oo hajuakaan, mitä tehdä jos sikalan lannanpoistojätjestelämä tilttaa.

• Tykkää
Reactions: Echo
Varmaan jo.

Kaik mun tuntemat persut ovat jotain entisiä raksatyöläisiä jotka eivät enää viitsi tehdä mitään ku on sosiaalituetkin. Useat vielä passuuttavat (työssäkäyviä) naisiaan. Yhdelläkään tuntemallani persulla ei oo hajuakaan, mitä tehdä jos sikalan lannanpoistojätjestelämä tilttaa.
Montako on kaik?

Persuilla tarkoitin siis puoletta, en äänestäjiä...

Persut suunnittelevat Suomen eristämistä muusta maailmasta (jotta maataloustuotteiden hinta voitaisiin määritellä itse) ja kenties myös suunnitelmataloutta, jotta kaikille järjestyy töitä eikä sosiaalitukia tarvita? Onko persut sittenkin stalinistinen puolue eikä äärioikeistopuolue? Toki vanha totuus on, että äärivasemmistolla ja äärioikeistolla on yllättävän paljon yhtäläisyyksiä.
Meinaat Liin ja Jussin sopivan samaan pussauskoppiin?

No ei ihan pöllö idea sekään *pus*
205831797000202.gif

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Kokoomus on aika vasemmistolainen puolue noin oikeistolaisittain tarkasteltuna. Esimerkiksi jenkkien Joe Biden on ajattelultaan huomattavasti oikeistolaisempi, kuin meillä Kokoomus. Tuossa onkin aikamoinen ajatteluharha, että pitäisi olla Nalle Wahlroos, että Kokoomusta kannattaisi.

Kokoomus on perus-työssäkäyvien puolue. Eli saat sitten vaikka 1700€/kk kaupan myyjänä tai 2500€/kk hoitajana, niin sun asioita ne noin pääpiirteissään ajaa. Varakkaiden etua ne eivät aja, eikä työttömien sluibailijoidenkaan. Hyvin keskelle asemoituvat. No puheenjohtaja Orpon omin sanoin: olemme keskusta-oikeistolainen puolue.

Niinpä. Siksi minä en heitä äänestä. Mä haluaisin oikeasti oikeistolaista politiikkaa, enkä lähettää rahaa Italiaan tai suunnitella harrastetakuuta pienituloisille.

Yhteistyössä