Rypäleraskaus

• Viestiketjun aloittaja Tullero
  • Ensimmäinen viesti
Strumppis
Moi kaikille täältä taustalta.

Aloin vaan kommentoimaan tuota vuotojuttua. Mulla kaavinnan jälkeen kesti niukkaa vuotoa 1,5 vkoa. Siitä alle viikko oli oikeastaan veristä ja loput tuota "oranssia limaa". Sitten välillä ei tullut mitään, kunnes n. 4 vkon päästä kaavinnasta tuli 2 päivänä pyyhkiessä ruskeaa vanhan veren näköistä. Mutta niin vähän, että ei alkkareihin/siteeseen asti. Ei mitään käsitystä oliko nuo muka kuukautiset ?? Sen jälkeen ei sitten taaskaan mitään ja nyt on mennyt 6 vkoa kaavinnasta.

Arvot on laskenu hyvin, sain viime viikolla eli 5 vkon kohdalla ekan negan. Ja tänään sitten tuli onneks toinen, eli nyt siirryn 1x/kk seurantaan. Hyvä niin.

Kolme eri lääkäriä on sanonut että siitä ekasta negasta ½ vuotta kestää karenssi, eli 5.8. asti. En tosin tiedä päädytäänkö sitten enää yrittämään vai ei. Mutta kalenteriin sen nyt kuitenkin merkkasin siinä uskossa, ettei enää lähtis arvot nousuun.

Tsemppiä kaikille!

Rusinak
Mulla ultra takana nyt.
Kohdun seinämässä vilkasta verenkiertoa, joka tarkoittaa että sitä solukkoa on siinä... Ja sitä ei muulla kuin sytoilla pois saadakaan. Eli... Näillä mennään sitten.

Tintti
Voi naiset!! MULLA EI OLE MOLAA!!!!!!!!!
...viikkoja itketty silmät päästä ja katsottu läpi kaikki kauhuskenaariot..ja äsken posti kantoi kirjeen lääkäriltä:
PAD- vastauksessa ei molaan viittaavaa.
ei tarvetta jatkotutkimukselle eikö lisäselvitykselle!
Jälkitarkastuskin on peruttu.
..ja nyt sitten itketään silmät päästä helpotuksesta! :)

Puff
Voi itku Rusinak! :(

Tintillä puolestaan tosi hyviä uutisia, onnea! :)

Minä olen edelleen käynyt verikokeissa ja nyt 8 viikkoa kaavinnasta hCG oli 6. Täällä on negatiivisen raja 5, joten hiukan harmittaa etten tällä viikolla vielä siihen yltänyt, vaan oli noin hilkulla... Mutta ensi viikolla toivottavasti sitten.

Rusinak
No, ei tämä onneksi maailmanloppu ole. :)
Eka emaco takana. Tai no siis, 1. ja 2. pv. :) Ens viikolla 8. pv.

Mulla oli daktinomysiiniä aluksi, ja arvot sahasi. Ja oli taas näköjään viimeisimmän 5pv hoitojakson jälkeen nousseet tonnilla... Eli mentiin jossain +16000.

No josko nyt sitten tämä alkaisi toimia. :) Ainakin jo heti 2.pv:n aamuna alkoi vuoto, ja lääkäri totesi että nyt pitää ajatella että "paha veri" tulee minusta pois. Ja kuulemma on mahdollista että se alkaisi noinkin äkkiä toimia..!
Mieli ihan toiveikas... Hiuksellista aikaa vielä vajaa pari viikkoa jäljellä. :D

Jotenkin en osaa tätä surra. Harmi homma toki, mutta se on otettava mitä tuli. :) Tulta päin siis vain, ja koitettava elellä positiivisin mielin. :) Ja mikä parasta, olen töissä ja olo on ihan hyvä! :) Huomenna ajattelin pitää talvilomaa ja lähteä rinteeseen!

Ahne79
Aivan ihana asenne Rusinak ja tsemppiä hoitoihin!

Aivan ihana uutinen Tintti! Nämä uutiset on kyllä tervetulleita tälle sivustolle, että joskus jopa noin onnekkaasti!

Itsellä jatkuu kuukausittaiset verikokeet. Edellisessä verikokeessa molemmat hcg:t olivat normaalit. Nyt mietityttää kovasti, et jos lapsiluku olis kuitenkin täynnä. Mutta se jää nyt nähtäväksi mitä elämä tuo tullessaan. Kouluun olen hakenut, et sinne pääsy ainakin taas siirtäis lisää sitä raskauttakin. En tiiä, mutta mennään päivä kerrallaan.

Rusinak
Tukka päässä edelleen. :)
Kävin katsomassa toisessa Husin "määräämässä" parturissa peruukkeja. Se oli kuin HUONO vitsi. Kaikki ihan muovisen näköisiä, ja malleja oli saatavilla ihan jopa vissiin 8-10...!!! Ja ainoa silmää miellyttänyt malli sitten oli saatavilla vain yhdessä värissä, joka tokikaan ei mulle käynyt!

No ei sillä, en mä usko että juuri käytettyä tulisikaan. Mutta mutta.. Oishan se kiva olla olemassa jos nyt jonnekin yleiselle paikalle menee, niin ettei välttämättä herätä huomiota.
Tosin, onneksi tykkään pipoista ja kaiken maailman myssyistä, joten, eipä se sittenkään ongelma ole. :)

Toka kierros alkoi tällä viikolla. HCG oli kääntynyt laskuun jo kahden ekan hoitopäivän jälkeen, mutta HCG beta taas oli noussut. :(
Katotaan miten nyt, kun koko eka kierros on takana. :) Selvinnee muutaman päivän sisällä. Kunpa nyt molemmat olisivat laskeneet! :) :)

Puff
Peukut pystyssä hyville arvoille Rusinak! Harmi homma tuo peruukkien surkeus... Mutta pipot ja myssyt on ihania, niitä vaan tosiaan kehiin sitten tarpeen mukaan! :)

Minä sain viikko sitten toisen negatiivisen arvon, joten nyt verikokeet jatkuvat kuukauden välein.
N. kuukauden päästä minulla on kontrolli kystasta, joka löytyi vasemmasta munasarjasta jälkitarkastuksen yhteydessä. Silloin katsotaan myös karenssiaikaa.

valmatti
Viimeisin hcg oli 2, nyt menossa 5. Metotrexaatti-foolihappo-sykli. Tunteet ailahtelee, pitäisi olla tyytyväinen että arvo laskee, mutta siitä huolimatta välillä masentaa niin pirusti.

Rusinak
Olipa kiva viikonloppu. Piti lauantaina oikein psyykata itseään että hymy nyt vähä vähemmälle, kohtahan on naama ihan ruttunen.
Perjantaina meinaan sain tulokset, että ekan emakkokierroksen jälkeen arvot 609 ja 534.
Nyt on kaksi sykliä takana, ja tänään ois tarkotus soitella mitä oli 1,5 kierroksen jälkeen.. Sitten seuraillaankin enää aina syklin puolivälissä. :)
Ja nyt sitten lähteepi tukkakin (alkoi viikonloppuna), päällä enää letti, sivut kiskasin jo kaljuksi. :D

Rusinak
Outoa, sain eilen pelkän betan tuloksen.. :) Vajaa 200 oli taas pudonnut. Ei siis ihan puolittunut tuosta 1 täysi sykli --> 1,5 sykliä.. No mutta, suunta oikea.
Josko tänään sais sen HCG:nkin.
Seuraava mittaus onkin vasta viikon päästä.

Ja joo, toki tämä kaiken kaikkiaan silleen tavallaan harmittaa. Tulihan tästä nyt ylimääräistä vaivaa yms. Mutta se tuli jo, ei se muuksi muutu kuitenkaan vaikka miten harmittelisi. :) Kyllä sitä ehtii murehtia sittenkin kun on jotain oikeaa murehdittavaa. :) Ja tätä en koe sellaiseksi, kun tämä on jo hoidossa, ja tietää että tämä ei jatku kuitenkaan ikuisuuksia (vaikkakin tarpeeksi pitkään kylläkin. :D).

olivia
Eilen pääsin päivystys ultraan viikoilla 7+2. Pelkäsin oman historian varjolla pahinta, mutta sain vielä pahempaa. Rypäleraskaus todettiin ja verikokeiden jälkeen kaavintaan.

Hcg oli 10000 ja vähän päälle ennen kaavintaan. Tämä ei vissiin älypaha lukema? Vai kuulinko sitten väärin? Kaavinnan jälkeen sitä ei mitattu.

Kaavinnasta kukaan ei kertonut mitään eikä kaavinnan suorittanut lääkäri käynyt asiaa kanssani lävitse. En tiedä olisiko pitänyt, mutta nyt hiukan harmittaa tämä seikka. Decursus kyllä yleensä tulee postissa nopeasti.

Kaavinnan suorittanut lääkäri ei myöskään antanut hoithoito-ohjeita jatkoon, mikä olisi pitänyt tehdä. Päivystävä ei halunnut ottaa kantaa, mutta lopulta ottikin ja ensimmäinen seuranta on viikon päästä.

Aiemmin taistalla on kkm ja kemiallinen... joten vituttaa, että vielä tämäkin. Onneksi kaksi lasta jo on ♡ kolmannen vielä tahtoisin uskaltaa, mutta riippuu tästä hoitotien kivikkoisuudesta miten käy.

Rusinak
Hcg oli 10000 ja vähän päälle ennen kaavintaan. Tämä ei vissiin älypaha lukema? Vai kuulinko sitten väärin? Kaavinnan jälkeen sitä ei mitattu.
Ei tuo arvo paha ole. Mulla oli yli 167 000! Eikä varmuudella ollut noinkaan pitkällä (en tosin yrittänyt lasta enkä aavistanutkaan että mikään hedelmöitys olisi tapahtunutkaan..)..
Ja mulla eka kontrolliverikoe oli kaavinnan jälkeisellä viikolla. Eli tais olla 4vrk kaavinnan jälkeen otettu se eka, ja siitä sitten viikoittain otettiin kunnes hieno lasku kääntyikin nousuun.

Sen isompia hoito-ohjeita mulla ei ollut. Ainoastaan verikoeseuranta.

Viimeksi muokattu:
Rusinak
Aika normaalille tuo kuulostaa. :)

Mullapa oli viikko sitten 7,3 (ja B 27,1)! :) Että taitaa tarkottaa kuutta viikkoa myrkytystä lisää (jos siis viikon päästä ois nollat). Ei paha! Sitten jos se vaikka ois siinä. Jos se B laskis kanssa... Oli sekin tullut edellisestä mittauksesta alaspäin reilun 300, kun HCG oli tullut yli 400.

Rusinak
No nuolasin ennenkö tipahti... Beta oli vielä reilun 6.. :(
Mutta onhan sekin tullut ihan hyvin alas, että josko seuraavaksi sitten sekin ois?!?! En ala jos ei...

Hui, kyllä muakin kauhistuttaisi jos nousis!!! Miten sun on pitänyt noin monesti saada nolla ennen kun loppuu? Vai oliko se niin että oli jo loppunut ja enää tarkkailussa?
Ois kyllä kamalaa jos pitäis alottaa uusiks... :(

valmatti
joo siis mulla on nyt tarkkailussa nyt. Ja siis lääkäri oli sitä mieltä että voidaan harventaa seurantaväliä mut mun mielestä positiivinen on positiivinen. Tänään otetaan uusi arvo mun pyynnöstä, eikä kahden viikon päästä.

Yhteistyössä