Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
Nuppu
Kiitos paljon. Toivon, etten ole pitkään tällä listalla, ja toivon ettei muutkaan.:)
Kun menkat nyt 10. kerran alkoivat, tuli tunne, että tarvitsen jo jotain "tukiryhmää"..;). Mieli on maassa, mutta pitää vain skarpata, ettei kaikki ala ihmettelemään mikä on. Tämä kuitenkin on lähinnä pysynyt mieheni ja minun omana yksityisenä asiana, lähimpiä ystäviä lukuun ottamatta. Yksiä pahimpia hetkiä on, kun menkat ovat juuri alkaneet, ja sitten joku työkaveri alkaa suureen ääneen puhua "Voisitte tekin jo hankkia lapsia!". Silloin joutuu puremaan huulta ettei pillahda itkuun.
 
Nuppu
Ke 4.4.
Tupu_--------------14/27-------------------20-------------Esikoinen
heho---------------12/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula ----------22/26-29-----------------7------------Pikkukakkonen
Liplap--------------21/23-28---------------15-------------Esikoinen
Cheycel------------31/28-30----------------2------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------1/24--------------------10-------------Esikoinen

Olin näköjään merkannut aikaisempaan oman päiväni väärin. Nyt ei taas muuta kuin "uutta matoa koukkuun". Tilasin nyt jopa Clearbluen ovistestit, josko onnistuis sen avulla paremmin.:)
 
Cheycel
to 5.4.

Tupu_--------------15/27-------------------20-------------Esikoinen
heho---------------13/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula ----------23/26-29-----------------7------------Pikkukakkonen
Liplap--------------22/23-28---------------15-------------Esikoinen
Cheycel------------32/28-30----------------2------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------2/24--------------------10-------------Esikoinen

Tervetuloa mukaan Nuppu ja pahoittelut 10. kierroksen aloittamisesta, toivotaan, että se olisi se "the" kierros :)

(.) täällä alkaa vähän jänskättää.. lauantaihin on vielä matkaa, mutta hieman alkaa toivo nostamaan päätään..
 
Liplap
Su 8.4.

Tupu_--------------18/27-------------------20-------------Esikoinen
heho---------------16/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula ----------26/26-29-----------------7------------Pikkukakkonen
Liplap--------------25/23-28---------------15-------------Esikoinen
Cheycel------------35/28-30----------------2------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------6/24--------------------10-------------Esikoinen

Hyvää Pääsiäistä! Mikäs on Cheycel:n ja Pampulan tilanne?

Täällä alkaa olla pieni paniikki milloin ne alkaa :( Jostain syystä on vähän sellainen olo, että ei ole edes pahemmin toivoa etteivät ne alkaisi, mutta eiköhän se romahdus tule siltikin. Ensi kiertoon on sitten tarkoitus ottaa avuksi hormoneja eli saa nähdä miten pahasti polla menee niistä sekaisin.
 
Pampula
Ma 9.4.

Tupu_--------------19/27-------------------20-------------Esikoinen
heho---------------17/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula ----------2/26-29-----------------8------------Pikkukakkonen
Liplap--------------26/23-28---------------15-------------Esikoinen
Cheycel------------36/28-30----------------2------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------7/24--------------------10-------------Esikoinen

Päivitin oman kiertoni tuohon. Eilen siis alkoivat menkat ja nyt kokeilen sitten ensimmäistä kuukautta tuota Clearbluen hedelmällisyysmonitoria. Olimme viikonloppureissulla Helsingissä: teki hyvää olla vähän arjesta irti! Muutenpa ei sitten uutta kuulukaan...
 
Cheycel
Ti 10.4.

Tupu_--------------20/27-------------------20-------------Esikoinen
heho---------------18/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula ----------3/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------27/23-28---------------15-------------Esikoinen
Cheycel------------4/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------8/24--------------------10-------------Esikoinen

Menkat saapuivat ajallaan eli dpo 14. Uutta yritystä kohden.
 
Viimeksi muokattu:
Yon84
Täällä yksi haaveilija liittyisi joukkoon. Ei tässä tavallisesta poikkeavaa yrittämistä ole, mutta toiveet kumminkin korkealla. Nyt on tuntunut 3 päivää siltä, että alavatsa räjähtää. 8)
Viikko pitäisi vielä odotella ennen ensimmäistä testiä.. huh, tätä jännitystä.
 
Liplap
Ke 11.4.

Tupu_--------------21/27-------------------20-------------Esikoinen
heho---------------19/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula ----------4/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------1/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------5/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------9/24--------------------10-------------Esikoinen

Uuteen kiertoon :(
 
Nuppu
Voi voi, jaksamista Liplap! Gyneni kertoi, että ei tiedetä miksi, mutta kuulemma ihmiset yleensä raskautuu keväällä helpommin..Joten tsemppiä kaikille!!!:)
Itse parasta aikaa yritän tikuttaa ovista.
 
heho
La 14.4.

Tupu_--------------24/27-------------------20-------------Esikoinen
heho---------------22/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula ----------7/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------4/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------8/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------12/24--------------------10-------------Esikoinen

Anteekisi etten ole joutanut kaymaan taalla, edes lukemassa. On kauhea kiire toissa koska lahden lomalle ensiviikolla.
Muutenkaan en ole vauva-asiaa paljon miettinyt koska ennenkuin paastaan 'nauttimaan' jonkinlaisesta hoito-avusta, olen vahan niinkuin tauolla koko asiasta. Mika muuten tuntuu tosi hyvalta : )
Tervetuloa kaikki uudet kirjoittelijat ja toivotaan etta aikanne listalla on lyhyt : )
Kevaisia terveisia!
 
Pampula
Mullekaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Aloitin monitorin käytön tässä kierrossa, nyt on kp 7 ja se näyttää "high fertility". On yritetty hyödyntää nyt alusta asti nämä otolliset päivät. Merkkien perusteella uskoisin oviksen olevan jo ovella. Jännä nähdä, bongaako monitori sen.

Vähänhän mulla oli sähläämistä sen kanssa koska alussa aloitin sen käytön 3 päivää liian aikaisin (luulin, että menkat alkoivat eivätkä ne sitten alkaneetkaan) ja se pyysi aloittamaan testaamisen kun luuli, että menossa oli kp 6 vaikka siis oikeasti oli vasta kp 3. Sain jo silloin ruutuun ilmoituksen "high", mikä tietty tuntui aika mahdottomalta. Asetin sen sitten uudelleen alkuun ja nyt siis eilen alkoi oikea-aikainen testaus ja taas tuli heti "high". Kuulemma se tekee tuota usein ensimmäisessä käyttökierrossa.
 
Pampula
Ma 16.4.

Tupu_--------------26/27-------------------20-------------Esikoinen
heho---------------24/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 9/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------6/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------10/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------14/24--------------------10-------------Esikoinen
 
Nuppu
Ma 16.4.

Tupu_--------------26/27-------------------20-------------Esikoinen
heho---------------24/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 9/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------6/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------10/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------13/24--------------------10-------------Esikoinen

Mun kp oli näköjään jossain vaiheessa mennyt vähän väärin, korjasin sen nyt.
Nyt Pampula vain peitto heilumaan! X)

Itse olen ovista yrittänyt Clearbluen digitaalisella tikuttaa, eikä vain plussaa tule..Aloitin kp 7, ja nyt alkaa Clearbluen ovistikut olemaan loppu..Onneks mulla on jotain halpistestitikkuja, jos mä tikuttaisin sit ihan kierron loppuun asti.
Onko kenelläkään kokemusta, et ovulaatio voi puuttua, vaikka menkat ois säännölliset? Vai oisko mulla ovis voinut olla jo ennen 7. kp:ää? Äh..masentavaa.
 
Liplap
Ti 17.4.

Tupu_--------------27/27-------------------20-------------Esikoinen
heho---------------25/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 10/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------7/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------11/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------14/24--------------------10-------------Esikoinen

Nuppu, oletko ennen saanut oviksen tikutettua? Kaikillahan ei tikut kuulemma välttämättä toimi (vaikkei mitään ongelmaa olisikaan). Meillä on inssi kokeilussa tässä kierrossa, toivottavasti ei ovis nyt sattuisi sunnuntaille.
 
Cheycel
Mulla on viimeiset 3 v ollut ovis kp 12-14 ja nyt viime kierrossa oli vasta kp 20 ja eilen alkoi oireet tässä kierrossa eli voi olla heittoja kiertojen välillä. Jatka vaan tikutusta Nuppu, jos et ole vielä ovista bongattu.

Tervetuloa mukaan haaveilemaan Yon84.
 
Nuppu
Jesss, hymynaama tuli kuin tulikin viimein ovistikkuun!! :D Juuri kun heitin kirveen kaivoon, otti ja nappas..Tässä nyt selittyykin monta juttua.
Niin, olen kerran aikaisemmin yrittänyt myös tikuttaa ovista, mutta lopettanut sen siihen kun tikut loppui kesken. Olen kuitenkin aina luottanut ovislaskureihin, mutta nyt näyttää et mulla on ovis siis aina paljon myöhemmin, eli se on nyt sitten kp 15-16..Ja kierto 24. Luteaalivaihe jää siis alle 10 vrk:n. Tiedättekö, onko absoluuttinen totuus, että luteaalivaiheen pitää olla vähintään se 10 pvää, jotta raskaus on mahdollinen?
 
Klaava K (ei kirj)
Klaavis lukemassa kuulumisianne ja lähettelemässä keväthaleja ja plussatuulia taas listalaisille!
Sinnikkyyttä, optimismia ja onnea toivotan jokaiselle vauvahaaveilijalle <3

Onnea plussista, myös niistä yllättävistä! Onnea! Tsemppiä hoitorumbaan niille, joille se on ajankohtaista.. Plussia matkaan kaikille!

T. Klaava K ja kasvava massu
 
Tupu
Ti 17.4.

Tupu_--------------1/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------25/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 10/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------7/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------11/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------14/24--------------------10-------------Esikoinen
 
Liplap
Ke 18.4.

Tupu_--------------2/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------26/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 11/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------8/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------12/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------15/24--------------------10-------------Esikoinen

Pahoittelut Tupulle uudesta kierrosta! Kiertojen pituudet ja aikataulut voi tosiaan vaihdella eli kannattaa Nuppu seurailla ja merkitä noita päiviä ylös muutamassa kierrossa (jos ei tärppää). Mikään ei kai näissä puuhissa ole absoluuttista eli raskauksia tulee vaikka sen on luultu olevan liki mahdotonta. Liian lyhyt luteaalivaihe ei kuitenkaan ole eduksi ja kaiketi on myös melko helposti korjattavissa eli siksikin kannattaa seurata tilannetta jos vaikka joudutte jossain välissä lääkärin pakeille niin homma etenee ainakin siltä osin nopeasti.
 
Pampula
La 21.4.

Tupu_--------------5/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------29/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 14/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------11/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------15/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------18/24--------------------10-------------Esikoinen

Mitäs teille kuuluu?

Mua alkoi taas mietityttää, kun monitori tosiaan näytti ensimmäistä huippua maanantaina (kp 9) ja oletin, että ovis oli tiistaina. Sitten kuitenkin lämmöt käyttäytyivät ihan eri tavalla kuin kolmena viime kuukautena. Normaalisti ne ovat pompanneet heti ovista seuraavana päivänä ylös, mutta nyt ne ovat hiipineet sinne ihan hiljaksiin. Niin hiljaksiin, että FertilityFriend-sivusto ei tunnistanut, missä kohtaa ovis olisi lämpöjen perusteella ollut. Ensimmäinen kerta nyt näin. Menin tietysti lukemaan nettikeskusteluja vastaavista tilanteista ja siellä tuli kahta vaihtoehtoa vastaan: joko ovulaatio on ollut ns. "heikko" tai sitten jotkut ovat sanoneet että on tullut tuollainen rauhallinen lämmönnousu tärppikierrossa...

Huomasin, että gynellä oli eilen vapaita aikoja joten varasin ajan ja kävin eilen vastaanotolla juttelemassa näistä. Hän ultrasi ja ilmeni, että monitori on näyttänyt aivan oikein: ovis on hyvinkin tapahtunut tiistaina. Keltarauhasen vieressä möllötti toinen komea munarakkula, mutta se reppana menee nyt haaskuuseen sitten. Kohdun limakalvo oli 10,4 mm, joka on kuulemma oikein hyvä lukema.

Gyne sitten kysyi, onko mies ollut sopivasti kotosalla ja kun vastasin myöntävästi, antoi hän kokeiluun Terolutit. Lugesteron ei ole mulla pitänyt tiputteluja poissa, joten kokeillaan nyt Teroilla, että olisi vahvistusta jos sinne nyt sopivasti on jotain tässä kuussa kiinnittymässä. Nyt sitten vain jännäillään pari viikkoa. Tässä kuussa on todellakin taottu kuumaa rautaa urakalla. Gyne oli taas ihanan optimistinen ja sanoi, että hän kyllä on varsin vakuuttunut siitä, että olen kohta raskaana, koska kaiken pitäisi olla kunnossa ja tällä samalla kokoonpanolla olen aiemminkin tullut raskaaksi. Toivotaan siis parasta! Nyt täytyy keksiä piinaviikoiksi kaikenlaista ajanvietettä!
 
Liplap
Su 22.4.

Tupu_--------------6/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------30/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 15/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------12/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------16/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------19/24--------------------10-------------Esikoinen

Tsemppiä Pampulalle piinapäiviin! Onkos nuo Terolutit samaa tavaraa kuin Lugesteron?
Täällä on myös piinapäivät menossa. Eilen oli ovisplussa kuten vähän odottelinkin. Inseminaatio oli siis myös eilen ja luomusti ollaan myös varmisteltu. Hieman ahdisti kun lääkärissä pystyi rivien välistä lukemaan että onnistumistodennäköisyydet inseminaatiossa eivät ole kovin hyvät, kun itse toivoo että tästä olisi nyt apua. Tiedossa toki on että todennäköisyys on n.15-20% eli samaa luokkaa kuin luomusti. Toivottavasti tämä nyt kuitenkin meillä toimisi kun joka aluetta on tuettu.
Olen myös miettinyt pitäisikö sitä siirtyä johonkin varsinaiseen lapsettomuusketjuun, mutta toisaalta en haluaisi uppoutua liiaksi tuonne hoitojen maailmaan eli ehkä pysyttelen vielä hetken täällä.

Muuten töissä on onneksi ollut kiirettä eli en ole hirveästi ehtinyt muuten asiaa murehtimaan tai miettimään. Tulevaisuuden suunnittelua tämä tilanne kyllä hieman hankaloittaa.
Tekisi mieli varata harrastusmatkaa syksylle, jotta olisi edes jotain mukavaa tiedossa jos tämä tilanne jatkuu. Ongelma on vaan, että pitäisi kai sitten lähteä yksin, kun jos tärppää niin se pitäisi perua ja en haluaisi sekoittaa kavereiden lomasuunnitelmia ainakaan etukäteen varoittamatta. Pitäisi kai nyt lähteä selvittämään saisiko perumismahdollisuutta järjestettyä edes yksin lähtiessä kun muuten peruttu reissu tulisi tosi kalliiksi. Miehillä on tässä suhteessa kyllä paljon helpompaa.
 
Pampula
Su 22.4.

Tupu_--------------6/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------30/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 15/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------12/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel------------16/28-30----------------3---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------19/24--------------------10-------------Esikoinen

Tsemppiä Pampulalle piinapäiviin! Onkos nuo Terolutit samaa tavaraa kuin Lugesteron?
Täällä on myös piinapäivät menossa. Eilen oli ovisplussa kuten vähän odottelinkin. Inseminaatio oli siis myös eilen ja luomusti ollaan myös varmisteltu. Hieman ahdisti kun lääkärissä pystyi rivien välistä lukemaan että onnistumistodennäköisyydet inseminaatiossa eivät ole kovin hyvät, kun itse toivoo että tästä olisi nyt apua. Tiedossa toki on että todennäköisyys on n.15-20% eli samaa luokkaa kuin luomusti. Toivottavasti tämä nyt kuitenkin meillä toimisi kun joka aluetta on tuettu.
Olen myös miettinyt pitäisikö sitä siirtyä johonkin varsinaiseen lapsettomuusketjuun, mutta toisaalta en haluaisi uppoutua liiaksi tuonne hoitojen maailmaan eli ehkä pysyttelen vielä hetken täällä.

Muuten töissä on onneksi ollut kiirettä eli en ole hirveästi ehtinyt muuten asiaa murehtimaan tai miettimään. Tulevaisuuden suunnittelua tämä tilanne kyllä hieman hankaloittaa.
Tekisi mieli varata harrastusmatkaa syksylle, jotta olisi edes jotain mukavaa tiedossa jos tämä tilanne jatkuu. Ongelma on vaan, että pitäisi kai sitten lähteä yksin, kun jos tärppää niin se pitäisi perua ja en haluaisi sekoittaa kavereiden lomasuunnitelmia ainakaan etukäteen varoittamatta. Pitäisi kai nyt lähteä selvittämään saisiko perumismahdollisuutta järjestettyä edes yksin lähtiessä kun muuten peruttu reissu tulisi tosi kalliiksi. Miehillä on tässä suhteessa kyllä paljon helpompaa.
Kannattaa matkaa varatessa kysyä matkanjärjestäjältä. Minä en ole ollenkaan hyvä laskettelija ja kävi niin, että kun aloin odottaa esikoista olin just silloin joululahjaksi ostanut mulle ja miehelle laskettelumatkan Alpeille. Tein siis plussatestin silloin tammikuun puolivälissä ja matka oli helmikuun lopulla. Kun siinä sitten mietin uskallanko lähteä (olen siis aloittanut laskettelun kaksi vuotta sitten ja vielä korkeanpaikankammoinen, joten ne Alpit hirvittivät ihan tosissaan), soitin matkanjärjestäjälle ja he kyllä sanoivat että raskaus kelpaa heille syyksi ja että matkan olisi voinut perua tai vaikka siirtää ilman lisämaksua jollekulle toiselle, jos en itse olisi voinut lähteä.

Minä kuitenkin sitten lähdin ja ihan hyvin meni vaikken joka päivä rinteeseen sitten mennytkään, mutta kävin kuitenkin. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä