Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
Klaava K
Pitkästä aikaa kurkkimassa kuulumisia ja oi joi <3
ONNEA PLUSSASTA Minmie, Emmi ja oliko Mammaliinakin plussajunassa mukana...aivan valtavasti onnea! tarrasukkia matkaan!

Ja Lelelle tsemppiä matkalle uutta kohti <3

Lueskelin muutamia viimeisiä keskustelusivustoja ja joku pohdiskeli täsmäisku-metodia ja minä kyllä suosittelen sitä lämpimästi ;-) Meillähän tilanne oli se että yritystä oli kaksi vuotta takana ja todettiin sitten siittiötutkimuksissa alentunut hedelmöityskyky, eli siittiöitä oli melko lailla vähän ja niistäkin niitä hyviä, vetreitä ja "normaaleja" alentunut määrä.

Meillä oli tekniikkana ollut pupuilu jo hyvissä ajoin ennen ovulaatiota ikään kuin "varmuuden vuoksi" niin kuin monessa paikassa opastetaankin. Mutta kun miehen siittiöt olivat mitä olivat, ehti näissä ovulaatiota edeltävissä harjoituksissa tuhlautua kaikki hyvät kaverit ja uusia ei ehtinyt kehittyä tarpeeksi nopeasti sitten ovulaatiota varten.

Heitin liuskalliset ovulaatiotestit hiiteen, ostin clearbluen digitestin ja mies laitettiin tiukastit jäähylle ovulaatiota edeltävinä päivinä (ja ovulaatio olikin mulla myöhemmin kuin olin aiemmin laskenut/tulkinnut). Illallakin toivottelin miehelle aina mahdollisimman tylsiä unia ;-) No hymynaama kun tuli testiin, teimme täsmäiskun, jonka pohjalta tulinkin sitten ihan luomusti raskaaksi ja loput tutkimukset sain onnellisesti peruuttaa.

No, se mikä tepsii toiselle ei tepsi toiselle ja onnella tuntuu olevan isot näpit pelissä, mutta voihan tätä täsmäisku menetelmää kokeilla, jos tuntuu ettei muut menetelmät tuota tulosta ja jos miehen siittiöissä on jotain häikkää...

Tänään kävin rakenneultrassa ja sain kuulla, että meille on tulossa poika :) Ehkä täsmäiskumenetelmällä raskautuneena asiasta ei pitäisi olla yhtään yllättynyt, eikös ne juuri ovulaation aikaana hedelmöittyneet usein poikia ole, mutta minulla oli ollut niin vahva tyttöolo (raskas pahoinvointi niinkuin edellisessäkin tyttöraskaudessa) että ensimmäinen reaktio oli että anteeksi mitä?.. :D

Toivotan nyt valtavaa suurta ja hedelmällistä plussatuulta teille kaikille!!!! Toivottavasti plussa-aalto vetää kaikki odottajien puolelle!

Ja Cheycellille erityisterkut, superit plussatuulet ja sitten tiukat tarrasukat perään <3 <3 <3

Terveisin
palstalla aina silloin tällöin vanhasta kiintymyksestä roikkuva Klaava K. :D
 
Cheycel
Pe 2.3

Minmie-------------40/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------26/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------6/27-------------------19-------------Esikoinen
Emmastiina-------34/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------33/26-28--------------25--------------Esikoinen
mammaliina-------40/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------16/26-29-----------------6------------Pikkukakkonen
Liplap--------------15/23-28---------------14-------------Esikoinen
Cheycel------------27/28-30----------------1-------------Pikkukakkonen
Kesämamma Jkl............................................... ..........................

Minmie, poista tietosi listasta, kun olet valmis :) Pistetään porukalla pystyyn odottajat 15 =) -ketju toiselle puolelle. Minmie aloittaa ja me muut seurataan pian perässä.

Kiitokset Klaava terveisistä, eteenpäin mennään ja uskotaan, että meille pikkukakkonen vielä jonain päivänä suodaan. Nauti loppuraskaudesta ja pienestä heinähatusta :)
 
Pampula
Pe 2.3

Minmie-------------40/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------26/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------6/27-------------------19-------------Esikoinen
Emmastiina-------34/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------33/26-28--------------25--------------Esikoinen
mammaliina-------40/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------17/26-29-----------------6------------Pikkukakkonen
Liplap--------------15/23-28---------------14-------------Esikoinen
Cheycel------------27/28-30----------------1-------------Pikkukakkonen
Kesämamma Jkl............................................... ..........................
Päivitin mun oikean kiertopäivän tuohon, koska jostain syystä siinä oli yksi päivä liian vähän.

Mulla menossa dpo 5 ja eilen illalla tuli yhtäkkiä liman seassa aivan kirkasta verta viiruina. Tänään sama juttu. Ihan vähän vain. Tuntuisi kuitenkin aivan liian varhaiselta ollakseen mitään "kiinnittymisvuotoa", etenkin kun sitä oli jo eilen, dpo 4!

Onneksi alkoi viikonloppu. Takki on ihan tyhjä tämän työviikon jälkeen. :-/
 
Viimeksi muokattu:
heho
Pe 2.3

Minmie-------------40/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------26/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------6/27-------------------19-------------Esikoinen
Emmastiina-------34/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------4/26-28--------------26--------------Esikoinen
mammaliina-------40/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------16/26-29-----------------6------------Pikkukakkonen
Liplap--------------15/23-28---------------14-------------Esikoinen
Cheycel------------27/28-30----------------1-------------Pikkukakkonen
Kesämamma Jkl............................................... ..........................

Heips vaan kaikille- mulla siis meni tuo viimekuukausi ihan hoperoksi, kokeiltiin liian aikaisten matkustamisen ja huionojen ovis-tikkujen takia ja kierto venyikin sitten yli 30. Joskus kai tuo putkientutkimus tuottaa muohastyneen oviksen.
Niin, ja koska luulin tadin olevan myohassa, testasin ovistikulla seku raskautta ja sain paksun ja tumman viivan... seuraavana aamuna raskaustestista ihan negan. Etta nyt on sekin koettu, raskauden testaus ovis-testeilla. Ei kannata... tulee vaan huono mieli. Kuulemma naisilla monesti nousee lh ennen kuukautisia. Buuuuu : (
Noh- laakariin ensiviikolla ja siita lahtee.
Pitaa kylla yrittaa sita tasma-iskua tassa kuussa. Ne voivat varmaan ultrassa sanoa mulle etta onko ovis lahella koska menen sinne kierron 11 paiva.
Tsemppia muille!
 
Liplap
Ma 5.3.

Minmie-------------43/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------30/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------9/27-------------------19-------------Esikoinen
Emmastiina-------37/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------7/26-28--------------26--------------Esikoinen
mammaliina-------43/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------19/26-29-----------------6------------Pikkukakkonen
Liplap--------------19/23-28---------------14-------------Esikoinen
Cheycel------------30/28-30----------------1-------------Pikkukakkonen
Kesämamma Jkl............................................... ..........................

Heips. Viikko alkuun listan päivityksellä. Minulta puuttui edellisestä listasta jostain syystä päivä eli kannattaa tarkistaa oma kohta varmuuden vuoksi.

Cheycel:llä on jännät päivät. Olivatko oireet psykosomaattisia vai ihan aiheesta?
 
Pampula
Ma 5.3.

Minmie-------------43/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------30/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------9/27-------------------19-------------Esikoinen
Emmastiina-------37/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------7/26-28--------------26--------------Esikoinen
mammaliina-------43/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------20/26-29-----------------6------------Pikkukakkonen
Liplap--------------19/23-28---------------14-------------Esikoinen
Cheycel------------30/28-30----------------1-------------Pikkukakkonen
Kesämamma Jkl............................................... ..........................

Minullakin on tuossa sitkeästi ollut yksi päivä liian vähän, mutta korjasin sen nyt tuohon.

Täällä tosiaan kp 20 ja dpo 8 menossa enkä usko että tällä kertaa olisi tärpännyt. Vähän huolettaa, mistä nyt on kyse, kun dpo 4:n iltana alkoi pieni verinen vuoto. Yhden tai kaksi kertaa tuli sellaisia hentoja veriviiruja pyyhkiessä paperiin. Sama toistui sitten dpo 5, mutta aamupäivällä. Dpo 6 tuli punertavaa vuotoa (mutta erilaista kuin nuo selkeät veriviirut ja eilen dpo 7 samaten, ihan siis yksittäisen kerran päivän mittaan. Kiinnittymisvuodoksi kuitenkin alkoi aivan liian aikaisin.

Mitään muita oireita ei ole joita ei voisi Lugesteronin piikkiin pistaa. Paitsi jos oikein hakemalla hakee, niin pari yötä olen nyt nukkunut ihanan sikeästi. :)
 
Cheycel
Ma 5.3.

Minmie-------------43/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------30/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------9/27-------------------19-------------Esikoinen
Emmastiina-------37/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------7/26-28--------------26--------------Esikoinen
mammaliina-------43/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------19/26-29-----------------6------------Pikkukakkonen
Liplap--------------19/23-28---------------14-------------Esikoinen
Cheycel------------1/28-30----------------2-------------Pikkukakkonen
Kesämamma Jkl............................................... ..........................

Oli täysin psykosomaattista, onneksi sen tajusin jo hyvissä ajoin ettei tullut pudottua korkealta. Viikonloppu oli synkeä ja surkea, mieli oli ihan maassa ja itketti vaan koko ajan. Olo on hieman helpottanut vuodon alettua tänä aamuna. Kkm jätti jälkensä hormonitoimintaan, ei ole ennen näin koville henkisesti ottanut. Toivottavasti tasaantuu kiertojen myötä.
 
Tupu
Ti 6.3.


Minmie-------------44/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------30/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------12/27-------------------19-------------Esikoinen
Emmastiina-------38/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------8/26-28--------------26--------------Esikoinen
mammaliina-------44/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------20/26-29-----------------6------------Pikkukakkonen
Liplap--------------20/23-28---------------14-------------Esikoinen
Cheycel------------2/28-30----------------2-------------Pikkukakkonen
Kesämamma Jkl............................................... ..........................

tulinpa hyvissä ajoin listaa päivittelemään, juuri ja juuri tiistain puolella. voimahali cheycelille! kyllä vielä tämän vuoden puolella sinne odottajiin päästään.
 
Liplap
Ke 7.3.


Minmie-------------45/27-32---------------50-----------Pikkukakkonen
lele86--------------31/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------13/27-------------------19-------------Esikoinen
Emmastiina-------39/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------9/26-28--------------26--------------Esikoinen
mammaliina-------45/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------21/26-29-----------------6------------Pikkukakkonen
Liplap--------------21/23-28---------------14-------------Esikoinen
Cheycel------------3/28-30----------------2-------------Pikkukakkonen
Kesämamma Jkl............................................... ..........................

Voimia Cheycel:lle. Täällä vähän samoja fiiliksiä :(. Osasyynä varmaan, että olemme olleet auttamassa miehen siskoa vajaan viikon ikäisen lapsensa kanssa ja pitäisi myös mennä kaverilla käymään katsomassa heidän parin viikon ikäistä tyttöään.

Kierron puoliväli näyttää olevan mielentilan osalta ainoa "turvallinen" aika nykyään. Hyvissä ajoin loppukierrosta (eli nyt) alkaa masennus iskeä ja se jatkuu ainakin menkkojen ensimmäiset päivät. Ikävää kun ei enää täysin pysty iloitsemaan toisten onnenhetkistä, kun oma epäonni tässä suhteessa korostuu.

Tässä kierrossa on ollut kokeilussa Lugesteron, mutta en ole huomannut siitä mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen.
 
minmie
Moikka tänne ja voimia tädin pahoittamille mielille.

Itse kävin just varhaisultrassa ja oletin sen helpottavan omaa panikointia, niin ei se ihan niinkään mennyt. Oli myös hyviä uutisia, toistaseks ainakin. Ihan oikeessa paikassa oli sikiöpussi kaikkine tarvittavine lisukkeineen, alle sentin mittainen alkio näkyi ja sykkeenkin näin. Sen pussin vieressä vaan oli tumma läikkä, jonka lääkäri arvioi olevan vuotoa istukasta. Saatta olla jo vanha juttu, tai sitten ei. Kunhan ei nyt vuotais enempää. Ja mun oikeassa munasarjassa on kysta. Ilmeisesti se ovuloinut keltarauhanen on kerännyt itseensä verta. Jos nyt kaikki menee hyvin tästä eteenpäin, niin sen kystan pitäis hävitä itseskseen neljännellä raskauskuulla kun se keltarauhanen lakkaa toimimasta.

Parin viikon päästä pitäis kontrolloida.
 
lele86
Heipä hei kaikille tasapuolisesti...

Joo täällä olis päiviteltävää.. vaikka tossa viimeks sanoin että mun vauvahaaveet siirtyy hamaan tulevaisuuteen.. tosiaan kun sen exän kanssa erottiin jo monta kuukautta sitten ja aloin täällä etelämmässä ravata viime syksynä, etin työpaikan jossa nyt aloittelin ja ostin asunnon.. ja noh, täällähän oli toi mun nuoruuden rakkaus myös.. mikä tietty osaltaan vaikutti päätökseen siitä mihin kaupunkiin muuttokuormani tuon.. ja noh, elämä yllättää...
tein tänään positiivisen raskaustestin.. ja tunne on että ohhoh! MINÄ VAHINGOSSA RASKAANA WTF??? yläkerran ukko testailee tässä tosiaan mun huumorintajua nyt.. On kyllä sellanen myllerrys päässä nyt.. ei tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa... (toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä, mutta tää on ainut paikka minne voin asiaa vielä yhtään purkaa..) Hyvää naistenpäivää kaikille jokatapauksessa.. need some support.... <3
 
Tupu
Lele, sylintäydeltä onnea! kyllä varmasti menee hetki tuollaisen uutisen sulattelussa :) minä ainakin uskon, että kaikella on tarkoituksensa ja tosiaan kun vähiten odottaa, niin elämä yllättää.
 
Minmie
Ihan mieletön uutinen, Lele! ...when you least expect it...
Valtavasti Onnea!

Mä kans edelleen roikun täällä nurisemassa, kun vaikka löysin yhden foorumin jossa lokakuulle odottavia, niin täällä on tutut ja turvalliset ihmiset, tänne on vaan jotenkin helpompi "puhua".

Pe 9.3.


lele86--------------33/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------15/27-------------------19-------------Esikoinen
Emmastiina-------41/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------11/26-28--------------26--------------Esikoinen
mammaliina-------47/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------23/26-29-----------------6------------Pikkukakkonen
Liplap--------------23/23-28---------------14-------------Esikoinen
Cheycel------------5/28-30----------------2-------------Pikkukakkonen
Kesämamma Jkl............................................... ..........................

Poistelin haikeana itseni tuolta... Saahan sen sinne tarvittaessa lisättyä takas...
Koitan ajatella positiivisesti, sitä sentin mittaista ihmisentaimea kohdussani sen sijaan, että eläisin kauheessa jatkuvassa paniikissa sen nestekertymän takia. Toistaiseksi siis kaikki ok. Koitan ens viikolla, ekassa neuvolassa(!) ruinata lähetteen suoraan omaan synnytyssairaalaan kontrolliin tuosta nestekertymästä ja siitä kystasta, ettei tarttis yksityiselle enää maksaa huikeita summia... Lääkäri kuitenkin antoi mulle mukaan paperilla lausunnon, et parin viikon päästä tulis kontrolloida...
 
Mumma82
Pitkästä aikaa täällä lueskelemassa teidän kuulumisia, ja täällähän on pyyhkäissyt kunnon PLUSSA-AALTO!! VAU!!

ONNEA! ONNEA! ONNEA! kaikille plussanneille!!!! Mahtavia uutisia!! :)

Ja tsemppiä muille! Toivotaan että liitytte pian plussanneiden joukkoon!

Täällä rupeaa vatsa pikkuhiljaa puskea esiin, ja vaatteet "kutistua".. ;)
3.4. mennään rakenneultraan, ja silloin koetetaan saada sukupuoli selville.

Ihanaa keväänodotusta teille kaikille! :)

Mumma ja masuasukki 17+1
 
heho
LELE!!!!!!!! Voi kun voisin rutistaa sinua oikein kunnon halauksella! Mahtavia uutisia!!! ONNEA!!!!
Nainhan se sanonta menee: Life happens while you are making other plans.
VIRTUAALI SUUKKO * MUIKS* JA HALAUS!
Paivitan oman tilanteeni toisena paiva koska en halua 'pilata' tata onnellista hetkea : )
 
Pampula
La 10.3.


lele86--------------34/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------16/27-------------------19-------------Esikoinen
Emmastiina-------42/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------12/26-28--------------26--------------Esikoinen
mammaliina-------48/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------25/26-29-----------------6------------Pikkukakkonen
Liplap--------------24/23-28---------------14-------------Esikoinen
Cheycel------------6/28-30----------------2-------------Pikkukakkonen
Kesämamma Jkl............................................... ..........................

Mulla oli sitkeästi tuossa yksi päivä liian vähän. Totuuden hetki siis lähestyy täällä taas. Tänä iltana viimeinen Lugesteron tästä kierrosta ja viimeksihän mulla alkoi menkat heti seuraavana päivänä ja huomenna onkin dpo 14.

Tällä kertaa en todellakaan jaksa uskoa etteivät ne jäisi tulematta. Kummallisia tuhruja on tullut pitkin viikkoa ja nyt jo pari päivää ollut ihan menkkakipujakin. Muita tuntemuksia ei ole.

Onnea plussanneille!

Mulla on ollut mieli aika maassa pari päivää ehkä tuon vanhenemisenkin takia.
 
titi-uu
lele: Olen niiiiiin iloinen sinun puolesta, vaikka varmasti hämmentää koko tilanne.. kuten muutkin ovat sanoneet, toisinaan elämä yllättää, kun sitä vähiten odottaa! Onnea toivon paljon jatkoon, käyhän kertomassa kuulumisia! Ihania kevätpäiviä sinne ja toki samalla kaikille muillekin!
 
heho
Niin- nyt sitten omaa napaa. Laakarilla on kayty ja periaatteessa on vain kaksi vaihtoehtoa IUI, tai IVF.
Laakari ultrasi minut ja naki etta ovis on paivan/parin sisaan mutta.....tietenkin sielta puolelta missa on putki tukossa. Mennaan takaisin tallaviikolla ottamaan selvaa viela parista asiasta mutta ei hyvalta nayta. Jos esim ovuloin enemman vasemmalta puolelta, on IVF periaatteessa ainoa mahdollisuus biologiseen lapseen.
Paljon on miettimista. Sanoin jo miehelle etta eikohan unohdeta koko homma ja lahdetaan adoptiojonoon mutta han ei ole viela valmis antamaan periksi. Mutta toisaalta, en teida kasittaako han oikeasti tata ongelmaa... tuntuu valilla etta han haluaa vaan tyontaa paansa hiekkaan ja uskoa etta jotakin tapahtuu... aika loppuu kesken koska mulla on amh niin alhanen.
Etta semmoista taalla. Ei ole kovin hyva olo tallahetkella. Masentaa.
 
Utelias?
Niin- nyt sitten omaa napaa. Laakarilla on kayty ja periaatteessa on vain kaksi vaihtoehtoa IUI, tai IVF.
Laakari ultrasi minut ja naki etta ovis on paivan/parin sisaan mutta.....tietenkin sielta puolelta missa on putki tukossa. Mennaan takaisin tallaviikolla ottamaan selvaa viela parista asiasta mutta ei hyvalta nayta. Jos esim ovuloin enemman vasemmalta puolelta, on IVF periaatteessa ainoa mahdollisuus biologiseen lapseen.
Paljon on miettimista. Sanoin jo miehelle etta eikohan unohdeta koko homma ja lahdetaan adoptiojonoon mutta han ei ole viela valmis antamaan periksi. Mutta toisaalta, en teida kasittaako han oikeasti tata ongelmaa... tuntuu valilla etta han haluaa vaan tyontaa paansa hiekkaan ja uskoa etta jotakin tapahtuu... aika loppuu kesken koska mulla on amh niin alhanen.
Etta semmoista taalla. Ei ole kovin hyva olo tallahetkella. Masentaa.

Mikä ivf:ssä on niin vastenmielistä? Aika paljon nopeammin etenevä prosessi kuin adoptio ja jos vika on lähinnä tukossa olevassa tuubassa ovat onnistumisen edellytykset hyvät.
 
Viimeksi muokattu:
anskuuk
Olen 26v ja minulla on ollut vauvakuume jo pitemmän aikaa =)
hankin viikko sitten verkkokaupasta clerbluen ovulatiotestit tein perjantaina 9.3 aamulla ja testeri näytti iloista hymynaamaa ... no emme kerenneet miehen kanssa viikonloppuna touhuilemaan paitsi silloin perjantai iltana.
Kysymykseni olisi tämmöinen, mitä veikkaatte onko minulla mahdollista että silti olisi tärpännyt ;) ?
Olemme touhuilleet 4.3 &7.3 ja 9.3
 
heho
Heips vaan kaikille,
laakari soitti ja selvittikin tata hommaa vahan enemman. Hormooneilla pystytaan saatelemaan ovis oikealta puolelta (miten? ent tieda, kysyn lisaa torstaina) eika vasen tukos ole siis ongelma. Jatkamme siis ehka nain: pari kuukautta hormoonien avulla ilman IUI'ta ja sitten IUI'hin.
Laakari muuten sanoi myos taman, mika kuulostaa vahan oudolta, etta han saisi onnistumisprosessin per kk melkein lahelle 50% IVF'lla mika kuulostaa kylla minusta aika korkealta. Olen kuitenkin kuullut etta todella harvoin IVF onnistaa yhdella kertaa....
Noh- eikohan tama etene. Kerron sitten lisatietoja. Tsemppia tanne!!
 
Liplap
Ti 13.3.


lele86--------------37/26-33---------------31-----------Esikoinen (tauolla)
Tupu_--------------19/27-------------------19-------------Esikoinen
Emmastiina-------45/28-------------------4---------------Esikoinen
heho---------------15/26-28--------------26--------------Esikoinen
mammaliina-------51/28--------------------1------------Pikkukakkonen
Pampula ----------28/26-29-----------------6------------Pikkukakkonen
Liplap--------------27/23-28---------------14-------------Esikoinen
Cheycel------------9/28-30----------------2-------------Pikkukakkonen
Kesämamma Jkl............................................... ..........................

Heippa kaikille. Kiva kuulla Heho, että sait vähän positiivisiakin uutisia! Anskuuk, kyllä puuhastelun oviksen hymynaamapäivänä pitäisi ihan hyvin riittää eli ei kannata ainakaan sitä stressata :) Onnittelut myös Lelelle! Niin se elämä yllättää. Toivottavasti uusi elämäntilanne antaa myös iloita raskaudesta? Pampulalle tsemppiä jos ennakko-oireet pitivät paikkansa ja halit ikäkriiseilystä joka tapauksessa!

Omaa napaa: Tänään dpo 14 eli lugesteronien käyttö loppui ja odotettavasti ne alkavat tänään tai huomenna. Tällä kertaa en ole ehtinyt niin kauheasti asiaa stressata, mutta silti maailma varmaan hetkellisesti romahtaa kun vuoto alkaa :(.

Stressaamattomuuden syy on valitettavasti vähän ikävä eli on tullut seurattua läheisen synnytyksen jälkeistä psykoosia. Muistakaahan siis kaikki plussatessanne ettette luo itsellenne kohtuuttomia vaatimuksia imetykseen tms. vauva-aikaan liittyvään ja rauhoittakaa synnytyksen jälkeinen aika. Synnytyksen jälkeinen psykoosi on onneksi tosi harvinainen (1-2 /1000 Suomessa), mutta vakava sairaalahoitoa vaativa tila. Onneksi toipumisennuste on erinomainen, mutta pelottaa jo etukäteen miten heidän parisuhteensa kestää kun akuuttivaiheesta päästään ohi ja miten lapsen ja äidin suhde palautuu.
 

Yhteistyössä