Olen tullut nyt siihen pisteeseen, etten enää jaksaisi elää miehen kanssa, joka ei osaa eikä halua rentoutua muutoin kuin alkoholin avulla. Olen sanonut tästä hänelle, hän ei vain ymmärrä..Hänen mielestä alkoholi ei ole ongelma, koska pystyy hoitamaan kaikki velvollisuutensa. Asiasta tulee aina riitaa. Joskus on kyllä myöntänytkin, että käyttää liikaa ja pitäisi vähentää, ja voikin olla sitten jopa viikon ilman tai jos ei kokonaan niin parilla kaljalla pärjää.
Meillä on kaksi lasta, nykyään juo vain max kaksi kaljaa lasten hereillä ollessa. Mutta kun ovat nukkumassa alkoholia menee reippaasti. Yleensä tyytyy pariin kaljaan + viskipaukkuun, siis joka ilta..Monesti on iltoja, jolloin jää valvomaan ja huomaan aamulla viina/viskipullon vajaantuneen aika reippaasti. Valvoo siis yksin,kattelee tv:tä tai on tietokoneella ja juo siinä samalla ja valvoo myöhään. Vastaavasti sitten joinakin iltoina menee jo 9-puol 10 nukkumaan.
Olen väsynyt tähän ja pelkään, ettei tämä koskaan muutu!
Olen alkanut miettimään jo eroa, koska en usko, että hänen suhteensa alkoholiin voi muuttua. Olisimpa tajunnut jo aiemmin. Vuosi sitten ostimme talon, joten velkaa on paljon. En tiedä mistä saisin apua. Olemme aiemmin käyneet pariterapiassa, ja keskustelimme siellä asiasta..mies sai vain terapeutit omalle puolelleen..on nyt niin paljon stressiä, työ on raskasta, ei ole omaa aikaa jne.. Tästä päätellen, koko yhteiselämämme ajan kaikki on ollut kamalan rankkaa ja stressaavaa..Jos rahahuolemme yms. joskus helpottaa, tuleeko tuo mihinkään muuttumaan, jos on aina alkoholia noin käyttänyt..
Oli pakko purkaa ajatuksiani tänne, olen niin väsynyt ja pettynyt.