kosinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossun alla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossun alla

Vieras
Olemme kihlattuni kanssa menossa naimissiin ja minun pitäisi kosia häntä. Nyt naiset tarvitsen mielipidettä.
Ajattelin kosia häntä hänen ollessa töissä ja tietty kukkasin. Ensin ajattelin lähettää datafloran kautta kukkia missä kortissa olisi kosinta, mutta mietittyäni asiaa päätin mennä itse paikalle, eli joudun näkemään hiukan vaivaa sisäänpääsyn kanssa jotta pääsen sinne naiseni huomaamatta. Eli tilaisuus olisi hänen työkavereiden keskuudessa ja työpaikalla.(hoitokoti) Tietenkin paljon kukkasia, itse kosinta ja vähän huumoria. Samalla todistan etten niin ujo ole mitä hän väittää minun olevan. Eli onko se huono paikka kosia? Olen lukenut pitkin nettiä erilaisia kosintoja ja huomannut että useat naiset haluaa jotain kauniit ja rohkeet tyyliä. Vähä niinku pimeessä peiton alla meininkiä.

Minusta julkinen kosinta olisi korni ja nolo, ei kannata. Toki, en tiedä mistä naisesi pitää, mutta itse kuolisin häpeästä. Mieluummin kahden kesken tapahtuva kosinta. Elokuvissa tuollainen voi toimia, mutta oikeassa elämässä...

Häh? Olette KIHLOISSA ja menossa naimisiin ja sinun pitäisi vielä kosia!? En ymmärrä..

Kosinnassa pyydetään kumppania puolisoksi ja kun kumppani vastaa kosintaan myöntävästi, silloin ollaan kihloissa siihen asti kunnes mennään naimisiin. Eli jos olette jo kihloissa eli antaneet avioliittolupauksen toisillenne, miksi ihmeessä sinun pitäisi pyytää kihlattuasi uudelleen naimisiin?

Eikös kosinta ole suoritettu jo jos olette jo kihloissa..?

Jos haluat ehdottomasti vielä uuden kosinnan, niin julkinen kosinta riippuu ihan siitä millainen naisesi on. Toisille kammotus, toisista taas todella romanttista.

Niin kyllähän kosinta on todellakin suoritettu silloin kun menitte kihloihin.
Mutta jokainenhan tekee niinkuin parhaaksi näkee, ja jos haluat(te) nyt ihan päättää siitä naimisiinmenopäivästä niin mikset voisi tavallaan "kosia" uudelleen.
Ja minun mielestäni olisi tosi hauska ja kiva ylläri jos se tapahtuisi suunnittelemallasi tavalla :)))

Ihme teatteria. Jos jotain hienoa haluaa, eikö voisi vaikka mieluummin viedä tulevan vaimon hienolle illalliselle ja antaa siellä jonkun "kiitos kun tulet vaimokseni" lahjan. Se olisi vielä tyylikästä, tuollainen "järjestetään kosintanäytös vaikka olemme jo kihloissa ja hääpäiväkin taitaa olla sovittuna" on vain... kornia. Ja lapsellista. Ihan kuin eläisitte jotain tosi-tv:tä ja katsojille pitää järjestää näyttävä kosinta vaikka oikeasti asia on jo sovittu.

En oikein ymmärrä tuota kun sanot että olemme kihlattuni kanssa menossa naimisiin ja nyt pitaisi kosia. Jos olette jo naimisiin menossa niin eikos kosinta tassa vaiheessa ole vahan kummallista? Joku on jo jotakuta kosinut jos avioliitton menosta on päätetty. Siis mitä meinaat vaimokkeelle sanoa? "Rakas, tiedän että olemme jo sopineet avioon astumisesta. Mutta tiedän myös miten paljon rakastat hömppä-Teeveetä ja saippuasarjoja, joten olen järjestänyt sinulle tämän ihqun julkisen uusintakosinnan, jotta kaikki työkaverisi pääsevät ihailemaan onneasi ja olemaan kateellisia".

Olemme kihlattuni kanssa menossa naimissiin ja minun pitäisi kosia häntä. Nyt naiset tarvitsen mielipidettä.
Ajattelin kosia häntä hänen ollessa töissä ja tietty kukkasin. Ensin ajattelin lähettää datafloran kautta kukkia missä kortissa olisi kosinta, mutta mietittyäni asiaa päätin mennä itse paikalle, eli joudun näkemään hiukan vaivaa sisäänpääsyn kanssa jotta pääsen sinne naiseni huomaamatta. Eli tilaisuus olisi hänen työkavereiden kesukuudessa ja työpaikalla.(hoitokoti) Tietenkin paljon kukkasia, itse kosinta ja vähän huumoria. Samalla todistan etten niin ujo ole mitä hän väittää minun olevan. Eli onko se huono paikka kosia? Olen lukenut pitkin nettiä erilaisia kosintoja ja huomannut että useat naiset haluaa jotain kauniit ja rohkeet tyyliä. Vähä niinku pimeessä peiton alla meininkiä.

Nyt loppu tollanen pelleily. Kosinnan ei tarvi olla erikoinen. Tee se tyylikkäästi: järjestä romanttinen illallinen, shamppanjaa aluksi ja leivoksia (huom en tarkoita pikkuleipiä). Sitten pääruoka jotain tasokasta, mitä ette yleensä arkena syö + punaviini, ja jälkiruuaksi Gingano hot shot (Gingano-likööri kuumana ja päällä kermavaahto snapsilaseista) ja afrodisinen Tiramisu-torttu tai rommirusinajäätelöä. Tämän illallisen voisit tietysti tarjota pukeutuneena seksikkään miehekkäästi tai tietysti puku käy aina. Älä unohda partavettä, mutta älä valitse pistävää tuoksua. Tunnelman luojana älä unohda romanttista musiikkia, esim Radio Aalto käy mainiosti.

Viimeksi muokattu:
Ei mitään kliseisiä shampanjaa ja muuta sontaa. Vie jonnekin kauniiseen paikkaan, vaikka syyskävelylle ja sitten kosit. Julkinen kosinta on amerikkalaista hömppää ja tosi noloa.

Olemme kihlattuni kanssa menossa naimissiin ja minun pitäisi kosia häntä.

Haluaisin myös vastauksen muutamaa muutakin askarruttavaan kysymykseen eli siihen, että MIKSI kosit, kun kerran olette jo kihloissa ja menossa naimisiin? Kosintahan on tapahtunut jo siinä vaiheessa, kun olette päättäneet naimisiin mennä. Eli mitä oikein aiot nyt tehdä?

Jos tarkoitat, että teidän pitäisi nyt päättää se hääpäivä - ellette ole vielä päättäneet - niin siitä(kään) ei kannata mielestäni mitään "sirkusta" järjestää, ellette ole vielä ehtineet pähkäillä päivää, tuskin sitä lennossa pystytte päättämään. Varmasti sopiva päivä vaatii hieman pohtimista.

Vai onko tuleva vaimosi vaatinut sinulta vielä jotakin spektaakkelia asian tiimoilta, kun kerran nimimerkkisi on "tossun alla" ja toteat vielä, että sinun _pitäisi_ nyt kosia häntä?

Minua kosittiin aikanaan niin, että mies toi minulle lahjapaketin ja kun avasin sen, siellä oli mielestäni maailman kaunein sormus ja mies pani sen vasempaan nimettömääni. Sormus oli täysin sopiva, sillä mies oli sovitellut muita sormuksiani omaan nimettömäänsä ja pikkusormeensa ja osasi näin ostaa oikean kokoisin. Olimme kahdestaan kotona, kun tämä tapahtui ja hyvä niin. Hyvä siis siitä huolimatta, että emme ole kumpikaan ujoja :-)

Viimeksi muokattu:
Ei mitään kliseisiä shampanjaa ja muuta sontaa. Vie jonnekin kauniiseen paikkaan, vaikka syyskävelylle ja sitten kosit. Julkinen kosinta on amerikkalaista hömppää ja tosi noloa.

Se ei ole kliseistä vaan tyylikästä ja romanttista, jos sinä tiedät, mitä ne tarkoittaa. Toi sinun syyskävely kun voi kusta jo pelkkiin säihin ja on epämiellyttävää tarpoo kylmässä säässä, jos kihlattu on esim. astmaatikko tai polvivaivainen, ja on muutenkin lattee idea. Lisäksi, jos kihlapari asuu kaupungissa, niin sen kauniin paikan löytäminen luo haasteita, varsinkin kun kihlaparilla voi olla erilainen käsitys kauniista paikasta yleensäkin.

Viimeksi muokattu:
Häh? Olette KIHLOISSA ja menossa naimisiin ja sinun pitäisi vielä kosia!? En ymmärrä..

Kosinnassa pyydetään kumppania puolisoksi ja kun kumppani vastaa kosintaan myöntävästi, silloin ollaan kihloissa siihen asti kunnes mennään naimisiin. Eli jos olette jo kihloissa eli antaneet avioliittolupauksen toisillenne, miksi ihmeessä sinun pitäisi pyytää kihlattuasi uudelleen naimisiin?

Et varmaan huomaa, että eksyt heti alkuunsa aiheesta. Tarkoitus oli antaa ideoita sulhaselle eikä ruveta vittuilemaan kihlauksen oikeutuksesta. SE EI KUULU SINULLE PÄTKÄN VERTAA, MIKSI KOSINTA TEHDÄÄN NYT EIKÄ JO KIHLAUKSEN YHTEYDESSÄ. PYSY AIHEESSA.

Viimeksi muokattu:
Et varmaan huomaa, että eksyt heti alkuunsa aiheesta. Tarkoitus oli antaa ideoita sulhaselle eikä ruveta vittuilemaan kihlauksen oikeutuksesta. SE EI KUULU SINULLE PÄTKÄN VERTAA, MIKSI KOSINTA TEHDÄÄN NYT EIKÄ JO KIHLAUKSEN YHTEYDESSÄ. PYSY AIHEESSA.

Kosintaa ihmettelevät pysymme kyllä asiassa, sillä olisi syytä tietää, että mitä alkuperäinen oikein haluaa, sillä kuulosta vahvasti siltä, että alkuperäinen haluaa vinkkejä jostakin aivan muusta kuin kosinnasta, sillä pariskuntahan on jo kihloissa ja menossa naimisiin. Eihän pariskunta voi olla kihloissa, elleivät he ole jo päättäneet kihloihin mennä! Eli että ap:lle voisi antaa neuvoja, pitäisi ensiksi puhua samaa kieltä hänen kanssaan, siksi tarkentavat kysymykset ovat tässä enemmän kuin paikallaan.

Jos ap kertoisi, että hän haluaisi kihlata tyttöystävänsä ja pyytäisi neuvoja kosintaan, olisi asia varmasti selvä kuin pläkki kaikille, mutta jos kihloissa oleva ihminen kysyy neuvoja siitä, miten kihlautua, herättää se ihmetystä.

Viimeksi muokattu: