miksi tunnen vielä syyllisyyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eronnut nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eronnut nainen

Vieras
Mieheni jätti minut "julmalla" tavalla aivan yhtäkkiä lähti eräänä viikonloppuna ja sanoi että se on nyt loppu,tästä on noin kuukausi. Eilen olin ravintolassa ja siinä sitten vahvassa humalatilassa suutelin erään miehen kanssa mutta sen pidemmälle asia ei mennyt,en halunnut. Nyt tunnen syyllisyyttä niinkuin olisin pettänyt miestäni...morkkis on päällä. Miksi tunnen syyllisyyttä koska enhän enää seurustele? meillä oli erittäin pitkä suhde takana. Tunnen siis morkkista tästä "kännisekoilusta" onko muilla ollut samanlaisia tunteita?

Koska olet edelleenkin henkisesti kiinni exässäsi ja alitajunnassasi tunnet edellen tarvetta olla hänelle uskollinen. En vain ymmärrä, että miksi.

Mikä siinä jättämisessä oli mielestäsi erityisen julmaa? Minusta julmaa olisi ehkä tulla yllätetyksi yhteisestä sängystä naisen siskon tai parhaan ystävättären kanssa ja antaa sen jälkeen kenkää.

Niinpä....ja tiedän että kyllä hänkin on mennyt tai menee sänkypuuhiin naisten kanssa eikä minun kuuluisi olla yhtään mustasukkainen. En tiedä miten saan katkaistua oman mieleni että en tuntisi syyllisyyttä? Eihän minun tarvitsisi tuntea enää...olen kai sitten hänessä vain vieläkin kiinni koska hän jätti minut ja aivan yhtäkkiä.

Kummallista! Jätetyt ja petetyt naiset tuntevat syyllisyyttä uusien kumppaneiden kanssa. Mutta jättäneet ja pettäneet naiset eivät ole tunteneet syyllisyyttä edes entisen parisuhteen aikana. "Se tuntui vain niin oikealta..." kuulemma...

Niinpä....ja tiedän että kyllä hänkin on mennyt tai menee sänkypuuhiin naisten kanssa eikä minun kuuluisi olla yhtään mustasukkainen. En tiedä miten saan katkaistua oman mieleni että en tuntisi syyllisyyttä? Eihän minun tarvitsisi tuntea enää...olen kai sitten hänessä vain vieläkin kiinni koska hän jätti minut ja aivan yhtäkkiä.

kyllä sinä syyllisyydestä pääset eroon aikaa myöten, mutta ei omaa mieltä voi noin vain katkaista,keskustelut ystävien kans ja mahdollisesti ammatti auttajan luona käynti voi auttaa.

Viimeksi muokattu:
Aika auttaa. Pohdi eroa, (ex-)miestäsi, parisuhdetta ylipäätään yms. Kun mietit ja kelaat näitä juttuja, niin jossakin vaiheessa et jaksa enää miettiä niitä. On tosi tärkeää, että suhteen päättyessä antaa kipeidenkin tunteiden tulla. On ihan tavallista, että kokee surua, pettymystä, vihaa, mustasukkaisuutta, raivoa, kateutta, katkeruutta, ikävää jne. Minusta ihminen on valmis uuteen suhteeseen vasta sitten, kun hän on itsekseen kuukausien aikana käynyt läpi nuo eri vaiheet. Silloin on valmis päästämään päättyneestä suhteesta myös henkisesti irti.

AP: On mahdollista, että sinä olit henkisesti vielä kiinni exässä. Jos hän palaisi, niin olisitko valmis ottamaan hänet takaisin? On myös mahdollista, että kännissä törttöily sai sinut tekemään asioita (suutelu), johon et ollut vielä valmis, vaikka ehkä seksimielessä tekisikin mieli toisen kosketusta jne.

Sinun pitää itsesi päättää, että miten suhtaudut yhden yön juttuihin ja missä sinun rajasi menevät. Jos sallit nyt selvinpäin sen, että suutelet vierasta miestä, niin ole armollinen itsellesi ja vaan annat elämän jatkua eteenpäin sen suuremmin murehtimatta.

En osaa sanoa ottaisinko mieheni takaisin. Taisin "leikkiä" viime viikonlopun kännisekoilulla jotain 20.-vuotiasta teiniä,eli varmaan olin jossain huumassa mitä on ollut yli 20-vuotta takaperin ja elin sitä..en tiedä. Sitä vaan kun on seurustellut tosi kauan ja sitten lähteekin ilman miestä "sekoilemaan" baariin niin on se aika muutos elämään. Milloinkohan tulen tajuamaan sen että minun ei tarvitsisi enää ajatella mitä ex-sanoisi jos tietäisi minun tehneen jotain "sopimatonta". Taitaa aikansa viedä kaikki ennenkuin tottuu totaaliseen elämänmuutokseen.

Uusimmat

Yhteistyössä