Liian nopeasti sanottua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja L.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

L.

Vieras
Olen seurustellut runsaan vuoden miesystäväni kanssa, yhteen muutettiin runsas 6kk sitten. Emme ole kovinkaan paljon vielä puhunu tulevaisuuden asioista ja siitä mitä me yhteiseltä tulevaisuudelta odotamme. Olen 24 ja hän on 29, ei lapsia.

Ongelma: Sanoin tässä pari päivää sitten hänelle että jonain päivänä haluaisin mennä hänen kanssaan naimisiin.. Ja mitä mieheni sanoi ": Sen aika näyttää.. "

Seuraavana aamuna oli lappu odottamassa pöydällä, siihen oli piirretty sydän..

Siis mitä mitä? Oon tässä ajatellut että jos mies ei halukkaan myöhemmin mennä naimisiin.. Ihmettelen niin paljon (!) sitä ettei hän sanonut minulle myös että haluaa mennä naimisiin.. Mitä mä olen oikein tehnyt? Ei varmasti ois kannattanu puhua noista asioista vielä.. :(

Joo, mun mies ois kyllä juossut karkuun jos noin aikaisesa vaiheessa olisin alkanut puhumaan naimisiin menosta. Me seurusteltiin 6 vuotta, joista kolme asuttiin yhdessä ennen kuin asia otettiin edes puheeksi. Ja ikää oli suht saman verran kuin teilläkin.

Naimisiin noin nopeesti pääsee/joutuu vain jos sattuu vahinkoraskaus.

Voi että ei jaksaisi näitä pentujen parisuhdeongelmia. Varsinkaan kun ongelmaa ei taida edes olla. Puoli vuotta ja vuosi ovat oikeasti niin lyhyitä aikoja, että ei hirveästi kannattaisi stressata, jos ei heti ensimmäisen avioliittokeskustelun aikana mies ei vedä taskustaan timanttisormusta, joka olisi odotellut piironginlaatikossa ensitreffeistä lähtien.

Todellakin varmasti kohdallanne aika näyttää menettekö naimisiin jonain päivänä. Mies oli selvästi mielissään, kun sanoit hänelle haluavasi avioliittoa hänen kanssaan, koska piirsi sulle sydämen lappuseen. Taitaa olla miehessä pientä romantikon vikaa ;)

Älä huoli. Moni mies olisi kuule juossut karkuun jos noin aikaisessa vaiheessa olisi kirkonkelloja väläytellyt. Sun mies antaa sulle sydämen aamulla. Ei hätää. Ehkä hän kosii jossain vaiheessa. Älä nyt vedä siellä mitään hätäkilareita tai pilaat vain kaiken.

Tapasin viime lauantaina avominiäni ruokaostoksilla kaupassa.
Ihmettelin vähän että missäs poikani Joona on kun ei näy täällä?

Tyttö kertoi muina naisina aamulla kysyneensä pojaltani että mennäänkö tänään kihloihin vai siivoatko?

Joona oli kuulemma siivoamassa....;)

Olen seurustellut runsaan vuoden miesystäväni kanssa, yhteen muutettiin runsas 6kk sitten. Emme ole kovinkaan paljon vielä puhunu tulevaisuuden asioista ja siitä mitä me yhteiseltä tulevaisuudelta odotamme. Olen 24 ja hän on 29, ei lapsia.

Ongelma: Sanoin tässä pari päivää sitten hänelle että jonain päivänä haluaisin mennä hänen kanssaan naimisiin.. Ja mitä mieheni sanoi ": Sen aika näyttää.. "

Siis mitä mitä? Oon tässä ajatellut että jos mies ei halukkaan myöhemmin mennä naimisiin.. Ihmettelen niin paljon (!) sitä ettei hän sanonut minulle myös että haluaa mennä naimisiin.. Mitä mä olen oikein tehnyt? Ei varmasti ois kannattanu puhua noista asioista vielä.. :(

Siis mitä? Mä olisin onneni kukkuloilla ja toivoa täynnä, jos rakastamani mies jättäisi tuollaisen viestin. Edellisenä iltana teillä on ollut keskustelun alku isosta asiasta. Se asia on niin iso, että mies on yön yli pähkinyt. Lähipäivinä keskustelunne jatkuu.

En olisi edes mennyt saman katon alle miehen kanssa, ellei olisi keskusteltu tulevaisuudesta: halutaanko naimisiin, halutaanko lapsia, mitä halutaan työuralla jne.

Te kaksi olette juuri sopivassa iässä sitoutumaan ja hankkimaan lapsia, jos niin haluatte.

Uskon, että keskustelunne tiivistyy. Mitä parisuhde teille merkitsee? Mitä perhe teille tarkoittaa?

Miksi odottaisit kymmentä vuotta, kun tilaisuus on lähellä. Kymmenen vuoden kuluttua lapsettomana on paljon kurjempi lähteä etsimään uutta kumppania, jos se kumppani on tässä ja nyt. Silloin 10-15 vuoden kuluttua biologisen kellon tikittäessä tekee paljon enemmän virheratkaisuja, kun pelkää ettei pystykään enää saamaan lapsia.

Viimeksi muokattu:

Siltä varalta että et ole provo...
Myös mielestäni avokkisi suhtautuminen asiaan oli positiivinen. Suhteenne on vielä tuore, aika tosiaankin näyttää tuleeko teistä aviopari vai ei. Mies ei lähtenyt karkuun, piirtelipä vielä sydämenkin sinulle viestiksi. Miehesi rakastaa sinua, tarvitsee vain ehkä vielä hieman aikaa päättääkseen onko tämä se kunnes kuolema teidät erottaa -juttu.

Sinulla ei ole ongelmaa, sinulla on hyvä suhde josta hyvinkin voi tulla hyvä avioliitto. Käytä lähikuukaudet siihen että itsekin tahollasi mietit, onko hän se oikea mies sinulle. Kysymällä asiaa et ole pilannut mitään, mutta älä painosta liikaa nyt. Mihin sinulla muka on kiire?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä