Naimisiin tai suhde poikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morsmaikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olet oikeassa. On omituista suorittamista vaatia häitä, lasta ja taloa/asuntoa. Miettikää nyt ihan oikeasti, että kuinka hehkeätä se oikeasti on. Ei se ole mieltä ylentävää herätä öisin lapsen huutoon, yrittää selviytyä velkataakasta ja yrittää olla vielä hehkeä vaimo miehelle. On eri asia, jos mies todella haluaa lapsia, mutta jos se ei sano asiaa selkeästi tai muutoin osoita kiintymystä lapsiin, unohtakaa sellaiset miehet tosi tarkoituksiin. Ja jos ei sellaista unelma miestä kohdallenne satu, niin sitten ei. Turha siinä on yrittää väkisin mitään. Ei sellaisesta ole koskaan tullut mitään. Joskus on pakko tyytyä kohtaloon.

Ne lukuisat esimerkkitapaukset kertovat jo puolestaan: lyhyt seurustelu, häät, talo, lapset ja muutaman vuoden jälkeen ero.

Se, etta AP on mielestaan suhteissa kokeneempi ja pitaa miestaan naivina, on miesta alentavaa.

Toisekseen, miehen pitaisi todellakin itse haluta naimisiin ja lapsia. Jos mies saadaan naimisiin ilman voimakasta omaa halua, se ei mitenkaan vahvista suhdetta, painvastoin. Se tuntuu pakkopaidalta ja lisaa miehen oman ajan ja tilan tarvetta. Tama tuskin on AP:n tarkoitus.

Sama juttu tuon lapsen kanssa. Jos mies ei itse lasta kovasti halua, ei han siita ota vastuutakaan. Minunkin ystavapiirissani on naita vaimonsa toiveesta isaksi tulleita. Riekkuvat omissa menoissaan ihan entiseen malliin ja vaimo on kotona yksin hoitamassa kotia ja lapsia. Ero lasta itse halunneisiin kavereihini on silmiinpistava. He todella viihtyvat kotona ja hoitavat lapsiaan.

AP:n kannattaa vakavasti miettia, haluaako han mahdollisesti yksinhuoltajaksi joko avioliitossa tai virallisesti eronneena.