Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen lopettanut pillereiden syömisen heinäkuussa -09. Sen jälkeen pari kk tuli normaalit kuukautiset. Ja molemmat samoihin aikoihin. Nyt minulla on jo kp 59. Raskaus testejä olen tehnyt noin viikon välein mutta negaa vaan näyttää.. Soitin myös neuvolaan kp 56 ja kysyin mitä teen niin sain vastauksen että hän ei usko että olisin raskaana. Ja ajattelin vaan että miksi ei olisi mahdollista?? Ei kyllä ollu mitään kauheita raskaus oireita mutta... rupee vaan kärsivällisyys loppumaan :( Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia??

pillereitten lopettamisen jälkeen yleensä tulee kiertohäiriöitä, toki voihan se olla että olet raskaana muttei se vaan vielä näy...Tosin toi Kp rupee olemaan jo aika huima, joten veikkaisin enneminkin kiertohäiriötä... :/ Ootko saanu haamuja tms. vai ihan puhdasta negaa?
Mullahan oli itelläni kp jonnin verran yli 50 ku plussasin mutta olin sitä ennen jo haamutellut pari viikkoa..

Heippa !
Tämä on ehkä liian aikaista mutta..
Jätin pillerit n.6vkoa sitten, yhtenä iltana oli nännit todella arat, pitkin päivää paha olo, vatsaa turvottaa, ja sattuu päivittäin, välillä enemmän ja välillä vähemmän häiritsevästi. Tänään tein Apteekin raskaustestin, ja näytti negaa.
Itsellä vaan on sellainen olo että olisi tärpännyt...
Ei malttaisi odottaa uuden testin tekemistä :>
Onko kokemuksia kyseisistä oireista? Vai vaikuttaako vain pillereiden lopettaminen asiaan?

pillereitten lopettamisen jälkeen yleensä tulee kiertohäiriöitä, toki voihan se olla että olet raskaana muttei se vaan vielä näy...Tosin toi Kp rupee olemaan jo aika huima, joten veikkaisin enneminkin kiertohäiriötä... :/ Ootko saanu haamuja tms. vai ihan puhdasta negaa?
Mullahan oli itelläni kp jonnin verran yli 50 ku plussasin mutta olin sitä ennen jo haamutellut pari viikkoa..

Joo kyllä mä nyt oon jo luopunu ajatuksesta että olisin raskaana kun kerran kaikki raskaustestit ovat olleet negoja :( mutta nyt vaan oottamaan jospa ne menkat siitä alkaisivat ilman mitään hormooni lääkkeitä niin pääsisi yrittämään uudelleen :) testasin kyllä pari viikkoa sitten ovistestillä vahvan plussan mutta sitä sitten ihmettelin että miten ovis ku ei menkkoja oo ollu sitä ennen tai siis menkathan tunnetusti tulee vasta sen jälkeen mutta kumminkin :D vaikea selittää :)

Viimeksi muokattu:
Mä oon siis jättänyt pillerit pois jo vuodenvaihteessa, sen jälkeen tosin kortsun kanssa hommailtu elokuuhun saakka.Menkat tuli juuri tuohon elokuuhun saakka ihan kellontarkkuudella, kierto 28 päivää, mut sitten seuraava olikin yllättäen 40 päivää.Monet testit ehdin jo tekemään mutta kyllähän ne sieltä sitten tuli.Nyt oli siis sama homma, menkkoja ei näy ei kuulu, nyt myöhässä 10 päivää.Testasin kun olivat myöhässä kolme päivää ja negaa näytti, mut tänään tein uusiks kun koko päivän ollut todella huono olo ja palelu on ihan järjetön ja haamuhan sieltä tuli...Mutta,uskoako vai ei?No ei kai auta muu kuin testailla parin päivän päästä uudelleen, ei vaan millään malttais odottaa...Näyttäisi vähän siltä, että ovulaatio on ollut myöhemmin kuin ajattelin ja siksi vasta nyt näyttää haamua.Mutta ei kai siihen testiin(predictor) mitään tulisi , jos oikeasti raskauhormonia ei olisi erittynyt?Ja haamu tuli siis ihan testiajan sisällä.Vauveli olisi kyllä erittäin toivottu=)

Olen lopettanut pillereiden syömisen heinäkuussa -09. Sen jälkeen pari kk tuli normaalit kuukautiset. Ja molemmat samoihin aikoihin. Nyt minulla on jo kp 59. Raskaus testejä olen tehnyt noin viikon välein mutta negaa vaan näyttää.. Soitin myös neuvolaan kp 56 ja kysyin mitä teen niin sain vastauksen että hän ei usko että olisin raskaana. Ja ajattelin vaan että miksi ei olisi mahdollista?? Ei kyllä ollu mitään kauheita raskaus oireita mutta... rupee vaan kärsivällisyys loppumaan :( Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia??

Saatta olla niin, ettet ole ovuloinut ollenkaan. Jos kierto vaan pitkittyy, eikä menkkoja kuulu ja testit näyttää koko ajan vaan negaa, niin todennäköisintä on ette ole ovuloinut kierrossa. Saattaa johtua stressistä, ali-ylipainosta, ruokavalion muutoksista yms yms yms. Itsellä useasti ollut kierto niiiiin pitkä ettei ole muuta mahista ku että ovista ei oo tullu.

Viimeksi muokattu:
oisiko kellään kokemuksia sellaisesta kun mulla on yliviikon ollut menkat myöhässä ja olen tehnyt muutaman raskaustestin mutta kun näyttää negatiivista tietäkö kukaan et onko testeissä eroa ja voiko olla raskaana jos menkat ei ala..? ja tietääkö kukaan sitä että milloin se testi on luotettavin kun toiset sanoo et voi tehdä samana päivänä kun alkaa ja toiset sanoo et viikko sen jälkeen kun ne on myöhäs?

oisiko kellään kokemuksia sellaisesta kun mulla on yliviikon ollut menkat myöhässä ja olen tehnyt muutaman raskaustestin mutta kun näyttää negatiivista tietäkö kukaan et onko testeissä eroa ja voiko olla raskaana jos menkat ei ala..? ja tietääkö kukaan sitä että milloin se testi on luotettavin kun toiset sanoo et voi tehdä samana päivänä kun ne pitäis alkaa ja toiset sanoo et viikko sen jälkeen kun ne on myöhäs?

Mulla menkat on pari viikkoa myöhässä . Pitkälti yli vuoden ovat olleet melko säännölliset, korkeintaan nelisen päivää heitellyt pari kertaa niin tarkkaa myöhässäolo aikaa en tiedä, mutta näin laskettuna vähintään tuon 15 päivää ovat nyt myöhässä. Mutta joka ainoa kuukausi tullut ja nyt yhtäkkiä näin pitkä väli niin pistää ihmettelemään :)
Oireita ei ole sen kummemmin muuta kun alavatsan nipistelyä silloin tällöin ja lämpö on koko ajan 37 - 37,4 ja väsyttää tavallista enemmän. Yksi yö heräsin keskellä yötä pahoinvoinnin kera, mutta siihen on pahoinvoinnitkin sitten jääneet. Jotkin hajut ällöttävät tavallista enemmän.
Oireetkinhan voivat olla vain sattumaa.

Kaksi testiä olen jo ehtinyt tehdä, molemmat negoja. Ensimmäisen tein noin viikko siitä kun kuukautisten olisi ollut suunnilleen määrä alkaa, tämä apteekin raskaustesti. Toisen tein eilen iltasella (Prisman Pregent-testi) ja sekin nega.
Ikinä en ole siis e-pillereitä käyttänyt ja tässä ollaan kohta n. 5kk vauvaa yritetty. Ehkä se kohta tärppää :) Esikoista siis yritetään.

Viikon päästä varmaankin uusi testi jos menkkoja ei kuulu, kun olisi mukava vuosipäivänä saada plussa. Vaikeaa tosin malttaa odottaa siihen asti :) Mutta täytyy yrittää pitää jalat maassa eikä toivoa liikoja kun kaksi negaa jo tehty.
Ehkä se plussa sieltä joskus tulee :) Toivon tietysti että tulisi mahdollisimman pian.

hei, onko kenelläkään kokemuksia terolutista? Sain terolutit tiputteluvuotoon jota esiintyi yleensä 4-7 päivää ennen kuin kuukautisia. Muuten kuukautiskiertoni on ollut todella säännölliset 30pv.

olen syönyt nyt yhden kuurin teroja (10pv 1tbl), viimeisen tabletin otin 10 päivää sitten, eikä kuukautisia näy. Normaaliin kiertooni verrattuna kuukautiset ovat nyt 3päivää myöhässä (kp33/30) mutta raskaustesti on negatiivinen.

Olo on ollut kaksi viimistä päivää aivan kamala, kauhea päänsärky jota olen potenut nukkumalla kaksi päivää putkeen. En uskalla ottaa vahvoja särkylääkkeitä, jos olenkin raskaana. Tavallisella panadonilla särky tunnu helpottavan. Muita oireita on jatkuva jano ja painontunne alavatsassa. Rinnat ovat hieman arat. Mutta kaikki muu paitsi päänsärky voi olla sellaisia oireita joita kroppani vaan kuvittelee vauvakuumeessaan.

oisiko kellään kokemuksia sellaisesta kun mulla on yliviikon ollut menkat myöhässä ja olen tehnyt muutaman raskaustestin mutta kun näyttää negatiivista tietäkö kukaan et onko testeissä eroa ja voiko olla raskaana jos menkat ei ala..? ja tietääkö kukaan sitä että milloin se testi on luotettavin kun toiset sanoo et voi tehdä samana päivänä kun ne pitäis alkaa ja toiset sanoo et viikko sen jälkeen kun ne on myöhäs?

Vastailisin tuohon et milloin tuo testi pitäisi tehdä.Itse ostin raskaustestin, jonka pitäisi näyttää raskaus jo neljä päivää ennen kuukautisten alkua ja testasin sillä samana päivänä kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Testiajan sisällä täysin negatiivinen tulos. Heitin testin roskiin, noin 4 tuntia myöhemmin päätin kuitenkin vielä jostain syystä vilkaista sitä ja siinä näkyi aivan todella hämärä puolikas viiva. Kysyin apteekista sitä ja siellä sanoivat ettei pidä mennä tarkkailemaan enää myöhemmin, mutta nyt kuitenkin raskausviikko 10 menossa.Eli normaali testeillä ei varmaan olisi näkynyt vielä päiviin....näin ainakin luulisin.

Viimeksi muokattu:
Mulla on ny menkat 10 viikkoa myöhäs mut raskaustesti näyttää neg.. 6/09 oli keskenmeno (tuulimuna) ja sen jälkeen vissiin 1 normi menkat.. Ennen edellistä raskautta lopetin e-pillerit 4/09. Olen ollut yhdynnässä, joten raskaus mahdollista, mut miks se ei si näy testeissä.. luulis et jos menkat jo 10 viikkoa myöhäs nii testi positiivinen. Paino normi, ehkä vähän stressannu koulua mut muuten ihan terve.. Onko muilla samanlaista ongelmaa? Täs jo rupee tuleen luulosairaaks et on joku sairaus... Pitäiskö ottaa yhteyttä lääkäriin jo?

Vastailen ylipäätään kaikkiin viesteihin tässä...

Itse lopetin pillerit 10 v käytön jälkeen viime heinäkuussa. Sen jälkeen kierto oli 3 kierron ajan normaali 27-30 päivää. Neljäs kierto oli 39 päivää ja nyt on meneillään kp 35 ja oviksen bongasin n. kp 22, mikä täsmäisi edelliseenkin kiertoon.

Eli aivan hyvin kierto voi muutamankin normaalin kuukauden jälkeen venyä pillereiden lopettamisen jälkeen. Tai kuukautiset jäävät kokonaan pois kunnes elimistö alkaa toimia normaalisti. Itse varaisin lääkärin, jos kierto venyy yli 40 päivän, koska se ei enää kuulosta kovin normaalilta. Pienellä hormonihoidolla toiminta voidaan taas saada kuntoon, eikä enää tarvitse jännäillä, mitä elimistössä tapahtuu.

mä kävin tk:ssa pissimässä viime viikolla ja kp:t tais sillon olla 35/31-31 (joskus 34) ja negaa näytti. Tänään siis kp muistaakseni 40 ja haalea + ilmeistyi testiajan puitteissa tikkuun (en tiedä tulkitaanko haamuksi, mutta mielestäni ihan selkeä haamu).

Vaikuttaako "katumuspillerit" siihen etten tule raskaaksi? otin niitä seurustelumme alkuaikoina (helmikuu 2009 aloitettiin yhteinen taipaleemme) 2 miltei peräkkäin (ehkä viikko väliä). ja ollaan avomiehen kanssa nyt jo 7kk yrittämällä yritetty mutta turhaan. nyt on sitten menkat 2vk myöhässä vaikka muuten tulevat hyvin ajoissa. oireita on ollut runsastunut valkovuoto, mahanturvotus (tuntuu että nykyiset housuni painavat mahaa kuin olisi ylen syönyt), hieman 2 iltana ollut lämpöä (37,2), pissa hätä jatkuvasti vaikka en joisi paljoa, mahan kipuilua ollut jo yli viikon kuin menkat tulossa mutta niitä ei vain näy, kylmä ja vilunväreitä, nännit hieman arat ja jalat puutuvat tosi helposti jos seisoo kauan tai istuu jalat ristissä. tein tänään apteekin first signal testin mutta täysin neg. pitäisikö ostaa lisää testejä vai odottaa vain menkkoja?
tympii tämä odottelu ja turhat yritykset, nyt vain toivotaan että testi oli suutari...

Mullakin on menkat jo pari viikkoa myöhässä.. Testejä on tullu tehtyä, haamuja kolme(testiajan sisällä tulleita) ja negoja varmaan viis.. Vuorotellen. Huomenna käyn neuvolassa testissä. Nii, ja kaikki oireet löytyy: etova olo, turvotus, pissittää koko ajan, rinnat vähä arat ja uusia finnejä..
Katellaan kuin käy..

En tiedä mitä tässä nyt tapahtuu: 26.10 oli kuukautiset, eli tänään on kp 30. Normaalikierto on noin 22-26 päivää. Oviksen aikoihin tuli sitten yritettyä. Mutta mutta... 16.11. oli vuotoa, joka sitten kestikin vain sen yhden ja ainoan päivän, voi että olin pettynyt. Viimeiset kuusi päivää on sitten tuhruttanut ruskehtavaa vuotoa. En tiedä mitä tässä nyt ajattelisi, oliko vain harvinaisen kevyet kuukautiset (ei ole kyllä tapahtunut ennen, ja olen jo 27), vai onko tämä keskenmenon alkusoittoa vai raskautta vai pelkkää toiveajattelua??? Aion käydä ostamassa testin kyllä mutta muiden kertomusten perusteella mietin pitäisikö vielä odottaa se viikko ennen kuin alkaan testaamaan, ettei tule toiveikkaana tehtyä testejä joka päivä. Toissa kesänä ennenkuulumattomasti kuukautiset hävisivät pois kuukaudeksi, mutta tulivat sitten seuraavassa kuussa takaisin, vaikka kovasti toivon plussaa pahoin pelkään että tässä käy taas samalla lailla. Mitään oireita en ole huomannut, mitä nyt väsymystä, mutta sehän voi johtua iltojen pimenenemistäkin.

Moi kaikille! Ihana tää ketju. Ja heti omaan napaan. Tänään edellisistä menkoista on kulunut 5 viikkoa. Ja ikinä ne ei oo olleet näin myöhässä, yleensä miun kierto on n. 23-29 päivää. Eilen iltapäivällä tein testin, negaa näytti. Elättelen vielä toiveita luomuihmeestä. 6,5 vuotta ollaan yritetty lasta ja kaikki hoidot käyty läpi, tuloksena yks haamu, josta ei tullu sen kummempaa. Viimeisin pakastetun alkion siirto oli viime keväänä. Olis se luomuvauva aika ihme, mut ei mahdoton.

Otin reilut pari viikkoa sitten sikapiikin, voiskohan se myöhästyttää menkkoja? Vai vaihdevuodetko ne jo kolkuttelee...

Tsemppiä kaikille!

Eli mulla olis pitäny viime viikolla alkaa jo seuraavat menkat.. Tänä aamuna taas himmeä "ehkäplussa" clearbluella.. Eli edelleenkää en tiedä ollaanko täs raskaana vai ei, ja jos ni kuika pitkällä..

Huh huh... Toisaalta tämä ketju on ihan lohdullinen - toisaalta taas ei niinkään...

Kuukautiset ovat viikon myöhässä. Olemme käyttäneet kondomia, mutta raskaus on silti mahdollinen, koska en ehtinyt aloittaa pillereitä ajoissa (jätin ne kokonaan väliin tältä kuulta) ja edeltävällä viikolla olimme harrastaneet suojaamatonta seksiä, siis ennen vuotoa ja sitä seuraavaa pillerinaloituspäivää. Otin kyllä jälkiehkäisyäkin, mutta eihän sitä tiedä...

Olen tehnyt yhden testin, joka oli negatiivinen. Mutta ilmeisesti ne eivät aina sitten kerro totuutta, kun täälläkin on monta kertaa käynyt lapsellisesti negatiivistenkin tulosten jälkeen.

Minä en halua lasta. Olen lähinnä kauhuissani. :( Haluaisin mahdollisimman nopeasti saada varmuuden, olenko raskaana vai en, jotta positiivisen tuloksen sattuessa pääsisin vielä aborttiin (eli raskauden tulisi olla alle 12vko kestänyt). Ja nyt on joulukin tulossa! Jos menkat eivät ala, pääsenkö lääkäriin ajoissa??

Ei hemmetti, en voi olla raskaana. En ala. :(

Yhteistyössä