tyttövauvan alapesu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore isä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore isä

Vieras
Pitääkö viikon ikäisen tyttövauvan häpyhuulten välit pestä alapesun yhteydessä tai pyyhkiä puhtaaksi, jos siellä on valkoista töhnää? Missä vaiheessa tarkempi alapesu tulee ajankohtaiseksi?

Sitä valkoista töhnää nimen omaan EI saa poistaa. Pesu tietenkin ja kevyesti myös häpyhuulien välistä. Joskus kun on ollut kakkaa sen valkoisen joukossa, olen varovasti poistanut vanutupolla. Näin toimin vieläkin, vauva kohta 6 kk.

Sama neuvo kuin yllä oleva on antanut, valkoinen töhnä on tyttövauvoilla luonnon oma keino suojata lialta alapäätä -kakat tietty on tärkeää putsata vaikka yllä olevin keinoin jotta ei tule virtsatietulehdusta (itse huljutan vettä niin kauan ja moneen kertaan, että kakat ovat poissa). Meillä 11kk tyttövauva, ja edelleen pesen alapään kuten tässä neuvottu, näillä keinoin on pärjätty oikein hyvin.

Kuten jo sanotiinkin, se töhnä on suojaamassa pieniä limakalvoja, eikä sitä saa pestä pois.

Itse olen pessyt siten, että ensin kädellä kevyesti pessyt pepun ja tarvittaessa ottanut kädelle mietoa saippuaa. Sitten vain reippaasti suihkulla huuhdellut alaosaston edestä ja takaa, ei jää kakkia ja puhdasta on tullut.

Jaaha no siihen ihmeeseen varmaan. Syntymästä asti on ainakin vauva pari kertaa viikossa pesty vauva, päälaesta varpaisiin. Myös ainakin kerran viikossa miedolla saipualla. Näin tehtiin myös sairalassa, nämä ohjeet sain myös kotiin.

Peppua on myös tarvittaessa pesty saippualla. Turha hinkata paskoja ylenmäärin pois, kun pesaisee saippualla ja huuhtelee, ei tarvitse hinkata. Toki on eri asia jos vauvalla on erittäin herkkä iho tai muuta.

Oman värkkisi voit olla pesemättä tai pestä ihan millä haluat.

Jaaha no siihen ihmeeseen varmaan. Syntymästä asti on ainakin vauva pari kertaa viikossa pesty vauva, päälaesta varpaisiin. Myös ainakin kerran viikossa miedolla saipualla. Näin tehtiin myös sairalassa, nämä ohjeet sain myös kotiin.

Peppua on myös tarvittaessa pesty saippualla. Turha hinkata paskoja ylenmäärin pois, kun pesaisee saippualla ja huuhtelee, ei tarvitse hinkata. Toki on eri asia jos vauvalla on erittäin herkkä iho tai muuta.

Oman värkkisi voit olla pesemättä tai pestä ihan millä haluat.
Saippua kuivattaa turhaan,sekä vauvan että aikuisen ihoa.Vesi riittää erinomaisesti.Eläimet eivät pese edes vedellä eivätkä juurikaan haise taikka kärsi iho-ongelmista.

Viimeksi muokattu: