Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Me ollaan tosiaankin Ovumialla ja meillä käytettiin munasoluja munasolupankista kun luovuttajalta ei tullut kuin pari munasolua. Sillä tavalla päästiin tuoresiirtoon ihan suunnitelman mukaan, soittivat siis heti kun luovuttajan tilanne selvisi ja jatkettiin tällä varasuunnitelmalla.
 
Pähkinä miljoonasti onnea!

Meilläkin ensimmäinen siirto ja plussa.

Angervo en testannut kun on se ultra ke... Hienot arvot sulla. Tekisi mieli itsekin mennä, mutta katotaan nyt sd ke.

Mulla suuria vaikeuksia ilmoittautua neuvolaan Helsingissä. Ensin en saanut ketään mistään kiinni ja kaikki ohjeet olivat todella kryptisiä. Nyt toissapäivänä sain jätettyä takaisinsoittopyynnön, johon ei kuitenkaan kahteen päivään vastattu... Mietin jo neuvola - alueen vaihtamista Espooseen tai Vantaalle.
 
Nämä plussa uutiset ovat kyllä mielettömiä, miten niin paljon onnistumisia, onnea kaikille plussanneille ja paljon tarrasukkia..:love::love:

Jotenkin nyt kun hoidot lähenee, hiipii kyllä se pelko koko ajan vaan lisää ja lisää...entä jos me emme onnistu tälläkään hoidolla ja ajatus myös siitä, että onnistuttaisiin tuntuu niin kaukaiselta ...ylipäänsä pelko kyllä varjostaa tätä todella paljon...pitäisi yrittää tsempata ja olla toiveikas, mutta jos tuo lahjoittajan peruuntuminen sai minut niin karvaasti pettymään, niin miten sitten jos ei saada kuin 1-2 rupua blastoa, niin en kyllä tiedä miten siitä pitäisi selviytyä..:unsure:
Suuresti toivoisin 4-5 huippu blastoa, toki sekään ei ole minkään tae, mutta saataisiin edes joskus hyviä alkioita..alkioita ollaan saatu mutta ne ruput ei ole montaa päivää kohdussa enää jatkaneet...:cautious:
Ja muita en kyllä halua, että siirretään, koska pelko siitä että sinne siirtyisi joku mikä ei edes jatka blastoksi niin en vain halua...meillä siis suurin osa kuollut 3-4päivän ikäisinä, joten kaikki muut kun blasto siirrot olisi ollut meille turhia omilla soluilla...milloin tästä edes pääsisi joskus "nauttimaan" eikä aina pelätä jotain :cautious:
 
Nämä plussa uutiset ovat kyllä mielettömiä, miten niin paljon onnistumisia, onnea kaikille plussanneille ja paljon tarrasukkia..

Jotenkin nyt kun hoidot lähenee, hiipii kyllä se pelko koko ajan vaan lisää ja lisää...entä jos me emme onnistu tälläkään hoidolla ja ajatus myös siitä, että onnistuttaisiin tuntuu niin kaukaiselta ...ylipäänsä pelko kyllä varjostaa tätä todella paljon...pitäisi yrittää tsempata ja olla toiveikas, mutta jos tuo lahjoittajan peruuntuminen sai minut niin karvaasti pettymään, niin miten sitten jos ei saada kuin 1-2 rupua blastoa, niin en kyllä tiedä miten siitä pitäisi selviytyä..
Suuresti toivoisin 4-5 huippu blastoa, toki sekään ei ole minkään tae, mutta saataisiin edes joskus hyviä alkioita..alkioita ollaan saatu mutta ne ruput ei ole montaa päivää kohdussa enää jatkaneet...
Ja muita en kyllä halua, että siirretään, koska pelko siitä että sinne siirtyisi joku mikä ei edes jatka blastoksi niin en vain halua...meillä siis suurin osa kuollut 3-4päivän ikäisinä, joten kaikki muut kun blasto siirrot olisi ollut meille turhia omilla soluilla...milloin tästä edes pääsisi joskus "nauttimaan" eikä aina pelätä jotain
Tunnistan suurimman osan sinun peloistasi... Voi kun voisin auttaa. Minulla pelot jatkuu edelleen ja jotenkin aivot eivät halua rekisteröidä alkanutta raskautta. Välillä aina havahdun ajatukseen "Koskas pitää testata". Omituista.

Nyt soittivat neuvolasta. Lauantaina! Ensimmäinen vapaa aika on vasta vkl 10+0 eli aika kiire tulee, mutta lupasivat etsiä vapaan ultra-ajan ennen joulua jos kaikki hyvin.

@Pähkinä38 jokos uskallat päivittää listaa?
 
  • Rakkaus
Reactions: lapsettomuuta10v
Nämä plussa uutiset ovat kyllä mielettömiä, miten niin paljon onnistumisia, onnea kaikille plussanneille ja paljon tarrasukkia..

Jotenkin nyt kun hoidot lähenee, hiipii kyllä se pelko koko ajan vaan lisää ja lisää...entä jos me emme onnistu tälläkään hoidolla ja ajatus myös siitä, että onnistuttaisiin tuntuu niin kaukaiselta ...ylipäänsä pelko kyllä varjostaa tätä todella paljon...pitäisi yrittää tsempata ja olla toiveikas, mutta jos tuo lahjoittajan peruuntuminen sai minut niin karvaasti pettymään, niin miten sitten jos ei saada kuin 1-2 rupua blastoa, niin en kyllä tiedä miten siitä pitäisi selviytyä..
Suuresti toivoisin 4-5 huippu blastoa, toki sekään ei ole minkään tae, mutta saataisiin edes joskus hyviä alkioita..alkioita ollaan saatu mutta ne ruput ei ole montaa päivää kohdussa enää jatkaneet...
Ja muita en kyllä halua, että siirretään, koska pelko siitä että sinne siirtyisi joku mikä ei edes jatka blastoksi niin en vain halua...meillä siis suurin osa kuollut 3-4päivän ikäisinä, joten kaikki muut kun blasto siirrot olisi ollut meille turhia omilla soluilla...milloin tästä edes pääsisi joskus "nauttimaan" eikä aina pelätä jotain
Ymmärrän hyvin nämä pelot. Itsekin lähdin tähän hommaan sillä ajatuksella että huonosti menee kuitenkin ja hyvä jos saadaan edes yks alkio. Meillä omasoluhoidoissa myös suurin osa pysähtyi päivän 3 jälkeen. Tiedän ettei siihen pelkoon ja jännitykseen auta oikein mikään mutta kyllähän suurin osa onnistuu lahjasoluilla. Pidän niin kovasti peukkuja että sinunkin tarinalle tulee se onnellinen loppu <3
 
  • Rakkaus
Reactions: lapsettomuuta10v
Ihania uutisia Pähkinä! Onnea! Pidän kovasti peukkuja, että kaikki menee loppuun asti hyvin.

Ymmärrän Lapsettomuutta tosi hyvin sun pelkojasi. Aika lailla samoissa peloissa pyörin välillä. Toivon niin, että me kaikki onnistutaan. Mä olen varmaan tosi kamala, mutta mulle on tullut sellanenkin ajatus päähän, että meillä ei voi mennä (tilastojen mukaan) hyvin, koska nyt on tullut niin paljon onnistumisia viime aikoina. Sitten tulee ihan kauhea olo, kun en kuitenkaan toivo epäonnea tässä asiassa kenellekään. Toivotaan, että me kaikki pian jo saamme syliin ne kovasti toivotut ja odotetut pienet. Tänään kiertelin vaatekauppoja ja koitin löytää itselleni ja tytölle hautajaisvaatteita. Miten mun katseet jo on selkeesti alkaneet viipyilemään niissä kaikkein pienimmissä vaatteissa. Olen ihan toivoton!
 
Ihanaa, @Pähkinä38 - paljon onnea!!! <3

@lapsettomuuta10v Joo, meille sanottiin joulukuussa kun jonoon päädyttiin että 6kk, sitten kesäkuussa että korona on pidentänyt jonoja kolmisen kuukautta, ja nyt kun soitin niin sanoivat että vuoden jonot on keskimäärin. Eli vähän turhalta tosiaan tuntuu vaihtakaan, koska sitten tosiaan joutuisi selittämään taas kaiken alusta, maksamaan ensikäynnin yms., ja tuskin nyt parissa päivässä tai viikossa lahjoittajaa löytyy mistään. Olen miettinyt sitäkin, että ollaanko jotenkin vaikeita tapauksia noin matchaamisen kannalta.

Ja ymmärrän hyvin nuo pelot. Olen ollut tässä jonottaessa tosi rauhallinen mutta nyt kun alkaa kasvaa todennäköisyys että luovuttaja ehkä voisi löytyä, kaikki vanhat pelotkin nousevat taas pintaan. Jotenkin en vaan voi uskoa, että voisi käydä hyvin, kun kaikki on tähän asti mennyt niin kertakaikkisen pieleen (vuosi sitten kokeiltiin siis omalla lahjoittajalla, eikä saatu yhtään alkiota, jotenkin vain odotan taas samaa lopputulosta), ja sitten pelkään sitäkin, että kaikki menisi hyvin. Voihan huoh. Lohduttavaa että muilla on samanlaisia pelkoja, vaikka eihän niitä tietenkään kenellekään toivo! Voi jospa me kaikki nyt vain onnistuttaisiin!
 
Ihania uutisia Pähkinä! Onnea! Pidän kovasti peukkuja, että kaikki menee loppuun asti hyvin.

Ymmärrän Lapsettomuutta tosi hyvin sun pelkojasi. Aika lailla samoissa peloissa pyörin välillä. Toivon niin, että me kaikki onnistutaan. Mä olen varmaan tosi kamala, mutta mulle on tullut sellanenkin ajatus päähän, että meillä ei voi mennä (tilastojen mukaan) hyvin, koska nyt on tullut niin paljon onnistumisia viime aikoina. Sitten tulee ihan kauhea olo, kun en kuitenkaan toivo epäonnea tässä asiassa kenellekään. Toivotaan, että me kaikki pian jo saamme syliin ne kovasti toivotut ja odotetut pienet. Tänään kiertelin vaatekauppoja ja koitin löytää itselleni ja tytölle hautajaisvaatteita. Miten mun katseet jo on selkeesti alkaneet viipyilemään niissä kaikkein pienimmissä vaatteissa. Olen ihan toivoton!
Ihan sama kamala ajatus kävi myös minun mielessä että tilastollisesti mahdotonta enää itse onnistua kun kaikki muut onnistuu..ihan kamala ajatus mutta kävi myös mielessä ..eihän kenenkään onnistuminen ole itseltä mitenkään pois...välillä hiukan ihmeellisiä nämä ajatukset :LOL:
 
@Katinka<3 ja @lapsettomuuta10v, ehkä niistä tilastoista voisi ajatella että kaikki meistä tällä palstalla saisi oman pikkuisen ja ne jotka ei saa olisi jossain muualla. Vaikka ei tietenkään toivoisi sitä kenellekään.

onnea @Pähkinä38 !!! mitä tarkoittaa pp9, siis 6 päivää 3-päiväisen alkionsiirrostako? mä oon tänään viisi päivää 3-päiväisen alkion siirrosta, eli dpo8 tai 5dp3dt kuten amerikassa kirjoitellaan :) negaa pukkaa vielä
 
onnea @Pähkinä38 !!! mitä tarkoittaa pp9, siis 6 päivää 3-päiväisen alkionsiirrostako? mä oon tänään viisi päivää 3-päiväisen alkion siirrosta, eli dpo8 tai 5dp3dt kuten amerikassa kirjoitellaan negaa pukkaa vielä
Eli pp9 on 9 päivää alkionsiirrosta. Aiemmin en testannut ollenkaan. Varmaan hyvä jos maltat vielä pari päivää, uskoisin että on enemmän epätavallista että tuossa ajassa vielä
testeissä näkyy.
 
onnea @Pähkinä38 !!! mitä tarkoittaa pp9, siis 6 päivää 3-päiväisen alkionsiirrostako? mä oon tänään viisi päivää 3-päiväisen alkion siirrosta, eli dpo8 tai 5dp3dt kuten amerikassa kirjoitellaan negaa pukkaa vielä
Kiitti vinkistä @Pähkinä38 , eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia milloin testailee ;)

Kaikki joita kiinnostaa epätieteellinen taulukko siitä, miten suurella todennäköisyydellä minäkin dpo:na raskaustestiin tulee mitäkin tulosta, tässä linkki www. countdowntopregnancy.com/ pregnancy-test/ results-by-day-past-ovulation.php
 
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS marras-/joulukuu 2020.
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. Hoito aloitettu 10/20 (pitkä kaava), tuoresiirto 11-12/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuuta10v 36v, Dextra jonossa 01/20, 1. .lapsi kummallekkin

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20(vielä 4 blastoa pakkasessa) La 07/2021
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa., La 07/2021
@Pähkinä38, 38 v., Ovumia, 1.lapsi, 1. luovuttaja, tuoresiirto 11/20 ja 4 alkiota pakkasessa. LA 07/2021
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76
Näyttääpä hyvältä tuo meidän lista tällä hetkellä. Plussanneissa on enemmän kuin meitä vielä sinne matkalla olevia. Sieltä tosin osa puuttuu, ainakin Kuumoduuli ja Florie, mutta vapaaehtoistahan se on sinne omia tietoja laittaa. Heinäkuisia vauvoja näyttäisi olevan tulossa ainakin 3 - WAU! Mä en nyt muista tarkkaa päivää (enkä kehtaa soittaa ja kysyä), mutta ihan näinä päivinä meidän luovuttaja aloittaa pistokset. On tämä jännittävää ja noista ajottaisista peloista huolimatta aivan ihanaakin. Mä jotenkin niin jo sielunisilmin näen meillä pienen vauvan. En tiedä, mikä on muuttunut, mutta en saanut tätä tunnetta aikaan silloin, kun yritettiin omilla soluilla, enkä nyt tässäkään hoidossa aiemmin. Tiedä sitten, miten tässä käy, mutta haaveilu on ihanaa. Ja vaikka kirjoitin, että minulle on hypähtänyt ajatuksiin nuo tilastot, niin yleisesti ottaen ja suurimman osan aikaa olen aivan valtavan iloinen teidän onnistumisista. Ne luo myös toivoa minuunkin ja on niin helppo eläytyä teidän tunteisiin, kun voi kuvitella, miltä se itsestä tuntuisi.
 
Näyttääpä hyvältä tuo meidän lista tällä hetkellä. Plussanneissa on enemmän kuin meitä vielä sinne matkalla olevia. Sieltä tosin osa puuttuu, ainakin Kuumoduuli ja Florie, mutta vapaaehtoistahan se on sinne omia tietoja laittaa. Heinäkuisia vauvoja näyttäisi olevan tulossa ainakin 3 - WAU! Mä en nyt muista tarkkaa päivää (enkä kehtaa soittaa ja kysyä), mutta ihan näinä päivinä meidän luovuttaja aloittaa pistokset. On tämä jännittävää ja noista ajottaisista peloista huolimatta aivan ihanaakin. Mä jotenkin niin jo sielunisilmin näen meillä pienen vauvan. En tiedä, mikä on muuttunut, mutta en saanut tätä tunnetta aikaan silloin, kun yritettiin omilla soluilla, enkä nyt tässäkään hoidossa aiemmin. Tiedä sitten, miten tässä käy, mutta haaveilu on ihanaa. Ja vaikka kirjoitin, että minulle on hypähtänyt ajatuksiin nuo tilastot, niin yleisesti ottaen ja suurimman osan aikaa olen aivan valtavan iloinen teidän onnistumisista. Ne luo myös toivoa minuunkin ja on niin helppo eläytyä teidän tunteisiin, kun voi kuvitella, miltä se itsestä tuntuisi.
Ihanaa ett teilläkin lähtee homma kohta liikkeelle! Vähän samoja tuntemuksia täälläkin omasoluhoitojen aikana. Ei vaan millään osannut edes kuvitella vauvaa ja nyt on uskaltanut jo vähän unelmoida. Molemmat peukut pystyssä että seuraat pian meitä muita tuonne listan alareunaan <3
 
  • Tykkää
Reactions: Katinka<3
:love:
Näyttääpä hyvältä tuo meidän lista tällä hetkellä. Plussanneissa on enemmän kuin meitä vielä sinne matkalla olevia. Sieltä tosin osa puuttuu, ainakin Kuumoduuli ja Florie, mutta vapaaehtoistahan se on sinne omia tietoja laittaa. Heinäkuisia vauvoja näyttäisi olevan tulossa ainakin 3 - WAU! Mä en nyt muista tarkkaa päivää (enkä kehtaa soittaa ja kysyä), mutta ihan näinä päivinä meidän luovuttaja aloittaa pistokset. On tämä jännittävää ja noista ajottaisista peloista huolimatta aivan ihanaakin. Mä jotenkin niin jo sielunisilmin näen meillä pienen vauvan. En tiedä, mikä on muuttunut, mutta en saanut tätä tunnetta aikaan silloin, kun yritettiin omilla soluilla, enkä nyt tässäkään hoidossa aiemmin. Tiedä sitten, miten tässä käy, mutta haaveilu on ihanaa. Ja vaikka kirjoitin, että minulle on hypähtänyt ajatuksiin nuo tilastot, niin yleisesti ottaen ja suurimman osan aikaa olen aivan valtavan iloinen teidän onnistumisista. Ne luo myös toivoa minuunkin ja on niin helppo eläytyä teidän tunteisiin, kun voi kuvitella, miltä se itsestä tuntuisi.
Nyt ei sitten kun odottelemaan...mutta mahtavaa että teillä jo hoidot alkaa:love:
 
Näyttääpä hyvältä tuo meidän lista tällä hetkellä. Plussanneissa on enemmän kuin meitä vielä sinne matkalla olevia. Sieltä tosin osa puuttuu, ainakin Kuumoduuli ja Florie, mutta vapaaehtoistahan se on sinne omia tietoja laittaa. Heinäkuisia vauvoja näyttäisi olevan tulossa ainakin 3 - WAU! Mä en nyt muista tarkkaa päivää (enkä kehtaa soittaa ja kysyä), mutta ihan näinä päivinä meidän luovuttaja aloittaa pistokset. On tämä jännittävää ja noista ajottaisista peloista huolimatta aivan ihanaakin. Mä jotenkin niin jo sielunisilmin näen meillä pienen vauvan. En tiedä, mikä on muuttunut, mutta en saanut tätä tunnetta aikaan silloin, kun yritettiin omilla soluilla, enkä nyt tässäkään hoidossa aiemmin. Tiedä sitten, miten tässä käy, mutta haaveilu on ihanaa. Ja vaikka kirjoitin, että minulle on hypähtänyt ajatuksiin nuo tilastot, niin yleisesti ottaen ja suurimman osan aikaa olen aivan valtavan iloinen teidän onnistumisista. Ne luo myös toivoa minuunkin ja on niin helppo eläytyä teidän tunteisiin, kun voi kuvitella, miltä se itsestä tuntuisi.
Ihanaa, että pääsette matkaan! :love:

Mä tulen listalle sitten kun meillä on luovuttaja - tääkin on joku mun ihme taikauskojuttu. :censored:Mutta ilmeisesti kohta meillä saattaa sellainen olla, joten toivottavasti pian!
 

Yhteistyössä