Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Tänne saa valittaa ja purkaa ihan sydämensä kyllyydestä. Onhan tuo ihan valtavan iso asia ja pettymys. Vaikka se ei vie pahaa mieltä pois niin minulla ainakin aina vähän. helpottaa kun saa jollekin jakaa ajatuksia vaikka ihan näin viesteinäkin.

Pidän täällä koko ajan peukkuja että uusi luovuttja löytyisi pian ja sillä kertaa kaikki menisi hyvin <3 paljon voimia sinulle <3
Kiitos paljon @Pähkinä38 sinulle <3
Toivon kyllä että se lahjoittaja löytyisi ja hän myös olisi niin, että sieltä jotain saataisiin, hyviä alkioita siis :)
En taida jaksaa enää toista suurta pettmystä ja vielä kolmatta lahjoittaa :cautious:
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76
Moikka pitkästä aikaa! ❤
Niin paljon tapahtunut täöllä, ihan hirveästi tsemppiä ja ❤❤ plussanneille ja ihan jokaiselle teistä; ihanaa kun on tämä palsta, jossa voidaan tukea toisiamme ❤
Mun kuulumisia: oon tietoisesti pitänyt vähän etäisyyttä palstaan ja koko hoitojuttuun. Jotenkin muut henk.koht. elämän mutkikkaat jutut ja ihmisten luomat paineet hoitojen onnistumiseen alkoivat tuntua liian paljolta, ja tarvitsin tauon kaikesta. Paineilla tarkoitan löhinnä yhden ihmisen, läheisen ystävän, jolle olen hoidoista kertonut, puheista ”jee! Kesällä teille tulee vauva!” ja jatkuvista ”mitä tapahtuu seuraavaksi hoidoissa”-kyselyistä. Olen sanonut monesti niille muutamalle ystävälle, joille hoidoista oon kertonut, että haluan edetä rauhassa ja askel kerrallaan, ja toisaalta kivaa, että ystävä ajattelee positiivisesti, mutta jotenkin alkoi tulla enemmän pakollisen suorittamisen olotila, jossa on pakko onnistua, ja se alkoi ahdistaa aivan järjettömästi. Mutta oon ottanut tavaksi vain vastata nykyäön ”kerron kun on jotain kerrottavaa.”.
Hoidoissa mennään nyt sillä lailla, että Progren Depot-hoito on tehty, Terolut aloitettu ja menkkoja oottelen. ☺ Terolutia pitäisi 10pv syödä ja sitten menkkojen pitäisi alkaa, mutta nyt jo 6pv:n jälkeen on hyvin vähän tiputtelua tullut. Eli varmaan jo aikasemmin pystyn progynovan aloittamaan uudestaan.
Positiivista ajattelua ja ihanaa marraskuuta kaikille ❤❤
 
Pakko vähän tilittää omaa oloa ja huolta. Mulla on aamusta alkaen poltellut vatsansivuja ja vähän ylävatsaakin ja nyt myös alaselkää. Mulla oli alkuvuodesta keskenmenneessä raskaudessa saman tyyppisiä kipuja ja nyt sitten murehdin, että noinkohan kesken menee tämäkin. Vai kuuluuko sittenkin asiaan..

Ultraa en ole vielä sopinut, pitää soitella huomenna Ovumiaan.

Kaikesta huolimatta, hyvää isänpäivää kaikille <3
 
Pakko vähän tilittää omaa oloa ja huolta. Mulla on aamusta alkaen poltellut vatsansivuja ja vähän ylävatsaakin ja nyt myös alaselkää. Mulla oli alkuvuodesta keskenmenneessä raskaudessa saman tyyppisiä kipuja ja nyt sitten murehdin, että noinkohan kesken menee tämäkin. Vai kuuluuko sittenkin asiaan..

Ultraa en ole vielä sopinut, pitää soitella huomenna Ovumiaan.

Kaikesta huolimatta, hyvää isänpäivää kaikille <3
Toivotaan että se on ihan asiaan kuuluvaa <3 kannattaa varmaan sanoa huoli ääneen kun soittelet Ovumiaan huomenna, jospa heillä olisi jotain mikä voisi rauhoittaa mieltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Katinka<3
En jaksanut selailla palstaa taaksepäin, osaako joku sanoa miten tavallista on saada virtsatietulehdus alkionsiiron jälkeen? Yleensä siihen osaa jotenkin suhtautua rauhallisesti mutta nyt on vähän paniikissa oonko onnistunut saamaan jotain bakteereja alapäähän ja mitä se tekee alkiolle :oops:
 
Me mentiinkin veljen kanssa illallakatsomaanmun isää, käynhän on ollut sairaana. Sovittiin jo aiemmin, että ei vietetä tänä vuonna siellä isänpäivää, kun hän ei jaksa laittaa mitään. Hän oli 2 viikkoa juuri sairaalassa, kun hänellä oli keuhkokuume. Tilanteen piti olla menossa parempaan, mutta löysimme veljeni kanssa isämmekotoaan kuolleena. Olen ihan shokissa ja surullinen ja nyt mietin sitäkin, että pitäisikö tämä hoito keskeyttää ja siirtää. Onkohan mitenkään mahdollista tulla raskaaksi tämmöisessä elämän kriisissä. Miehen isä kuoli elokuussa ja tiedän, että tähän auttaa aika. Mutta kai siihen jonkin aikaa menee. Nyt olen siinä kohtaa, että tuskin saan nukuttua tänä yönä. Kaiken surun päälle nyt pelottaa tämä hoito ja sen mönkään meno. Anteeksi, kun olen taas ihan aiheen sivussa.
 
@Katinka<3 miten kamalan surullinen tilanne. Lämmin osaanotto <3

Olisiko hyvä antaa itselleen muutaman päivän aikaa ennen kuin tekee ratkaisuja suuntaan tai toiseen hoitojen suhteen. Tuollaisen järkytyksen keskellä on aika vaikea tehdä päätöksiä.

Minulle sanottiin jossain kohtaa hoitoja, kun olin aivan sekaisin stressistä ja surusta että niiden vaikutus raskautumiseen ei ole merkittävä.

Paljon jaksamista sinulle ja perheellesi <3
 
Katinka osanotto suureen suruusi!

Pähkinä ainakin tavallisissa raskauksista vt js hiiva usein riesana. Liittyy kai siihen elimistön immuniteetin alasajoon että alkio voi kiinnittyä eikä tule häädetyksi.

Angervo mulla tulee ihan kamalat menkkakivut lugesta, varsinkin iltaisin.
 
Me mentiinkin veljen kanssa illallakatsomaanmun isää, käynhän on ollut sairaana. Sovittiin jo aiemmin, että ei vietetä tänä vuonna siellä isänpäivää, kun hän ei jaksa laittaa mitään. Hän oli 2 viikkoa juuri sairaalassa, kun hänellä oli keuhkokuume. Tilanteen piti olla menossa parempaan, mutta löysimme veljeni kanssa isämmekotoaan kuolleena. Olen ihan shokissa ja surullinen ja nyt mietin sitäkin, että pitäisikö tämä hoito keskeyttää ja siirtää. Onkohan mitenkään mahdollista tulla raskaaksi tämmöisessä elämän kriisissä. Miehen isä kuoli elokuussa ja tiedän, että tähän auttaa aika. Mutta kai siihen jonkin aikaa menee. Nyt olen siinä kohtaa, että tuskin saan nukuttua tänä yönä. Kaiken surun päälle nyt pelottaa tämä hoito ja sen mönkään meno. Anteeksi, kun olen taas ihan aiheen sivussa.
Isot pahoittelut isäsi poismenosta suru ja ikävä on varmasti pitkään läsnä ja koskaan se kokonaan lopu eikä pidäkkään.. Itselläni on monen raskauden kohdalla kuollut läheinen juuri silloin kun olen raskaana tai juuri tulossa raskaaksi ja vanha sanonta on aika osuva vaikka kuulostaakin aika julmalta kun yksi kuolee syntyy aina jotain uutta ja tottahan se on elämän kiertokulku... Joten tällä ikävällä isäsi kuolemalla voi olla "tarkoitus" teidän pienelle syntyä tänne❤... Ja ei minä en ole uskovainen vaan nämä on minulle kohtalon juttuja vaan... Voimia jatkoon ja teet niinkuin itse koet jaksavasi❤
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76
Me mentiinkin veljen kanssa illallakatsomaanmun isää, käynhän on ollut sairaana. Sovittiin jo aiemmin, että ei vietetä tänä vuonna siellä isänpäivää, kun hän ei jaksa laittaa mitään. Hän oli 2 viikkoa juuri sairaalassa, kun hänellä oli keuhkokuume. Tilanteen piti olla menossa parempaan, mutta löysimme veljeni kanssa isämmekotoaan kuolleena. Olen ihan shokissa ja surullinen ja nyt mietin sitäkin, että pitäisikö tämä hoito keskeyttää ja siirtää. Onkohan mitenkään mahdollista tulla raskaaksi tämmöisessä elämän kriisissä. Miehen isä kuoli elokuussa ja tiedän, että tähän auttaa aika. Mutta kai siihen jonkin aikaa menee. Nyt olen siinä kohtaa, että tuskin saan nukuttua tänä yönä. Kaiken surun päälle nyt pelottaa tämä hoito ja sen mönkään meno. Anteeksi, kun olen taas ihan aiheen sivussa.
Olen todella pahoillani, kaikki voima sinulle ja perheellesi <3
 
Pakko vähän tilittää omaa oloa ja huolta. Mulla on aamusta alkaen poltellut vatsansivuja ja vähän ylävatsaakin ja nyt myös alaselkää. Mulla oli alkuvuodesta keskenmenneessä raskaudessa saman tyyppisiä kipuja ja nyt sitten murehdin, että noinkohan kesken menee tämäkin. Vai kuuluuko sittenkin asiaan..

Ultraa en ole vielä sopinut, pitää soitella huomenna Ovumiaan.

Kaikesta huolimatta, hyvää isänpäivää kaikille <3
Toivotaan ettei kipuilu ole mitään muuta kuin kohdun kasvu kipuja..tsemppiä sinne :) :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Angervo76
@Katinka<3 Otan osaa suruunne. Voimia sinulle ja perheellesi.

Varmasti surun käsittely vaatii aikaa ja lähiomaisen kuolemaan liittyvät asiat ovat kovin stressaavia. Mutta ehkä sittenkin saisit muuta miettimistä tämän vauvaprojektin edetessä. Uskon myös, että stressi ei niin paljoa vaikuta onnistumiseen. <3
 
Miten jakselet @Katinka<3?

Entä @lapsettomuuta10v?

Onko @Angervo76 vointi ja huoli helpottanut?

Täällä on vaikka minkälaista oiretta ja vielä reilu viikko testipäivään. Oon yrittänyt pitää itseni kiireisenä ettei koko ajan olisi tarkkailemassa omia kehotuntemuksia. Yritän muistaa että sain jo ennen siirtoa oireita lääkkeistä mutta silti tuntuu että nyt on jotain vähän ylimääräistä meneillään mun kehossa :)
 
Miten jakselet @Katinka<3?

Entä @lapsettomuuta10v?

Onko @Angervo76 vointi ja huoli helpottanut?

Täällä on vaikka minkälaista oiretta ja vielä reilu viikko testipäivään. Oon yrittänyt pitää itseni kiireisenä ettei koko ajan olisi tarkkailemassa omia kehotuntemuksia. Yritän muistaa että sain jo ennen siirtoa oireita lääkkeistä mutta silti tuntuu että nyt on jotain vähän ylimääräistä meneillään mun kehossa :)
Oi miten ihanan jännittävän kutkuttavaa! Pidän peukkuja meille ens ke! Paitsi jos sorrut testaamaan aiemmin..
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinä38
:ROFLMAO:
Miten jakselet @Katinka<3?

Entä @lapsettomuuta10v?

Onko @Angervo76 vointi ja huoli helpottanut?

Täällä on vaikka minkälaista oiretta ja vielä reilu viikko testipäivään. Oon yrittänyt pitää itseni kiireisenä ettei koko ajan olisi tarkkailemassa omia kehotuntemuksia. Yritän muistaa että sain jo ennen siirtoa oireita lääkkeistä mutta silti tuntuu että nyt on jotain vähän ylimääräistä meneillään mun kehossa
Jännittävää :love: Monesko pp menossa nyt? :)
Itse alan testaamaan aina pp 5koska Blasto kiinnittymiset on aina minulla alknut silloin näkymään...en vaan voi itselleni mitään :ROFLMAO:
Tsemppiä sinne piinapäiviin :giggle:

Itse pävät matelee ja odottelen koko ajan milloin saisin puhelin soiton joskos meille uusi lahjoittaja olisi löytynyt...ärsyttää kun ei mikään asia etene mitenkään :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Jännittävää Monesko pp menossa nyt?
Itse alan testaamaan aina pp 5koska Blasto kiinnittymiset on aina minulla alknut silloin näkymään...en vaan voi itselleni mitään
Tsemppiä sinne piinapäiviin

Itse pävät matelee ja odottelen koko ajan milloin saisin puhelin soiton joskos meille uusi lahjoittaja olisi löytynyt...ärsyttää kun ei mikään asia etene mitenkään
Jos torstaina oli siirto niin onkohan nyt sitten pp6? Mä en varmaan uskalla testata aiemmin, on niin monta kertaa tullut aikaisia haamuja ja sitten kuitenkin nega niin ei jotenkin enää kestä sellaista tilannetta.

Odottaminen on aina niin kamalaa, toivottavasti puhelu tulee tosi pian. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Jos torstaina oli siirto niin onkohan nyt sitten pp6? Mä en varmaan uskalla testata aiemmin, on niin monta kertaa tullut aikaisia haamuja ja sitten kuitenkin nega niin ei jotenkin enää kestä sellaista tilannetta.

Odottaminen on aina niin kamalaa, toivottavasti puhelu tulee tosi pian. Tsemppiä!
Nyt on pp5, siirto päivää ei lasketa :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinä38
moikka kaikki, täällä kuumoduli :) Mulle tehtiin tänään kolmas alkionsiirto toisen luovuttajan soluista. Ne oli siis pakastemunasoluja, joita saatiin kuusi, niistä neljä hedelmöittyi ja pakastettiin, ja yksi kerrallaan ollaan siirretty, kahdesta ekasta ei tullut mitään, katsotaan miten tämän kolmannen kanssa käy. Tämä oli kolmipäiväinen, 8-soluinen.

Hermot menee näihin hoitoihin!!!

Tsemppiä kaikille!

T. kuumoduli 39-v (aiemmin yksi ivf-hoito omilla soluilla, keskeytynyt keskenmeno, sen jälkeen kaksi peruttua ivf-hoitoa omilla soluilla, sen jälkeen luovutetut)
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76

Yhteistyössä