IS kirjeenvaihtaja: ” Bidenin johto säilyy, Trumpin aika käy vähiin.”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ranskan presidentit, myös nykyinen Macron, käyttävät valtion rahaa meikkeihin noin 10 000 € kuukaudessa. Noihin kuluihin sinäkin EU-maan kansalaisena osallistut. Asia ei kuitenkaan pariin vuoteen ole enää edes noussut uutisiin - sen sijaan Trumpin hiusmuotoilukuluja seurataan kauhistellen. Miksi?
Ensinnäkin väitteet koskivat presidentin puolisoa ja siks toisekseen ne on osoitettu valheiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Esim Minnesota taitaa taittua rebuiksi.

Eivät ole mielissään siitä, että Biden on halukas nostamaan pakolaistulvaa sadoilla prosenteilla. Eli 120 000 olisi tulossa somppu-syyria akselilta, sen muutan tuhannen sijaan mitä Trump on päästänyt/päättänyt päästää.
Minnesotassa on jo nyt paljon somaleita. Ymmärrän täysin, että ei haluta lisää.
 
Se ja sama vierailija
Minnesotassa on jo nyt paljon somaleita. Ymmärrän täysin, että ei haluta lisää.
USA:ssa ei kukaan saa kauaa tukea jolla eläisi, joten ainakaan samalla tavalla eivät nosta sosiaalitukia kuin vaikka Suomessa.

Missä muuten Biden on sanonut, että ottaa pakolaisia tuolta noin isoja määriä. Mennyt ohi, ettei nyt taas olis kyse mielikuvasta.
 
vierailija
USA:ssa ei kukaan saa kauaa tukea jolla eläisi, joten ainakaan samalla tavalla eivät nosta sosiaalitukia kuin vaikka Suomessa.

Missä muuten Biden on sanonut, että ottaa pakolaisia tuolta noin isoja määriä. Mennyt ohi, ettei nyt taas olis kyse mielikuvasta.
Kyllä se sanoi jossain 125000. Mutta toki koko USA kyseessä, että vaikka kuulostaa isolta määrältä, niin ei se niin valtava.

Mut onko ne eniten kuitenkin syyrialaisia, ei somaleita.
 
USA:ssa ei kukaan saa kauaa tukea jolla eläisi, joten ainakaan samalla tavalla eivät nosta sosiaalitukia kuin vaikka Suomessa.

Missä muuten Biden on sanonut, että ottaa pakolaisia tuolta noin isoja määriä. Mennyt ohi, ettei nyt taas olis kyse mielikuvasta.
Ei saakaan ja Minnesotan somalit ovat pääasiassa hyvin kotoutuneita. Kertoo lähinnä sen, että Suomen kotoutustoimet eivät toimi.
 
Oikeesti? Mä olen käsittänyt, että somalit ei voi kotoutua länsimaiseen yhteiskuntaan. Jos kotoutuminen on mahdollista, niin eihän silloin mamut ois ongelma. Vai olisko sinne Amerikkaan mennyt parempaa porukkaa?
Ilmeisesti voi kotoutua, kun ei kotouteta sossun tuille, vaan pitää pärjätä omillaan. Toki voi porukassakin olla eroja.
 
vierailija
missä muka on paree?
Tuosta näet 4 vuoden takaisen selvityksen:


Ja tässä ratkaisusta, jonka mukaan sosiaaliturva on Suomessa riittämätön:

 
vierailija
Oikeesti? Mä olen käsittänyt, että somalit ei voi kotoutua länsimaiseen yhteiskuntaan. Jos kotoutuminen on mahdollista, niin eihän silloin mamut ois ongelma. Vai olisko sinne Amerikkaan mennyt parempaa porukkaa?
Esim. Italiassa on varsin laaja somaliyhteisö siirtomaahistorian jäljiltä. Monien somalialaisten toinen kieli on italia. Itse asiassa Mogadishussa jo 1969 perustetun yliopiston opetuskieli oli alussa italia. Se valitettavasti lakkautettiin sisällissodan keskellä.
 
vierailija
Tuosta näet 4 vuoden takaisen selvityksen:

tuohan käsitteli työntekijoiden etuuksia eli ei siis ma mujen
 
Tuosta näet 4 vuoden takaisen selvityksen:


Ja tässä ratkaisusta, jonka mukaan sosiaaliturva on Suomessa riittämätön:

Thl:n vastine:

 

Yhteistyössä