Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiva kun kyselit! Mä odottelen menkkoja, siitä kp2 alkaa progynova ja ultra kp10-13. Eli Lääkkeellinen siirto tulossa. En millään jaksaisi odottaa. Ajattelin hakea lääkkeet tänään, mutta kun niitä jatketaan mahdollisen raskauden alkaessa vk10 asti, niin paljonko niitä sitten kannattaa ostaa kerralla? Luget näyttäisi olevan kalliita..
Eli kohta alkaa tapahtua siellä myös ❤ Itse olen ostanut lääkkeitä aina vain vähän yli tarpeen, olen ajatellut että kyllä niitä sitten lisää saa haettua apteekista jos raskaus alkaa.

• Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Eli kumpaakin varmasti saatavilla? Joissain lääkkeissä on ollut joskus jotain katkoja, mutta nämä vissiin hyvin saatavilla. Neuvovat varmaan apteekissa.
Hmm, no kaikkia olen saanut kyllä mutta varmista vielä omasta apteekista. Ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla en ole huomannut isompia ongelmia. Joskus on joku lääke ollut semmoinen että sitä olen joutunut hakemaan isommasta apteekista kun omassa lähiapteekissa ei ollut.

• Tykkää
Reactions: Annamaija 76
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 10/20 (5 blastoa pakkasessa) (luomu km 06/20)
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS marras-/joulukuu 2020.
@Angervo76 ihan kohta 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, uusi luovuttaja haussa, (luomu km 2/2020)
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. suunnitelukäynti tulossa 09/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuutta10v, 36v, Dextra jonossa 01/20, 1.lapsi kummallekkin

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Kielo74, 46 v., 1. lapsi toiveissa, 1. luovuttaja, 1. PAS
@Netty79 41 v., 1.lapsi, 1. luovuttaja 2.PAS

Mulle kuuluu tosi huonoa. Lauantaina alkoi verenvuoto. Tein eilen aamulla testin, joka näytti raskaana 1-2 viikkoa. Soitin kinikalle ja sain ajan samalla päivälle. Ultrassa todettiin keskenmeno. Olo on aivan pohjattoman surullinen. Oon niin uupunu näihin jatkuviin vastoinkäymisiin.
Voi ei @Papupilvi ❤ Olen myös nyt järkyttynyt ja niin pahoillani. Iso halaus täältä ruudun takaa sinulle!

Otan osaa @Papupilvi . Surullista. Minulla alkoi eilen pieni verenvuoto, mutta se loppui pian. Huoli on tietty suuri, onko kaikki hyvin. Soitin klinikalle tänään ja sain ohjeeksi odottaa ultraan asti joka on ensi viikolla. Ostin myös viikkonäytöllisen testin ja aion tehdä sen huomenna. Voimia kaikille

Otan osaa @Papupilvi . Surullista. Minulla alkoi eilen pieni verenvuoto, mutta se loppui pian. Huoli on tietty suuri, onko kaikki hyvin. Soitin klinikalle tänään ja sain ohjeeksi odottaa ultraan asti joka on ensi viikolla. Ostin myös viikkonäytöllisen testin ja aion tehdä sen huomenna. Voimia kaikille
Voi, toivottavasti @Kielo74 siellä kaikki nyt hyvin. Minulle sanottiin että vuodot on tavallisia, mutta tietysti se aina huolettaa. Tsemppiä ultran odotteluun!

• Tykkää
Reactions: Kielo74
vierailija
Voi ei, osanotto Papupilvi! Iso halaus täältäkin! <3

Toivottavasti Kielo teillä vain harmitonta vuotoa ja kaikki menee hyvin.

@Annamaija 76 ,oliko teillä ennen kuukautisia joku hormoonipiikki (joka käisttääkseni pysäyttää munasarjojen oman toiminnan) vai alkaako lääkitys vasta, kun kuukautiset on alkaneet?

• Tykkää
Reactions: Kielo74
Miten muilla muuten menee?
Missä vaiheessa @Annamaija 76 , alkoiko jo lääkitys?Ja miten @Helmi_76 ja @Kielo74 olette voineet?
@Papupilvi Olen todella pahoillani surullisista uutisista, paljon voimia ❤

Ja @Kielo74, toivotaan ettei vuoto ole mitään vakavaa, alussahan noita vuotoja voi olla vaikka kaikki on ihan hyvin. Mutta ymmärrän toki että asia mietityttää. Tsemppiä ❤

Omaa napaa: fiilikset on vaihdelleet viikon aikana, loppuviikosta tuntui että ei tästä voi tulla mitään kun vähätkin oireet katosi ja mahassa tuntui kipua ja tuli vähän vaaleanruskeaa vuotoakin joka onneksi kyllä loppui lyhyeen. Eilen oli sitten ekaa kertaa ihan kunnolla huono olo koko päivän mikä herätteli toivoa taas takaisin. Tein myös viikkonäytöllisen testin eilen aamulla ja se näytti 3+ joten tuli parempi fiilis. Vielä pitäisi viikko jaksaa odotella ultraa.

@Papupilvi Olen todella pahoillani surullisista uutisista, paljon voimia

Ja @Kielo74, toivotaan ettei vuoto ole mitään vakavaa, alussahan noita vuotoja voi olla vaikka kaikki on ihan hyvin. Mutta ymmärrän toki että asia mietityttää. Tsemppiä

Omaa napaa: fiilikset on vaihdelleet viikon aikana, loppuviikosta tuntui että ei tästä voi tulla mitään kun vähätkin oireet katosi ja mahassa tuntui kipua ja tuli vähän vaaleanruskeaa vuotoakin joka onneksi kyllä loppui lyhyeen. Eilen oli sitten ekaa kertaa ihan kunnolla huono olo koko päivän mikä herätteli toivoa taas takaisin. Tein myös viikkonäytöllisen testin eilen aamulla ja se näytti 3+ joten tuli parempi fiilis. Vielä pitäisi viikko jaksaa odotella ultraa.
Minulle sanoi hoitaja puhelimessa että on ihan normaalia että välillä on oireita ja välillä ei. Että sekin on ihan normaalia että ne välillä katoaa. Ja kyllähän tuo siltä kuulostaa että raskaana olet. Minustakin tuntui äsken taas että ei edes mahaa turvota, ei siellä mitään ole..kunnes nousin sohvalta ja tuli ihan kunnon repäisykivut. Paljon tsemppiä ultran odotteluun!

Kävin äsken apteekissa ja olipa vaikeaa laskea lääkkeitä... Apuja ei juuri tullut. Arvalla vedettiin muutamia paketteja ja sit kotona laskin, ettei Luget taida riittää testiin asti sit kuitenkaan... Piru! En kamalasti haluaisi ravailla nyt apteekissa. Mulla siis määrätty progynova kp2 6mg (2mg 1+2 päivä) ja sit Luget siirrosta 600mg (200mg 1+2 päivä). Ja jos plussaa jatkuu viikolle 10. Jos nyt oikein luin. Nyt mulla on prog 28 päivän ajaksi ja Luget vaan 10 päiväksi...

• Tykkää
Reactions: lapsettomuuta10v
Paljon kiitoksia tsempeistä ja lohdutuksesta. Aluksi kaikki vaikutti lupaavalta. Tein ekan plussan pp7 ja pp9 viiva oli vahvistunu. Pp10 digitesti näytti raskaana 1-2 viikkoa. Viikon kuluttua siirrosta oireet vaikutti normaaleilta, joten varasin neuvolan. Kuitenkin viime viikolla heräsi huoli siitä, ettei kaikki ole kunnossa, kun oireet ei ollu yhtään voimistuneet. Tein digitestin (rv 6+1), joka näytti raskaana 2-3 viikkoa, vaikka olis pitäny jo olla 3+. Verenvuoto alkoi rv 6+5. Lääkäri ei antanu päiväkään sairaslomaa ja eikä edes kysyny tarvitsenko sairaslomaa. Ilmeisesti keskenmenot on lääketieteen näkökulmasta niin tavallisia, vaikka potilaille ne on äärimmäisen raskaita kokemuksia.

Paljon kiitoksia tsempeistä ja lohdutuksesta. Aluksi kaikki vaikutti lupaavalta. Tein ekan plussan pp7 ja pp9 viiva oli vahvistunu. Pp10 digitesti näytti raskaana 1-2 viikkoa. Viikon kuluttua siirrosta oireet vaikutti normaaleilta, joten varasin neuvolan. Kuitenkin viime viikolla heräsi huoli siitä, ettei kaikki ole kunnossa, kun oireet ei ollu yhtään voimistuneet. Tein digitestin (rv 6+1), joka näytti raskaana 2-3 viikkoa, vaikka olis pitäny jo olla 3+. Verenvuoto alkoi rv 6+5. Lääkäri ei antanu päiväkään sairaslomaa ja eikä edes kysyny tarvitsenko sairaslomaa. Ilmeisesti keskenmenot on lääketieteen näkökulmasta niin tavallisia, vaikka potilaille ne on äärimmäisen raskaita kokemuksia.
Voi @Papupilvi ❤ Toivon kovasti voimia käsitellä asiaa ❤ Olisiko sinun mahdollista kysyä sairaslomaa omasta työterveydestä jos tuntuu että nyt tarvitsee? Minä olen käynyt työterveydessä ja puhunut näistä lapsettomuusasioista siellä ja ovat kyllä ymmärtäneet hyvin. Jossain vaiheessa oli sairasloma kohdallani harkinnassa kun raskas elämäntilanne tuntui vievän liikaa voimia.

En tiedä yhtään kiinnostaako ketään, mutta Facessa on ryhmä nimeltä Parents of Donor Conceived Children. Mä jo menin ja liityin tuohon. Tuohon ryhmään pääsee myös ne, joista on vasta tulossa vanhempia. Tiedättekö, onko vastaavaa suomalaista ryhmää?

@Annamaija 76, Sitä piti vielä kirjoittaa, että mä otan sen piikin vasta 21 päivää seuraavien kuukautisten jälkeen. Niiden kuukautisten, joita vasta odotan, mutta joista ei näy merkkiäkään. Sen vuoksi siis meidän siirto menee marraskuulle. Tässä kierrossa ei voitu vielä aloittaa, koska luovuttajalta ei oltu vielä otettu tulehdusnäytteitä. Mä en tiedä, kuinka pian tuon piikin jälkeen luovuttaja alkaa pistämään. Pohdin, että pitäisikö vielä kolmannen kerran soittaa sinne klinikalle ja kysyä näistä päivistä. Viimeksi mulle sanottiin, että sen mun piikin jälkeen luovuttaja aloittaa hoidot ja nyt se tieto on yhtäkkiä ruvennut tuntumaan liian epämääräiseltä. On niin malttamaton olo, että tekee mieli jotain tehdä tämän asian eteen, vaikka ei ne soitot ja tieto asioita saa tapahtumaan nopeammin.

Mä olen hämilläni, sillä mun laskujen mukaan kuukautisten olisi pitänyt alkaa jo su tai ma, mutta mitään ei kuulu eikä edes tunnu siltä, että olisivat pian alkamassa. Mitään raskausoirettakaan ei kyllä ole, joten niinkään ei varmasti ole käynyt. Kai se täytyy jossain välissä testata, jos jokin ihme olisi kuitenkin tapahtunut. Omat soluni vain ovat niin vanhoja, että niiden laatuun ja toimivuuteen en voi luottaa yhtään (siksihän täällä ollaan). Tarkoitan siis sitä, että vaikka olisin raskaana, niin en usko, että saataisiin siitä vauvaa kotiin. Lähtökohtaisesti en kuitenkaan usko tähän mahdollisuuteen. Todennäköisempää on, että malttamattomuuteni ja tämä jännitys on sotkenut kierron...

Yhteistyössä