@Papupilvi Olen todella pahoillani! <3 Jaksamisia! <3
Tsemppiä kaikille ja voimia kaikille ja ihanaa alkavaa lokakuuta!
Tsemppiä kaikille ja voimia kaikille ja ihanaa alkavaa lokakuuta!
Me ollaan oltu alusta asti sitä mieltä, että Koronaa ei haluta. Meillä oli tyttö 5v kotona maaliskuusta heinäkuun loppuun. Aika rankkaa oli, kun yritettiin molemmat tehdä töitä. Tuolloin haettiin kaikki ruoatkin noutopisteestä ja nähtiin ihmisiä vain ulkona. Nyt tyttö on pk:ssa ja käydään suht normisti kaupassa. Etätöissä ollaan, mutta ei eristyksissä, koska tyttö kuitenkin käy siellä pk:ssa. Kyllä se olisi ihan super-kurjaa saada nyt Korona tai mikä tahansa lentsu ja joutua siirtämään aloitusta sen takia. Pidetään siis piirit vapaa-ajalla pienenä.@Angervo76 ja @Katinka<3 oletteko liikkuneet miten ihmisten ilmoilla? Pelkäättekö koronaa? Mulla jotenkin pelottaa kun siirtopäivä lähenee...
Onpas alhainen! Mulla oli 70 ja juuri rajoissa. Olen itse ottanut rautaa luontaistuotteena km ja kaavinnan jälkeen silti. Ja klinkkalta siis sain luvan tuohon.Onko teillä mitattu ferritiiniarvoja ennen hoitojen alkua? Kävin ihan vain mielenkiinnosta elokuussa verikokeissa, joissa selvisi että ferritiini oli vain 18. En älynny silloin testata hemoglobiinia, mut se oli 2 vuotta sitten 147. Luin Dextran sivuilta, että alhainen ferritiini heikentää raskausmahdollisuuksia.
Teen pääosin etätöitä, mutta kyllähän sitä joutuu vähän tuolla ulkomaailmassa liikkua kaupassa ym. Ja kyllä pelottaa, että korona sotkee kaiken. Kertaalleen on meidät kaikki testattu, toistaiseksi vääriä hälytyksiä..@Angervo76 ja @Katinka<3 oletteko liikkuneet miten ihmisten ilmoilla? Pelkäättekö koronaa? Mulla jotenkin pelottaa kun siirtopäivä lähenee...
Hei mikään ei mene nyt huonosti!Teen pääosin etätöitä, mutta kyllähän sitä joutuu vähän tuolla ulkomaailmassa liikkua kaupassa ym. Ja kyllä pelottaa, että korona sotkee kaiken. Kertaalleen on meidät kaikki testattu, toistaiseksi vääriä hälytyksiä..
Tänään alko menkat eli huomenna aloitan progynovan ja ens viikon lopulla ultraan. En tiedä miksi mulla on nyt niin pessimistinen olo, että kaikki menee taas pieleen Mistä sitä saisi luottamusta tähän hommaan..?
Minäkin tulen valamaan vähän uskoa: olin myös hyvin pessimistinen, en olisi melkein edes halunnut tehdä tätä toista siirtoa kun usko kaikkeen oli mennyt. Valittelin lääkärille että ei tästä varmaan mitään tule kun itsellä näin pessimistinen olo, ei muhun vaan mikään tartu. Lääkäri vastasi siihen jotenkin näin: alkio ei onneksi tiedä eikä välitä tuon taivaallista mitä sinä ajattelet tai muutenkaan mitä ulkomaailmassa tapahtuu. Se keskittyy kiinnittymään siellä kohdun rauhassa, ajattelit sinä mitä tahansa. Ja jos se on tarpeeksi hyvä alkio niin se kiinnittyy. Ja näinhän sitten tapahtui kaikesta omasta masentuneesta ja pessimistisesti fiiliksestä huolimatta.Teen pääosin etätöitä, mutta kyllähän sitä joutuu vähän tuolla ulkomaailmassa liikkua kaupassa ym. Ja kyllä pelottaa, että korona sotkee kaiken. Kertaalleen on meidät kaikki testattu, toistaiseksi vääriä hälytyksiä..
Tänään alko menkat eli huomenna aloitan progynovan ja ens viikon lopulla ultraan. En tiedä miksi mulla on nyt niin pessimistinen olo, että kaikki menee taas pieleen Mistä sitä saisi luottamusta tähän hommaan..?
Dextrassa ainakin otetaan ferritiiniasia vakavasti ja sieltä saa myös rautalääkettä suoneen.Vointi on hieman parantunut. Otin ens viikon vapaaksi töistä, kun on niin uupunut olo. Vuotoa on edelleen, mut se on jo hieman vähentynyt. Haluaisin kokeilla rautainfuusiota. Missä klinikoilla sitä tehdään? Meidän klinikalle ferritiiniasiaan suhtaudutaan vähättevästi "muoti-ilmiönä". Päätettiin kokeilla lahjamunasoluhoitoa vielä yhden kerran, vaikka tämän piti olla alunperin viimeinen. Vaihdetaan klinikkaa, kun ei olla oltu oikein tyytyväisiä hoidon tasoon.
Dextran sivuilla on artikkeli tästä. Syytä ei tiedetä miksi se vaikuttaa ja se saattaa liittyä jo alkion kiinnittymisvaiheeseen.Lisään vielä, että hemoglobiini on mulla ollut viimeksi 3kk sitten 130-140. Se ei siis kerro mitään tuosta ferritiinitasosta.
Minäkin olen ymmärtänyt, että alhainen ferritiini voi hankaloittaa raskautumista. Tietääkö joku miten, miksi ja missä vaiheessa?