Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@Papupilvi Olen tosi pahoillani teidän puolesta! Voimia <3

Meille on löytynyt uusi luovuttaja ja uusi yritys nyt lokakuussa. Mä myös nyt odottelen menkkojen alkua, jotta pääsen aloittamaan Progynova kuurin.

Sama kuvio kuin @Annamaija 76. Sä mietit niitten lääkkeiden riittävyyttä. Yksi pkt Progynovaa varmaan riittää? Mutta mulle kyllä apteekintäti laski tarpeen, paitsi kovasti ihmetteli Progynovan annostusta, mietti että siinä on varmaan joku virhe, kunnes kerroin mihin tarkoitukseen se tulee..

Aiemman epäonnistuneen hedelmöitysyrityksen takia meille tehdään nyt ICSI ja siirto tuoresiirtona näillä näkymin. Pelottaa kyllä, että joku taas menee pieleen, kun ei syytä edelliseen epäonnistumiseen tiedetä. On se kyllä ihme, miten tämä maailma on niin ylikansoittunut, kun lapsen saaminen on näin vaikeaa. Vaikka ikähän se on mikä tässä on ongelma...

Jännät paikat monilla! Kiva jakaa näitä kokemuksia teidän kanssa<3
 
@Angervo76 ja @Katinka<3 oletteko liikkuneet miten ihmisten ilmoilla? Pelkäättekö koronaa? Mulla jotenkin pelottaa kun siirtopäivä lähenee...
Me ollaan oltu alusta asti sitä mieltä, että Koronaa ei haluta. Meillä oli tyttö 5v kotona maaliskuusta heinäkuun loppuun. Aika rankkaa oli, kun yritettiin molemmat tehdä töitä. Tuolloin haettiin kaikki ruoatkin noutopisteestä ja nähtiin ihmisiä vain ulkona. Nyt tyttö on pk:ssa ja käydään suht normisti kaupassa. Etätöissä ollaan, mutta ei eristyksissä, koska tyttö kuitenkin käy siellä pk:ssa. Kyllä se olisi ihan super-kurjaa saada nyt Korona tai mikä tahansa lentsu ja joutua siirtämään aloitusta sen takia. Pidetään siis piirit vapaa-ajalla pienenä.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Onko teillä mitattu ferritiiniarvoja ennen hoitojen alkua? Kävin ihan vain mielenkiinnosta elokuussa verikokeissa, joissa selvisi että ferritiini oli vain 18. En älynny silloin testata hemoglobiinia, mut se oli 2 vuotta sitten 147. Luin Dextran sivuilta, että alhainen ferritiini heikentää raskausmahdollisuuksia.
 
Onko teillä mitattu ferritiiniarvoja ennen hoitojen alkua? Kävin ihan vain mielenkiinnosta elokuussa verikokeissa, joissa selvisi että ferritiini oli vain 18. En älynny silloin testata hemoglobiinia, mut se oli 2 vuotta sitten 147. Luin Dextran sivuilta, että alhainen ferritiini heikentää raskausmahdollisuuksia.
Onpas alhainen! Mulla oli 70 ja juuri rajoissa. Olen itse ottanut rautaa luontaistuotteena km ja kaavinnan jälkeen silti. Ja klinkkalta siis sain luvan tuohon.
 
Multa mitattiin ekan ivf:n jälkeen ja se oli 23. Varasin samantien klinikalle ferritiinitankkauksen, koska pillereillä / kotikonstein ferritiini nostamiseen olisi mennyt jopa puoli vuotta. Nyt yritän muistaa syödä yhden rautatabletin päivässö, jotta ferritiini pysyisi riittävän ylhäällä. Tuo rautainfuusio maksoi meidän klinikalla 330€
 
Lisään vielä, että hemoglobiini on mulla ollut viimeksi 3kk sitten 130-140. Se ei siis kerro mitään tuosta ferritiinitasosta.
Minäkin olen ymmärtänyt, että alhainen ferritiini voi hankaloittaa raskautumista. Tietääkö joku miten, miksi ja missä vaiheessa?
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Ai niin hiukan omaa napaa. Mä en ymmärrä, missä mun kuukautiset viipyy? Ne ei ole vieläkään alkaneet eikä ole sellaista tunnetta / turvotusta, että olisi alkamassa. Ne ovat noin viikon myöhässä. Yhtäkkiset vaihdevuodet? Hämmentävää! Niin ja harmittavaa, koska hoidon jatkuminen on nyt tästä kiinni. Täytyy kai tehdä raskaustesti jo kohta, vaikka en millään voi uskoa, että siitä olisi kyse.
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
Vointi on hieman parantunut. Otin ens viikon vapaaksi töistä, kun on niin uupunut olo. Vuotoa on edelleen, mut se on jo hieman vähentynyt. Haluaisin kokeilla rautainfuusiota. Missä klinikoilla sitä tehdään? Meidän klinikalle ferritiiniasiaan suhtaudutaan vähättevästi "muoti-ilmiönä". Päätettiin kokeilla lahjamunasoluhoitoa vielä yhden kerran, vaikka tämän piti olla alunperin viimeinen. Vaihdetaan klinikkaa, kun ei olla oltu oikein tyytyväisiä hoidon tasoon.
 
Me käydään Aura klinikalla Turussa. Sieltä sain rautainfuusion heti, kun se oli testattu. Siellä ei myöskään ollut yhtään jonoa lahjasoluhoitoihin. Lahjoittaja löytyi meille heti. Me olemme tykänneet klinikasta kaikin puolin. Toivottavasti onnistutaan.
 
Tulin taustalta huutelemaan, että me kävimme raskausaikana ultrailemassa Aura klinikalla, tykättiin myös. Meillä oli aivan ihana lääkäri <3 Törmäsimme häneen myös Tyksin naistenpolilla, tosin vaan ohimennen, ei ollut meidän lääkäri siellä. Itse hoidot tehtiin Virossa.

Papupilvelle ajattelin sanoa että kokeile ensi siirtoon intralipidiä. Mulla oli taustalla 14 keskenmenoa, viidestoista raskaus toi ihanan pienen tyttäremme Kiitos intralipid tiputusten.

-Ramiina & prinsessa 12kk
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Netty79
@Angervo76 ja @Katinka<3 oletteko liikkuneet miten ihmisten ilmoilla? Pelkäättekö koronaa? Mulla jotenkin pelottaa kun siirtopäivä lähenee...
Teen pääosin etätöitä, mutta kyllähän sitä joutuu vähän tuolla ulkomaailmassa liikkua kaupassa ym. Ja kyllä pelottaa, että korona sotkee kaiken. Kertaalleen on meidät kaikki testattu, toistaiseksi vääriä hälytyksiä..

Tänään alko menkat eli huomenna aloitan progynovan ja ens viikon lopulla ultraan. En tiedä miksi mulla on nyt niin pessimistinen olo, että kaikki menee taas pieleen :( Mistä sitä saisi luottamusta tähän hommaan..?
 
Teen pääosin etätöitä, mutta kyllähän sitä joutuu vähän tuolla ulkomaailmassa liikkua kaupassa ym. Ja kyllä pelottaa, että korona sotkee kaiken. Kertaalleen on meidät kaikki testattu, toistaiseksi vääriä hälytyksiä..

Tänään alko menkat eli huomenna aloitan progynovan ja ens viikon lopulla ultraan. En tiedä miksi mulla on nyt niin pessimistinen olo, että kaikki menee taas pieleen :( Mistä sitä saisi luottamusta tähän hommaan..?
Hei mikään ei mene nyt huonosti!
 
Teen pääosin etätöitä, mutta kyllähän sitä joutuu vähän tuolla ulkomaailmassa liikkua kaupassa ym. Ja kyllä pelottaa, että korona sotkee kaiken. Kertaalleen on meidät kaikki testattu, toistaiseksi vääriä hälytyksiä..

Tänään alko menkat eli huomenna aloitan progynovan ja ens viikon lopulla ultraan. En tiedä miksi mulla on nyt niin pessimistinen olo, että kaikki menee taas pieleen Mistä sitä saisi luottamusta tähän hommaan..?
Minäkin tulen valamaan vähän uskoa: olin myös hyvin pessimistinen, en olisi melkein edes halunnut tehdä tätä toista siirtoa kun usko kaikkeen oli mennyt. Valittelin lääkärille että ei tästä varmaan mitään tule kun itsellä näin pessimistinen olo, ei muhun vaan mikään tartu. Lääkäri vastasi siihen jotenkin näin: alkio ei onneksi tiedä eikä välitä tuon taivaallista mitä sinä ajattelet tai muutenkaan mitä ulkomaailmassa tapahtuu. Se keskittyy kiinnittymään siellä kohdun rauhassa, ajattelit sinä mitä tahansa. Ja jos se on tarpeeksi hyvä alkio niin se kiinnittyy. Ja näinhän sitten tapahtui kaikesta omasta masentuneesta ja pessimistisesti fiiliksestä huolimatta.
Joten paljon tsemppiä sinne, pidän sinulle ja kaikille muillekin siirtoon kohta meneville isosti peukkuja! ❤
 
Vointi on hieman parantunut. Otin ens viikon vapaaksi töistä, kun on niin uupunut olo. Vuotoa on edelleen, mut se on jo hieman vähentynyt. Haluaisin kokeilla rautainfuusiota. Missä klinikoilla sitä tehdään? Meidän klinikalle ferritiiniasiaan suhtaudutaan vähättevästi "muoti-ilmiönä". Päätettiin kokeilla lahjamunasoluhoitoa vielä yhden kerran, vaikka tämän piti olla alunperin viimeinen. Vaihdetaan klinikkaa, kun ei olla oltu oikein tyytyväisiä hoidon tasoon.
Dextrassa ainakin otetaan ferritiiniasia vakavasti ja sieltä saa myös rautalääkettä suoneen.
 
Lisään vielä, että hemoglobiini on mulla ollut viimeksi 3kk sitten 130-140. Se ei siis kerro mitään tuosta ferritiinitasosta.
Minäkin olen ymmärtänyt, että alhainen ferritiini voi hankaloittaa raskautumista. Tietääkö joku miten, miksi ja missä vaiheessa?
Dextran sivuilla on artikkeli tästä. Syytä ei tiedetä miksi se vaikuttaa ja se saattaa liittyä jo alkion kiinnittymisvaiheeseen.
 

Yhteistyössä