Kiitos kaikille vertaistuesta! Niinku @Disco Volante sanoit, ei voi mihkään oikein varmaksi luottaa, tötä epävarmuutta ja huolta tää nyt sitten varmaan on koko loppuelämän
Täällä kans päässä vaan surisee, minkä takia haluaisinkin kertoa jo ystäville ketkä on juuri saanu vauvat. Mut en halua kertoa, kun tiedä miten tämä etenee. Nettiä on tullu selattua sit ihan liikaa, mieskin jo sanoi että kannattaako ihan noin paljonMulla myös aaltoilua rintojen tuntemuksissa ja kaikissa muissakin tuntemuksissa! Välillä vihloo esimerkiksi alavatsaan hetken, sitten taas ei mitään. Tänään töissä unohdin koko raskauden kun oli kiire ja hässäkkää, eikä olo tuntunut ollenkaan epänormaalilta. Pahoinvointia ei oo ollut toistaiseksi ollenkaan, mutta mulla onkin vasta 4+1 menossa että vielähän tässä ehtii... Missä vaiheessa teillä alkanut yrjötys jos on alkanut?
Ja esikoista täällä ootellaan, raskaanakaan en ole koskaan ennen ollut. Kaikki on niin uutta ja pää vaan surisee milloin mistäkin ajatuksista, huolista ja pohdinnoista.
Ompa ihana kuulla! <3 Ultrattiinko ollenkaan jos niin mitä näky?Kyllä, raskauteen liittyvää jumia. Lääkäri veikkasi että nukkumistapani ovat muuttuneet, joka aiheuttanut kipuja. Mutta olipaha mukavaa jutella lääkärin kanssa raskaudesta, kun tähän asti jutellut vaan täällä ja oman miehen kanssa. Ja sit kun varhaisultrakin on vasta parin vkon päästä.
Ei ultrattu, varhaisultra vasta 2 vkon päästä.Ompa ihana kuulla! <3 Ultrattiinko ollenkaan jos niin mitä näky?
Miten se menee, katkeeko se vuoden vaihteessa se palkallisten saikkujen määrä.. vai oliko se jotenki pidempi aika, miltä se katsotaan. Itsellä ei muistikuvia näistä.. vaikka kaksosten odotuksessa jouduin saikulle 15 viikolta.Minä yritän olla saikuttamatta mahdollisimman pitkälle, jotta säilyy palkallisia saikkupäiviä loppuraskauteen mikäli siellä hankalaa. Helpommin varmaan sanottu kuin tehty, sillä pahaa oloa on tosiaan jo koko ajan enemmän ja vähemmän. Olen onneksi sellaisessa työssä että hyvin pitkälti itse säätelen omat menoni!
Inssistä on tänään tasan 5viikkoa eli about 6+6 mennään jos siitä lasketaan.@Ehkä sitttenkin? Oliko sulla kuinka alussa raskaus? Kovatkin kivut voi olla normaaleja, mut toki jos ei pysty olemaan niin kannattaa kysyä jostain. Mulla oli kuopuksesta parina kolmena yönä ihan kamala kipu vatsassa siinä ennenkun olin plussaa edes tehnyt. Siis ihan sellainen, että kylmähiki tuli ja en pystynyt liikkumaan hetkeen. Kävin kerran yökkimässäkimän. Arvelen, että suolisto jotenkin reagoi raskauteen, ei ollut menkkamaisia kipuja vaan erilaista.
Uskoisin, että riippuu työehtosopimuksesta. Meillä ainakin katkeaa, jos välillä käy kuukauden normaalisti töissä.Miten se menee, katkeeko se vuoden vaihteessa se palkallisten saikkujen määrä.. vai oliko se jotenki pidempi aika, miltä se katsotaan. Itsellä ei muistikuvia näistä.. vaikka kaksosten odotuksessa jouduin saikulle 15 viikolta.