Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Siis mulla ei oo muuta oiretta, kun leposykkeen nousu ja iltaisin uni tulee aiemmin. Ens viikolla soittelen neuvolaan ja toivon saavani varhaisultran sitä kautta, kun ei tosiaan varmuutta raskausviikoista. Meidän nuorempi on syntynyt toukokuun lopulla ja se oli aivan ihana aika saada vauva❤
Tervetuloa uusille plussanneille!
 
Vaikka meillä yritystä jo yli vuosi takana ja nyt kun tärppäsi niin kyllä sitä kaikenlaisia ajatuksia tulee päähän, selvitäänkö tästä jne... Vaikka tätä on mielessä pitkään pohtinut niin nyt se vasta konkretisoituu

Käytiin eilen lapsettomuusklinikalla ultraäänessä sen neljä päivää kestäneen vuodon vuoksi, eilen siis 6+1 viikot, alkuun jo sanoivat, että ei välttämättä sydänääniä kuulla näin aikaisessa vaiheessa, että sitä ei kannata pelästyä. MUTTA meillä oli kaikki hyvin, sydän sykki ja sydänäänetkin saatiin kuuluviin, kokoo oli huimat 4mm, uskomatonta, että noin pienellä jo sydän lyö nyt koitan luottaa että kaikki sujuu hyvin!
Ihanaa! Löytyikö vuodolle syytä?
 
  • Tykkää
Reactions: Vadelmapensas1
Tervetuloa kaikille uusille

Eiköhän täälläkin keskustelu vielä jatku, moni odottanee varhaisultraa tai virallista ultraa ennen faceryhmään liittymistä.

Hitto että menee kyllä vuoristorataa omat tunteet. Siinä missä paripv olin taas ihan vauvapöllyissä niin tänään taas olo että en ois raskaana. Näin ihan ihmeellisiä unia varhaisultrasta, mutta ei selvinnyt unessa että onko siellä joku vai ei. 3 yötä ultraan.
Mä niin samaistun tähän! Viikonlopun olin ihan onnellinen, että kaikki menee hyvin ja toukokuussa saadaan kauan odotettu vauva ja sitten jotenkin eilen tuli ihan sellainen olo, että voiko kaikki olla hyvin. Piti taas tehdä testi, vaikka eihän se mitään kerro tässä vaiheessa enää :D Kaks viikkoa vielä varhaisultraan, miten pitkät viikot onkaan tiedossa!
 
Neuvolaan soitettu ja taas sieltä annettiin laskettu aika päivän liian aikaiseen. En tiedä miksi täällä neuvola laskee sen niin, että la olis se 39+6. Joka odotuksessa sama huomio . NT ultrassa varmasti tarkentuu sitten päivä. mä menen listan mukaan sinne ultraan asti. Joka tapauksessa päiviä on muutama vähemmän ovulaatiosta laskettuna. Kolme viikkoa reilu pitää neuvolaa ja sen ultraa odotella. Katsotaan käynkö yksityisellä ennen sitä.
 
Selkäkivut jo niin pahat, että lääkäristä suosittelivat tarkastukseen asap. Ei osannut sanoa liittyykö raskauteen vai johonki ihan muuhun. Toivottavasti ei oo mitään vakavaa
Voi ei, onneks pääset heti tarkastukseen! Mullaki oli viime viikolla selkäkipuja, mihin ei auttanut mikään. Soittelin neuvolaan jo paniikissa ja sain parin päivän päähän uuden soittoajan. Onneks kivut sit helpotti, ehkä oli jotain jumia.

Mut hei IIIIK, huomenna ultra. Jännittää :eek:
 
  • Rakkaus
Reactions: IinesAnkka82
Neuvolaan soitettu ja taas sieltä annettiin laskettu aika päivän liian aikaiseen. En tiedä miksi täällä neuvola laskee sen niin, että la olis se 39+6. Joka odotuksessa sama huomio . NT ultrassa varmasti tarkentuu sitten päivä. mä menen listan mukaan sinne ultraan asti. Joka tapauksessa päiviä on muutama vähemmän ovulaatiosta laskettuna. Kolme viikkoa reilu pitää neuvolaa ja sen ultraa odotella. Katsotaan käynkö yksityisellä ennen sitä.
Muakin ihmetyttää ku neuvolan hoitaja laski viikot 4pv eelle oman taulukkonsa mukaan. Laskenu siis 28kp mukaan, mikshän ne ei kysyny edes mun kierron pituutta Enkä kyllä itekkään sit tajunnu ottaa esille, aattelin et ultrassa sit tarkentuu.
 
Noin aikasin jo! Aivan ihanaa!

Mää tässä harkitten, että siirränkö ultran jos ens viikon lauantaihin, sillon 6+3. Ootko miten laskenu sun päivät, menkoista vai ovusta? Mulla ois lauantaina ovusta laskettuna 6+5....En millään malttas oottaa kahta viikkoa vaikka aluksi aattelin, että ois parempi ku ois vähä pidemmällä.
Mun on menkoista laskettuna. Meillä pakastealkion siirrosta lähteny tää alkuun, mutta samat päivät antaa vaikka laskisi mahdollisesta ovulaatiosta, meidän alkio oli viiden päivän ikäinen ja viis päivää ovulaation jälkeen siirrettiin, niin siinäkin päivät sopivat juuri oikein yhteen!

Epäili, että vuotoa voi tulla siitä kohtaa josta alkio on kiinni, koska on niin herkästi jotenkin kiinni, käskivät ottaa iisimmin liikunnan suhteen. Tai toinen vaihtoehto olisi kohdunkaulasta, ruskeaa vuotoa ei kuulemma tarvitse niin pelätä, että jos on ihan kirkasta niin silloin enemmän :oops:

Tsemppiä muille varhaisultran odotteluun, aika on piinaavaa!!
 
Mulla on nyt ihan jäätävän huono olo ja maha jälleen ihan kuralla, ja koiravanhukseni sitten korotti panoksia ja sonti matolle - vaikka se teki ihan hyvät kobrat myös aamulenkillä! Eikä tullut edes kuonolla tökkimään että vie mut ulos, kuten yleensä. Nyt en saa sitä hajua pois nenästä, ei ainakaan helpota oloa yhtään...
 
Mulla on nyt ihan jäätävän huono olo ja maha jälleen ihan kuralla, ja koiravanhukseni sitten korotti panoksia ja sonti matolle - vaikka se teki ihan hyvät kobrat myös aamulenkillä! Eikä tullut edes kuonolla tökkimään että vie mut ulos, kuten yleensä. Nyt en saa sitä hajua pois nenästä, ei ainakaan helpota oloa yhtään...
Voi eiii. Ei kiva. Tsempit sinne :) Jotain hyvän tuoksuista huulirasvaa nenän alle nyt ;)
 
  • Rakkaus
Reactions: Disco Volante
Siis mulla ei oo muuta oiretta, kun leposykkeen nousu ja iltaisin uni tulee aiemmin. Ens viikolla soittelen neuvolaan ja toivon saavani varhaisultran sitä kautta, kun ei tosiaan varmuutta raskausviikoista. Meidän nuorempi on syntynyt toukokuun lopulla ja se oli aivan ihana aika saada vauva❤
Tervetuloa uusille plussanneille!
Mä oon jostakin syystä aina haaveillut siitä, että vauva syntyisi toukokuussa. En oikein tiedä mistä se "tunne" on tullut, ehkä vain kun pidän niin kovin toukokuusta :)
 
Siis mulla ei oo muuta oiretta, kun leposykkeen nousu ja iltaisin uni tulee aiemmin. Ens viikolla soittelen neuvolaan ja toivon saavani varhaisultran sitä kautta, kun ei tosiaan varmuutta raskausviikoista. Meidän nuorempi on syntynyt toukokuun lopulla ja se oli aivan ihana aika saada vauva
Tervetuloa uusille plussanneille!
Mulla on yksi kesäkuun alussa syntynyt ja toinen toukokuun puolessa välissä. Ihan paras aika, kun kesä on tulossa! Äitiyslomalle pääsee huhtikuussa ja säästyy käyttämätön kesälomakin myöhempään käyttöön.

Olen huomannut saman asian leposykkeen kanssa. Yöunikaan ei ole yhtä palauttavaa, kun on sykkeet korkealla. :-/
 
Heräsin aamuyöllä kovii alavatsakipuihin ja en saanu enää unta, kivut meni ohi ja palasi. Nyt on jo hyvä olla. Pieniki pistos ja kolotus tuntuu ihan hirveetä ja mielikuvitus alkaa juosta liian kovaa.
En nyt tiiä että onko raskaus vai alkanut kesäloma vienny mun muistin. Oon täs muutaman tunnin miettinyt et oonko käyttäny koiraa aamulla ulkona?
 
Heräsin kans kovaan vatsakipuun ja melkein itkua jo väänsin, kunnes vessassa totesin että ai se olikin vain ripuli :D

Muisti on kyllä täälläkin ihan hapero, ja keskittyminen hankalaa pahoinvoinnin vuoksi. Onneksi vaikuttaisi taas hieman hellittävän. Nyt kuitenkin lakkaan sopimasta mitään menoja, koska olo vaihtelee näin hurjasti.
 
Täällä en oikein tiiä mikä olotila on :D ei oksettaa mutta heikottaa ja edelleen se kamala maku suussa, siksi yritän KOKOAJAN syödä jotain mutta se auttaa ihan hetken, ja tämä paha maku sitten aiheuttaa puistatusta. Lisäksi olen nyt nukkunut myös pari yötä huonosti ja syke korkea, vien esikoisen aamulla pk ja pyöräilen kilometrin / suunta ja kotiin kun pääsen on fiilis että olis maratonin juossut. Ja selkä edelleen kipeä, koska kokoajan olen sohvalla

Tasan viikko ultraan, en ole yhtään vielä asennoitunut että vauva olisi tulossa. Stressaan meidän muuttoa kun tällä hetkellä ei puhettakaan että voisi alkaa ajoissa pakkaamaan rauhassa jne.

Muoks. Oli pakko kaivaa kaapista jotain tollasia puoliksi salmiakkia olevia imeskeltäviä karkkeja vaikka se salmiakki onkin siellä kielletyissä mutta en kestä tätä makua suussa
 
Kirjoittelinkin tänne jo aiemmin vierailijana ja nyt jaksoin muistella vanhat tunnuksetkin käyttöön Laskettu aika neuvolan mukaan 9.5 ja olisi meille kolmas lapsi, aiemmin pojat -14 ja -15.

Ihan järkyttävä olo melkein koko ajan, töissä saa pidätellä oksennusta ja koko ajan velloo mahassa. Kahtena päivänä olen jo pönttöä käynyt ihailemassa mutta ei ole vielä noussut ylös asti, melkein jo toivon että alkaisi oksettaa oikeasti se ehkä toisaalta helpottais oloa ja voisin ainakin jäädä saikulle, nyt oon vielä sinnitellyt töissä...
Lonkka ja polvi on myös jostain syystä jo kipeytyneet vaikka ei niille ihmeempää rasitusta ole tullut, kevyt lenkkeily tällä hetkellä ainut liikunta mihin kykenee
 
Deleted member 148660
Onko @Ehkä sitttenkin? myös ultra ensi tiistaina? sittenhän meitä on jo kolme samana päivänä isojen uutisten äärellä!:)

Täällä nyt yöt etovan olon osalta helpottanut, mutta siirtynyt olo aamuun.. eilen töissä piti vessaan suunnata ja hetki pönttöön syleksiä, kun yökötti, muttei tullut ylös asti. Tänä aamuna puolestaan kotona aamupalaa tehdessä yks kaks iski oikein räjähdysmäinen yökötys ja säikähdin jo että jääkaappiin oksennan. o_O Vessaan juoksin, muttei taaskaan mitään tullut (hyvä niin, vaikka toisaalta tuntuisi että se saattaisi helpottaa). Aamupala menikin kuin pahimman luokan krapulassa... kädet tärisi, puhallutti ja väkisin yritin sämpylää saada nieltyä. Ja täälläkin syötävä KOKO AJAN, jotta olo pysyisi siedettävänä.. toivoa sopii, että tämä kielii siitä, että kaikki olisi vielä ainakin kunnossa.
 
Deleted member 148660
Onko muuten muita, jotka todennäköisesti jäisi palstalle keskustelemaan pidemmäksikin aikaa FB:n sijaan? Itse ainakin olen facebookista lähtenyt jo useampi vuosi sitten, eikä ole tarkoitus palata :)
 
Oon tässä pitkän yrityksen aikana tainnut koukuttua tähän palstaan sen verran, etten tiedä poistunko :D

Täällä kyllä hyvin perusteltiin että fb:ssa saa hyvin vertaistukea lapsen synnyttyäkin, joten sekin sinänsä kiinnostaa. En kuitenkaan ole vielä liittymässä, kun raskaus on vielä niin alussa ja kaikki epävarmaa.
 
Toivottavasti ois vaan jotaki ihan raskauteen liittymätöntä jumia. Tuuhan kertoon sitten mitä siellä sanottiin Tsemppiä tarkastukseen ja sormet ristissä, että kaikki on aivan hyvin!
Kyllä, raskauteen liittyvää jumia. Lääkäri veikkasi että nukkumistapani ovat muuttuneet, joka aiheuttanut kipuja. Mutta olipaha mukavaa jutella lääkärin kanssa raskaudesta, kun tähän asti jutellut vaan täällä ja oman miehen kanssa. Ja sit kun varhaisultrakin on vasta parin vkon päästä.
 

Yhteistyössä