Myö viipotettiin metässä iltapäivästä eli ei ollu pahempaa hellettä, tuulenvirekin kävi hienosti. Eikä etes paarmatkaan häirinny vaikka surrasivat ympärillä, ihme ja kumma!Vau, hattua nostan että ootte menny helteellä mustikkaan. Hikipisarat ja niistä innostuvat hyttyset on semmonen asia, että ostan mustikkaa valmiiksi kerättynä.
Siis mansikkamaa ja puutarha-vadelmapuska on ok, lakkasuo samoin, sienessäkin on kiva käydä ja puolukassa, mut noita kaikkia yhdistää se että ämpäri täyttyy nopsaan eli retken jälkeen ei näytä itse joltain paukama-vadelmalta...
Kaikista hurjin kerätä on metsävadelmat. Siis ne maistuu ihanalle mutta voi @%$@* kun se sanko ei täyty millään, pehmeät ja pienet vatut vaan painuu sen pohjalle...
Puolukkametsässä on miljoona hirvikärpästä mutta ei hellettä.
Mä kyllä tykkään poimia marjoja metästä mutta oon ihan onneton suuntavaistossani eli muhun niin käy nää yks eukko meni mustikkaan mutta onneks hävis- jutut. Siinä miekessä olinkin yllättyny että sain poimijakaveria, olin varautunu itekseen kiertämään ja panikoimaan ja huhuilemaan ja...
Lakkasuolle mut sais heti mukaansa! Täälähän niitä ei oo tai vissii jossain mutten tiijä paikkoja. Ja mut muutenki kandee ottaa mettään seuraksi koska sitte ei ite kärsi önniäisistä, ne kun pyörii mun ympärillä! Saikkya oon turauttamassa loppuun kun sain jonku helevetillisen allergiaoireen jonku puremasta, puolkäpälää turvoksissa huolella ja silleen...
Sienimetälläki tykkään olla jos mulle käestä pitäen- kukkuu - näytetään mutä kerään. Muutoin kyllä saan toki korin täyteen mutten uskaltais muhennosta väsätä...mummivainaa huokailee syvään siellä jossain ja puistelee päätänsä mun osaamattomuuden kanssa, sori nyt vaan taas...