Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Tänä yönä mahdollisuus nähdä paljon planeettoja! Nyt pihalle ihmettelemään.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/aamuoiselta-taivaalta-voi-nyt-bongata-hienon-ilmion-viisi-planeettaa-nakyvissa-yhta-aikaa-paljain-silmin-nain-ne-voi-tunnistaa/7874240#gs.b1plwvmtvuutiset.b2b92n

Tässä vähän apuja:

Ja ainakin palstan kiintotähti @Echo voi kuunnella taustalla "tsainapimu" Seorin (oikeasti korealainen) kaunista esitystä yön valvojille
Eihän yötaivas vielä niin tumma ole, että siellä tähtiä ja planeettoja näkyis? Elokuussa pikemminkin? :unsure:
 
Ihanaa kesäaamua ja huomentapäivää kaikille:)

Mikäs tässä on virutellessa ja venytellessä uuteen päivään kun taivas on sininen ja aurinko hellii heti, pääskysetkin sujahtelee lentokursseillaan avonaisen parvekkeen oven ohitse.. Kyllä kesä on vaan ❤

Maitoa kahvilla ryystän ja pupelsin ompun. Enempää ei vatta eikä sielu vedä, kaksi aamuvirkkua nuoriso-osastolaista kiskoi mustikkapiirakkapalaset kitusiinsa - ja mikäs siinä, ite olivat mukanani eilettäin metässä mustikoita poimimassa:)

Menkää ihmiset mettään! Oikeesti, tulipa taas huomattua ettei tarvii mennä merta edemmäs kalaan kun ihan suntin suulta löytyy sitä mielenrauhaa sekä kunnonkohotusta. Tosin en nyt mene edes samaan lauseeseen laittamaan jotain lömpsöttelyä mustikan kuvat silmissä versus kunnon hikirääkki fillarilla tai ravaten mettäpoluilla - mutta yhtäkaikki: Suomen luonnossa on hyvä tallustaa:)

Ja tulikin tosi hyvää laatuaikaa nuitten teinisten kans vietettyä. Ylipäätänsä olin otettu että lähtivöt mukaan, tosin suurimpana motivaattorina varmasti toimi juuri tuo mustikkapiirakka:D
Tänään ehkä uusiksi, mikäli päivän ohjelmilta ennätän.

Pidetäänpä rentoa viikonloppua ja nollataan arkisista aatoksista mielensopukoita:)
 
Mä söin aamupalaksi mansikoita...kahvin juomisen olen käytännössä lopettanut kokonaan

Niin ja lämmintä kesää kisulaan!
Mansikkamönniäiset nyt kuuluukin kesään ja ovat parhaimmillaan juuri tuoreina herkkuina:p
Mistä tuöikin mieleen että pitänee rimpautella tutulle tilalliselle ja kysellä ainakin yhden mantsikkalaatikon perään..

Katoskatos, sullekin tuli sitte kahvikiintiö täyteen:)
Ei huono juttu varmaan ollenkaan, itehän oon vihreän teen ryystäjä mutta satunnaisesti hörpin tätä kahvintekelettäni - mikä ei ole kuulema kahvia nähnykään tuon yhen hurmurin mielestä, kun kupissa on enempi maitoa kuin kahvia:D
Oikeessahan onkin:)

Ja kitöz, aurinkoa ja lämpöä ja lempeä ellulaankin kahmalokaupalla:)
 
Ihanaa kesäaamua ja huomentapäivää kaikille:)

Mikäs tässä on virutellessa ja venytellessä uuteen päivään kun taivas on sininen ja aurinko hellii heti, pääskysetkin sujahtelee lentokursseillaan avonaisen parvekkeen oven ohitse.. Kyllä kesä on vaan ❤

Maitoa kahvilla ryystän ja pupelsin ompun. Enempää ei vatta eikä sielu vedä, kaksi aamuvirkkua nuoriso-osastolaista kiskoi mustikkapiirakkapalaset kitusiinsa - ja mikäs siinä, ite olivat mukanani eilettäin metässä mustikoita poimimassa:)

Menkää ihmiset mettään! Oikeesti, tulipa taas huomattua ettei tarvii mennä merta edemmäs kalaan kun ihan suntin suulta löytyy sitä mielenrauhaa sekä kunnonkohotusta. Tosin en nyt mene edes samaan lauseeseen laittamaan jotain lömpsöttelyä mustikan kuvat silmissä versus kunnon hikirääkki fillarilla tai ravaten mettäpoluilla - mutta yhtäkaikki: Suomen luonnossa on hyvä tallustaa:)

Ja tulikin tosi hyvää laatuaikaa nuitten teinisten kans vietettyä. Ylipäätänsä olin otettu että lähtivöt mukaan, tosin suurimpana motivaattorina varmasti toimi juuri tuo mustikkapiirakka:D
Tänään ehkä uusiksi, mikäli päivän ohjelmilta ennätän.

Pidetäänpä rentoa viikonloppua ja nollataan arkisista aatoksista mielensopukoita:)
Vau, hattua nostan että ootte menny helteellä mustikkaan. (y) :) Hikipisarat ja niistä innostuvat hyttyset on semmonen asia, että ostan mustikkaa valmiiksi kerättynä.

Siis mansikkamaa ja puutarha-vadelmapuska on ok, lakkasuo samoin, sienessäkin on kiva käydä ja puolukassa, mut noita kaikkia yhdistää se että ämpäri täyttyy nopsaan eli retken jälkeen ei näytä itse joltain paukama-vadelmalta...:)

Kaikista hurjin kerätä on metsävadelmat. Siis ne maistuu ihanalle mutta voi @%$@* kun se sanko ei täyty millään, pehmeät ja pienet vatut vaan painuu sen pohjalle...

Puolukkametsässä on miljoona hirvikärpästä mutta ei hellettä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja FreezeCat
Mansikkamönniäiset nyt kuuluukin kesään ja ovat parhaimmillaan juuri tuoreina herkkuina
Sanos muuta!
Ovat vaan edelleen ihan liian kalliita täälläpäin, että en malta isoa satsia ostaa:(
Tuttava osti 5kg laatikon mansikoita ja huomas peratessa vasta, että pari litraa siitä kalliista satsista oli homeessa tai muuten pahasti vettyneitä:eek:

Mistä tuöikin mieleen että pitänee rimpautella tutulle tilalliselle ja kysellä ainakin yhden mantsikkalaatikon perään..
Kannattaa ehdottomasti soittaa!
Katoskatos, sullekin tuli sitte kahvikiintiö täyteen
Joo jostain kumman syystä se vaan tapahtui, ensiks aloin käyttämään maitoa kahvissa ja sen jälkeen huomasin ettei kiinnostanut enää juoda lainkaan:p


Mä en muuten mee tälleen kesällä kovin mielelläni mettään, pelottaa siellä lymyilevät punkit ja käärmeet:eek:
Mutta annahan olla kun syksy saapuu tuoksuineen:love::love: ja mietis tätä, pian on taas JOULU!!:love::love::love:
 

Yhteistyössä