Onpa hieno plussa!! Hurjasti onnea <3Apua, mä tärisen, tää ei voi olla totta, nyt dpo 14 ja äsken tehdyn testin tulos tässä. Miten tää voi olla todellista!! Itkettää ja naurattaa ja tärisyttää samaan aikaan, tuntuu et hyperventiloin...
https://aijaa.com/uiGOGI
Onnea sullekin hurjasti, hienosti on sielläkin vahvistunut!SHIBALI jeee ihanaa! Toi ei paljoo jätä arvailun varaan huikeeta!
OnneaApua, mä tärisen, tää ei voi olla totta, nyt dpo 14 ja äsken tehdyn testin tulos tässä. Miten tää voi olla todellista!! Itkettää ja naurattaa ja tärisyttää samaan aikaan, tuntuu et hyperventiloin...
Viimeistä tuhrupäivää en merkkaa enää vuotopäiväksi. Yleensä tosin loppuu kuin seinään tai en vaan enää kiinnitä vuotoon huomiota Alkupäivän kanssa olen tarkempi.Onnea
Minä oon päiväkodissa töissä ja hieman mietityttää pahoinvointi - jos se iskee, kun olen yksin lasten kanssa Onneksi en ole pienillä, nostelutyötä ei siis paljoa ole.
Kysymys menkoista. Itse lasken alkamispäivän kunnon vuotopäivästä. Mutta miten loppuminen. Nyt on kp4 ja vuoto ollut ihan minimaalista ja viimeinen vuotopäivä eli kp5 ollut aina pelkkää tuhrua, vuodon jämiä. Loppuuko mun menkat siis kumpana päivänä? Ovulaatiota en oo tikutellu vielä. Sen ajattelin aloittaa kesäloman jälkeen, kun arki alkaa rullaan. Nyt mennään vielä flo:n ennusteiden varassa.
Mitä pidemmälle yritys edennyt, sitä laajempi porukka tietää. Aluksi kerroin yhdelle kaverille ja yhdelle siskoistani jossain yk 3 kohdilla jo. Sitten kun ei alkanut kuulumaan, kerroin vanhemmilleni. Ja kun saatiin lapsettomuus diagnoosi, niin siitä kerroin jo useammalle. Koko ajan helpompi puhua asiasta, mutta silti en kenelle tahansa kerro. Kun yritystä oli vasta vähän takana, saattoi joku kysellä, joko olen raskaana. Ja se kyllä jotenkin satuttaa, kun haluaisi niin kovasti, mutta ei voi mitään. Ja monet, jotka ei tiedä, vihjailevat jatkuvasti. Kun kuitenkin kaikki tietävät, että olen aina halunnut lapsia ja puolisonkin kanssa olemme jo pitkään olleet yhdessä. Täällä myös lähipiirissä suurimmalla osalla on lapsia.Mites, ootteko kertonut monille että yritys päällä? Itse en halua kertoa kellekään, en myöskään haluaisi että mieskään kertoo.. Mutta silti tekisi mieli hoilottaa kaikille . Pelkään kai että pitää alkaa selittelee tarkemmin, tai sit aletaan kysellä kokoajan että joko tärppäsi tms..
Itselläni on kaikilla läheisimmillä kavereilla lapsia, ja olemme lähes ainoat lapsettomat .
Niin ihanaa!! Onnea valtavastiApua, mä tärisen, tää ei voi olla totta, nyt dpo 14 ja äsken tehdyn testin tulos tässä. Miten tää voi olla todellista!! Itkettää ja naurattaa ja tärisyttää samaan aikaan, tuntuu et hyperventiloin...
Oi mitä ihania uutisia täältä löytyikäänApua, mä tärisen, tää ei voi olla totta, nyt dpo 14 ja äsken tehdyn testin tulos tässä. Miten tää voi olla todellista!! Itkettää ja naurattaa ja tärisyttää samaan aikaan, tuntuu et hyperventiloin...
Oho vau! No sinua mä konsultoin siis vastedes!Tää raudanpuute on teema josta mä täällä paasaan aina kerrasta toiseen mulla on siis parin vuoden taustaa raudanpuutteesta useammalla eri lääkärillä ja oon perehtynyt tähän jonkun verran.
Huomatkaa kun mittautatta ferritiiniin nii CRP pitäisi mitata myös. Vähänkin koholla olevat tulehdusarvot nostaa ferritiiniä virheellisesti. Lisäksi Suomen viitearvot on aivan väärät. Ferritiini alle 30 tarkoittaa että rautavarastot on tyhjät eli luuytimessä ei oo rautaa ollenkaan. Dextrassa sanottiin et ferritiiniin tulee olla oliko jopa 70 et hoitoja edes tehdään. Ja mun raudanpuute lääkäri sanoo et vasta päälle 100 on hyvä arvo. Muualta lukeneena matalat rautavarastot voi aiheuttaa mm. Keskenmenoja, väsymystä, hiusten lähtöä, hengen ahdistusta, lihomista, kilpirauhasen selittämätöntä vajaatoimintaa, aivosumua jnejne. Ei kaikille samoja mut jotain näistä voi olla. Ja yleensä ihmisellä rautavarastot tyhjenee ensin ja sit vasta laskee hemoglobiini eli todella voi olla hyvä hemoglobiini vaikka Rautavarastot olisi tyhjät.
Mä oon saanut kaks infuusioo kun mulla rauta ei imeydy suun kautta. Mut muuten on kyl tutkittu raudanpuutteen syyt jne eli ei vana imeydy.
Ja puhun mielelläni teemasta. En oo lääkäri tai asiantuntija mut oon lukenut tietoa aiheesta ja osaan myös neuvoa mistä kannattaa lukea jos on jotain erityiskysymyksiä
Mulla siis ei oo yhtään raskautta takana. Kun aloitettiin noi hoidot vasta viime kuussa ja ollaan naispari. Nuo keskenmenot on muiden kokemuksia lukeneena ja kuulleena. Monta muuta oiretta mulla on kyl löytynyt ja moni parantunut.Oho vau! No sinua mä konsultoin siis vastedes!
Onks sulla kokemusta hyvin menneistä raskauksista kun rauta-arvot kohentuneet? Ohhoh pelolla ootan mun verikoetuloksia..